Search Icon
ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ
Ασφάλιση Υγείας

ΔΥΠΑ: Άνοιξαν οι αιτήσεις για το πρόγραμμα πρόσληψης 3.000 ανέργων

ΔΥΠΑ: Άνοιξαν οι αιτήσεις για το πρόγραμμα πρόσληψης 3.000 ανέργων

ΔΥΠΑ: Πρόκειται για το «Πρόγραμμα επιχορήγησης επιχειρήσεων για την πρόσληψη 3.000 ανέργων ηλικίας 56 ετών και άνω, που ολοκλήρωσαν το πρόγραμμα επιχορήγησης για την απασχόληση μακροχρόνια ανέργων, ηλικίας 55-67 ετών»


Από χτες, Πέμπτη, 2 Φεβρουαρίου μπορούν οι ενδιαφερόμενες επιχειρήσεις να υποβάλουν αίτηση για να συμμετάσχουν στο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ που αφορά στην πρόσληψη 3.000 ανέργων ηλικίας 56 ετών και άνω. Πρόκειται για το «Πρόγραμμα επιχορήγησης επιχειρήσεων για την πρόσληψη 3.000 ανέργων ηλικίας 56 ετών και άνω, που ολοκλήρωσαν το πρόγραμμα επιχορήγησης για την απασχόληση μακροχρόνια ανέργων, ηλικίας 55-67 ετών» και δικαιούχοι είναι όλες οι ιδιωτικές επιχειρήσεις και γενικά εργοδότες του ιδιωτικού τομέα που ασκούν τακτικά οικονομική δραστηριότητα και δραστηριοποιούνται σε όλες τις περιφέρειες της Χώρας.

Η απόφαση του υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων και της ΔΥΠΑ αναφέρει για το πρόγραμμα τα εξής:

Δικαιούχοι

Δικαιούχοι του προγράμματος είναι όλες οι ιδιωτικές επιχειρήσεις και γενικά εργοδότες του ιδιωτικού τομέα που ασκούν τακτικά οικονομική δραστηριότητα και δραστηριοποιούνται σε όλες τις περιφέρειες της χώρας.

Προϋποθέσεις υπαγωγής

Α. ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΠΟΥ ΕΠΙΛΕΓΟΥΝ ΝΑ ΕΠΙΧΟΡΗΓΗΘΟΥΝ ΒΑΣΕΙ ΤΟΥ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ (ΕΚ) ΥΠ΄ΑΡ.1407/2013 (L352) ΤΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ, ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΝΙΣΧΥΣΕΙΣ ΗΣΣΟΝΟΣ (de minimis).

1. Για την υπαγωγή στο πρόγραμμα βάσει του Κανονισμού (ΕΕ) 1407/2013 της Επιτροπής πρέπει η επιχείρηση να μην έχει προβεί σε μείωση του προσωπικού της κατά τη διάρκεια του τελευταίου τριμήνου πριν την ημερομηνία ανάρτησης της εντολής κενής θέσης- δήλωσης προτίμησης-ελέγχου προϋποθέσεων (ημερολογιακά).

Η ανωτέρω προϋπόθεση περί μη μείωσης προσωπικού πρέπει να τηρείται και για το χρονικό διάστημα από την ημερομηνία ανάρτησης της εντολής κενής θέσης – δήλωσης προτίμησης – ελέγχου προϋποθέσεων μέχρι την ημερομηνία έκδοσης της εγκριτικής απόφασης υπαγωγής της επιχείρησης στο πρόγραμμα. Εφόσον ο αριθμός του προσωπικού κατά την ημερομηνία έναρξης του ελεγχόμενου τριμήνου είναι ίδιος και κατά την ημερομηνία ανάρτησης της εντολής κενής θέσης- δήλωσης προτίμησης -ελέγχου προϋποθέσεων (ανεξάρτητα εάν στο διάστημα αυτό υπάρχουν μεταβολές του προσωπικού) είναι δυνατή η ένταξη της επιχείρησης στο πρόγραμμα.

