Search Icon
ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ
ΝΕΑ ΥΓΕΙΑΣ

Κορωνοϊός σχολεία: Δημοσιεύτηκε το ΦΕΚ για τον τρόπο λειτουργίας τους

Κορωνοϊός σχολεία: Δημοσιεύτηκε το ΦΕΚ για τον τρόπο λειτουργίας τους

Κορωνοϊός σχολεία: Δημοσιεύθηκε σε ΦΕΚ η Κοινή Υπουργική Απόφαση για τον τρόπο λειτουργίας των σχολείων. Πρόκειται για μια δέσμη 33 άρθρων, στα οποία εξηγείται τι θα ισχύει για τις μάσκες -στις οποίες αναφέρθηκαν τόσο ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Στέλιος Πέτσας όσο και ο υφυπουργός Νίκος Χαρδαλιάς-, τις μετακινήσεις μαθητών και τις εκδηλώσεις, τα κυλικεία, τα αντισηπτικά και τα γενικότερα μέτρα ασφαλείας. Να σημειωθεί ότι το Ελεγκτικό Συνέδριο έδωσε το «πράσινο φως» για την παραγωγή των μασκών για τα σχολεία.

Ακολουθεί η ΚΥΑ με τα τελικά μέτρα για τα σχολεία:

Άρθρο 1

Λειτουργία σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης

  1. Κατά τη λειτουργία των σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης εφαρμόζονται τα μέτρα αποφυγής διάδοσης του κορωνοϊού COVID-19 που ορίζονται στην παρούσα απόφαση και ακολουθούνται οι οδηγίες της από 3.9.2020 εισήγησης της Εθνικής Επιτροπής προστασίας Δημόσιας Υγείας έναντι του κορωνοϊού COVID-19, όπως αυτές επικαιροποιούνται και εξειδικεύονται με τις σχετικές οδηγίες του Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας (ΕΟΔΥ), οι οποίες κοινοποιούνται με εγκυκλίους του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων.
  2. Με την επιφύλαξη των κατωτέρω άρθρων, για τα νηπιαγωγεία ισχύουν ειδικότερα μέτρα κατά παρέκκλιση του π.δ. 79/2017 (Α’ 109), σύμφωνα με την από 3.9.2020 εισήγηση της Εθνικής Επιτροπής Δημόσιας Υγείας έναντι του κορωνοϊού COVID-19, για τη λειτουργία νηπιαγωγείων, παιδικών και βρεφονηπιακών σταθμών, όπως αυτά επικαιροποιούνται και εξειδικεύονται με τις οδηγίες του ΕΟΔΥ, οι οποίες κοινοποιούνται με εγκυκλίους του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων.

dimotiko-sxoleio-mathitria-it.jpg

Αρθρο 2 -Υποχρεωτική χρήση μη ιατρικής μάσκας

  1. Η χρήση μη ιατρικής (ή ιατρικής/χειρουργικής) μάσκας είναι υποχρεωτική για τους μαθητές σε όλες τις τάξεις, τους εκπαιδευτικούς και το λοιπό προσωπικό, καθώς και για τους επισκέπτες των σχολικών μονάδων. Ειδικά για τους μαθητές από το Νηπιαγωγείο έως και την Γ’ Δημοτικού ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί στην εκπαίδευση και εξοικείωση με την ενδεδειγμένη χρήση της μάσκας. Η χρήση μη ιατρικής μάσκας είναι υποχρεωτική στις ακόλουθες περιπτώσεις:

α) σε όλους τους εσωτερικούς χώρους των σχολικών μονάδων,

β) στους εξωτερικούς χώρους των σχολικών μονάδων όταν υπάρχει συνωστισμός, όπως ενδεικτικά κατά την προσέλευση και αποχώρηση από τη σχολική μονάδα, καθώς και στην περίπτωση συνωστισμού σε κυλικεία εξωτερικού χώρου,

γ) στα μέσα μεταφοράς μαθητών,

δ) κατά την περίοδο προσαρμογής στο νηπιαγωγείο, από υγιή, σταθερό συνοδό (γονέα, κηδεμόνα ή άλλο πρόσωπο).

Δεν είναι υποχρεωτική η χρήση μάσκας κατά τη διάρκεια του φαγητού και κατά τη διάρκεια της γυμναστικής/ άθλησης.

  1. Κατά τη διαδικασία υποστήριξης από εκπαιδευτικό παράλληλης στήριξης, Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό (ΕΒΠ) ή Σχολικό Νοσηλευτή, καθώς και στις σχολικές μονάδες ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης και στα Κέντρα Εκπαίδευσης και Συμβουλευτικής Υποστήριξης (ΚΕΣΥ), προκρίνεται η διαφανής ολοπρόσωπη προστατευτική προσωπίδα ή ειδική υφασμάτινη μάσκα με διαφανές πρόσθιο τμήμα στο μέρος του στόματος για τους μαθητές ή το προσωπικό, για τις περιπτώσεις όπου η χειλεοανάγνωση αποτελεί μέσο επικοινωνίας. Οι συνοδοί μαθητών στα ΚΕΣΥ φέρουν υποχρεωτικά μη ιατρική μάσκα.
  2. Η χρήση της χειρουργικής μάσκας έναντι της απλής υφασμάτινης μπορεί να προκριθεί από τους γονείς κατ’ επιλογήν τους ή τον θεράποντα ιατρό για παιδιά με υποκείμενα νοσήματα, όπως ενδεικτικά περιγράφονται στον παρακάτω πίνακα:

α) Μαθητές με προηγούμενο ιστορικό σοβαρής ανοσοκαταστολής (χημειοθεραπεία, μεταμόσχευση αιμοποιητικών κυττάρων ή συμπαγούς οργάνου),

β) Μαθητές με ινοκυστική νόσο,

γ) Μαθητές που λαμβάνουν βιολογικούς παράγοντες, όπως είναι τα παιδιά με ρευματολογικά νοσήματα ή φλεγμονώδη νόσο του εντέρου,

δ) Μαθητές με μεσογειακή αναιμία,

ε) Μαθητές με σακχαρώδη διαβήτη.

