Ακόμη πιο πρόσφατα, ερευνητές απέδειξαν ότι τα ευάλωτα παιδιά που έλαβαν διεγερτικές και συναισθηματικά υποστηρικτικές μαθησιακές εμπειρίες παρουσιάζουν στατιστικά σημαντικές αλλαγές στη δομή του εγκεφάλου μέχρι τη μέση ηλικία.
Ευημερία Πολιτών: Οι κοινότητες μπορούν να ευημερήσουν παρέχοντας προσεκτική εκπαίδευση και κοινωνικές υπηρεσίες στους νεότερους κατοίκους τους – αλλά η πρόκληση είναι να συνεργαστούν οι ηγέτες. Αυτό είναι το μήνυμα του Craig Ramey και της Sharon Ramey, διακεκριμένων ερευνητών καθηγητών του Virginia Tech του Ινστιτούτου Βιοϊατρικής Έρευνας Fralin στο VTC, οι οποίοι παρουσίασαν λεπτομέρειες μιας μελέτης δεκαετιών η οποία επικεντρώνεται στην εκπαίδευση και την ανάπτυξη της πρώτης παιδικής ηλικίας. Σε ένα ερευνητικό άρθρο στο περιοδικό Αρχεία στο Ιατρικών Ερευνών, οι επιστήμονες συζητούν τα διδάγματα που αντλήθηκαν από το Πρόγραμμα Abecedarian, μια μελέτη που παρακολούθησε τα παιδιά τα οποία συμμετείχαν σε ένα πρόγραμμα πρώιμης παρέμβασης που ξεκίνησε από τον Craig Ramey και τους συναδέλφους του στο Chapel Hill της Βόρειας Καρολίνας το 1971.
“Η συντονισμένη εκπαίδευση, η υγειονομική περίθαλψη και οι καλά μελετημένες κοινωνικές υπηρεσίες με τη συμμετοχή του ιδιωτικού τομέα καθιστούν τις κοινότητες πιο ελκυστικές, φέρνουν νέες επιχειρήσεις και βελτιώνουν την ποιότητα ζωής για τους ανθρώπους που βρίσκονται ήδη εκεί”, δήλωσε ο Craig Ramey, αρχικός ιδρυτής του Προγράμματος Abecedarian “Κάθε τμήμα της κοινότητας πρέπει να συμπεριληφθεί σε αυτές τις προσπάθειες, διότι επιτρέπει την κλιμάκωση που πρέπει να γίνει για τα μέρη που φιλοδοξούν να γίνουν πιο ελκυστικός προορισμός για οικογένειες και επιχειρήσεις”. Οι επιστήμονες έχουν συγκεντρώσει εκτεταμένα στοιχεία για το πώς η προσέγγιση Abecedarian έχει βελτιώσει την πορεία της ζωής των παιδιών και προτείνουν ότι τα ευρήματα μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την πραγματοποίηση ευρύτερων βελτιώσεων. Στο ερευνητικό άρθρο, οι επιστήμονες παρουσιάζουν ένα σύνολο ζωτικών προτύπων που σχετίζονται με την επιτυχή εφαρμογή προγραμμάτων για παιδιά και οικογένειες με στόχο την ενσωμάτωση αυτών των επιστημονικά επικυρωμένων προσεγγίσεων σε ένα πλαίσιο που οι ηγέτες μπορούν να χρησιμοποιήσουν για να βελτιώσουν τις κοινότητές τους. “Συνοψίσαμε 50 χρόνια έρευνας από την έναρξη της μελέτης-ορόσημο, επισημαίνοντας τις επιτυχημένες αναπαραγωγές βασικών παρεμβάσεων”, δήλωσε η Sharon Ramey. “Πιστεύουμε ότι αυτά που μάθαμε είναι έτοιμα για παγκόσμια εφαρμογή. Υπάρχουν αρκετοί λόγοι για να συνεχίσουμε να προχωράμε προς αυτή την κατεύθυνση”.
Το Πρόγραμμα Abecedarian έχει εισέλθει στην πέμπτη δεκαετία του, εξετάζοντας τις επιπτώσεις των εκπαιδευτικών, κοινωνικών, υγειονομικών και οικογενειακών υπηρεσιών υποστήριξης σε βρέφη υψηλού κινδύνου που βρίσκονται τώρα στα 50 τους χρόνια. Σε επανειλημμένες συνεντεύξεις και εξετάσεις, τα παιδιά που αρχικά συμμετείχαν στο πρόγραμμα εμφάνισαν διαρκή οφέλη που έχουν βελτιώσει την καριέρα τους, τις οικογένειές τους και τα κοινωνικά τους δίκτυα. Ορισμένα από τα πιο πρόσφατα ευρήματα από το Πρόγραμμα Abecedarian δείχνουν ότι τα παιδιά στα οποία δόθηκε εκπαίδευση υψηλής ποιότητας σε νεαρή ηλικία – ξεκινώντας από την ηλικία των έξι εβδομάδων και συνεχίζοντας τα πρώτα πέντε χρόνια της ζωής τους – είναι πιο πιθανό να απασχολούνται με πλήρη απασχόληση και να έχουν καλύτερες σχέσεις με τους γονείς τους ως ενήλικες. Ακόμη πιο πρόσφατα, ερευνητές απέδειξαν ότι τα ευάλωτα παιδιά που έλαβαν διεγερτικές και συναισθηματικά υποστηρικτικές μαθησιακές εμπειρίες παρουσιάζουν στατιστικά σημαντικές αλλαγές στη δομή του εγκεφάλου μέχρι τη μέση ηλικία. Οι Rameys είναι, επίσης, καθηγητές στο Τμήμα Ψυχολογίας του Κολεγίου Επιστημών Virginia Tech.
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον ΚόσμοΑκολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο κανάλι μας στο YouTube