2. Ως μείωση προσωπικού κατά το τρίμηνο που προηγείται της ημερομηνίας ανάρτησης της εντολής κενής θέσης-δήλωσης προτίμησης – ελέγχου προϋποθέσεων, θεωρείται:

α) η καταγγελία της σύμβασης εργασίας,

β) η αλλαγή του καθεστώτος απασχόλησης από πλήρη σε μερική ή εκ περιτροπής απασχόληση,

γ) η εθελουσία έξοδος που γίνεται με πρωτοβουλία του εργοδότη, μέσω προγραμμάτων παροχής οικονομικών κυρίως κινήτρων εθελούσιας εξόδου,

δ) η οικειοθελής αποχώρηση που λογίζεται ως καταγγελία σύμβασης, σύμφωνα με το άρθρο 38 του ν.4488/2017 (Α ́137),

ε) η θέση εργαζόμενου σε διαθεσιμότητα, και

στ) η άσκηση του δικαιώματος επίσχεσης εργασίας σύμφωνα με το άρθρο 325 του Α.Κ. Στις περιπτώσεις από α) έως δ) η επιχείρηση, προκειμένου να ενταχθεί στο πρόγραμμα, πρέπει να καλύψει τη μείωση έως την ημερομηνία υποβολής της αίτησης υπαγωγής. Σε περίπτωση που η επιχείρηση έχει προβεί σε μείωση του προσωπικού, αλλά έχει προβεί σε
προγενέστερη νέα πρόσληψη υπαλλήλου, μέσα στον ίδιο μήνα που έχει λάβει χώρα η μείωση, μπορεί να ενταχθεί στο πρόγραμμα.

3. Δεν θεωρείται μείωση προσωπικού κατά το τρίμηνο που προηγείται της ημερομηνίας ανάρτησης της
εντολής κενής θέσης-δήλωσης προτίμησης -ελέγχου προϋποθέσεων:

α) η καταγγελία σύμβασης εργασίας λόγω συνταξιοδότησης,

β) η καταγγελία σύμβασης εργασίας αορίστου ή ορισμένου χρόνου (πριν τη λήξη της) που οφείλεται σε σπουδαίο λόγο που αφορά στον εργαζόμενο (μήνυση για αξιόποινη πράξη που επηρεάζει ή μπορεί να επηρεάσει την εργασία του),

γ) η λήξη σύμβασης ορισμένου χρόνου,

δ) η φυλάκιση και ο θάνατος,

ε) η οικειοθελής αποχώρηση, και

στ) η αδυναμία ανανέωσης της άδειας διαμονής και πρόσβασης στην αγορά εργασίας αλλοδαπών εργαζόμενων.

Για όλες τις παραπάνω περιπτώσεις, οι επιχειρήσεις οφείλουν να προσκομίσουν τα απαραίτητα
δικαιολογητικά.

Οι ανωτέρω προϋποθέσεις ισχύουν και για επιχειρήσεις που δημιουργήθηκαν, μετά από μεταβίβαση ή αλλαγή νομικής μορφής ή διάλυση και επαναλειτουργία στον ίδιο ή σε άλλο χώρο, από τους ίδιους ή άλλους εταίρους, με το αυτό αντικείμενο δραστηριότητας

4. Μη Επιλέξιμοι τομείς δραστηριότητας των δικαιούχων επιχειρήσεων:

α) Επιχειρήσεις, φορείς, υπηρεσίες και οργανισμοί που διέπονται, όσον αφορά στην πρόσληψη του προσωπικού τους, από τις διατάξεις του ν. 2190/1994 (Α΄ 28) και του ν. 3812/2009 (Α΄ 234).

β) Οι επιχειρήσεις, στις οποίες έχουν επιβληθεί πρόστιμα, σύμφωνα με τον ν.4488/2017, μέσα σε χρονικό διάστημα δύο (2) ετών από την ημερομηνία λήξης της προθεσμίας υποβολής αίτησης χρηματοδότησης:

αα. τρεις (3) πράξεις επιβολής προστίμου από τα αρμόδια ελεγκτικά όργανα του Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας (ΣΕΠΕ) για παραβάσεις της εργατικής νομοθεσίας που χαρακτηρίζονται, σύμφωνα με την υπό στοιχεία 80016/31-8-2022 (Β΄4629), υπουργική απόφαση όπως ισχύει, «υψηλής» ή «πολύ υψηλής» σοβαρότητας, οι οποίες προκύπτουν αθροιστικά από τρεις (3) διενεργηθέντες ελέγχους, ή

ββ. δύο (2) πράξεις επιβολής προστίμου από τα αρμόδια ελεγκτικά όργανα του ΣΕΠΕ ή του Ενιαίου Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης (e-ΕΦΚΑ) για παραβάσεις που αφορούν αδήλωτη εργασία, οι οποίες προκύπτουν αθροιστικά από δύο (2) διενεργηθέντες ελέγχους. Ο δυνητικός δικαιούχος κατά την υποβολή της αίτησης χρηματοδότησης δηλώνει υπεύθυνα ότι δεν έχουν επιβληθεί σε βάρος του οι ως άνω κυρώσεις.