  1. Από την υποχρεωτική χρήση μη ιατρικής μάσκας εξαιρούνται οι ακόλουθες κατηγορίες μαθητών, οι οποίοι προσέρχονται κανονικά στο σχολείο, αφού προσκομίσουν τα απαραίτητα σχετικά δικαιολογητικά:

α) μαθητές με γνωσιακή, αναπτυξιακή, ψυχική διαταραχή ή διαταραχή συμπεριφοράς,

β) μαθητές με σοβαρό νευρολογικό ή μυϊκό ή άλλο νόσημα που τους εμποδίζει να χειριστούν τη μάσκα τους.

  1. Για τους μαθητές σχολικών μονάδων ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης και στους μαθητές που προσέρχονται στα ΚΕΣΥ, συστήνεται η χρήση μάσκας μόνο εφόσον είναι εφικτό και συμβατό με τον βαθμό και το είδος της αναπηρίας/ειδικής εκπαιδευτικής ανάγκης.
  2. Προβλέπεται εκπαίδευση εντός της σχολικής μονάδας για την ενδεδειγμένη χρήση μάσκας από εκπαιδευτικούς και μαθητές.
  3. Σε περίπτωση που μαθητής δεν τηρεί τις υποχρεώσεις του ως προς την υποχρεωτική χρήση μάσκας (μη ιατρικής ή ιατρικής/χειρουργικής), δεν του επιτρέπεται η είσοδος στη σχολική τάξη και λαμβάνει απουσία, ενώ, εφόσον είναι ανήλικος, παραμένει σε ειδικό χώρο, με τήρηση όσο το δυνατόν επαρκούς απόστασης και των λοιπών μέτρων προστασίας, μέχρι την παραλαβή του από τους γονείς/κηδεμόνες του. Ο ειδικός χώρος ορίζεται με απόφαση του Συλλόγου διδασκόντων, υπό την εποπτεία του Διευθυντή της σχολικής μονάδας. Κατά την άφιξη των γονέων/κηδεμόνων, επισημαίνονται η χρησιμότητα και η αναγκαιότητα της χρήσης μάσκας.

Άρθρο 3

Εκπαιδευτικές εκδρομές, μετακινήσεις μαθητών, σχολικές βιβλιοθήκες, μαθητικοί διαγωνισμοί, σχολικές εκδηλώσεις και τελετές

  1. Δεν πραγματοποιούνται εκδρομές, εκπαιδευτικές επισκέψεις, μαθητικά συνέδρια, σχολικά πρωταθλήματα και προγράμματα ανταλλαγής μαθητών και εκπαιδευτικών. Διδακτικές επισκέψεις και περίπατοι δύνανται να διεξάγονται ανά τμήμα με υποχρεωτική χρήση μάσκας.
  2. Οι σχολικές βιβλιοθήκες λειτουργούν με υποχρεωτική χρήση μάσκας από όλους τους εισερχόμενους σε αυτές (μαθητές, καθηγητές, λοιπό προσωπικό) και τήρηση απόστασης ενάμισι (1,5) μέτρου μεταξύ αυτών, λόγω της ανάμειξης διαφορετικών πληθυσμιακών ομάδων.
  3. Οι μαθητικοί διαγωνισμοί τελούνται με υποχρεωτική χρήση μάσκας και την τήρηση των λοιπών μέτρων προστασίας.
  4. Οι σχολικοί εορτασμοί πραγματοποιούνται εντός του κάθε τμήματος.
  5. Εκδηλώσεις (π.χ. τελετές αποφοίτησης) είναι δυνατόν να πραγματοποιούνται με την παρουσία μόνο μαθητών και εκπαιδευτικών, ενδεχομένως κατά τμήματα ή με μέρος των τμημάτων, αναλόγως του διαθέσιμου χώρου, ώστε να τηρούνται οι απαραίτητες κοινωνικές αποστάσεις.

Άρθρο 4 -Ολοήμερο Πρόγραμμα

Το Ολοήμερο Πρόγραμμα λειτουργεί κανονικά με τήρηση των μέτρων που προβλέπονται στην παρούσα με ευθύνη του Διευθυντή/Προϊστάμενου της σχολικής μονάδας και των απασχολουμένων σε αυτό εκπαιδευτικών. Πριν και μετά τη χρήση των αιθουσών διδασκαλίας του Ολοήμερου Προγράμματος, πρέπει να γίνεται καλός αερισμός αυτών και σχολαστικός καθαρισμός των επιφανειών και του εξοπλισμού μετά από κάθε χρήση. Η χρήση μάσκας από τους μαθητές, οι οποίοι έχουν εγγραφεί και παρακολουθούν το Ολοήμερο Πρόγραμμα, καθώς και από το προσωπικό, είναι ομοίως υποχρεωτική. Οι ίδιοι κανόνες ισχύουν και για τα τμήματα πρωινής ζώνης, όπου αυτά λειτουργούν.

Άρθρο 5 -Λειτουργία κυλικείων και χώρων σίτισης – κυρώσεις

  1. Τα κυλικεία λειτουργούν σύμφωνα με τις οδηγίες της από 3.9.2020 εισήγησης της Εθνικής Επιτροπής Προστασίας Δημόσιας Υγείας έναντι του κορωνοϊού COVID-19, οι οποίες επικαιροποιούνται και εξειδικεύονται με οδηγίες του ΕΟΔΥ που κοινοποιούνται με εγκυκλίους του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων. Σε κάθε περίπτωση:

α) Το προσωπικό των κυλικείων πρέπει να εφαρμόζει σχολαστικά τους γενικούς κανόνες καθαριότητας, απολύμανσης χώρων και ατομικής υγιεινής (π.χ. καλό και συχνό πλύσιμο χεριών με σαπούνι και νερό ή/και εφαρμογή αντισηπτικού χεριών, ιδιαίτερα πριν και μετά τον χειρισμό τροφίμων, εφαρμογή απολύμανσης επιφανειών).

