Υγιεινή διατροφή μενού: Τα εστιατόρια μπορούν να πείσουν τους πελάτες να επιλέξουν πιο υγιεινά τρόφιμα προσαρμόζοντας το μέγεθος γραμματοσειράς των αριθμών που συνδέονται με διατροφικές πληροφορίες στα μενού.
Τα εστιατόρια μπορούν να πείσουν τους πελάτες να επιλέξουν πιο υγιεινά τρόφιμα προσαρμόζοντας το μέγεθος γραμματοσειράς των αριθμών που συνδέονται με διατροφικές πληροφορίες στα μενού, σύμφωνα με μια μελέτη με επικεφαλής έναν ερευνητή του Πανεπιστημίου της Ουάσινγκτον. Ο επικεφαλής ερευνητής Ruiying Cai, επίκουρος καθηγητής στο WSU School of Hospitality Business Management, είπε ότι τα εστιατόρια των ΗΠΑ με περισσότερες από 20 τοποθεσίες πρέπει ήδη να εμφανίζουν το θερμιδικό περιεχόμενο του φαγητού στα μενού τους.
Με την αναπαράσταση αυτών των τιμών -χρησιμοποιώντας φυσικά μεγαλύτερους αριθμούς στη σελίδα όταν συνδέονται με επιλογές με χαμηλότερες θερμίδες και μικρότερους αριθμούς για τρόφιμα με υψηλή περιεκτικότητα σε θερμίδες- ο Cai είπε ότι οι επιχειρήσεις μπορούν με επιτυχία να «ωθήσουν» τους πελάτες σε πιο υγιεινές επιλογές. «Όταν τα εστιατόρια χρησιμοποιούν μεγαλύτερο μέγεθος γραμματοσειράς για το θερμιδικό περιεχόμενο των υγιεινών τροφίμων, παρόλο που ο ίδιος ο αριθμός έχει μικρότερη αξία, θα αυξήσει την προτίμηση των καταναλωτών να παραγγείλουν το πιο υγιεινό προϊόν», είπε ο Cai.
Για τη μελέτη, που δημοσιεύτηκε πρόσφατα στο International Journal of Hospitality Management, ζητήθηκε από τους συμμετέχοντες να επιλέξουν ανάμεσα σε ένα λιγότερο υγιεινό προϊόν όπως ένα καπνιστό μοσχαρίσιο μπιφτέκι και μια πιο υγιεινή επιλογή όπως ένα σάντουιτς κοτόπουλου στη σχάρα. Στη συνέχεια χωρίστηκαν τυχαία σε δύο ομάδες. Στην πρώτη ομάδα, οι τιμές των αριθμών και το μέγεθος γραμματοσειράς αυξήθηκαν και έπεσαν μαζί. Στη δεύτερη ομάδα, η σχέση μεταξύ του μεγέθους των αριθμών και του μεγέθους τους ήταν ασύμβατη, που σημαίνει ότι το μέγεθος της γραμματοσειράς έγινε μικρότερο καθώς αυξάνονταν οι τιμές των αριθμών και αντίστροφα.
Οι ερευνητές έθεσαν επίσης ερωτήσεις για να μετρήσουν πόσο ευαισθητοποιημένοι ήταν οι συμμετέχοντες και έδωσαν διαφορετικά χρονικά όρια σε ορισμένους για να μετρήσουν την επίδραση που έχουν οι χρονικοί περιορισμοί στις αποφάσεις τους. Ο Cai είπε ότι τα αποτελέσματα της μελέτης έδειξαν ότι οι συμμετέχοντες στη δεύτερη ομάδα, που είδαν χαμηλές θερμίδες τυπωμένες με μεγάλες γραμματοσειρές, ήταν πιο πιθανό να κλίνουν προς την πιο υγιεινή επιλογή. Οι ερωτηθέντες που δήλωσαν ότι ήταν λιγότερο ευαισθητοποιημένοι για την υγεία τους επηρεάστηκαν περισσότερο, ιδιαίτερα όταν υπήρχε ένα στενό χρονικό πλαίσιο για να κάνουν την επιλογή.
Οι άνθρωποι που είχαν υψηλό επίπεδο ευαισθητοποίησης για την υγεία ήταν λιγότερο πιθανό να επηρεαστούν, είπε ο Cai, αλλά αυτό είναι πιθανό επειδή ήδη προτιμούσαν την υγιεινή διατροφή. «Ακόμα κι αν χρησιμοποιείτε μερικά από τα έξυπνα κόλπα, δεν λειτουργεί τόσο καλά όσο για όσους δεν γνωρίζουν τόσο την υγεία», είπε ο Cai. Η μελέτη αξιοποιεί ένα φαινόμενο που ονομάζεται «αριθμητικό φαινόμενο Stroop», το οποίο χρησιμοποιεί ασυνέπεια για να τονίσει τους χαμηλότερους αριθμούς και να επιβραδύνει ελαφρώς τη διαδικασία λήψης αποφάσεων, για να βοηθήσει τους πελάτες να παρακινήσουν τους πελάτες σε πιο υγιεινές επιλογές μενού.
Στην κλασική του μορφή, το φαινόμενο Stroop περιγράφεται ως καθυστέρηση στο χρόνο αντίδρασης που σχετίζεται με ερεθίσματα. Για παράδειγμα, αν η λέξη “μωβ” είναι γραμμένη με πράσινη γραμματοσειρά, οι ερωτηθέντες χρειάζονται περισσότερο χρόνο για να φωνάξουν ποιο χρώμα βλέπουν παρά αν η λέξη και το χρώμα ταιριάζουν. Οι κλινικοί γιατροί χρησιμοποιούν αυτήν την αρχή για να μετρήσουν την ικανότητα προσοχής και την ταχύτητα επεξεργασίας στους ασθενείς. Ομοίως, το αριθμητικό φαινόμενο Stroop παρατηρείται όταν το φυσικό μέγεθος του αριθμού δεν ταιριάζει με το πραγματικό του μέγεθος — όπως όταν ο αριθμός 50 είναι με μεγαλύτερη γραμματοσειρά από τον αριθμό 80.
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο κανάλι μας στο YouTube