γ) Επιχειρήσεις που δεν τηρούν την αρχή της «Ισότητας μεταξύ ανδρών και γυναικών και πρόληψης διακρίσεων». Κατά την αξιολόγηση εξετάζεται αν προασπίζεται η ισότητα μεταξύ ανδρών και γυναικών και αποτρέπεται κάθε διάκριση λόγω φύλου, φυλής, εθνοτικής καταγωγής, θρησκείας, πεποιθήσεων, αναπηρίας, ηλικίας, γενετήσιου προσανατολισμού καθώς και στις περιπτώσεις που απασχολούνται άτομα με αναπηρία, η εξασφάλιση της προσβασιμότητας τους στους χώρους εργασίας.

δ) Επιχειρήσεις που εξακολουθούν να έχουν στη διάθεσή τους ενίσχυση που έχει κριθεί παράνομη και ασυμβίβαστη με βάση προηγούμενη απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής ή του Δ.Ε.Ε κατά τα οριζόμενα στην περ. 4 της υποπαρ. Β10 της παραγράφου Β του άρθρου πρώτου του ν.4152/2013.

ε) Οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στους τομείς στους οποίους δεν εφαρμόζεται ο Καν. ΕΕ 1407/2013 (άρθρο 1).

Οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στους τομείς στους οποίους δεν εφαρμόζεται ο Καν. ΕΕ 1407/2013 (άρθρο 1). Στην περίπτωση επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στους τομείς στους οποίους δεν εφαρμόζεται ο Καν. ΕΕ 1407/2013 αλλά ταυτόχρονα δραστηριοποιούνται και σε έναν ή περισσότερους από τους τομείς οι οποίοι είναι επιλέξιμοι, η επιχείρηση δύναται να ενταχθεί στη δράση υπό την προϋπόθεση ότι διασφαλίζεται με κατάλληλα μέσα, ο διαχωρισμός των δραστηριοτήτων ή η διάκριση του κόστους, ότι οι δραστηριότητες στους τομείς που εξαιρούνται από το πεδίο εφαρμογής του Κανονισμού δεν τυγχάνουν ενίσχυσης ήσσονος σημασίας και εφόσον κατά την αίτηση χρηματοδότησης υποβάλλεται Υπεύθυνη Δήλωση, στην οποία αναφέρεται ρητά ότι το επιχορηγούμενο προσωπικό δεν πρόκειται να απασχοληθεί στο εξαιρούμενο αντικείμενο εργασιών:

στ) Τα νυχτερινά κέντρα.

ζ) Οι επιχειρήσεις προώθησης προϊόντων ή/και παροχής υπηρεσιών μέσω τηλεφώνου.

η) Εξωχώριες εταιρείες, υποκαταστήματα ή γραφεία αυτών, όπως και επιχειρήσεις που στην εταιρική τους σύνθεση συμμετέχουν εξωχώριες εταιρείες.

θ) Τα ΚΤΕΛ, ΚΤΕΛ ΑΕ και οι ιδιοκτήτες ή και οι συνιδιοκτήτες ενταγμένων σε αυτά.

ι) Κάθε οντότητα που δεν ασκεί τακτικά οικονομική δραστηριότητα.

Οι επιχειρήσεις με έδρα την οικία του εργοδότη οι οποίες δεν διαθέτουν διαμορφωμένο διακριτό επαγγελματικό χώρο για την απασχόληση των ωφελούμενων, εκτός των επιχειρήσεων οι οποίες λόγω της φύσης της δραστηριότητάς τους, απασχολούν το προσωπικό εκτός του χώρου της έδρας τους (όπως υπηρεσίες εκμετάλλευσης φορτηγών, υπηρεσίες εκμετάλλευσης ταξί, υδραυλικοί, ηλεκτρολόγοι).
Οι συστεγαζόμενες επιχειρήσεις ή επιχειρήσεις οι οποίες στον χώρο όπου θα απασχοληθεί το επιχορηγούμενο άτομο (έδρα ή υποκατάστημα) συστεγάζονται με άλλη επιχείρηση. Δεν αποτελεί κριτήριο χαρακτηρισμού μιας επιχείρησης ως συστεγαζόμενης, αν αυτή εξυπηρετείται (βάσει ισχύουσας συμβάσεως για την εγκατάσταση της σε δομές ενίσχυσης της επιχειρηματικότητας όπως είναι οι θερμοκοιτίδες, τα τεχνολογικά πάρκα, οι χώροι συνεργασίας/co-working spaces).
Οι επιχειρήσεις που δημιουργηθήκαν μετά από μεταβίβαση ή αλλαγή νομικής μορφής ή διάλυση ή/και επαναλειτουργία ή δημιουργία νέας επιχείρησης ή εκμίσθωση από τους ίδιους εταίρους στον ίδιο ή σε άλλο χώρο με το αυτό ή άλλο αντικείμενο δραστηριότητας. Οι εν λόγω επιχειρήσεις δύναται να ενταχθούν στο πρόγραμμα μόνο εφόσον επιθυμούν να προσλάβουν επιπλέον προσωπικό σε σχέση με αυτό που είχε η προηγούμενη.
Β. ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΠΟΥ ΕΠΙΛΕΓΟΥΝ ΝΑ ΕΠΙΧΟΡΗΓΗΘΟΥΝ ΒΑΣΕΙ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ 32 ΤΟΥ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ ΥΠ΄ΑΡ.651/2014 (L187) ΤΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ.