β) Το προσωπικό των κυλικείων πρέπει επίσης να εφαρμόζει τα γενικά μέτρα προφύλαξης για πρόληψη της μετάδοσης του ιού SARS-CoV-2, ο οποίος είναι υπεύθυνος για τη νόσο COVID-19 (π.χ. αποχή από την εργασία σε περίπτωση εμφάνισης πυρετού ή άλλων συμπτωμάτων συμβατών με COVID-19, χρήση προστατευτικής μάσκας σε εσωτερικούς χώρους και σε εξωτερικούς χώρους όταν υπάρχει συνωστισμός).

γ) Η χρήση προστατευτικής μάσκας και γαντιών από το προσωπικό κατά τη διάρκεια της εργασίας στο κυλικείο (προετοιμασία ή διανομή προϊόντων) είναι υποχρεωτική.

δ) Τα κυλικεία των σχολείων πρέπει να διαθέτουν μόνο τρόφιμα και υγρά που είναι συσκευασμένα ή έχουν ετοιμαστεί από το κυλικείο πριν την ώρα διάθεσής τους σε ατομικές συσκευασίες που προστατεύονται από κατάλληλο υλικό.

ε) Οι μαθητές πρέπει να τηρούν αποστάσεις τουλάχιστον ενάμισι (1,5) μέτρου κατά την αναμονή για εξυπηρέτηση από το κυλικείο (προτείνεται σήμανση στο έδαφος με τις προβλεπόμενες αποστάσεις).

στ) Στις ειδικές περιπτώσεις που η τήρηση αποστάσεων σε κυλικεία εξωτερικών χώρων μεταξύ των μαθητών κατά την αναμονή δεν είναι δυνατή, η χρήση προστατευτικής μάσκας είναι απαραίτητη. Στα κυλικεία εσωτερικού χώρου πρέπει κατά την αναμονή να γίνεται πάντα χρήση μάσκας.

ζ) Συνιστάται οι μαθητές να χρησιμοποιούν αλκοολούχο αντισηπτικό διάλυμα χεριών μετά τη συναλλαγή με το κυλικείο και πριν τη λήψη του γεύματος. Είναι υποχρεωτική η ύπαρξη αλκοολούχου αντισηπτικού διαλύματος χεριών δίπλα στο ταμείο του κυλικείου, το οποίο θα μπορούν να χρησιμοποιούν οι μαθητές.

  1. Η σίτιση μαθητών, όπου αυτή προβλέπεται, γίνεται σύμφωνα με τους υγειονομικούς όρους και τις συστάσεις της από 3.9.2020 εισήγησης της Εθνικής Επιτροπής Δημόσιας Υγείας έναντι του κορωνοϊού COVID-19, όπως επικαιροποιείται και εξειδικεύεται με οδηγίες του ΕΟΔΥ που κοινοποιούνται με εγκυκλίους του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων και σε κάθε περίπτωση με μέριμνα για την αποφυγή ανάμειξης και αλληλεπίδρασης μαθητών διαφορετικών τμημάτων κατά τη χρήση τραπεζαρίας, εάν υπάρχει. Εναλλακτικά, προκρίνεται η σίτιση των μαθητών σε άλλο χώρο (π.χ. στο θρανίο των μαθητών στην τάξη τους, στο προαύλιο τηρώντας την ενδεδειγμένη απόσταση κλπ.).
  2. Οι μαθητές φέρουν ατομικό μπουκάλι ή παγούρι.
  3. Η παράβαση του παρόντος άρθρου επισύρει τις ακόλουθες κυρώσεις:

sxoleio_ape.jpg

 

