Search Icon
ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ
Ψυχική Υγεία

Διαδικτυακός εκφοβισμός: Πόσο συνηθισμένος είναι στον κόσμο του online gaming;

Διαδικτυακός εκφοβισμός: Πόσο συνηθισμένος είναι στον κόσμο του online gaming;

Διαδικτυακός εκφοβισμός:


Ο διαδικτυακός εκφοβισμός (cyberbullying) και η σεξουαλική παρενόχληση είναι ανεξέλεγκτες στον κόσμο των επαγγελματικών βιντεοπαιχνιδιών και των διαδικτυακών παιχνιδιών, αναφέρει μια νέα μελέτη. Σχεδόν το 96% των 145 παικτών βιντεοπαιχνιδιών από 14 χώρες δήλωσαν ότι είχαν στοχοποιηθεί στο διαδίκτυο το προηγούμενο έτος. «Δεν είναι απλώς ένα μεμονωμένο περιστατικό», δήλωσε η επικεφαλής ερευνήτρια Louise Trudgett-Klose, διδακτορική φοιτήτρια ψυχολογίας στο Πανεπιστήμιο της Νότιας Αυστρίας.

«Το γεγονός ότι το 96% των παικτών – επαγγελματιών ή μη – βίωσαν διαδικτυακό εκφοβισμό τους προηγούμενους 12 μήνες υποδηλώνει ότι επικρατούν τοξικές συμπεριφορές στην κοινότητα των τυχερών παιχνιδιών», σημείωσε η Trudgett-Klose σε ένα δελτίο ειδήσεων του πανεπιστημίου. Οι γυναίκες και οι επαγγελματίες παίκτες ηλεκτρονικών αθλημάτων είναι οι πιο συνηθισμένοι στόχοι κακοποίησης, δείχνουν τα αποτελέσματα. Οι γυναίκες στοχοποιούνται συχνότερα για σεξουαλική παρενόχληση στον κόσμο των τυχερών παιχνιδιών, ιδίως καθώς ανεβαίνουν στις τάξεις της ελίτ, διαπίστωσαν ερευνητές.

Οι γυναίκες αποτελούν το 46% των 3 δισεκατομμυρίων παικτών βιντεοπαιχνιδιών στον κόσμο και αντιπροσωπεύουν το 16% των ανταγωνιστών των ηλεκτρονικών αθλημάτων και των δημιουργών περιεχομένου, ανέφεραν οι ερευνητές στις σημειώσεις του φόντου. «Υπήρχε μια σαφής σχέση μεταξύ του επιπέδου του επαγγελματικού gaming και της συχνότητας του διαδικτυακού εκφοβισμού και της σεξουαλικής παρενόχλησης για τις γυναίκες παίκτριες», είπε η Trudgett Klose. «Όσο πιο επαγγελματίας γίνεται ένας παίκτης, τόσο περισσότερο εκτίθεται σε εχθρική συμπεριφορά».

Οι επαγγελματίες του gaming που προσέλκυσαν τη μεγαλύτερη φήμη, με μεγάλη βάση θαυμαστών και έντονη παρουσία στις πλατφόρμες μέσων κοινωνικής δικτύωσης, εκτέθηκαν στα χειρότερα επίπεδα διαδικτυακού εκφοβισμού, διαπίστωσαν ερευνητές. Για τους επαγγελματίες παίκτες, περίπου το ήμισυ του εκφοβισμού (49%) προήλθε από άλλους παίκτες και το άλλο μισό από το κοινό. Τα ευρήματα δημοσιεύτηκαν πρόσφατα στο περιοδικό Entertainment Computing.

«Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι η αναπαραγωγή βιντεοπαιχνιδιών από μόνη της δεν είναι το πρόβλημα», δήλωσε ο ανώτερος ερευνητής Sarven McLinton, λέκτορας ψυχολογίας στο Πανεπιστήμιο της Νότιας Αυστραλίας. «Ωστόσο, η κουλτούρα γύρω από το gaming είναι υπεραρρενωπή και στοχεύει πολύ σε ετεροφυλόφιλους άνδρες. Όποιος πέφτει εκτός αυτής της ομάδας είναι πιο ευάλωτος».

Ο διαδικτυακός εκφοβισμός περιλαμβάνει:

  • βρισιές,
  • υποτιμητικά σχόλια,
  • αποκλεισμό παικτών,
  • λεκτικές απειλές
  • και χειραγωγικές τακτικέςς.
  • Η σεξουαλική παρενόχληση περιλαμβάνει την αποστολή σαφών μηνυμάτων και εικόνων ή ανεπιθύμητων σεξουαλικών σχολίων.

