Διατροφή : Οι περισσότεροι άνθρωποι θέλουν να τρώνε πιο υγιεινά, αλλά οι προσπάθειες ενθάρρυνσης της υγιεινής διατροφής παρέχοντας πληροφορίες για τη διατροφή δεν έχουν αλλάξει δραστικά τις συνήθειες. Μια νέα μελέτη δείχνει ότι οι ετικέτες με έμφαση στη γεύση και τη θετική εμπειρία θα μπορούσαν να βοηθήσουν.
Οι προκλητικές ετικέτες, όπως στριμμένα καρότα με υαλοπίνακα εσπεριδοειδών” και “απόλυτα σπαράγγια ψητά στα κάρβουνα μπορούν να κάνουν τους ανθρώπους να επιλέξουν και να καταναλώσουν περισσότερα λαχανικά από ό, τι διαφορετικά , εφ ‘όσον το φαγητό προετοιμάζεται με γούστο.
Αυτό είναι ριζικά διαφορετικό από την τρέχουσα πολιτιστική μας προσέγγιση για την υγιεινή διατροφή, η οποία, εστιάζοντας στην υγεία έως την παραμέληση της γεύσης, ενσταλάζει ακούσια τη νοοτροπία ότι η υγιεινή διατροφή είναι άγευστη και στερείται.
Τι διαπίστωσαν οι επιστήμονες
- Διαπίστωσαν ότι οι επισκέπτες βάζουν λαχανικά στα πιάτα τους 29 τοις εκατό πιο συχνά όταν το φαγητό είχε εστιασμένη στη γεύση έναντι εστιασμένη στην υγεία ονόματα και 14 τοις εκατό πιο συχνά όταν είχε εστιασμένη γεύση έναντι ουδέτερων ονομάτων. Οι δείπνοι έτρωγαν επίσης 39% περισσότερα λαχανικά κατά βάρος, σύμφωνα με τις μετρήσεις του τι σερβίρονται σε σχέση με το πόσο κατέληξαν στο κομπόστ.
- Η ομάδα διαπίστωσε ότι τα ονόματα που εστιάζουν στα λαχανικά δούλεψαν μόνο όταν τα πιάτα ήταν όντως νόστιμα. Σε ένα σχολείο όπου οι γευματίζοντες πίστευαν ότι τα πιάτα λαχανικών γενικά δεν ήταν τόσο νόστιμα, η επισήμανσή τους χρησιμοποιώντας νόστιμους περιγράφεις είχε μικρή επίδραση.
Σημαντική η επισήμανση της γεύσης
- Η επισήμανση με επίκεντρο τη γεύση λειτουργεί, , επειδή αυξάνει την προσδοκία για μια θετική εμπειρία γεύσης. Συγκεκριμένα, οι αναφορές σε συστατικά όπως «σκόρδο» ή «τζίντζερ», μέθοδοι προετοιμασίας όπως «ψητό», και λέξεις που επισημαίνουν την εμπειρία όπως το «sizzling» ή το «στιλ ταβέρνας» βοηθούν στη μεταφορά του πιάτου δεν είναι μόνο νόστιμο αλλά και επιεικό , παρηγορητικό ή νοσταλγικό. Για παράδειγμα, το “στριμμένα καρότα με υαλοπίνακα εσπεριδοειδών” λειτουργεί επειδή αναδεικνύει τη γεύση, ενώ το “απολύτως φοβερό κολοκύθι” αποτυγχάνει επειδή είναι πολύ ασαφές.
Η μελέτη είναι μέρος ενός ευρύτερου έργου για να κάνει τα υγιή τρόφιμα πιο αξιαγάπητα και λιγότερο σαν κάτι που ανέχουμε γιατί είναι καλά για εμάς.
Ακολουθεί βίντεο με συμβουλές για την υγιεινή διατροφή
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο κανάλι μας στο YouTube