Η δυσλεξία είναι μια νευρολογική διαταραχή που συνήθως εντοπίζεται στην παιδική ηλικία, αλλά πολλές φορές παραμένει ανεξακρίβωτη ή αδιάγνωστη κατά την ενηλικίωση. Στους ενήλικες, η δυσλεξία μπορεί να έχει σοβαρές συνέπειες στην επαγγελματική και προσωπική ζωή, καθώς επηρεάζει την ικανότητα ανάγνωσης, συγγραφής και επεξεργασίας πληροφοριών. Αν και οι ενήλικες με δυσλεξία έχουν αναπτύξει στρατηγικές για να αντιμετωπίσουν τη διαταραχή, οι δυσκολίες παραμένουν και συχνά υποεκτιμούνται από το περιβάλλον τους.
Η κύρια πρόκληση για τους ενήλικες με δυσλεξία είναι η δυσκολία στην ανάγνωση και τη συγγραφή. Μπορεί να χρειαστούν περισσότερο χρόνο για να διαβάσουν ή να γράψουν, να αντιμετωπίζουν προβλήματα με τη σωστή άρθρωση λέξεων ή να δυσκολεύονται με την ορθογραφία. Αυτές οι δυσκολίες, ωστόσο, δεν σχετίζονται με την νοημοσύνη. Αντίθετα, τα άτομα με δυσλεξία έχουν συχνά εξαιρετικές ικανότητες σε άλλους τομείς, όπως η δημιουργικότητα και η επίλυση προβλημάτων.
Η παρερμηνεία των λέξεων ή η αλλαγή της σειράς των γραμμάτων κατά την ανάγνωση είναι συχνά χαρακτηριστικά της δυσλεξίας, γεγονός που καθιστά την κατανόηση και την επεξεργασία του γραπτού λόγου πιο δύσκολη. Επίσης, οι ενήλικες με δυσλεξία μπορεί να βιώνουν άγχος και ντροπή λόγω των παρανοήσεων που προκύπτουν από τις επικοινωνιακές τους δυσκολίες.
Η διάγνωση της δυσλεξίας στους ενήλικες συχνά παραλείπεται, διότι τα άτομα έχουν προσαρμοστεί στις προκλήσεις τους και μπορεί να μην αναγνωρίζουν τις αιτίες πίσω από τις δυσκολίες τους. Η αναγνώριση της διαταραχής και η εφαρμογή στρατηγικών υποστήριξης, όπως η χρήση τεχνολογικών εργαλείων ή η εξατομικευμένη καθοδήγηση, μπορούν να βελτιώσουν σημαντικά την ποιότητα ζωής των ενηλίκων με δυσλεξία.