Οι περισσότεροι επαγγελματίες παίκτες είναι ανεξάρτητοι και δεν προστατεύονται από έναν οργανισμό, αφήνοντάς τους λίγες επιλογές για να αναζητήσουν ασφάλεια και προστασία, είπαν οι ερευνητές. «Τα επαγγελματικά βιντεοπαιχνίδια είναι ένας αναπτυσσόμενος τομέας και όπως κάθε άλλο επάγγελμα, οι εργαζόμενοι και οι εργαζόμενοι έχουν το δικαίωμα να αισθάνονται ασφαλείς στο χώρο εργασίας», κατέληξαν οι ερευνητές. «Ωστόσο, αυτό δεν ισχύει για τους επαγγελματίες παίκτες, και πολύ λιγότερο για τις γυναίκες».

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο κανάλι μας στο YouTube

Διαβάστε Eπίσης:

ΠΟΥ bullying: Σχεδόν 1 στα 6 παιδιά υφίσταται διαδικτυακό εκφοβισμό

Πώς ο εκφοβισμός επηρεάζει την ψυχική υγεία του παιδιού;

Κίνδυνος εμφάνισης διατροφικών διαταραχών στους εφήβους από διαδικτυακό εκφοβισμό

Οι έφηβοι με άσθμα αντιμετωπίζουν περισσότερο εκφοβισμό

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Πως να ξεπεράσετε την συναισθηματική υπερφαγία

Συναισθηματική υπερφαγία: Η συναισθηματική υπερφαγία είναι η τάση να τρώμε όχι από πείνα, αλλά για να αντιμετωπίσουμε το άγχος, τη στεναχώρια ή άλλες συναισθηματικές καταστάσεις. Αν και μπορεί να προσφέρει προσωρινή ανακούφιση

Πώς το τραύμα επηρεάζει το σώμα μας

Τραύμα: Το ψυχικό τραύμα δεν επηρεάζει μόνο το μυαλό αλλά και το σώμα. Όταν βιώνουμε ένα τραυματικό γεγονός, ο εγκέφαλος και το νευρικό σύστημα αντιδρούν έντονα, προκαλώντας φυσιολογικές αλλαγές

Αντιδραστικότητα και επίγνωση στην εφηβεία 

Εφηβεία: Η αντιδραστικότητα και η επίγνωση αλληλεπιδρούν με έναν περίπλοκο τρόπο. Για παράδειγμα, όταν οι έφηβοι βιώνουν έντονα συναισθήματα, μπορεί να αντιδρούν παρορμητικά, παραβλέποντας τις κοινωνικές συνέπειες.

Δημιουργική γραφή και ψυχική ανθεκτικότητα

Δημιουργική γραφή: Όταν ένα παιδί ολοκληρώνει μια ιστορία ή ένα ποίημα, νιώθει περήφανο για το έργο του και αυτό συμβάλλει στην ενίσχυση της αυτοπεποίθησής του. Αυτή η αίσθηση επιτυχίας μπορεί να μεταφραστεί σε άλλες πτυχές της ζωής του, βοηθώντας το να αντιμετωπίζει τις προκλήσεις με περισσότερη αυτοπεποίθηση.

Πώς οι ανασφάλειες επηρεάζουν την σκέψη μας

Ανασφάλειες: Οι ανασφάλειες είναι κομμάτι της ανθρώπινης φύσης και μπορεί να αφορούν την εμφάνιση, τις ικανότητες, τις σχέσεις ή την επαγγελματική ζωή. Επηρεάζουν τη σκέψη μας, τη συμπεριφορά μας και τη συναισθηματική μας κατάσταση,

Τι είναι το pocketing και γιατί επηρεάζει τις σχέσεις 

Pocketing: Ένα από τα κύρια χαρακτηριστικά του pocketing είναι η αβεβαιότητα που προκαλεί στον σύντροφο. Όταν κάποιος αισθάνεται ότι δεν έχει μια σταθερή θέση στη ζωή του άλλου, μπορεί να αρχίσει να αναρωτιέται για την αξία του και να αμφισβητεί την αγάπη ή το ενδιαφέρον που του δείχνει ο σύντροφος.

Τα πιθανά εμπόδια στην θεραπεία των διατροφικών διαταραχών

Διατροφικές διαταραχές: Η θεραπεία των διατροφικών διαταραχών, όπως η νευρική ανορεξία, η βουλιμία και η επεισοδιακή υπερφαγία, μπορεί να είναι ιδιαίτερα δύσκολη, καθώς υπάρχουν πολλά εμπόδια που εμποδίζουν την πρόοδο και την ανάρρωση.

Νέα ψυχαναγκαστική διαταραχή για online αγορές 

Ωνιομανία: Πολλές φορές, οι άνθρωποι χρησιμοποιούν τις διαδικτυακές αγορές ως μέσο διαφυγής από το άγχος, την κατάθλιψη ή άλλες συναισθηματικές δυσκολίες. Επίσης, η συνεχής διαφήμιση και η εύκολη πρόσβαση σε προϊόντα μέσω του διαδικτύου ενισχύουν την τάση αυτή.

Close Icon