Επικοινωνία: Το να είσαι υπομονετικός ακροατής και να χρησιμοποιείς υποστηρικτική γλώσσα είναι η καλύτερη προσέγγιση για τη σύνδεση με κάποιον που ασχολείται με την ψυχική του υγεία.
Οι σχέσεις μπορεί να είναι μία από τις πιο ισχυρές πηγές ικανοποίησης και ανακούφισης του άγχους όταν είναι στα καλύτερά τους. Μπορούν να προσφέρουν καλές στιγμές, να διατηρούν τη διάθεσή μας και να παρέχουν ένα σύστημα υποστήριξης όταν οι περιστάσεις είναι δύσκολες.
Η επικοινωνία βοηθάει στην ψυχική ευεξία
Στη χειρότερη περίπτωση, οι σχέσεις μπορεί μερικές φορές να φαίνονται επιβλαβείς και να αποτελούν σημαντική αιτία κακής ψυχικής υγείας. Ένα μεγάλο μέρος αυτού που μπορεί να κάνει οποιαδήποτε από αυτές τις σχέσεις ωφέλιμη, ευχάριστη και χρήσιμη είναι η διαφάνεια και η ειλικρίνεια, που συνθέτουν την υγιή επικοινωνία μεταξύ κάθε μέρους. Δυστυχώς, τα πράγματα δεν είναι πάντα εύκολα. Τα χτυπήματα στο δρόμο και οι προκλήσεις σε οποιαδήποτε από αυτές τις σχέσεις μπορεί να τις οδηγήσουν στο να είναι δυσάρεστες ή εντελώς τοξικές με την πάροδο του χρόνου, προκαλώντας άγχος, ανησυχία ή κατάθλιψη. Οι μικρές συγκρούσεις μπορούν να αντιμετωπιστούν γρήγορα και εύκολα, εάν η επικοινωνία είναι ειλικρινής και διαφανής. Όταν η επικοινωνία είναι ανθυγιεινή, τα μικρά ζητήματα μπορούν να γίνουν μεγαλύτερα και ο θυμός μπορεί να φουντώσει.
Ποιος είναι ο κατάλληλος τρόπος επικοινωνίας με κάποιον που παλεύει με την ψυχική του υγεία;
Όταν ένα άτομο είναι ψυχικά στενοχωρημένο, η επικοινωνία των απαιτήσεων ψυχικής του υγείας γίνεται πολύ πιο δύσκολη. Και αν το άτομο απλώς ακούγεται και δεν ακούγεται όταν μιλάει ή επικυρώνεται, γίνεται πολύ πιο δύσκολο να ανοίξει τη συνομιλία την επόμενη φορά. Το να είσαι υπομονετικός ακροατής και να χρησιμοποιείς υποστηρικτική γλώσσα είναι η καλύτερη προσέγγιση για τη σύνδεση με κάποιον που ασχολείται με την ψυχική του υγεία. Είναι δυνατό να επικοινωνήσετε παρά τα εμπόδια, εάν κρατάτε τα πράγματα απλά. Εξετάστε αυτές τις στρατηγικές:
1. Δώστε προσοχή σε αυτά που λένε. Ακούστε ακριβώς τα συναισθήματα που εκφράζουν, καθώς και τα γεγονότα της αφήγησής τους. Τα διαφορετικά γεγονότα, οι αλληλεπιδράσεις και τα άτομα που εμπλέκονται σε αγχωτικές περιστάσεις είναι σημαντικά, αλλά αυτό που έχει μεγαλύτερη σημασία είναι η συναισθηματική τους αντίδραση στις ιδιαιτερότητες. Μπορεί να είναι δύσκολο να αλλάξετε τις συνθήκες, αλλά μπορείτε να επιβεβαιώσετε, να επιβεβαιώσετε ή να ηρεμήσετε τα συναισθήματά τους. Ως αποτέλεσμα, το να ακούτε πώς νιώθουν οι άνθρωποι είναι εξίσου σημαντικό με το να ακούτε ακριβώς τα γεγονότα που προκαλούν τα συναισθήματά τους.