Άρθρο 6 -Γενικά μέτρα προστασίας

  1. Τόσο στους εσωτερικούς όσο και στους εξωτερικούς χώρους της σχολικής μονάδας συστήνεται η τήρηση των μέγιστων δυνατών αποστάσεων μεταξύ όλων των προσώπων, ήτοι μεταξύ μαθητών, εκπαιδευτικών, λοιπού προσωπικού και επισκεπτών.
  2. Δεν πραγματοποιείται συγκέντρωση μαθητών στον προαύλιο χώρο των σχολικών μονάδων πριν την έναρξη του ωρολογίου προγράμματος και η καθιερωμένη διαδικασία πραγματοποιείται εντός των σχολικών αιθουσών. Σε περίπτωση που λόγω έκτακτων αναγκών κριθεί απαραίτητη η συγκέντρωση μαθητών στο προαύλιο και σε οποιαδήποτε άλλη συνθήκη συνωστισμού εφαρμόζονται αναλογικά οι διατάξεις του άρθρου 2.
  3. Προβλέπονται διαφορετικά διαλείμματα σε σταθερές ομάδες μαθητών, προκειμένου να αποφευχθούν ο συγχρωτισμός και η ανάμειξη διαφορετικών ομάδων. Λόγω των ιδιαίτερων συνθηκών, τόσο το εβδομαδιαίο ωρολόγιο πρόγραμμα διεξαγωγής μαθημάτων και διαλειμμάτων όσο και το πρόγραμμα εφημεριών δύναται να αναπροσαρμόζονται κατά παρέκκλιση της κείμενης νομοθεσίας, με ευθύνη του Διευθυντή της σχολικής μονάδας και του Συλλόγου Διδασκόντων με τη σύνταξη σχετικού πρακτικού και την κοινοποίησή του στην οικεία Διεύθυνση Εκπαίδευσης.
  4. Προτείνεται η συχνή και ορθή εφαρμογή υγιεινής των χεριών, πλύσιμο με σαπούνι και νερό ή/και εφαρμογή αντισηπτικού χεριών από μαθητές και εκπαιδευτικούς, καθώς και καλός αερισμός των αιθουσών, καθαριότητα χώρων και τακτική εφαρμογή απολυμαντικού σε επιφάνειες.
  5. Τα παιχνίδια με μπάλες και λοιπά όργανα γυμναστικής/αθλοπαιδιών επιτρέπονται, εφόσον πραγματοποιούνται ανά τμήμα, έπειτα από σχολαστική εφαρμογή των γενικών κανόνων καθαριότητας στα όργανα γυμναστικής και με την προϋπόθεση ότι κάθε τμήμα χρησιμοποιεί κατά αποκλειστικότητα συγκεκριμένες μπάλες. Προβλέπεται καθαρισμός των παιχνιδιών μετά από κάθε χρήση, ενώ δεν επιτρέπεται οι μαθητές να φέρνουν στο σχολείο παιχνίδια από το σπίτι.
  6. Το μάθημα της Πληροφορικής πραγματοποιείται κανονικά, με καθαρισμό του πληκτρολογίου και του ποντικιού μετά από κάθε χρήση. Σε περιπτώσεις χρήσης μουσικών οργάνων είναι υποχρεωτικός ο καθαρισμός μετά από κάθε χρήση.
  7. Συστήνεται οι αίθουσες διδασκαλίας να χρησιμοποιούνται όσο είναι δυνατόν, αποκλειστικά από συγκεκριμένο τμήμα μαθητών, ώστε να είναι μειωμένες οι πιθανότητες μετάδοσης του ιού μεταξύ των τμημάτων. Σε περιπτώσεις που δεν μπορεί να αποφευχθεί η χρήση αίθουσας από περισσότερα τμήματα, όπως η αίθουσα Πληροφορικής ή τα εργαστήρια, συστήνεται η μεσολάβηση αερισμού για ένα τέταρτο (1/4) της ώρας και σχολαστικός καθαρισμός του χρησιμοποιούμενου εξοπλισμού/επιφανειών μετά από κάθε χρήση, πριν εισέλθουν οι μαθητές.
  8. Προβλέπεται αποχή από το σχολείο όσων εκδηλώνουν πυρετό ή/και άλλα συμπτώματα συμβατά με τον κορωνοϊό COVID-19, για την προστασία μαθητών και εκπαιδευτικών που ανήκουν σε ευάλωτες ομάδες.
  9. Με ευθύνη του Διευθυντή κάθε σχολικής μονάδας και της σχολικής επιτροπής, στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων τους, επιβάλλεται σχολαστικός καθαρισμός, καθώς και η παροχή αναλώσιμων υλικών (αντισηπτικά, μάσκες κ.λπ.), σύμφωνα με τις οδηγίες της Διεύθυνσης Δημόσιας Υγείας του Υπουργείου Υγείας και του ΕΟΔΥ.
  10. Τα εργαστηριακά μαθήματα και το εργαστηριακό μέρος των μικτών μαθημάτων των σχολικών μονάδων Δευτεροβάθμιας Επαγγελματικής Εκπαίδευσης (ΕΠΑ.Λ.) γίνονται σε τμήματα και πραγματοποιούνται, κατά το δυνατόν, με αποφυγή της εναλλαγής αιθουσών. Σε κάθε περίπτωση, πρέπει να γίνεται αερισμός και σχολαστικός καθαρισμός του κοινόχρηστου εξοπλισμού, των υλικών, των πάγκων εργασίας και των επιφανειών των εργαστηριακών χώρων, καθώς και να τηρούνται οι μέγιστες δυνατές αποστάσεις μεταξύ όλων των συμμετεχόντων. Από το πέρας των εργαστηριακών μαθημάτων έως την έναρξη του επόμενου εργαστηριακού μαθήματος, οι χώροι πρέπει να παραμένουν κενοί τουλάχιστον για ένα τέταρτο (1/4) της ώρας, προκειμένου να υπάρξουν ο απαραίτητος αερισμός και η κατάλληλη προετοιμασία για τη χρήση αυτών από το επόμενο τμήμα. Το ίδιο ισχύει κατ΄ αναλογία για τα σχολικά εργαστήρια των ΕΠΑ.Λ.
  11. Σε κάθε σχολική μονάδα, με απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων και σύμφωνα με τις οδηγίες του ΕΟΔΥ, ορίζεται κατά την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς ένας υπεύθυνος για την διαχείριση ύποπτων κρουσμάτων, λοίμωξης COVID-19, με τον αναπληρωτή του. Ο υπεύθυνος εκπαιδεύει το προσωπικό σχετικά με την έγκαιρη αναγνώριση και τη διαχείριση ύποπτων κρουσμάτων λοίμωξης και, σε περίπτωση κρούσματος, ακολουθεί το πρωτόκολλο διαχείρισης κρούσματος του ΕΟΔΥ, ενημερώνει εγγράφως άμεσα τον ΕΟΔΥ, τα αρμόδια στελέχη εκπαίδευσης, τα οποία με τη σειρά τους ενημερώνουν τη Γενική Γραμματεία Πρωτοβάθμιας, Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής. Σε περίπτωση μη ορισμού η κωλύματος χρέη υπεύθυνου διαχείρισης ύποπτων κρουσμάτων ασκεί ο Διευθυντής της εκπαιδευτικής μονάδας.