1. Για την υπαγωγή μίας επιχείρησης στο πρόγραμμα βάσει του άρθρου 32 του Κανονισμού (ΕΕ) 651/2014 της Επιτροπής της 17ης Ιουνίου 2014, πρέπει η δημιουργούμενη θέση εργασίας να αντιπροσωπεύει καθαρή αύξηση του αριθμού των εργαζομένων της, σε σχέση με το μέσο όρο των δώδεκα (12) τελευταίων μηνών, που προηγούνται του μήνα υποβολής της αίτησης υπαγωγής (σημείο 32 του άρθρου 2 του Κανονισμού).

Όταν η πρόσληψη δεν αντιπροσωπεύει καθαρή αύξηση του αριθμού των εργαζομένων της οικείας επιχείρησης, σε σχέση με τον μέσο όρο του δωδεκαμήνου που προηγήθηκε, η θέση ή οι θέσεις εργασίας πρέπει να έχουν μείνει κενές λόγω εθελοντικής αποχώρησης, αναπηρίας, συνταξιοδότησης λόγω ηλικίας, εθελοντικής μείωσης του χρόνου εργασίας ή νόμιμης απόλυσης για πειθαρχικούς λόγους και όχι λόγω κατάργησης των θέσεων εργασίας (παράγραφος 3 του άρθρου 32 του Κανονισμού).

Ως αριθμός εργαζόμενων, σύμφωνα με το άρθρο 5 του Παραρτήματος Ι του Κανονισμού (ΕΕ) 651/2014 της Επιτροπής, νοείται ο αριθμός των ετήσιων μονάδων εργασίας (ΕΜΕ), ήτοι ο αριθμός των εργαζομένων πλήρους απασχόλησης που έχουν εργαστεί κατά τη διάρκεια των δώδεκα (12) τελευταίων μηνών, που προηγούνται του μήνα ανάρτησης της εντολής κενής θέσης – δήλωσης προτίμησης – ελέγχου προϋποθέσεων της επιχείρησης.

Η μερική απασχόληση, δηλαδή οι απασχολούμενοι με συμβάσεις εργασίας μερικής απασχόλησης και η εποχική απασχόληση, δηλαδή οι απασχολούμενοι με συμβάσεις εργασίας ορισμένου χρόνου, υπολογίζονται στην καθαρή αύξηση και ισοδυναμούν με κλάσμα ετησίων μονάδων εργασίας.

Ο υπολογισμός των ΕΜΕ και η δυνατότητα υπαγωγής μιας επιχείρησης στο πρόγραμμα γίνεται σύμφωνα με το Παράρτημα IV, το οποίο αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της παρούσας. Μία Ετήσια Μονάδα Εργασίας (ΕΜΕ) αντιστοιχεί σε μία θέση εργασίας πλήρους απασχόλησης.

Για την υπαγωγή μιας επιχείρησης λαμβάνεται υπόψη:

i. Ο αριθμός των Ετήσιων Μονάδων Εργασίας (ΕΜΕ) και

ii. Ο αριθμός των απασχολουμένων κατά τη χρονική στιγμή της ανάρτησης της εντολής κενής θέσηςδήλωσης προτίμησης – ελέγχου προϋποθέσεων (του μήνα υποβολής). Στον αριθμό των απασχολουμένων υπολογίζονται όλοι οι εργαζόμενοι στην επιχείρηση ανεξαρτήτως καθεστώτος απασχόλησης, εφόσον αυτό μετατραπεί σε πλήρη απασχόληση.

