Τεχνολογία: Σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη, τα μηνύματα από ασθενείς προς τους παρόχους τους έχουν αυξηθεί κατά 157% από την έναρξη της πανδημίας.
Σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη, τα μηνύματα από ασθενείς προς τους παρόχους τους έχουν αυξηθεί κατά 157% από την έναρξη της πανδημίας, με ορισμένα συστήματα υγείας να λαμβάνουν πάνω από 100.000 ηλεκτρονικά μηνύματα από ασθενείς που αναζητούν ιατρική συμβουλή κάθε εβδομάδα. Το αποτέλεσμα ήταν η αυξανόμενη πίεση στους παρόχους που, σύμφωνα με την ίδια μελέτη, ξοδεύουν τόσο πολύ ή περισσότερο χρόνο εργάζονται στο EHR εκτός ωραρίου από ό,τι πριν από την πανδημία – συχνά χωρίς αποζημίωση για τον επιπλέον χρόνο.
Τώρα, ως μέρος των προσπαθειών για την αντιμετώπιση αυτής της εισροής μηνυμάτων ασθενών, ορισμένα συστήματα υγείας έχουν αρχίσει να χρεώνουν τους ασθενείς για μηνύματα με ερωτήσεις που απαιτούν κλινική καθοδήγηση για να επιλυθούν. Η διαχείριση μηνυμάτων ασθενών είναι μόνο ένα παράδειγμα όπου η τεχνολογία μπορεί να βοηθήσει στον εξορθολογισμό της προσβασιμότητας και της επικοινωνίας στις πληροφορίες τόσο για τους ασθενείς όσο και για τους παρόχους. Τρεις συγκεκριμένοι τομείς κατά τη διάρκεια του ταξιδιού του ασθενούς, όπου η τεχνολογία μπορεί να βοηθήσει σημαντικά είναι: η αξιολόγηση ασθενών, η μείωση της διοικητικής εργασίας για τα έντυπα λήψης και η υποστήριξη των αναγκών των ασθενών μετά το ραντεβού.
Δοκιμασία στη σωστή φροντίδα
Μια πρόκληση υγειονομικής περίθαλψης που είναι ώριμη για τεχνολογική βελτίωση είναι η διαλογή ή η παροχή στους ασθενείς του σωστού επιπέδου φροντίδας που χρειάζονται εξαρχής. Μια πρόσφατη μελέτη δείχνει ότι το 40,5% των ασθενών δεν γνωρίζουν το κατάλληλο επίπεδο φροντίδας για τις ανάγκες τους χωρίς κάποιου είδους ιατρική καθοδήγηση. Για παράδειγμα, ένας ασθενής με βήχα και πυρετό μπορεί να ψάξει στο google τα συμπτώματά του και να πιστεύει ότι έχει απλώς κρυολόγημα, ενώ στην πραγματικότητα μπορεί να έχει πνευμονία και να επωφεληθεί από την προσωπική επίσκεψη σε κλινικό ιατρό για ακτινογραφία θώρακος και συνταγή αντιβιοτικών πριν από την κατάστασή του χειροτερεύει.
Χωρίς πρόσβαση σε κλινικά επικυρωμένη ιατρική καθοδήγηση, οι ασθενείς μπορεί να περιμένουν πολύ καιρό πριν αναζητήσουν περίθαλψη ή να αναζητήσουν περιττή επείγουσα περίθαλψη, παίρνοντας πόρους από άλλους που τους χρειάζονται περισσότερο ενώ επιβαρύνονται με υψηλότερο κόστος από την τσέπη τους. Ευτυχώς, οι τεχνολογίες αναδύονται για να βοηθήσουν τους ασθενείς να ανακαλύψουν το επίπεδο φροντίδας που χρειάζονται και να τους ενδυναμώσουν με πληροφορίες για να λάβουν καλύτερες αποφάσεις για την υγειονομική περίθαλψη. Οι ελεγκτές συμπτωμάτων που λειτουργούν με τεχνητή νοημοσύνη, για παράδειγμα, επιτρέπουν σε έναν ασθενή:
- να καταγράψει τα συμπτώματά του,
- να λάβει μια πιθανή διάγνωση,
- και να υποδείξει την κατάλληλη φροντίδα χωρίς να απαιτείται παρέμβαση από τον πάροχο, απελευθερώνοντας έτσι τους παρόχους να εστιάσουν σε ασθενείς που χρειάζονται φροντίδα πρόσωπο με πρόσωπο.
Επιπλέον, αυτά τα εργαλεία είναι διαθέσιμα όλες τις ώρες, δίνοντας στους ασθενείς πρόσβαση στις πληροφορίες που χρειάζονται όποτε τις χρειάζονται, ακόμη και όταν το γραφείο του παρόχου τους μπορεί να είναι κλειστό. Σε ορισμένες περιπτώσεις, οι ασθενείς μπορεί να κρίνουν ότι η αυτοπροσώπευση του παρόχου τους δεν είναι απαραίτητη και αντ’ αυτού έχουν πρόσβαση σε πληροφορίες αυτοεξυπηρέτησης—και πάλι, χωρίς να επιβαρύνουν τον πάροχο με κλήσεις ή μηνύματα.
Μείωση της εξουθένωσης των εργαζομένων στον τομέα της υγείας
Ένας άλλος τομέας όπου η τεχνολογία μπορεί να βελτιώσει την προσβασιμότητα στις πληροφορίες είναι η βελτιστοποίηση του χρόνου του παρόχου. Οι γιατροί σε όλο τον κόσμο βιώνουν απίστευτα επίπεδα εξουθένωσης – το 63% των γιατρών ανέφεραν ότι αισθάνονται εξουθενωμένοι το 2022 και το 20% των εργαζομένων στον τομέα της υγείας έχουν εγκαταλείψει τα χωράφια τους από την έναρξη της πανδημίας, τροφοδοτώντας μόνο τη φωτιά της έλλειψης εργατικού δυναμικού στον τομέα της υγείας. Οι πάροχοι έχουν κατά μέσο όρο μόνο 18 λεπτά για αυτοπροσώπως επισκέψεις ασθενών και το 83% λέει ότι οι απαιτήσεις του ιατρείου τους εμποδίζουν να περνούν όσο χρόνο θέλουν με τους ασθενείς τους.
Ένας τρόπος με τον οποίο η τεχνολογία μπορεί να βοηθήσει τους οργανισμούς υγειονομικής περίθαλψης να αντιμετωπίσουν αυτό το ζήτημα είναι η αυτοματοποίηση και η ψηφιοποίηση τμημάτων της διαδικασίας συλλογής πληροφοριών μέσω εικονικών εργαλείων πρόσληψης ασθενών. Αυτά τα εργαλεία όχι μόνο βοηθούν στην επιτάχυνση και τη βελτιστοποίηση της διαδικασίας πρόσληψης ασθενών παρέχοντας πληροφορίες για τον ασθενή απευθείας στον πάροχο τους, αλλά μειώνουν επίσης την ανάγκη για τους ασθενείς να επαναλαμβάνονται πολλές φορές κατά τη διάρκεια της διαδικασίας.
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον ΚόσμοΑκολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο κανάλι μας στο YouTube