Άρθρο 7 -Εφαρμογή και παρακολούθηση τήρησης των μέτρων

  1. Ο Διευθυντής/Προϊστάμενος σχολικής μονάδας και ο Σύλλογος Διδασκόντων, είναι υπεύθυνοι για την ορθή και ενιαία εφαρμογή των μέτρων που περιγράφονται στην παρούσα και για την λήψη των κατάλληλων μέτρων ασφάλειας και προφύλαξης μαθητών, εκπαιδευτικών και λοιπού προσωπικού, σύμφωνα με τις οδηγίες της Διεύθυνσης Δημόσιας Υγείας του Υπουργείου Υγείας και του Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας.
  2. Ο Διευθυντής Εκπαίδευσης, ο Διευθυντής/Προϊστάμενος σχολικής μονάδας και ο Σύλλογος Διδασκόντων, προβαίνουν σε όλες τις αναγκαίες ενέργειες, προκειμένου να πραγματοποιηθούν οι ώρες διδασκαλίας των μαθημάτων που προβλέπονται στα ωρολόγια προγράμματα.

Άρθρο 8 -Καταγραφή και προσμέτρηση απουσιών

  1. Οι απουσίες μαθητών σχετικά με τον κορωνοϊό COVID-19 καταγράφονται, αλλά δεν προσμετρώνται στις ακόλουθες περιπτώσεις:

α) Αν νοσεί από κορωνοϊό COVID-19 ο ίδιος ο μαθητής ή κάποιος που κατοικεί στο σπίτι του, με απαραίτητη προσκόμιση ιατρικής βεβαίωσης.

β) Αν ο μαθητής ανήκει σε ομάδα αυξημένου κινδύνου, όπως έχουν οριστεί από τον ΕΟΔΥ, με απαραίτητη προσκόμιση ιατρικής βεβαίωσης από τον θεράποντα ιατρό ή από ιατρό της σχετικής ειδικότητας. Οι ομάδες μαθητών αυξημένου κινδύνου είναι οι ακόλουθες:

  1. Μαθητές που λαμβάνουν χημειοθεραπεία για κακοήθεια ή μετά από ομόλογη μεταμόσχευση αιμοποιητικών κυττάρων, εάν έχουν παρέλθει λιγότερο από έξι (6) μήνες από την ολοκλήρωσή της.
  2. Μαθητές μετά από αλλογενή μεταμόσχευση αιμοποιητικών κυττάρων, εάν έχουν παρέλθει λιγότεροι από δώδεκα (12) μήνες.

iii. Μαθητές μετά από μεταμόσχευση συμπαγούς οργάνου, εάν έχουν παρέλθει λιγότεροι από εικοσιτέσσερις (24) μήνες.

  1. Μαθητές με δρεπανοκυτταρική αναιμία.
  2. Μαθητές με σοβαρή συγγενή ή επίκτητη ανοσοανεπάρκεια (HIV και CD4 <500). vi. Μαθητές υπό χρόνια κορτιζονοθεραπεία (prednisolone >20mg/μέρα).

vii. Μαθητές με σοβαρή χρόνια νεφρική νόσο ή νεφρική ανεπάρκεια.

viii. Μαθητές με αιμοδυναμικά σημαντική συγγενή καρδιοπάθεια ή γνωστή μυοκαρδιοπάθεια.

  1. Μαθητές με χρόνια, σοβαρή πνευμονοπάθεια, όπως κυστική ίνωση με αναπνευστική ανεπάρκεια ή μαθητές με σοβαρό και μη ελεγχόμενο άσθμα, σύμφωνα με τη γνωμάτευση εξειδικευμένου κέντρου.
  2. Μαθητές με σύνθετα μεταβολικά ή νευρολογικά προβλήματα.

γ) Μαθητής που έχει υποβληθεί σε μοριακή διαγνωστική εξέταση για τον κορωνοϊό COVID-19 και για όσο χρόνο αναμένει την έκδοση του αποτελέσματος.

  1. Για τους μαθητές που απουσιάζουν εντασσόμενοι σε ευπαθείς ομάδες, προβλέπεται η παρακολούθηση μαθημάτων μέσω σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης.

Άρθρο 9 -Ειδική άδεια απουσίας εκπαιδευτικών

  1. Εκπαιδευτικός που ο ίδιος ή κάποιο πρόσωπο, με το οποίο συνοικεί, νοσεί από κορωνοϊό COVID-19 ή αναμένει το αποτέλεσμα μοριακής διαγνωστικής εξέτασης για τον κορωνοϊό COVID-19, στην οποία έχει υποβληθεί, λαμβάνει ειδική άδεια απουσίας με απαραίτητη προσκόμιση σχετικής ιατρικής βεβαίωσης.
  2. Εκπαιδευτικός που ανήκει σε ομάδα αυξημένου κινδύνου σύμφωνα με την υπό στοιχεία ΔΙΔΑΔ/Φ.64/346/9011/14.5.2020 κοινή απόφαση των Υπουργών Υγείας και Εσωτερικών (Β΄ 1856) όπως εκάστοτε ισχύει, παρέχει εξ αποστάσεως εργασία, προσκομίζοντας ιατρική βεβαίωση από τον θεράποντα ιατρό του ή από ιατρό της σχετικής ειδικότητας.

ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β΄

Εκπαιδευτικές Δομές Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Διά Βίου Μάθησης

Άρθρο 10

Λειτουργία Εκπαιδευτικών Δομών Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Διά Βίου Μάθησης, (Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης, Μεταλυκειακό Έτος – Τάξη Μαθητείας ΕΠΑΛ, Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας, Κέντρα Διά Βίου Μάθησης, δομές Ε.Ε.Κ. και Δ.Β.Μ. της Σιβιτανιδείου Δημόσιας Σχολής Τεχνών και Επαγγελμάτων)

Κατά τη λειτουργία των Εκπαιδευτικών Δομών της Γενικής Γραμματείας Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Διά Βίου Μάθησης (Δ.Ι.Ε.Κ., Μεταλυκειακό Έτος – Τάξη Μαθητείας ΕΠΑ.Λ., Σ.Δ.Ε., Κ.Δ.Β.Μ. των Δήμων) και των δομών Ε.Ε.Κ. και Δ.Β.Μ. της Σιβιτανιδείου Δημόσιας Σχολής Τεχνών και Επαγγελμάτων καθώς και των Ιδιωτικών Ι.Ε.Κ. και Κ.Δ.Β.Μ. επιπέδου Ι και ΙΙ εφαρμόζονται τα μέτρα αποφυγής διάδοσης του κορωνοϊού COVID-19 που ορίζονται στην παρούσα απόφαση και ακολουθούνται οι οδηγίες της από 3.9.2020 εισήγησης της Εθνικής Επιτροπής Προστασίας Δημόσιας Υγείας έναντι του κορωνοϊού COVID-19, όπως αυτές επικαιροποιούνται και εξειδικεύονται με τις σχετικές οδηγίες του ΕΟΔΥ που κοινοποιούνται με εγκυκλίους του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων.