Εφόσον διαπιστωθεί η δυνατότητα υπαγωγής της επιχείρησης στο πρόγραμμα, η επιχείρηση δεσμεύεται να διατηρήσει καθ΄όλη τη διάρκεια του προγράμματος το προσωπικό για το οποίο έχει δεσμευτεί, σύμφωνα με την προέγκριση στο πρόγραμμα, δηλαδή του αριθμού των ΕΜΕ ή του αριθμού των απασχολουμένων κατά τον μήνα ανάρτησης της εντολής κενής θέσης-δήλωσης προτίμησης – ελέγχου προϋποθέσεων υποβολής της αίτησης, αναλόγως ποιο είναι το μεγαλύτερο, εφεξής δεσμευόμενο (μη επιχορηγούμενο) προσωπικό.

2. Ως μείωση προσωπικού (μείωση ΕΜΕ) κατά το δωδεκάμηνο που προηγείται της ημερομηνίας ανάρτησης της εντολής κενής θέσης- δήλωσης προτίμησης- ελέγχου προϋποθέσεων, θεωρείται:

α) η καταγγελία της σύμβασης εργασίας,

β) η αλλαγή του καθεστώτος απασχόλησης από πλήρη σε μερική ή εκ περιτροπής απασχόληση,

γ) η εθελουσία έξοδος που γίνεται με πρωτοβουλία του εργοδότη, μέσω προγραμμάτων παροχής οικονομικών κυρίως κινήτρων εθελούσιας εξόδου,

δ) η οικειοθελής αποχώρηση που λογίζεται ως καταγγελία σύμβασης, σύμφωνα με το άρθρο 38 του ν.4488/2017 (Α ́137)

ε) η λήξη σύμβασης ορισμένου χρόνου,

στ) η θέση εργαζόμενου σε διαθεσιμότητα, και

ζ) η άσκηση του δικαιώματος επίσχεσης εργασίας σύμφωνα με το άρθρο 325 του Α.Κ. Στις περιπτώσεις από α) έως ε) η επιχείρηση, προκειμένου να ενταχθεί στο πρόγραμμα, πρέπει να έχει
προβεί σε κάλυψη του αριθμού των ΕΜΕ του προηγούμενου δωδεκαμήνου, έως την ημερομηνία ανάρτησης της εντολής κενής θέσης– δήλωσης προτίμησης– ελέγχου προϋποθέσεων.

3. Δεν θεωρείται μείωση προσωπικού (μείωση ΕΜΕ) κατά το δωδεκάμηνο που προηγείται της ανάρτησης της εντολής κενής θέσης – δήλωσης προτίμησης – ελέγχου προϋποθέσεων, εάν οι θέσεις
έχουν μειωθεί για τους ακόλουθους λόγους:

α) η καταγγελία σύμβασης εργασίας λόγω συνταξιοδότησης,

β) η καταγγελία σύμβασης εργασίας αορίστου ή ορισμένου χρόνου (πριν τη λήξη της) που οφείλεται σε σπουδαίο λόγο που αφορά στον εργαζόμενο (μήνυση για αξιόποινη πράξη που επηρεάζει ή μπορεί να επηρεάσει την εργασία του),

γ) η φυλάκιση και ο θάνατος,

δ) η οικειοθελής αποχώρηση, και

ε) η αδυναμία ανανέωσης της άδειας διαμονής και πρόσβασης στην αγορά εργασίας αλλοδαπών εργαζόμενων.

Για όλες τις παραπάνω περιπτώσεις, οι επιχειρήσεις οφείλουν να προσκομίσουν τα απαραίτητα δικαιολογητικά. Οι ανωτέρω προϋποθέσεις ισχύουν και για επιχειρήσεις που δημιουργήθηκαν, μετά από μεταβίβαση ή αλλαγή νομικής μορφής ή διάλυση και επαναλειτουργία στον ίδιο ή σε άλλο χώρο, από τους ίδιους ή άλλους εταίρους, με το αυτό αντικείμενο δραστηριότητας. Οι θέσεις που έχουν μειωθεί κατά το δωδεκάμηνο αναφοράς για τους προαναφερόμενους λόγους δεν προσμετρώνται στον υπολογισμό του αριθμού των ΕΜΕ. Οι ανωτέρω προϋποθέσεις ισχύουν, για το χρονικό διάστημα από την ημερομηνία ανάρτησης της εντολής κενής θέσης – δήλωσης προτίμησης – ελέγχου προϋποθέσεων μέχρι την ημερομηνία έκδοσης τηςεγκριτικής απόφασης υπαγωγής της επιχείρησης στο πρόγραμμα.

Σε περίπτωση που κατά την ημερομηνία ανάρτησης της εντολής κενής θέσης – δήλωσης προτίμησης –
ελέγχου προϋποθέσεων ο αριθμός των ΕΜΕ, για το προηγούμενο 12μηνο, είναι:

α) μικρότερος ή ίσος του αριθμού των εργαζομένων στην επιχείρηση, τότε ως δεσμευόμενο προσωπικό θεωρείται το απασχολούμενο προσωπικό στην επιχείρηση, η οποία επιχορηγείται για όσους ανέργους προσλάβει πέραν του αριθμού των απασχολουμένων της.

