Search Icon
ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ
Ψυχική Υγεία

Πειθαρχία: Οι σχολικές αναστολές και οι αποκλεισμοί θέτουν σε κίνδυνο τα ευάλωτα παιδιά 

Πειθαρχία: Οι σχολικές αναστολές και οι αποκλεισμοί θέτουν σε κίνδυνο τα ευάλωτα παιδιά 

Πειθαρχία: Χωρίς την υποστήριξη και τη δομή που παρέχεται από το σχολικό περιβάλλον, τα παιδιά μπορεί να είναι πιο πιθανό να συμμετάσχουν σε επικίνδυνες συμπεριφορές ή εγκληματικές δραστηριότητες.



Οι σχολικές αναστολές και οι αποκλεισμοί είναι κοινά μέτρα πειθαρχίας που χρησιμοποιούνται από τα σχολεία για την αντιμετώπιση προβλημάτων συμπεριφοράς. Ωστόσο, αυτές οι τιμωρητικές ενέργειες μπορεί να έχουν επιζήμιες επιπτώσεις στα ευάλωτα παιδιά, θέτοντάς τα σε ακόμη μεγαλύτερο κίνδυνο.


Οι αναστολές και οι αποκλεισμοί μπορεί να έχουν σημαντικό αντίκτυπο στην εκπαίδευση και τη γενική ευημερία του παιδιού. Όταν ένα παιδί αναστέλλεται ή αποκλείεται από το σχολείο, χάνει πολύτιμες οδηγίες στην τάξη και κοινωνικές αλληλεπιδράσεις με τους συνομηλίκους του. Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε ακαδημαϊκές αποτυχίες και αισθήματα απομόνωσης, τα οποία μπορούν να επιδεινώσουν περαιτέρω τα υποκείμενα ζητήματα συμπεριφοράς. Επιπλέον, οι αναστολές και οι αποκλεισμοί μπορεί να επηρεάσουν δυσανάλογα τα ευάλωτα παιδιά, όπως αυτά που προέρχονται από οικογένειες χαμηλού εισοδήματος, τα παιδιά με αναπηρίες ή τα παιδιά από μειονότητες. Η έρευνα έχει δείξει ότι αυτές οι ομάδες είναι πιο πιθανό να ανασταλούν ή να αποκλειστούν από το σχολείο σε σύγκριση με τους συνομηλίκους τους, συχνά λόγω συστημικής προκατάληψης και διακρίσεων εντός του εκπαιδευτικού συστήματος.

Για τα ευάλωτα παιδιά, η αναστολή ή ο αποκλεισμός μπορεί επίσης να αυξήσει τον κίνδυνο εμπλοκής τους στο σύστημα δικαιοσύνης ανηλίκων. Χωρίς την υποστήριξη και τη δομή που παρέχεται από το σχολικό περιβάλλον, τα παιδιά μπορεί να είναι πιο πιθανό να συμμετάσχουν σε επικίνδυνες συμπεριφορές ή εγκληματικές δραστηριότητες. Αυτό μπορεί να έχει μακροπρόθεσμες συνέπειες στις μελλοντικές ευκαιρίες και την ευημερία τους. Είναι σημαντικό για τα σχολεία να εξετάσουν εναλλακτικές πειθαρχικές προσεγγίσεις που επικεντρώνονται στην αντιμετώπιση των βαθύτερων αιτιών των προβλημάτων συμπεριφοράς και στην παροχή υποστήριξης σε ευάλωτα παιδιά. Οι πρακτικές αποκαταστατικής δικαιοσύνης, οι συμβουλευτικές υπηρεσίες και τα προγράμματα κοινωνικο-συναισθηματικής μάθησης έχουν αποδειχθεί πιο αποτελεσματικά στην αντιμετώπιση προβλημάτων συμπεριφοράς και στην προώθηση θετικών αποτελεσμάτων για τους μαθητές.

