"Νομίζω ότι ένα πλεονέκτημα αυτής της μελέτης σε σχέση με άλλες είναι ότι προτείνει μια σχετικά ελαφριά μεθοδολογία για τη συλλογή πραγματικών δεδομένων σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι πλοηγούνται στις συστάσεις βίντεο του YouTube", δήλωσε ο Pham.
Covid-19: Νέα έρευνα με επικεφαλής ειδικούς στην επιστήμη των δεδομένων στο Πανεπιστήμιο του Ιλινόις Urbana-Champaign και το Παγκόσμιο Πρόγραμμα των Ηνωμένων Εθνών διαπίστωσε ότι δεν υπάρχουν ισχυρές ενδείξεις ότι το YouTube προώθησε το αντιεμβολιαστικό κλίμα κατά τη διάρκεια της πανδημίας COVID-19. Η μελέτη, που δημοσιεύθηκε στο Περιοδικό Ιατρικής Έρευνας στο Διαδίκτυο (Journal of Medical Internet Research) πραγματοποίησε αλγοριθμικό έλεγχο για να εξετάσει αν το σύστημα συστάσεων του YouTube λειτούργησε ως “λαγότρυπα”, οδηγώντας τους χρήστες που αναζητούσαν βίντεο σχετικά με τον εμβολιασμό σε αντιεμβολιαστικό περιεχόμενο.
Για τη μελέτη, οι ερευνητές ζήτησαν από εκπαιδευμένους από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας συμμετέχοντες και εργαζόμενους από το Amazon Mechanical Turk να βρουν σκόπιμα ένα αντιεμβολιαστικό βίντεο με όσο το δυνατόν λιγότερα κλικ, ξεκινώντας από ένα αρχικό ενημερωτικό βίντεο COVID-19 που δημοσιεύτηκε από τον ΠΟΥ. Συνέκριναν τις συστάσεις που είδαν αυτοί οι χρήστες με τα σχετικά βίντεο που λαμβάνονται από τη διεπαφή προγραμματισμού εφαρμογών του YouTube και με τα Up-Next προτεινόμενα βίντεο του YouTube που είδαν καθαρά browsers χωρίς cookies αναγνώρισης του χρήστη. Στη συνέχεια, η ομάδα χρησιμοποίησε μεθόδους μηχανικής μάθησης για να ταξινομήσει το αντιεμβολιαστικό περιεχόμενο, αναλύοντας περισσότερες από 27.000 συστάσεις βίντεο που έγιναν από το YouTube. “Δεν βρήκαμε κανένα στοιχείο που να αποδεικνύει ότι το YouTube προωθεί στους χρήστες του αντιεμβολιαστικό περιεχόμενο”, δήλωσε η Margaret Yee Man Ng, καθηγήτρια δημοσιογραφίας στο Ιλινόις με διορισμό στο Ινστιτούτο Επικοινωνιακής Έρευνας και επικεφαλής συγγραφέας της μελέτης. “Το μέσο μερίδιο των βίντεο κατά του εμβολιασμού ή της διστακτικότητας για το εμβόλιο παρέμεινε κάτω από 6% σε όλα τα στάδια της διαδρομής των συστάσεων των χρηστών”. Ο αρχικός στόχος της έρευνας ήταν η καλύτερη κατανόηση των φημισμένων αδιαφανών τεχνικών του YouTube για τις συστάσεις περιεχομένου -που υπερβαίνουν την αναζήτηση των διεπαφών προγραμματισμού εφαρμογών της πλατφόρμας για τη συλλογή δεδομένων του πραγματικού κόσμου- και κατά πόσον αυτές οι τεχνικές διοχετεύουν τους χρήστες προς το αντιεμβολιαστικό συναίσθημα και τη διστακτικότητα για το εμβόλιο. “Θέλαμε να μάθουμε πώς διαφορετικές οντότητες χρησιμοποιούν την πλατφόρμα για να διαδώσουν το περιεχόμενό τους, ώστε να μπορέσουμε να αναπτύξουμε συστάσεις για το πώς το YouTube θα μπορούσε να κάνει καλύτερη δουλειά ώστε να μην προωθεί παραπληροφόρηση”, δήλωσε η ερευνήτρια του UN Global Pulse