β) μεγαλύτερος του αριθμού των απασχολουμένων, η επιχείρηση πρέπει να προσλάβει προσωπικό μέχρι του αριθμού των ΕΜΕ και στη συνέχεια δύναται να επιχορηγηθεί για τους ανέργους που θα προσλάβει πέραν του αριθμού αυτού.

4. Μη Επιλέξιμοι τομείς δραστηριότητας των δικαιούχων επιχειρήσεων:

α) Όλες οι επιχειρήσεις που διέπονται, όσον αφορά στην πρόσληψη του προσωπικού τους, από τις διατάξεις του ν.2190/1994 (A’ 28) και του ν.3812/2009 (A’ 234).

β) Επιχειρήσεις στις οποίες η πρόσληψη του επιχορηγούμενου προσωπικού δεν αντιπροσωπεύει καθαρή αύξηση του αριθμού των εργαζομένων σύμφωνα με το σημείο 32 του άρθρου 2 του Κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 651/2014 της Επιτροπής της 17ης Ιουνίου 2014.

γ) Επιχειρήσεις στις οποίες έχουν επιβληθεί πρόστιμα σύμφωνα με τον ν.4488/2017, μέσα σε χρονικό διάστημα δύο (2) ετών από την ημερομηνία λήξης της προθεσμίας υποβολής αίτησης χρηματοδότησης:

αα. Τρεις (3) πράξεις επιβολής προστίμου από τα αρμόδια ελεγκτικά όργανα του Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας (ΣΕΠΕ) για παραβάσεις της εργατικής νομοθεσίας που χαρακτηρίζονται, σύμφωνα µε την υπ’ αριθμ. 80016/31-8-2022 (Β΄4629) υπουργική απόφαση ως «υψηλής» ή «πολύ υψηλής» σοβαρότητας, οι οποίες προκύπτουν αθροιστικά από τρεις (3) διενεργηθέντες ελέγχους, ή

ββ. Δύο (2) πράξεις επιβολής προστίµου από τα αρµόδια ελεγκτικά όργανα του ΣΕΠΕ ή του Ενιαίου Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης (e-ΕΦΚΑ) για παραβάσεις που αφορούν αδήλωτη εργασία, οι οποίες προκύπτουν αθροιστικά από δύο (2) διενεργηθέντες ελέγχους. Ο δυνητικός δικαιούχος κατά την ανάρτηση της εντολής κενής θέσης-δήλωσης προτίμησης – ελέγχου προϋποθέσεων δηλώνει υπεύθυνα ότι δεν έχουν επιβληθεί σε βάρος τους οι ως άνω κυρώσεις.

δ) Επιχειρήσεις που δεν τηρούν την αρχή της «Ισότητας μεταξύ ανδρών και γυναικών και πρόληψης διακρίσεων». Κατά την αξιολόγηση εξετάζεται αν προασπίζεται η ισότητα μεταξύ ανδρών και γυναικών και αποτρέπεται κάθε διάκριση λόγω φύλου, φυλής, εθνοτικής καταγωγής, θρησκείας, πεποιθήσεων, αναπηρίας, ηλικίας, γενετήσιου προσανατολισμού καθώς και στις περιπτώσεις που απασχολούνται άτομα με αναπηρία, η εξασφάλιση της προσβασιμότητας τους στους χώρους εργασίας.

ε) Τα νυχτερινά κέντρα.

στ) Οι επιχειρήσεις προώθησης προϊόντων ή/και παροχής υπηρεσιών μέσω τηλεφώνου.

ζ) Εξωχώριες εταιρείες, υποκαταστήματα ή γραφεία αυτών, όπως και επιχειρήσεις που στην εταιρική τους σύνθεση συμμετέχουν εξωχώριες εταιρείες.

η) Οι προβληματικές επιχειρήσεις, σύμφωνα με την παρ. 4γ του άρθρου 1 του Καν.651/2014 (ΓΚΑΚ). Ωστόσο, ο ΓΚΑΚ εφαρμόζεται κατά παρέκκλιση σε επιχειρήσεις που δεν ήταν προβληματικές την 31η Δεκεμβρίου 2019, αλλά κατέστησαν προβληματικές κατά την περίοδο από 1ης Ιανουαρίου 2020 έως την 31η Δεκεμβρίου 2021.

