Search Icon
ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ
Διατροφή

Κλάδος Αλκοολούχων Ποτών: Αυτοδεσμεύσεις αντί για απαγορεύσεις

Κλάδος Αλκοολούχων Ποτών: Αυτοδεσμεύσεις αντί για απαγορεύσεις


 


Αυτοδεσμεύσεις αντί για απαγορεύσεις οι αποτελεσματικές λύσεις πολιτικής για τη διασφάλιση της υγείας
Βιώσιμη επιχειρηματική ανάπτυξη του κλάδου και ανάληψη υπεύθυνου κοινωνικού ρόλου των εταιρειών του κλάδου είναι οι βασικοί στόχοι του κλάδου των εταιριών οινοπνευματωδών ποτών σύμφωνα με όσα είπε η κ. Σοφίκα Παπανικολάου Γενική Διευθύντρια της ΕΝ.Ε.Α.Π. σe συνέδριο «Ενημέρωση Υψηλού Κινδύνου: ΜΜΕ & Δημόσια Υγεία» που διοργάνωσε ο τομέας Επιδημιολογίας και Βιοστατιστικής της Εθνικής Σχολής Δημόσιας Υγείας.

Συγκεκριμένα, η Γενική Διευθύντρια της ΕΝ.Ε.Α.Π. αναφέρθηκε στις αρχές του κλάδου για το υπεύθυνο μάρκετινγκ, την υιοθέτηση από το 2005 του Κώδικα Αυτοδέσμευσης για τη Διαφήμιση Αλκοολούχων Ποτών και την Ενημέρωση των Καταναλωτών, την επέκταση της αυτοδέσμευσης στην ψηφιακή επικοινωνία το 2012, καθώς και για την προώθηση της υπεύθυνης κατανάλωσης, που αποτελεί προτεραιότητα για την ΕΝ.Ε.Α.Π. Αναφέρθηκε επίσης στις δράσεις του κλάδου για το υπεύθυνο σερβίρισμα, τις πρωτοβουλίες για την προώθηση υπεύθυνης συμπεριφοράς σχετικά με το αλκοόλ και την οδήγηση, καθώς και για τη στενή συνεργασία των εταιρειών-μελών της ΕΝ.Ε.Α.Π. με τις διαφημιστικές εταιρείες για τη σωστή εφαρμογή των κανόνων αυτοδέσμευσης.

Αναλυτικότερα, η κ. Παπανικολάου τόνισε ότι οι εταιρίες του κλάδου έχουν αποδεχτεί ένα πλαίσιο αρχών και δράσεων που περιλαμβάνει:

  • Απαγόρευση διαφημίσεων που άμεσα ή έμμεσα απευθύνονται σε ανηλίκους ή προβάλλουν μέσα από την κατανάλωση αλκοολούχων ποτών την κοινωνική καταξίωση ή τη σεξουαλική επιτυχία
  • Κοινός σχεδιασμός εκστρατείας ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης των πολιτών για τις συνέπειες της αλόγιστης κατανάλωσης αλκοολούχων ποτών
  • Οργάνωση και λειτουργία μηχανισμού που ελέγχει την τήρηση των Αρχών Αυτοδέσμευσης
  • Εφαρμογή του μηνύματος «Απολαύστε υπεύθυνα» σε κάθε διαφήμιση
  • Διαφήμιση σε ηλεκτρονικά ή έντυπα μέσα, σε ζώνες και εκπομπές όπου αναμένεται το 70% του κοινού να είναι ενήλικο
  • Επίδειξη υπευθυνότητας στην ανάπτυξη νέων προϊόντων, στην επιλογή ονόματος, επισήμανσης και συσκευασίας, ώστε να απευθύνονται σε ενήλικο κοινό
  • Επέκταση της αυτοδέσμευσης των εταιριών-μελών και στην επικοινωνία στο διαδίκτυο
  • Ο κώδικας αυτοδέσμευσης αποτελεί πλέον μέρος του ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΚΩΔΙΚΑ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗΣ-ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ και ελέγχεται ως προς την εφαρμογή του από το Συμβούλιο Ελέγχου Επικοινωνίας (ΣΕΕ)
  • Αρχή Αυτοδέσμευσης του Κλάδου στη Διαφήμιση και το Marketing
  • Ενημέρωση και Εκπαίδευση επαγγελματιών για την εφαρμογή των κανόνων αυτοδέσμευσης
  • Ενημέρωση Καταναλωτή για τις βλαπτικές συνέπειες της αλόγιστης κατανάλωσης
  • Προώθηση υπεύθυνης συμπεριφοράς σχετικά με το Αλκοόλ & την Οδήγηση
  • Ενημέρωση επαγγελματιών για το Υπεύθυνο Σερβίρισμα
  • Συνεργασίες με το Υπουργείο Υγείας, την ιατρική και ακαδημαϊκή κοινότητα και τρίτους ανεξάρτητους φορείς
  • Σύμφωνα με την κα Παπανικολάου προτεραιότητα αποτελεί η προώθηση της υπεύθυνης κατανάλωσης, η ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των καταναλωτών για τους πιθανούς κινδύνους της αλόγιστης κατανάλωσης αλκοολούχων ποτών και η προστασία των ευαίσθητων κοινωνικών ομάδων
  • Αναφέρθηκε μάλιστα σε σειρά πρωτοβουλιών που έχει αναλάβει η Ένωση των Εταιριών. Πιο συγκεκριμένα η ΕΝΕΑΠ έχει προχωρήσει σε:
  •  Κώδικα Αρχής Αυτοδέσμευσης για την εμπορική επικοινωνία των προϊόντων του κλάδου
  • Ενέργειες με βάση το υπεύθυνο marketing και την ευαισθητοποίηση των καταναλωτών
  • Εκστρατείες ενημέρωσης & ευαισθητοποίησης των επαγγελματιών και του κοινού
  • Όπως τόνισε “τα αλκοολούχα ποτά στην Ελλάδα είναι ιστορικά συνδεδεμένα με την κοινωνικότητα, τη διασκέδαση και τις παραδόσεις, υπό την προϋπόθεση της υπεύθυνης και λελογισμένης κατανάλωσης δεν αποτελούν κίνδυνο για την υγεία των καταναλωτών. Όλες οι ενέργειες και οι δράσεις επικοινωνίας του κλάδου εστιάζουν στη μετρημένη και ισορροπημένη κατανάλωση. Δεν υπάρχουν ελαφριά και σκληρά ποτά, το αλκοόλ είναι αλκοόλ”
  • Αξίζει να σημειωθεί ότι, σύμφωνα με την ΕΝΕΑΠ, πρόσφατες έρευνες δείχνουν ότι:
  • Η διαφήμιση ΔΕΝ προκαλεί ή επιτείνει φαινόμενα αλόγιστης κατανάλωσης ή κατανάλωσης από ανηλίκους
  • Περιορισμοί στη διαφήμιση και το marketing των αλκοολούχων ποτών ΔΕΝ συντελούν στη μείωση της βλαπτικής κατανάλωσης
  • Χώρες που έχουν επιβάλει περιορισμούς στη διαφήμιση ΔΕΝ καταγράφουν μείωση της κατανάλωσης και ειδικότερα της βλαπτικής κατανάλωσης σε σχέση με όσες διατηρούν τις εμπορικές ελευθερίες τους
  • Στόχος ΠΟΥ για την προστασία της δημόσιας υγείας είναι ο περιορισμός της βλαπτικής κατανάλωσης
  • Οι αποτελεσματικές πολιτικές για τη μείωση της αλόγιστης ή βλαπτικής κατανάλωσης απαιτούν ειδικά στοχευμένες παρεμβάσεις απευθυνόμενες κατά κύριο λόγο στις ευπαθείς ομάδες
  • Πρωτοβουλίες της ΕΝΕΑΠ

