Σχέσεις αφεντικό: Οι υγιείς σχέσεις συμβάλλουν πολύ στη διατήρηση της συνολικής σας υγείας.
Οι υγιείς σχέσεις συμβάλλουν πολύ στη διατήρηση της συνολικής σας υγείας. Και όχι, δεν μιλάμε μόνο για τη ρομαντική σας σχέση. Κάθε σχέση έχει σημασία – είτε είναι στην προσωπική είτε στην επαγγελματική σας ζωή. Το να μοιράζεστε έναν υγιή δεσμό που βασίζεται στην εμπιστοσύνη και στη σαφή επικοινωνία με το αφεντικό σας είναι το θεμέλιο μιας καλής ισορροπίας μεταξύ επαγγελματικής και προσωπικής ζωής. Αλλά αν έχετε νιώσει ποτέ ότι το αφεντικό σας είναι δύσκολο να συνεργαστείτε, μπορεί να είναι δύσκολο να γνωρίζετε πώς να χειριστείτε την κατάσταση. Η αγανάκτηση ή η κακία προς τον ανώτερό σας μπορεί να είναι επιζήμια για την επαγγελματική και συναισθηματική σας ευημερία. Ως εκ τούτου, είναι απαραίτητο να βρούμε εποικοδομητικές μεθόδους αντιμετώπισης των αρνητικών συναισθημάτων για να διατηρήσουμε μια υγιέστερη εργασιακή σχέση. Ελάτε να σας πούμε πώς να αντιμετωπίσετε ένα δύσκολο ή τοξικό αφεντικό.
Τρόποι αντιμετώπισης ενός δύσκολου αφεντικού
Το πρώτο βήμα για τον χειρισμό αυτής της κατάστασης στη δουλειά είναι να εντοπίσετε γιατί νιώθετε τόσο απογοητευμένοι ή δυσαρεστημένοι με το αφεντικό σας. Μήπως επειδή το αφεντικό είναι πολύ απαιτητικό; Μικροδιαχειρίζεται το αφεντικό; Μόλις μάθετε τι σας ενοχλεί, βρείτε τρόπους για να αντιμετωπίσετε το πρόβλημα.
Είναι επίσης απαραίτητο να καλλιεργήσετε μια στάση σεβασμού ακόμα και όταν το αφεντικό σας μπορεί να κάνει λάθος ή να διαφωνεί μαζί σας. Μπορείτε να βοηθήσετε στη διατήρηση της υγιούς επικοινωνίας στο εργασιακό περιβάλλον, μη μαλώνοντας και αντ’ αυτού απαντώντας ήρεμα. Σκεφτείτε εποικοδομητικούς τρόπους για να βελτιώσετε την κατάσταση. Συζητήστε πώς τα πράγματα θα μπορούσαν να γίνουν διαφορετικά ή προτείνετε πιθανές λύσεις που θα μπορούσαν να ωφελήσουν όλους τους εμπλεκόμενους. Η εκδήλωση πρωτοβουλίας και η ανάληψη ευθύνης ενός έργου είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να δείξετε ότι είστε πρόθυμοι να αναλάβετε επιπλέον ευθύνη. Υπάρχει πάντα ένας τρόπος να ανατρέψετε ένα τοξικό περιβάλλον εργασίας.
1. Διατηρήστε την επικοινωνία ανοιχτή και ειλικρινή
Εάν υπάρχει ένα συγκεκριμένο θέμα που σας κάνει να αισθάνεστε εχθρικά προς το αφεντικό σας, προσπαθήστε να έχετε μια ανοιχτή και ειλικρινή συζήτηση μαζί του σχετικά με αυτό.
2. Εστιάστε στα θετικά
Προσδιορίστε τυχόν θετικά γνωρίσματα ή ενέργειες που έχει επιδείξει το αφεντικό σας και επικεντρωθείτε σε αυτά. Μπορεί να είναι εύκολο να παγιδευτείτε σε αρνητικά συναισθήματα. Αλλά η συγκέντρωση στα θετικά μπορεί να βοηθήσει στην εξισορρόπηση της προοπτικής σας.
3. Επεξεργαστείτε τα συναισθήματά σας
Η αποδοχή και η επεξεργασία αρνητικών συναισθημάτων μπορεί να είναι δύσκολη. Αν και μπορεί να είναι δελεαστικό να αγνοήσετε ή να καταπιέσετε αυτά τα συναισθήματα, είναι σημαντικό να τα αναγνωρίσετε για να προχωρήσετε. Οι στρατηγικές αντιμετώπισης, όπως η βαθιά αναπνοή , το ημερολόγιο και η άσκηση μπορούν να μειώσουν την ένταση αυτών των συναισθημάτων ενώ παράλληλα σας βοηθούν να αποκτήσετε προοπτική για αυτά.
4. Θέστε υγιή όρια
Εάν το αφεντικό σας ξεπερνά συνεχώς τα όριά σας ή ενεργεί απαράδεκτα, μπορεί να χρειαστεί να θέσετε σαφή όρια και να τα τηρήσετε. Αυτό μπορεί να ενισχύσει το σεβασμό, να αποτρέψει την τριβή και να δημιουργήσει ένα πιο παραγωγικό περιβάλλον εργασίας. Για να θέσετε όρια, θέστε ξεκάθαρα τις προσδοκίες σας σχετικά με τον φόρτο εργασίας, τη διαθεσιμότητα και την επικοινωνία.
5. Αναζητήστε υποστήριξη
Μιλήστε με έναν έμπιστο φίλο, μέλος της οικογένειας ή έναν επαγγελματία ψυχικής υγείας που μπορεί να σας βοηθήσει να επεξεργαστείτε τα συναισθήματά σας και να αναπτύξετε ένα σχέδιο για τη διαχείριση της κατάστασης με ένα απαιτητικό και δύσκολο αφεντικό.
6. Εάν τίποτα δεν λειτουργεί, σκεφτείτε να βρείτε μια νέα δουλειά
Εάν η κατάσταση με το αφεντικό σας επηρεάζει την ψυχική υγεία και την ευημερία σας, ίσως είναι καιρός να αρχίσετε να ψάχνετε για μια νέα δουλειά.
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο κανάλι μας στο YouTube