2. Βάλτε τον εαυτό σας εκεί έξω για αυτούς. Όταν κάποιος έχει εδραιώσει την εμπιστοσύνη του σε εσάς και επιδιώκει να σας πλησιάσει, βάλτε τον εαυτό σας στη διάθεσή του. Δώστε τους τον χρόνο σας και ενημερώστε τους ότι είστε προσβάσιμοι σε αυτούς όποτε χρειάζεται να εκφράσουν τις ανησυχίες τους. Όταν επικοινωνείτε, θυμηθείτε να είστε εκεί πρώτα και κύρια. Χρησιμοποιήστε τεχνικές ενεργητικής ακρόασης, όπως να επαναλαμβάνετε αυτά που έχετε ακούσει από το άλλο άτομο. Προσπαθήστε να επικυρώσετε τα συναισθήματα και βεβαιωθείτε ότι ακούτε όσο θέλετε να σας ακούνε. Αξίζει τον κόπο. Αυτό θα τους ενθαρρύνει ότι πήραν τη σωστή απόφαση στο άνοιγμα.
3. Ρωτήστε για τις ανάγκες τους. Αντί να υποθέσετε τι θα ήταν ωφέλιμο για το αγαπημένο σας πρόσωπο, ρωτήστε το ανοιχτά: “Πώς θα μπορούσα να σας βοηθήσω;” ή “Τι θα σας ωφελούσε αυτή τη στιγμή;” Να θυμάστε ότι ο ορισμός του καθενός για την υποστήριξη είναι διαφορετικός και αυτό που θα χρειαστείτε όταν δυσκολεύεστε μπορεί να μην είναι το ίδιο με αυτό που θα ήθελε κάποιος άλλος όταν περνάει μια δύσκολη στιγμή.
4. Μην κάνετε συγκρίσεις με τις εμπειρίες άλλων ανθρώπων. Αντισταθείτε στην παρόρμηση. Ενώ η αναφορά αυτών των πραγμάτων θα μπορούσε να βοηθήσει στην εξομάλυνση της εμπειρίας τους και να τους κάνει να αισθάνονται λιγότερο αποξενωμένοι, μπορεί επίσης να έχουν την αναπόφευκτη συνέπεια να τους πιέσουν να το ξεπεράσουν ή να υποτιμήσουν το πώς νιώθουν. Η τοξική θετικότητα και οι συγκρίσεις με άλλους μπορεί να διαδώσουν την ιδέα ότι τα θέματα του αγαπημένου σας προσώπου είναι ασήμαντα.
Στρατηγικές για την υπέρβαση των εμποδίων στην επικοινωνία
Η επικοινωνία πρέπει να κόβει αμφίδρομα όταν προσφέρει υποστήριξη σε κάποιον που αγωνίζεται με την ψυχική υγεία. Ένα εμπόδιο επικοινωνίας εμποδίζει οποιοδήποτε από τα μέρη να κατανοήσει τι του λέγεται. Τα εμπόδια επικοινωνίας μπορούν να αντιμετωπιστούν με:
- Εξαλείφετε τις αντιληπτικές αποκλίσεις και κάνετε τις ιδέες σας κρυστάλλινες πριν επικοινωνήσετε.
- Καθορισμός της καλύτερης ώρας και τόπου επικοινωνίας με το άτομο.
- Χρησιμοποιώντας μια ευνόητη γλώσσα
- Λαμβάνοντας υπόψη τους τρόπους, τον τόνο και το περιεχόμενο των μηνυμάτων σας
- Αναγνωρίζοντας τις όποιες συναισθηματικές αντιδράσεις μπορεί να έχει το άτομο σε αυτά που είπατε.
Συμπέρασμα
Η επικοινωνία είναι κάτι περισσότερο από ομιλία. είναι επίσης να ακούς το άλλο άτομο και να νιώθεις ότι τον καταλαβαίνουν. Η αποτελεσματική επικοινωνία ενισχύει την εμπιστοσύνη, ενισχύει τις δεξιότητες επίλυσης προβλημάτων και προάγει τη συναισθηματική και κοινωνική ευημερία. Το να είσαι καλός ακροατής και να χρησιμοποιείς υποστηρικτική γλώσσα είναι οι καλύτεροι τρόποι σύνδεσης με κάποιον που ασχολείται με την ψυχική υγεία.
Αποφύγετε να απορρίπτετε τις εμπειρίες του ατόμου ή να υποστηρίζετε ότι απλώς τροποποιεί τη συναισθηματική του κατάσταση. Αντίθετα, επικεντρωθείτε στο να είστε παρόντες στο άτομο και να παρέχετε τη βοήθειά σας.
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον ΚόσμοΑκολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο κανάλι μας στο YouTube