Αξίζει να σημειωθεί ότι ο κλάδος έχει σημαντική συνεισφορά στην ελληνική οικονομία και κοινωνία.

Δηλαδή:
Φορολογικά έσοδα 433 εκ. ευρώ σε φόρους μόνο από ΕΦΚΟΠ-ΦΠΑ (Στοιχεία ΙΟΒΕ, 2013)
Θέσεις εργασίας: Απασχόληση 27.000 άμεσων και έμμεσων εργαζομένων (Στοιχεία ΙΟΒΕ, 2013)
Ενεργός ρόλος στην προώθηση υπεύθυνων προτύπων κατανάλωσης

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο κανάλι μας στο YouTube

Διαβάστε Eπίσης:

Γιατί είναι καλό να τρώτε πρώτα τη σαλάτα και μετά τους υδατάνθρακες στο γεύμα σας 

Πράσινος χυμός: Η πρωινή δόση ενέργειας και θρέψης που χρειάζεστε

svg%3E svg%3E
svg%3E
Αφιέρωμα στον Διαβήτη healthwebgr svg%3E
Περισσότερα

Εγκυμοσύνη: Η ανάγκη για θρεπτικά συστατικά που συχνά αγνοείται

Εγκυμοσύνη: Νέα έρευνα αποκαλύπτει ότι πολλές έγκυες ενδέχεται να μην λαμβάνουν τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά για να υποστηρίξουν μια υγιή εγκυμοσύνη, κάτι που μπορεί να έχει σοβαρές συνέπειες για την υγεία τους και την ανάπτυξη του εμβρύου.

Πρωτεΐνη: Ο σύμμαχός σας στην απώλεια βάρους;

Πρωτεΐνη: Η πρωτεΐνη δεν είναι απλώς ένα θρεπτικό συστατικό, αλλά ένα ισχυρό εργαλείο απώλειας βάρους. Βοηθά στον έλεγχο της όρεξης, στη διατήρηση της μυϊκής μάζας και στην αύξηση της θερμογένεσης.

Ο καρπός που χαρίζει ενέργεια καλύτερα κι από τον καφέ 

Ένα από τα βασικά χαρακτηριστικά των goji berries είναι η υψηλή περιεκτικότητά τους σε βιταμίνη C, η οποία ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα, και σε βιταμίνες του συμπλέγματος Β, οι οποίες είναι απαραίτητες για την παραγωγή ενέργειας στο σώμα.

Ασβέστιο: Υγιεινά ροφήματα για ισχυρά οστά

Ασβέστιο: Το ασβέστιο είναι ένα από τα πιο σημαντικά μέταλλα για το σώμα, καθώς συμβάλλει στην υγεία των οστών, των δοντιών, του νευρικού συστήματος και της καρδιοαγγειακής λειτουργίας.

Αχλάδια: Πέντε λόγοι για να τρώτε περισσότερα

Τα αχλάδια είναι εξαιρετική πηγή φυτικών ινών, οι οποίες βοηθούν στην πέψη και προάγουν την υγεία του εντέρου. Μόνο ένα μέτριο αχλάδι περιέχει περίπου 5-6 γραμμάρια φυτικών ινών, που συμβάλλουν στη μείωση της χοληστερόλης και της γλυκόζης στο αίμα, ενώ βοηθούν στην αίσθηση κορεσμού.

Close Icon