Οι ερευνητές διαπίστωσαν επίσης ότι τα οφέλη της ανάγνωσης για ευχαρίστηση ήταν ανεξάρτητα από το κοινωνικό υπόβαθρο του παιδιού, υποδεικνύοντας ότι η ανάγνωση για ευχαρίστηση μπορεί να έχει θετικά αποτελέσματα στη γνωστική απόδοση και την ψυχική ευημερία ανεξάρτητα από την κοινωνικοοικονομική κατάσταση του παιδιού. Η Δρ Alice Sullivan, μία από τις ερευνήτριες που συμμετείχαν στη μελέτη, σημείωσε τη σημασία της ενθάρρυνσης των παιδιών να διαβάζουν για ευχαρίστηση από νεαρή ηλικία. “Το διάβασμα για ευχαρίστηση μπορεί να προσφέρει μια σειρά από οφέλη για τα παιδιά, όχι μόνο όσον αφορά τη γνωστική τους ανάπτυξη αλλά και την ψυχική τους ευεξία. Η ενθάρρυνση των παιδιών να διαβάζουν για ευχαρίστηση θα πρέπει να αποτελεί βασική προτεραιότητα για τους γονείς, τους δασκάλους και τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής.” είπε.
Η μελέτη υπογραμμίζει τη σημασία της προώθησης της ανάγνωσης για ευχαρίστηση στην παιδική ηλικία ως τρόπο υποστήριξης της γνωστικής ανάπτυξης και της ψυχικής ευεξίας των παιδιών. Η ανάγνωση για ευχαρίστηση έχει αποδειχθεί ότι βελτιώνει το λεξιλόγιο, την κατανόηση και τις δεξιότητες κριτικής σκέψης, τα οποία είναι όλα σημαντικά για την ακαδημαϊκή επιτυχία και τη συνολική γνωστική απόδοση.
Επιπλέον, το διάβασμα για ευχαρίστηση έχει συνδεθεί με χαμηλότερα επίπεδα στρες και άγχους, καθώς και με υψηλότερα επίπεδα ενσυναίσθησης και συναισθηματικής νοημοσύνης. Ενθαρρύνοντας τα παιδιά να διαβάζουν για ευχαρίστηση, οι γονείς, οι δάσκαλοι και οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής μπορούν να βοηθήσουν στη στήριξη της συνολικής ευημερίας και της ακαδημαϊκής τους επιτυχίας.
Συνολικά, η μελέτη υπογραμμίζει τη σημασία της προώθησης της ανάγνωσης για ευχαρίστηση ως βασικό συστατικό της πρώιμης ανάπτυξης ενός παιδιού. Καλλιεργώντας την αγάπη για το διάβασμα από νεαρή ηλικία, τα παιδιά μπορούν να αποκομίσουν τα γνωστικά και συναισθηματικά οφέλη που θα τους εξυπηρετήσουν στην εφηβεία και σε όλη τους τη ζωή.