Search Icon
ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ
Ψυχική Υγεία

Ποιος ο ρόλος των εκπαιδευτικών στην καταπολέμηση της βίας μεταξύ ανηλίκων

Ποιος ο ρόλος των εκπαιδευτικών στην καταπολέμηση της βίας μεταξύ ανηλίκων

Ειδικοί υποστηρίζουν ότι έχει μειωθεί και ο μέσος όρος της ηλικίας των παιδιών που έχουν παραβατική συμπεριφορά, αποδίδοντας το φαινόμενο σε μεγάλο βαθμό στον νέο τρόπο ζωής.


Οι υποθέσεις της νεανικής παραβατικότητας που αποκαλύπτονται η μία μετά την άλλη το τελευταίο διάστημα σοκάρουν αφενός με τη συχνότητά τους και αφετέρου με την επιθετικότητα που εκδηλώνεται από παιδιά νεαρής ηλικίας. Ειδικοί υποστηρίζουν ότι έχει μειωθεί και ο μέσος όρος της ηλικίας των παιδιών που έχουν παραβατική συμπεριφορά  κάτι που προκαλεί ανησυχία, αποδίδοντας το φαινόμενο σε μεγάλο βαθμό στον νέο τρόπο ζωής, στον εγκλεισμό της πανδημίας, την κακή χρήση του διαδικτύου και την ενδοοικογενειακή βία την οποία βιώνουν τα παιδιά. Κάποια από τα περιστατικά αυτά λαμβάνουν χώρα μέσα στο σχολικό πλαίσιο άλλα εκτός, ωστόσο είναι έκδηλη η κρισιμότητα του ρόλου των εκπαιδευτικών στην πρόληψή τους.

 

Για τα ζητήματα αυτά συζητούν ο αντιπρόεδρος του Κέντρου Κοινωνικής Δράσης και Καινοτομίας (ΚΜΟΠ) και επίκουρος καθηγητής στο Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου, Δρ. Αντώνης Κλάψης με τη Γενική Διευθύντρια του ΚΜΟΠ, δημιουργό του Live Without Bullying και εκπαιδευτική Ψυχολόγο, Δρ. Αντωνία Τορρένς για τον ρόλο των εκπαιδευτικών στην καταπολέμηση της βίας μεταξύ ανηλίκων στο νέο podcast του Κέντρου. Οι δύο επιστήμονες αναφέρονται ακόμα στο πώς μπορούν οι εκπαιδευτικοί να διαδραματίσουν ενεργό ρόλο στην πρόληψη αλλά και στη διαχείριση του σχολικού εκφοβισμού αλλά και στο αν υπάρχουν χρήσιμα εργαλεία για εκπαιδευτικούς και γονείς, ώστε να είναι ενημερωμένοι και έτοιμοι να αντιμετωπίσουν αυτή τη σύγχρονη κοινωνική μάστιγα.

 «Δεν έχουν μάθει να έχουν όρια»

Αναφερόμενη στους νέους που αναπτύσσουν παραβατική συμπεριφορά, η κ. Τορρένς λέει ότι συχνά είναι αρκετά επαναστατικοί, χωρίς όρια καθώς δεν έχουν μάθει να έχουν όρια από το περιβάλλον τους, έχουν μια αρνητική στάση απέναντι στα πράγματα και ανύπαρκτους ηθικούς φραγμούς με αποτέλεσμα να βιώνουν ένα συναίσθημα κενού και ισοπέδωσης για τα πάντα, ενώ δεν γνωρίζουν τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις τους.

Ο κ. Κλάψης επεσήμανε ότι το τελευταίο διάστημα αυτή η συμπεριφορά δεν περιορίζεται στη μικροπαραβατικότητα αλλά έχει περάσει και σε ένα άλλο επίπεδο, ενώ επεσήμανε ότι η αντιμετώπιση του φαινομένου έχει τρία επίπεδα: το πρώτο είναι το μικρό επίπεδο της οικογένειας, το δεύτερο είναι το μεσαίο επίπεδο του σχολείου και το τρίτο είναι το ευρύτερο επίπεδο της κοινωνίας και της Πολιτείας.

Ο ρόλος των εκπαιδευτικών

Αφού οι δύο επιστήμονες ανέδειξαν τον ρόλο της οικογένειας και των γονέων που πρέπει να ακούν χωρίς να κρίνουν, να αφουγκράζονται τις ανάγκες και τα συναισθήματα των παιδιών και πάνω απ΄όλα να επικοινωνούν δημιουργώντας ένα περιβάλλον ασφάλειας για τα παιδιά, προχώρησαν στον ρόλο των εκπαιδευτικών.