Προκειμένου η επιχείρηση να υπαχθεί στο πρόγραμμα, υποβάλλει:

i) Υπεύθυνη δήλωση του λογιστή της επιχείρησης που να βεβαιώνει ότι η επιχείρηση την 31.12.2019 (ανάλογα με την νομική μορφή και το είδος βιβλίων της επιχείρησης):
• είτε δεν είχε απωλέσει πάνω από το ήμισυ του εγγεγραμμένου της κεφαλαίου λόγω συσσωρευμένων ζημιών,

• είτε δεν είχε απωλέσει πάνω από το ήμισυ του κεφαλαίου της, όπως εμφαίνεται στους λογαριασμούς της εταιρείας, λόγω συσσωρευμένων ζημιών.

Η ανωτέρω δεν απαιτείται στην περίπτωση ανεξάρτητων ατομικών επιχειρήσεων, καθώς και στην περίπτωση των μικρών και πολύ μικρών επιχειρήσεων που δεν έχουν συμπληρώσει τριετία από τη σύστασή τους.

Επιπλέον, εάν πρόκειται για μεγάλη επιχείρηση, να βεβαιώνει ότι τα τελευταία δύο έτη:

– ο δείκτης χρέους προς ίδια κεφάλαια της επιχείρησης δεν ήταν υψηλότερος του 7,5 και

– ο δείκτης κάλυψης χρηματοοικονομικών υποχρεώσεων της επιχείρησης (EBITDA interest coverage ratio) δεν ήταν κάτω του 1,0.

ii) Ενιαίο Πιστοποιητικό δικαστικής φερεγγυότητας,

iii) Υπεύθυνη δήλωση ότι η επιχείρηση:

δεν έχει λάβει ενίσχυση διάσωσης ή αναδιάρθρωσης, ή
έχει λάβει ενίσχυση διάσωσης αλλά έχει αποπληρώσει το δάνειο ή έχει λύσει τη σύμβαση εγγύησης, ή
έχει λάβει ενίσχυση αναδιάρθρωσης η οποία όμως έχει ολοκληρωθεί.
θ) Κάθε οντότητα/επιχείρηση που δεν ασκεί τακτικά οικονομική δραστηριότητα.

ι) Οι επιχειρήσεις με έδρα την οικία του εργοδότη οι οποίες δεν διαθέτουν διαμορφωμένο διακριτό επαγγελματικό χώρο για την απασχόληση των ωφελούμενων, εκτός των επιχειρήσεων οι οποίες λόγω της φύσης της δραστηριότητάς τους, απασχολούν το προσωπικό εκτός του χώρου της έδρας τους (όπως υπηρεσίες εκμετάλλευσης φορτηγών, υπηρεσίες εκμετάλλευσης ταξί, υδραυλικοί, ηλεκτρολόγοι).

ια) Επιχειρήσεις που εξακολουθούν να έχουν στη διάθεσή τους ενίσχυση που έχει κριθεί παράνομη και ασυμβίβαστη με βάση προηγούμενη απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής ή του Δ.Ε.Ε κατά τα οριζόμενα στην περ. 4 της υποπαρ. Β10 της παραγράφου Β του άρθρου πρώτου του ν.4152/2013.

ιβ) Τα ΚΤΕΛ, ΚΤΕΛ ΑΕ και οι ιδιοκτήτες ή και οι συνιδιοκτήτες ενταγμένων σε αυτά.

ιγ) Οι επιχειρήσεις που δημιουργήθηκαν μετά από μεταβίβαση ή αλλαγή νομικής μορφής ή διάλυση ή/και επαναλειτουργία ή δημιουργία νέας επιχείρησης ή εκμίσθωση από τους ίδιους εταίρους στον ίδιο ή σε άλλο χώρο με το αυτό ή άλλο αντικείμενο δραστηριότητας. Σε αυτές τις περιπτώσεις οι επιχειρήσεις εντάσσονται για τον επιπλέον αριθμό θέσεων ή ΕΜΕ από αυτές που είχε η προηγούμενη επιχείρηση.

ιδ) Οι συστεγαζόμενες επιχειρήσεις ή οι επιχειρήσεις οι οποίες στον χώρο που θα απασχολήσουν το επιχορηγούμενο άτομο (έδρα ή υποκατάστημα) συστεγάζονται με άλλη επιχείρηση. Δεν αποτελεί κριτήριο χαρακτηρισμού μιας επιχείρησης ως συστεγαζόμενης, αν αυτή εξυπηρετείται (βάσει ισχύουσας συμβάσεως για την εγκατάσταση της σε δομές ενίσχυσης της επιχειρηματικότητας όπως είναι οι θερμοκοιτίδες, τα τεχνολογικά πάρκα, οι χώροι συνεργασίας/co-working spaces).