Άρθρο 11

Υποχρεωτική χρήση μη ιατρικής μάσκας

  1. Η χρήση μη ιατρικής μάσκας είναι υποχρεωτική, για τους καταρτιζόμενους/εκπαιδευόμενους/μαθητευόμενους, τους εκπαιδευτές, το εκπαιδευτικό και το λοιπό προσωπικό, καθώς και για τους επισκέπτες των εκπαιδευτικών δομών στις ακόλουθες περιπτώσεις:

α) σε όλους τους εσωτερικούς χώρους των εκπαιδευτικών δομών,

β) στους εξωτερικούς χώρους των εκπαιδευτικών δομών όταν παρατηρείται συγχρωτισμός, όπως ενδεικτικά κατά την προσέλευση και αποχώρηση από την εκπαιδευτική δομή.

  1. Η χρήση της χειρουργικής μάσκας έναντι της απλής υφασμάτινης μπορεί να προκριθεί από τους ίδιους ή από τον θεράποντα ιατρό για καταρτιζόμενους/εκπαιδευόμενους/μαθητευόμενους με υποκείμενα νοσήματα.
  2. Από την υποχρεωτική χρήση μη ιατρικής μάσκας, εξαιρούνται οι καταρτιζόμενοι/εκπαιδευόμενοι, οι εκπαιδευτές και το εκπαιδευτικό προσωπικό που συμμετέχουν σε εκπαιδευτικές δραστηριότητες, εργαστηριακά μαθήματα και στο εργαστηριακό μέρος των μικτών μαθημάτων που δεν είναι εφικτή η διεξαγωγή τους με τη χρήση μη ιατρικής μάσκας (π.χ. αθλήματα), καθώς και τα άτομα για τα οποία η χρήση μάσκας δεν ενδείκνυται για ιατρικούς λόγους, οι οποίοι αποδεικνύονται με τα κατάλληλα έγγραφα (π.χ. λόγω αναπνευστικών προβλημάτων). Στα εργαστηριακά μαθήματα που δεν διεξάγονται με τη χρήση μάσκας, απαιτείται η τήρηση των μέγιστων δυνατών αποστάσεων μεταξύ των καταρτιζόμενων/εκπαιδευόμενων/μαθητευόμενων και μεταξύ αυτών και των εκπαιδευτών/εκπαιδευτικού προσωπικού.
  3. Για τους καταρτιζόμενους των Ι.Ε.Κ. Ειδικής Αγωγής συστήνεται η χρήση μάσκας μόνο εφόσον είναι εφικτό και συμβατό με τις εκπαιδευτικές τους ανάγκες. Για το προσωπικό είναι υποχρεωτική η χρήση μη ιατρικής μάσκας ή διάφανης ολοπρόσωπης προστατευτικής προσωπίδας ή ειδικής υφασμάτινης μάσκας με διαφανές πρόσθιο τμήμα στο μέρος του στόματος για τις περιπτώσεις που απαιτείται να φαίνεται το στόμα του ειδικού εκπαιδευτικού και ειδικού βοηθητικού προσωπικού.
  4. Σε περίπτωση που καταρτιζόμενος/εκπαιδευόμενος/μαθητευόμενος δεν τηρεί τις υποχρεώσεις του ως προς την υποχρεωτική χρήση, όπου αυτή προβλέπεται, μάσκας, δεν του επιτρέπεται η είσοδος στη αίθουσα διδασκαλίας και λαμβάνει απουσία.

Άρθρο 12

Εργαστήρια, Πρακτική άσκηση, Μαθητεία

  1. Τα εργαστηριακά μαθήματα και το εργαστηριακό μέρος των μικτών μαθημάτων των εκπαιδευτικών δομών της Γενικής Γραμματείας Ε.Ε.Κ. και Δ.Β.Μ. πραγματοποιούνται με αποφυγή της εναλλαγής αιθουσών και σε κάθε περίπτωση, πρέπει να γίνεται αερισμός και σχολαστικός καθαρισμός του κοινόχρηστου εξοπλισμού, των υλικών, των πάγκων εργασίας και των επιφανειών των εργαστηριακών χώρων.
  2. Από το πέρας των εργαστηριακών μαθημάτων των καταρτιζομένων/μαθητευομένων έως την έναρξη του επόμενου εργαστηριακού μαθήματος, οι χώροι πρέπει να παραμένουν κενοί τουλάχιστον για ένα τέταρτο (1/4) της ώρας, προκειμένου να υπάρξουν ο απαραίτητος αερισμός και η κατάλληλη προετοιμασία για τη χρήση αυτών από το επόμενο τμήμα.
  3. Το μάθημα της Πληροφορικής πραγματοποιείται κανονικά, με καθαρισμό του πληκτρολογίου και του ποντικιού μετά από κάθε χρήση. Σε περιπτώσεις χρήσης μουσικών οργάνων είναι υποχρεωτικός ο καθαρισμός μετά από κάθε χρήση.
  4. Οι καταρτιζόμενοι των Ι.Ε.Κ. και οι μαθητευόμενοι του Μεταλυκειακού Έτους-Τάξη Μαθητείας που υλοποιούν την πρακτική άσκηση ή μαθητεία σε χώρο εργασίας, τηρούν τις οδηγίες της από 3.9.2020 εισήγησης της Εθνικής Επιτροπής Προστασίας Δημόσιας Υγείας έναντι του κορωνοϊού COVID-19 που ισχύουν για τους εργαζόμενους του κατά περίπτωση χώρου εργασίας.