«Το σχολείο είναι ένα τεράστιο θέμα και επιτέλους στις μέρες μας έχει αρχίσει να δίνεται η σημασία που πρέπει στα φαινόμενα αυτά, καθώς μετά την πανδημία έχουν ζοριστεί πολύ. Η  κ. Τορρένς πρόσθεσε ότι χρειάζονται διαφορετικές προσεγγίσεις για διαφορετικά παιδιά και διαφορετικά σχολεία: «Όταν μας ρωτούν αν ξέρετε καμία μέθοδο που είναι απόλυτα αποτελεσματική εμείς απαντούμε ότι πρέπει τα σχολεία να μάθουν την ποικιλία των μεθόδων που υπάρχουν βήμα προς βήμα έτσι ώστε να μπορούν ανάλογα με το πρόβλημα που αντιμετωπίζουν, με την σύνθεση του σχολείου, με τον ευρύτερο κοινωνικό περίγυρο στον οποίο βρίσκονται τα σχολεία να διαλέγουν τις μεθόδους που να ταιριάζουν στα σχολεία καλύτερα».

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο κανάλι μας στο YouTube

Διαβάστε Eπίσης:

Συνήθειες που ξεχωρίζουν τα εξαιρετικά ευτυχισμένα άτομα

Τεχνικές μελέτης που θα βοηθήσουν τα παιδιά σας να επιτύχουν τις εξετάσεις τους

Κάντε αυτά τα πράγματα για να μεταμορφώσετε τη ζωή σας σε λίγους μόνο μήνες

Μεγάλες αλλαγές που μπορείτε να κάνετε στην υγεία σας φέτος

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Συναισθήματα: H εκδήλωση συναισθημάτων δεν ειναι αδυναμία

Συναισθήματα: Τα συναισθήματα δεν είναι αδυναμία, αντίθετα είναι μία φυσική και αναπόφευκτη πλευρά της ανθρώπινης εμπειρίας. Στην κοινωνία μας, πολλές φορές τα συναισθήματα, όπως η λύπη, ο θυμός ή ο φόβος,

Άγχος: Πώς οι αισθήσεις μας μπορούν να μας ανακουφίσουν

Άγχος: Οι αισθήσεις μας —όραση, ακοή, αφή, γεύση και οσμή— έχουν τεράστια δύναμη να επηρεάσουν την ψυχολογική και συναισθηματική μας κατάσταση. Μπορούν να μας ηρεμήσουν και να μειώσουν το άγχος, παρέχοντας ανακούφιση

Πώς να μην νιώθετε πως χάνετε τον έλεγχο

Άγχος: Η αίσθηση ότι χάνουμε τον έλεγχο μπορεί να είναι εξαιρετικά αγχωτική και απογοητευτική. Όταν τα πράγματα φαίνονται να ξεφεύγουν από τα χέρια μας, το άγχος αυξάνεται, και η αίσθηση αδυναμίας εντείνεται. Ωστόσο, υπάρχουν τρόποι

Γιατί οι έφηβοι είναι τόσο θυμωμένοι

Εφηβεία οργή: Οι έφηβοι συχνά βιώνουν ισχυρές συναισθηματικές αντιδράσεις λόγω των αλλαγών που συμβαίνουν στο σώμα και στο μυαλό τους, καθώς και λόγω των κοινωνικών και οικογενειακών πιέσεων.

Πώς να ξεπεράσετε το άγχος αποχωρισμού

Άγχος αποχωρισμού: Η «αγχώδης αποχωριστική διαταραχή» (ή Separation Anxiety Disorder) είναι μια ψυχιατρική διαταραχή που χαρακτηρίζεται από υπερβολικό άγχος και φόβο όταν ένα άτομο, συνήθως παιδί.

Πώς να αντιμετωπίσετε τις ειδικές φοβίες

Ειδικές φοβίες: Οι ειδικές φοβίες είναι έντονοι, παράλογοι φόβοι για συγκεκριμένα αντικείμενα, καταστάσεις ή ζώα, όπως οι αράχνες, τα ύψη ή οι κλειστοί χώροι. Αν και οι περισσότεροι άνθρωποι έχουν κάποιες φοβίες, όταν αυτές επηρεάζουν την καθημερινότητα,

Ο ρόλος της σεροτονίνης στην εμφάνιση σχιζοφρένειας;

Σεροτονίνη: Η σεροτονίνη είναι ένας από τους σημαντικότερους νευροδιαβιβαστές του εγκεφάλου και παίζει κρίσιμο ρόλο στη ρύθμιση της διάθεσης, του ύπνου και της γνωστικής λειτουργίας. Έχει επίσης βρεθεί ότι συνδέεται με ψυχιατρικές διαταραχές

Close Icon