Επιπλέον, τα σχολεία θα πρέπει να εργαστούν για να δημιουργήσουν ένα υποστηρικτικό και χωρίς αποκλεισμούς περιβάλλον που εκτιμά τη διαφορετικότητα και προάγει την ισότητα. Αντιμετωπίζοντας συστημικά εμπόδια και προκαταλήψεις που συμβάλλουν στις διαφορές στις πρακτικές πειθαρχίας, τα σχολεία μπορούν να βοηθήσουν να διασφαλιστεί ότι όλα τα παιδιά έχουν την ευκαιρία να επιτύχουν.

Συμπερασματικά, οι σχολικές αναστολές και οι αποκλεισμοί θέτουν σε κίνδυνο τα ευάλωτα παιδιά διαταράσσοντας την εκπαίδευσή τους, αυξάνοντας την απομόνωσή τους και δυνητικά οδηγώντας σε εμπλοκή στο σύστημα δικαιοσύνης ανηλίκων. Τα σχολεία πρέπει να υιοθετήσουν πιο ολιστικές και υποστηρικτικές προσεγγίσεις για την πειθαρχία που δίνουν προτεραιότητα στην ευημερία και την επιτυχία όλων των μαθητών, ανεξάρτητα από το υπόβαθρο ή τις περιστάσεις τους.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο κανάλι μας στο YouTube

Διαβάστε Eπίσης:

Διαλογισμός ενσυνειδητότητας: Ποια είναι τα πιθανά οφέλη του για την υγεία

Γιατί τυχαίνει να ξυπνάμε με άγχος;

Μοναξιά: Γιατί θα πρέπει να συζητιέται στις ιατρικές επισκέψεις;

Tips αυτοφροντίδας για την πλοήγηση στο άγχος των εξετάσεων

svg%3E svg%3E
svg%3E
Αφιέρωμα στον Διαβήτη healthwebgr svg%3E
Περισσότερα

Τι είναι το σύνδρομο Σταχτοπούτας και πώς αντιμετωπίζεται;

Το "Σύνδρομο της Σταχτοπούτας" αναφέρεται σε μια ψυχολογική κατάσταση όπου οι γυναίκες, κυρίως, νιώθουν ότι πρέπει να περιμένουν κάποιον «πρίγκιπα» ή σωτήρα που θα τις σώσει από τις δυσκολίες της ζωής τους.

Πώς το κάπνισμα βλάπτει την ψυχική μας υγεία;

Κάπνισμα ψυχική: Το κάπνισμα έχει σημαντικές επιπτώσεις στην ψυχική υγεία και συνδέεται με πολλές ψυχικές διαταραχές. Ενώ κάποιοι άνθρωποι χρησιμοποιούν το κάπνισμα ως μηχανισμό αντιμετώπισης

Καθημερινά γεγονότα: Δημιουργούν και σχηματίζουν τις αναμνήσεις;

Καθημερινά γεγονότα: Η ζωή μας αποτελείται από μια ακολουθία εμπειριών, και αυτές οι εμπειρίες – ή «σκηνές» – αφήνουν ανεξίτηλα ίχνη στη συνείδησή μας, επηρεάζοντας τον τρόπο που βλέπουμε τον κόσμο και τον εαυτό μας.

Εγκέφαλος: Παρεμβαίνει στην αναπνοή για να καταπολεμήσει το άγχος;

Εγκέφαλος: Νεότερες έρευνες στον τομέα των νευροεπιστημών προσφέρουν σημαντικές αποκαλύψεις σχετικά με τον τρόπο που ο εγκέφαλος ρυθμίζει την αναπνοή κατά τη διάρκεια του άγχους.

Παιδιά: Η φύση ως απάντηση στις ψυχικές προκλήσεις τους

Παιδιά: Η έρευνα δείχνει ολοένα και περισσότερο τα οφέλη που έχει ο χρόνος που περνούν τα παιδιά στη φύση για τη ψυχική τους υγεία, ιδίως για εκείνα που αντιμετωπίζουν ψυχικές δυσκολίες.

Close Icon