Άρθρο 13

Εκπαιδευτικές εκδρομές, μετακινήσεις, διαγωνισμοί, εκδηλώσεις και τελετές

  1. Δεν πραγματοποιούνται εκπαιδευτικές εκδρομές και εκπαιδευτικές επισκέψεις, συνέδρια και πρωταθλήματα καταρτιζόμενων/εκπαιδευομένων/μαθητευομένων, εκπαιδευτών και εκπαιδευτικού προσωπικού. Διδακτικές επισκέψεις δύνανται να διεξάγονται ανά τμήμα με υποχρεωτική χρήση μάσκας.
  2. Οι διαγωνισμοί τελούνται με υποχρεωτική χρήση μάσκας και την τήρηση των λοιπών μέτρων προστασίας.
  3. Οι εορτασμοί πραγματοποιούνται εντός του κάθε τμήματος.
  4. Εκδηλώσεις (π.χ. τελετές αποφοίτησης) είναι δυνατόν να πραγματοποιούνται με την παρουσία μόνο καταρτιζομένων/εκπαιδευομένων/μαθητευόμενων, εκπαιδευτών και εκπαιδευτικού προσωπικού, ενδεχομένως κατά τμήματα ή με μέρος των τμημάτων, αναλόγως του διαθέσιμου χώρου, ώστε να τηρούνται οι απαραίτητες κοινωνικές αποστάσεις.

Άρθρο 14

Λειτουργία κυλικείων

Για τη λειτουργία των κυλικείων εφαρμόζεται το άρθρο 5 της παρούσας.

Άρθρο 15

Γενικά μέτρα προστασίας

  1. Τόσο στους εσωτερικούς όσο και στους εξωτερικούς χώρους της εκπαιδευτικής δομής συστήνεται η τήρηση των μέγιστων δυνατών αποστάσεων μεταξύ όλων των προσώπων, ήτοι μεταξύ καταρτιζόμενων/εκπαιδευόμενων/μαθητευομένων, εκπαιδευτών, εκπαιδευτικού προσωπικού, λοιπού προσωπικού και επισκεπτών.
  2. Προβλέπονται διαφορετικά διαλείμματα των τμημάτων προκειμένου να αποφευχθεί ο συγχρωτισμός.
  3. Λόγω των ιδιαίτερων συνθηκών, το εβδομαδιαίο ωρολόγιο πρόγραμμα διεξαγωγής μαθημάτων και διαλειμμάτων δύναται να αναπροσαρμόζεται κατά παρέκκλιση της κείμενης νομοθεσίας, με ευθύνη της διοίκησης της εκπαιδευτικής δομής.
  4. Προτείνεται η συχνή και ορθή εφαρμογή υγιεινής των χεριών, πλύσιμο με σαπούνι και νερό ή/και εφαρμογή αντισηπτικού χεριών, από καταρτιζόμενους/εκπαιδευόμενους/μαθητευόμενους και εκπαιδευτές/εκπαιδευτικό προσωπικό, καθώς και καλός αερισμός των αιθουσών, καθαριότητα χώρων και τακτική εφαρμογή απολυμαντικού σε επιφάνειες.
  5. Συστήνεται οι αίθουσες διδασκαλίας να χρησιμοποιούνται όσο είναι δυνατό, αποκλειστικά από συγκεκριμένο τμήμα καταρτιζομένων/εκπαιδευομένων/μαθητευόμενων, ώστε να είναι μειωμένες οι πιθανότητες μετάδοσης του ιού μεταξύ των τμημάτων. Σε περιπτώσεις που δεν μπορεί να αποφευχθεί η χρήση αίθουσας από περισσότερα τμήματα, όπως η αίθουσα πληροφορικής ή τα εργαστήρια, συστήνεται η μεσολάβηση αερισμού για ένα τέταρτο (1/4) της ώρας και σχολαστικός καθαρισμός του χρησιμοποιούμενου εξοπλισμού/επιφανειών μετά από κάθε χρήση, πριν εισέλθουν οι καταρτιζόμενοι/ εκπαιδευόμενοι/μαθητευόμενοι.
  6. Προβλέπεται αποχή όσων εκδηλώνουν πυρετό ή/ και άλλα συμπτώματα συμβατά με COVID-19, για την προστασία καταρτιζομένων/εκπαιδευομένων/μαθητευόμενων, εκπαιδευτών, εκπαιδευτικού προσωπικού, καθώς και λοιπού προσωπικού που ανήκουν σε ευάλωτες ομάδες.
  7. Με ευθύνη της διοίκησης της εκπαιδευτικής δομής επιβάλλεται σχολαστικός καθαρισμός και παροχή αναλώσιμων υλικών, σύμφωνα με τις οδηγίες της Διεύθυνσης Δημόσιας Υγείας του Υπουργείου Υγείας και του ΕΟΔΥ.

Άρθρο 16

Εφαρμογή και παρακολούθηση τήρησης των μέτρων

  1. Η διοίκηση της εκπαιδευτικής δομής είναι υπεύθυνη για την ορθή και ενιαία εφαρμογή των μέτρων που περιγράφονται στην παρούσα και για την λήψη των κατάλληλων μέτρων ασφάλειας και προφύλαξης καταρτιζόμενων/εκπαιδευόμενων/μαθητευόμενων, εκπαιδευτών, εκπαιδευτικού προσωπικού και λοιπού προσωπικού, σύμφωνα με τις οδηγίες της Διεύθυνσης Δημόσιας Υγείας του Υπουργείου Υγείας και του ΕΟΔΥ.
  2. Η διοίκηση της εκπαιδευτικής δομής προβαίνει σε όλες τις αναγκαίες ενέργειες, προκειμένου να πραγματοποιηθούν οι ώρες διδασκαλίας των μαθημάτων που προβλέπονται στα ωρολόγια προγράμματα.