Katherine Hoffmann Pham, συν-συγγραφέας της μελέτης. “Σε αντίθεση με την κοινή πεποίθηση, το YouTube δεν προωθούσε περιεχόμενο κατά του εμβολιασμού. Η μελέτη αποκαλύπτει ότι οι αλγόριθμοι του YouTube συνιστούσαν, αντίθετα, άλλο περιεχόμενο σχετικό με την υγεία που δεν σχετιζόταν ρητά με τον εμβολιασμό”. “Τα βίντεο στα οποία κατευθύνονταν οι χρήστες ήταν μακρύτερα και περιείχαν πιο δημοφιλές περιεχόμενο και προσπαθούσαν να προωθήσουν μια στρατηγική blockbuster για να δεσμεύσουν τους χρήστες προωθώντας άλλο αξιόπιστα επιτυχημένο περιεχόμενο σε όλη την πλατφόρμα”, δήλωσε ο Ng. Η μελέτη επέτρεψε επίσης στους ερευνητές να εξετάσουν τον τρόπο με τον οποίο οι εμπειρίες των χρηστών στον πραγματικό κόσμο διαφέρουν από τις εξατομικευμένες συστάσεις που λαμβάνονται μέσω της διεπαφής προγραμματισμού εφαρμογών “RelatedToVideo” του YouTube. Αυτό το API έχει σχεδιαστεί για να βοηθά τους προγραμματιστές να αναζητούν σχετικό περιεχόμενο στην πλατφόρμα ή χρησιμοποιώντας καθαρά προγράμματα περιήγησης, αναπαράγοντας την εμπειρία ενός νέου χρήστη που επισκέπτεται το YouTube χωρίς ιστορικό αναζήτησης ή προβολής, το οποίο χρησιμοποιείται συχνά για τη μελέτη του συστήματος συστάσεων της πλατφόρμας.
Η μελέτη αναφέρει ότι το ιστορικό παρακολούθησης των χρηστών επηρεάζει σημαντικά τις συστάσεις βίντεο, γεγονός που υποδηλώνει ότι τα δεδομένα από το API ή ένα καθαρό πρόγραμμα περιήγησης δεν προσφέρουν ακριβή εικόνα των προτάσεων που βλέπουν οι πραγματικοί χρήστες. Οι πραγματικοί χρήστες είδαν ελαφρώς περισσότερο περιεχόμενο υπέρ του εμβολιασμού καθώς προχωρούσαν στην πορεία των συστάσεων. Αντίθετα, οι αναζητήσεις που πραγματοποιήθηκαν από το API ή τα καθαρά προγράμματα περιήγησης κατά τη διάρκεια της μελέτης κατευθύνθηκαν προς άσχετες συστάσεις καθώς προχωρούσαν. “Νομίζω ότι ένα πλεονέκτημα αυτής της μελέτης σε σχέση με άλλες είναι ότι προτείνει μια σχετικά ελαφριά μεθοδολογία για τη συλλογή πραγματικών δεδομένων σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι πλοηγούνται στις συστάσεις βίντεο του YouTube”, δήλωσε ο Pham. “Έτσι, σε αντίθεση με τα APIs, τα οποία θα προτείνουν κατά κάποιο τρόπο τυχαία νέους συνδέσμους, οι χρήστες μπορούν να εξετάσουν κριτικά τους συνδέσμους και να επιλέξουν έναν, κάτι που μιμείται κατά κάποιον τρόπο τη συμπεριφορά που πολλοί άνθρωποι θα χρησιμοποιούσαν στο YouTube στην πραγματικότητα”. Η κατανόηση των συστημάτων συστάσεων είναι σημαντική επειδή προωθεί τη διαφάνεια και τα καθιστά υπεύθυνα”, πρόσθεσε ο συν-συγγραφέας Miguel Luengo-Oroz, καθηγητής στη Σχολή Τηλεπικοινωνιών του Universidad Politecnica de Madrid. “Αυτό βοηθά τους ανθρώπους να κατανοήσουν τις επιλογές που γίνονται γι’ αυτούς από τους σχεδιαστές των πλατφορμών”.
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον ΚόσμοΑκολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο κανάλι μας στο YouTube