Η εφαρμογή για την ψηφιακή κάρτα εργασίας είναι διαθέσιμη από σήμερα για 121.000 εργαζομένους σε όλες τις τράπεζες αλλά και τα μεγάλα σούπερ μάρκετ (με πάνω από 250 απασχολούμενους) .
Yποχρεωτικά θα αρχίζει να εφαρμόζεται από 1η Ιουλίου στους δύο κλάδους , σε όλες τις τράπεζες αλλά και τα μεγάλα σούπερ μάρκετ (με πάνω από 250 απασχολούμενους) , με στόχο μέσα στο 2023 να επεκταθεί σε όλο το φάσμα της οικονομίας.
Πως λειτουργεί ;
Μέσω μιας εφαρμογής η οποία μπορεί να υπάρχει και στο κινητό τηλέφωνο τόσο ο εργαζόμενος όσο και ο εργοδότης αλλά και τα λογιστικά γραφεία θα έχουν στην διάθεση τους ανά πάσα στιγμή όλα τα στοιχεία του προγραμματισμένου χρόνου εργασίας (άδειες, υπερωρίες, μισθός κ.ά.). Κυρίως βέβαια θα ενημερώνεται, μέσω του συστήματος «Εργάνη II», το Σώμα Επιθεώρησης Εργασίας, αφού σημαντικά δεδομένα τίθενται πλέον στην υπηρεσία των ελεγκτικών μηχανισμών, ώστε να διασφαλίζονται τα συμφέροντα των εργαζομένων, να αντιμετωπιστούν φαινόμενα «μαύρης» κυρίως όμως υποδηλωμένης εργασίας και να διασφαλιστούν όροι δίκαιου ανταγωνισμού για τις επιχειρήσεις.
Αναλυτικά, δύο είναι οι εφαρμογές που απαιτούνται.
Η εφαρμογή myErgani mobile app για τους εργαζομένους, η οποία έχει αναβαθμιστεί προκειμένου να υποστηρίζει τη λειτουργία της ψηφιακής κάρτας εργασίας, και η εφαρμογή Ergani CardScanner για τις επιχειρήσεις που δεν διαθέτουν ήδη σύστημα ωρομέτρησης, η οποία «διαβάζει» κατά την έναρξη και λήξη της εργασίας τις ψηφιακές κάρτες των εργαζομένων και μεταδίδει αυτόματα σε πραγματικό χρόνο την πληροφορία στο πληροφοριακό σύστημα «Εργάνη II». Από τις 27 Ιουνίου η εφαρμογή για την ψηφιακή κάρτα εργασίας1 Από 1 ης Ιουλίου οι εργαζόμενοι στις τράπεζες και στα σούπερ μάρκετ, κατά την είσοδό τους στον χώρο εργασίας, θα «σκανάρουν» στο Ergani CardScanner τον προσωπικό κωδικό QR code που εμφανίζει η εφαρμογή myErgani mobile app, προκειμένου να δηλώνουν τη έναρξη και λήξη της εργασίας. Ετσι, θα καταγράφονται αυτόματα οι ώρες εργασίας και οι υπερωρίες των εργαζομένων. Οι εργαζόμενοι θα μπορούν επιπλέον να βλέπουν στην κινητή συσκευή τους σε μορφή ημερολογίου το πρόγραμμα που προδηλώνει ο εργοδότης, όπως και την πραγματική απασχόληση που παρείχαν. Εφόσον δεν διαθέτουν «έξυπνο κινητό» θα μπορούν να έχουν σε φωτοτυπία ή ακόμη και σε πλαστικοποιημένη μορφή την κάρτα εργασία τους. Σε πρώτη φάση θα εφαρμοστεί στις τράπεζες και στα μεγάλα σούπερ μάρκετ και απευθύνεται σε 121.000 εργαζομένους. Τράπεζες και μεγάλα σούπερ μάρκετ, από την ερχόμενη Παρασκευή 1η Ιουλίου, αναλαμβάνουν την υποχρέωση να κοινοποιούν στο σύστημα «Εργάνη», καθημερινά και άμεσα, τα στοιχεία του πραγματικού χρόνου εργασίας (γεγονότα έναρξης και λήξης της εργασίας) για κάθε εργαζόμενο που εργάζεται με φυσική παρουσία την εκάστοτε ημέρα στον χώρο της επιχείρησης. Εξαιρέσεις δεν υπάρχουν. Κάθε εργαζόμενος που εργάζεται με φυσική παρουσία στην επιχείρηση (ακόμη κι αν μετά, π.χ. ως οδηγός σε φορτικό σούπερ μάρκετ, αποχωρεί από αυτήν) θα πρέπει να σκανάρει τον κωδικό του στο σύστημα.
Η λειτουργία της ψηφιακής κάρτας εργασίας βήμα – βήμα.Δείτε το βίντεο :
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον ΚόσμοΑκολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο κανάλι μας στο YouTube