Άρθρο 17

Καταγραφή και προσμέτρηση απουσιών

  1. Οι απουσίες καταρτιζόμενων/ εκπαιδευόμενων/μαθητευόμενων σχετικά με τον κορωνοϊό COVID-19 καταγράφονται, αλλά δεν προσμετρώνται στις ακόλουθες περιπτώσεις:

α) Αν νοσεί από κορωνοϊό COVID-19 ο ίδιος ο καταρτιζόμενος/εκπαιδευόμενος/μαθητευόμενος ή κάποιος που κατοικεί στο σπίτι του, με απαραίτητη προσκόμιση ιατρικής βεβαίωσης.

β) Αν ο καταρτιζόμενος/εκπαιδευόμενος/μαθητευόμενος ανήκει σε ομάδα αυξημένου κινδύνου, σύμφωνα με την υπό στοιχεία ΔΙΔΑΔ/Φ.64/346/9011/14.5.2020 (Β΄ 1856) κοινή απόφαση των Υπουργών Υγείας και Εσωτερικών, όπως εκάστοτε ισχύει, με απαραίτητη προσκόμιση ιατρικής βεβαίωσης από τον θεράποντα ιατρό ή από ιατρό της σχετικής ειδικότητας.

γ) Αν έχει υποβληθεί σε μοριακή διαγνωστική εξέταση για τον κορωνοϊό COVID-19 και για όσο χρόνο αναμένει την έκδοση του αποτελέσματος.

  1. Για τους καταρτιζόμενους/εκπαιδευόμενους/μαθητευόμενους που απουσιάζουν, προβλέπεται η χρήση μεθόδων εξ αποστάσεως εκπαίδευσης για τα μαθήματα που διεξάγονται στις εκπαιδευτικές δομές. H ΚΥΑ, όπως ρητά διασαφηνίζεται στο έγγραφο, θα είναι σε ισχύ έως τις 30 Οκτωβρίου 2020.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο κανάλι μας στο YouTube

Διαβάστε Eπίσης:

Αντισύλληψη: Συχνά λάθη που ίσως κάνετε και εσείς

Πώς επηρεάζει η κορτιζόλη την υγεία των γυναικών;

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Καθιστική Ζωή: Συνδέεται με την κατάθλιψη περισσότερο από όσο φαντάζεστε

Καθιστική Ζωή: Η καθιστική ζωή, ή αλλιώς ο καθιστικός τρόπος ζωής, έχει συνδεθεί με την ανάπτυξη πολλών ψυχικών και σωματικών προβλημάτων, με την κατάθλιψη να είναι ένα από τα πιο συχνά. Ο σύγχρονος τρόπος ζωής, ο οποίος περιλαμβάνει

Πώς συνδέεται η όραση με τις καρδιαγγειακές παθήσεις;

Όραση: Η όραση και οι καρδιολογικές παθήσεις είναι δύο σημαντικές πτυχές της υγείας μας που συχνά σχετίζονται άμεσα, καθώς ορισμένα καρδιοαγγειακά προβλήματα μπορεί να προκαλέσουν ή να επιδεινώσουν προβλήματα όρασης.

Μέλι: Τι θα πρέπει να προσέξετε;

Μέλι: Το μέλι είναι ένα φυσικό προϊόν που έχει πολλά οφέλη για την υγεία, αλλά απαιτεί και κάποια προσοχή στη χρήση του. Παρά τις θετικές του ιδιότητες, υπάρχουν ορισμένες περιπτώσεις και παράγοντες στους οποίους πρέπει να είμαστε προσεκτικοί

Πώς οι πρωτοχρονιάτικοι στόχοι επηρεάζουν την ψυχολογία μας 

Όταν οι άνθρωποι θέτουν συγκεκριμένους και εφικτούς στόχους για τη νέα χρονιά, όπως η απώλεια βάρους ή η βελτίωση των οικονομικών τους, νιώθουν ότι έχουν τη δυνατότητα να κατευθύνουν τη ζωή τους προς την επιθυμητή κατεύθυνση. Αυτή η αίσθηση του ελέγχου μπορεί να προσφέρει ψυχολογική ευημερία και να μειώσει το άγχος.

Κοινωνική πίεση: Επηρεάζει τις διατροφικές επιλογές των γυναικών μετά την εγκυμοσύνη

Κοινωνική πίεση: Μια αυξανόμενη βάση ερευνών αναδεικνύει τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι γυναίκες στην προσπάθεια να διατηρήσουν μια υγιεινή διατροφή κατά τη διάρκεια και μετά την εγκυμοσύνη.

Σεξουαλική ζωή: Πώς να τη διατηρήσετε υγιή κατά την εμμηνόπαυση και ανδρόπαυση

Σεξουαλική ζωή: Η εμμηνόπαυση και η ανδρόπαυση είναι φυσικές φάσεις στη ζωή που επηρεάζουν τη σεξουαλική υγεία των μεγαλύτερων ηλικιών, οδηγώντας σε σημαντικές αλλαγές στην επιθυμία, την απόδοση και τη συνολική ευημερία.

Σύνδρομο klippel- Feil: Μια σπάνια συγγενής ανωμαλία

Η αιτία του συνδρόμου Klippel-Feil είναι συνήθως γενετική, με πολλές περιπτώσεις να σχετίζονται με μεταλλάξεις σε συγκεκριμένα γονίδια που επηρεάζουν την ανάπτυξη των σπονδύλων. Η κατάσταση μπορεί να είναι οικογενής ή να εμφανίζεται τυχαία.

Close Icon