Ντύσιμο ψυχολογία: Περισσότερο από το 96% των ανθρώπων αναφέρουν μια αλλαγή στην συναισθηματική τους κατάσταση με μια αλλαγή στο στυλ ντυσίματός τους.
Το χρώμα, η άνεση, η εφαρμογή και το στυλ των ρούχων μας μπορούν να επηρεάσουν άμεσα τα επίπεδα αυτοπεποίθησής μας. Περισσότερο από το 96% των ανθρώπων αναφέρουν μια αλλαγή στην συναισθηματική τους κατάσταση με μια αλλαγή στο στυλ ντυσίματός τους. Για παράδειγμα, σε μια ομάδα γιατρών δόθηκε μια λευκή εργαστηριακή μπλούζα και τους ζητήθηκε να κάνουν μια σειρά εξετάσεων. Μια άλλη ομάδα ιατρών εξίσου καταρτισμένων κλήθηκε να εκτελέσει τις ίδιες εργασίες χωρίς τη λευκή εργαστηριακή μπλούζα. Η ομάδα που φόρεσε την εργαστηριακή μπλούζα απέδωσε άψογα, ενώ εκείνη με τα casual ρούχα έκανε περισσότερα λάθη.
Απλές ενδείξεις ρούχων, όπως ένα μεγάλο χαμογελαστό πρόσωπο στο μπλουζάκι ή το φούτερ, είναι αποδεδειγμένα ότι κάνουν κάποιον πολύ πιο χαρούμενο και πιο χαλαρό. Οι άνθρωποι που αλλάζουν ρούχα προπόνησης όταν ξυπνούν νιώθουν περισσότερη φόρτιση για την άσκηση.
Τα χρώματα έχουν μεγάλη επίδραση στη διάθεση:
- Λευκό- καθαρή συναισθηματική κατάσταση, φρεσκάδα, αγνότητα, εστίαση
- Κίτρινο – ευτυχία
- Κόκκινο – ενθουσιασμός, αισθησιασμός (η υπερβολική χρήση μπορεί να είναι σημάδι αναζήτησης εξωτερικής επικύρωσης)
- Ανοιχτό μπλε – γαλήνη, επαγγελματισμός
- Σκούρο μπλε – συνέπεια, αξιοπιστία (η υπερβολική χρήση μπορεί επίσης να σημαίνει καταθλιπτικές διαθέσεις)
- Πράσινο – θεραπευτικό, καταπραϋντικό (η υπερβολική χρήση ορισμένων αποχρώσεων του πράσινου μπορεί να σημαίνει φθόνο)
- Πορτοκαλί – ενέργεια, ενθουσιασμός
- Ροζ – ρομαντισμός
- Καφέ – γειωμένο, αξιόπιστο (υπερχρήση μπορεί να σημαίνει σύμπλεγμα κατωτερότητας)
- Μαύρο – δύναμη (η συνεχής υπερβολική χρήση μπορεί να σημαίνει χαμηλή ενέργεια ή κακή διάθεση)
- Μωβ – πνευματικότητα, μυστικισμός
Επίσης, οι πιο ευτυχισμένοι άνθρωποι διαπιστώθηκε ότι νοιάζονταν να ντύνονται καλά, ενώ οι άνθρωποι με τραύμα, όπως είναι κατανοητό, βρέθηκαν να υποβαθμίζουν τα ρούχα τους. Για παράδειγμα, τα άτομα με κλινική κατάθλιψη διαπιστώθηκε ότι τείνουν προς τα ρούχα που δεν εφαρμόζουν σχεδόν όλη την ώρα. Ενώ οι άνθρωποι που είχαν διαγνωστεί με άγχος διαπιστώθηκε ότι έκαναν το αντίθετο – είχαν εμμονή με την ενδυμασία σε ανθυγιεινούς βαθμούς. Αλλάζοντας το ντύσιμό τους, τα ίδια άτομα μπόρεσαν να βελτιώσουν την ψυχική τους κατάσταση για την ημέρα.
Η έρευνα δείχνει ότι το επαναλαμβανόμενο στυλ ντυσίματος μπορεί να είναι ένδειξη απροθυμίας να ανοιχτείτε σε νέες εμπειρίες και νέους ανθρώπους – απροθυμία να ανοιχτείτε στα χρώματα και τις χαρές της ζωής! Αυτό εντυπωσιάζει ιδιαίτερα επειδή οι head honchos όπως ο Steve Jobs και ο Mark Zuckerberg καλλιέργησαν την τάση του παρόμοιου ντυσίματος κάθε μέρα … αλλά το δύσκολο χάπι που πρέπει να καταπιείς είναι ότι ενώ αυτοί οι τιτάνες ήταν εξαιρετικά επιτυχημένοι και έχουμε πολλά να μάθουμε από αυτούς, είχε επίσης πολλά ψυχικά τραύματα.
Ο Steve Jobs έχει μιλήσει ανοιχτά για τον συναισθηματικό του πόνο, ενώ ο Zuckerberg έχει διαγνωστεί με σύνδρομο Asperger. Μια απλή παρατήρηση είναι ότι ενώ αυτά τα αστέρια προτιμούν ένα σμόκιν σχεδόν καθημερινά, επιδίδονται σε μια ποικιλία από υφές, μοτίβα, κοψίματα και αξεσουάρ στα κοστούμια τους, οπότε δεν υπάρχει μονοτονία. Τα ρούχα μας εντείνουν τη συναισθηματική και ψυχική μας ενέργεια. Αυτό το αισθάνονται και τα άτομα με τα οποία ερχόμαστε σε επαφή. Πρέπει να συνειδητοποιήσουμε καλύτερα πώς τα ρούχα επηρεάζουν τη διάθεσή μας και αντίστροφα – για το πώς επηρεάζεται η διάθεσή μας από το ντύσιμό μας.
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο κανάλι μας στο YouTube