Στις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής περισσότερο από 4 εκατομμύρια έφηβοι κάθε χρόνο αντιμετωπίζουν πρόβλημα με το αλκοόλ και οι επιπτώσεις του είναι εμφανείς όχι μόνο στο σχολικό και οικογενειακό περιβάλλον αλλά οδηγεί και σε παραβατικές συμπεριφορές.
Στην Ελλάδα το πρόβλημα της κατανάλωσης του αλκοόλ δεν περνάει απαρατήρητο αφού σύμφωνα με έρευνες το 15% των εφήβων ηλικίας 11 έως 15 ετών καταναλώνει αλκοόλ. Πρώτη στις προτιμήσεις των εφήβων είναι η μπύρα, δεύτερα έρχονται τα σκληρά ποτά (ουίσκι, βότκα κλπ) και τρίτο το κρασί.
Στην εφηβική ηλικία το αλκοόλ μειώνει τη σχολική απόδοση, την ικανότητα απορρόφησης της γνώσης και τη συγκέντρωση. Η κατανάλωση αλκοόλ σε αυτές τις ηλικίες έχει δραματική επίδραση στην προσωπικότητα, προκαλεί ευερεθιστότητα, εχθρικότητα και επιθετικότητα αυξάνοντας τον κίνδυνο πειραματισμού και με άλλες εξαρτησιογόνες ουσίες. Οι έφηβοι που πίνουν έχουν περισσότερες πιθανότητες να πεθάνουν από πνιγμό, πτώσεις ή αυτοκινητιστικά ατυχήματα.
Ο λόγος ο οποίος οδηγεί τους εφήβους στην (υπέρμετρη συνήθως) κατανάλωση αλκοόλ είναι γιατί πιέζονται από το κοινωνικό τους περιβάλλον. Για παράδειγμα, ο φόβος της απόρριψης ή ότι θα χάσουν ένα φίλο, η επιθυμία για να αρέσουν ή και να φαίνονται μεγαλύτεροι και η αποφυγή του χλευασμού είναι μερικοί από τους λόγους που οι νέοι επιλέξουν να πιούν ή να καπνίσουν.
Οι γονείς πρέπει να εξηγήσουν στα παιδιά τους τις συνέπειες της κατανάλωσης αλκοόλ και φυσικά να είναι οι ίδιοι θετικά παραδείγματα για τα παιδιά τους και όχι να πίνουν ανεξέλεγκτα. Τα ίδια τα παιδιά πρέπει να μάθουν να λένε όχι στην παρέα που τους πιέζει να πιούν ή να καπνίσουν και να ασχοληθούν με κάτι πιο δημιουργικό.
- Ένα κουτάκι μπύρα περιέχει 5% αλκοόλ
- Ένα ποτήρι κρασί περιέχει 12% αλκοόλ
- Ένα σκληρό ποτό περιέχει 40% αλκοόλ
- Ο οργανισμός χρειάζεται 2 ώρες για να αποβάλλει το αλκοόλ από ένα ποτό
- Κάθε χρόνο 5.000 νέοι κάτω των 21 ετών χάνουν τη ζωή τους από αλκοόλ
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο κανάλι μας στο YouTube