ιε) Επιχειρήσεις για δραστηριότητες που δεν εφαρμόζεται ο ΓΚΑΚ.

ιστ) Όταν το αντικείμενο εργασιών μιας επιχείρησης είναι σύνθετο και το ένα από τα αντικείμενα εξαιρείται του προγράμματος, η επιχείρηση για να ενταχθεί στο πρόγραμμα πρέπει να υποβάλει Υπεύθυνη Δήλωση στην οποία αναφέρει ότι το επιχορηγούμενο άτομο δεν πρόκειται να απασχοληθεί στο εξαιρούμενο αντικείμενο εργασιών.

Ωφελούμενοι

Οι ωφελούμενοι του προγράμματος, ανεξάρτητα από το καθεστώς ενίσχυσης που επιλέγει η δικαιούχος επιχείρηση, πρέπει σωρευτικά:

α) να είναι άνεργοι, ηλικίας 56 ετών και άνω, εγγεγραμμένοι στο μητρώο ανέργων των Υπηρεσιών της Δ.ΥΠ.Α., και

β) να έχουν ολοκληρώσει τουλάχιστον το πρώτο 12μηνο του προγράμματος επιχορήγησης για την απασχόληση μακροχρόνια ανέργων, ηλικίας 55-67 ετών:

σε κάθε είδους Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου (Ν.Π.Δ.Δ.) και αποκεντρωμένες Υπηρεσίες των φορέων Κεντρικής Διοίκησης,
επιχειρήσεις, φορείς και οργανισμούς του δημοσίου τομέα, όπως αυτός επαναοριοθετήθηκε με το άρθρο 51 του ν. 1892/1990 (Α’ 101), που ασκούν τακτικά οικονομική δραστηριότητα και γ) επιχειρήσεις της τοπικής αυτοδιοίκησης πρώτου και δεύτερου βαθμού (Δήμων και Περιφερειών) του ν. 3852/2010 (Α’ 87) που ασκούν τακτικά οικονομική δραστηριότητα.
Οι ωφελούμενοι οφείλουν:

α) Να έχουν ολοκληρώσει τη διαδικασία εξατομικευμένης προσέγγισης και να έχουν συμφωνήσει σε Ατομικό Σχέδιο Δράσης,

β) Να είναι Έλληνες πολίτες ή πολίτες άλλου κράτους μέλους της ΕΕ ή ομογενείς που έχουν δικαίωμα διαμονής και απασχόλησης στη χώρα μας ή πολίτες τρίτων χωρών που έχουν άδεια διαμονής για εξαρτημένη εργασία τουλάχιστον για όσο χρονικό διάστημα διαρκεί το πρόγραμμα,

γ) Να είναι ηλικίας 56 ετών και άνω, κατά την ημερομηνία υπόδειξής τους από την αρμόδια Υπηρεσία ΚΠΑ2 δηλαδή να έχουν συμπληρώσει το 56ο έτος της ηλικίας τους και να διανύουν το 57ο

Για τις ανωτέρω περιπτώσεις εκτός του ελέγχου που διενεργεί ο εργασιακός σύμβουλος αναζητούντων εργασία, οι άνεργοι προσκομίζουν στην Υπηρεσία σχετική Υπεύθυνη Δήλωση κατά την υπόδειξή τους στην επιχείρηση.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο κανάλι μας στο YouTube

Διαβάστε Eπίσης:

ΕΦΚΑ-ΔΥΠΑ-ΟΠΕΚΑ: Πάνω από 1 δισ. ευρώ στους δικαιούχους αυτή την εβδομάδα

"Σπίτι μου": Ο κ. Χατζηδάκης παρουσίασε τη νέα στεγαστική πολιτική

Έκτακτο Δώρο Πάσχα 250 ευρώ στους δικαιούχους της επιταγής ακρίβειας;

Ενεργοποιήθηκε η πλατφόρμα για τα 300 ευρώ σε μακροχρόνια ανέργους

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Επιδοτήσεις υγείας ACA: Πώς η λήξη τους θα επηρεάσει δισεκατομμύρια Αμερικανούς;

Επιδοτήσεις υγείας ACA: Εκατομμύρια Αμερικανοί που εξαρτώνται από τις ομοσπονδιακές επιδοτήσεις για να καταστήσουν τα ασφάλιστρα υγείας τους πιο προσιτά, ενδέχεται να αντιμετωπίσουν σημαντική οικονομική επιβάρυνση αν αυτές οι επιδοτήσεις λήξουν.

Ασφαλιστικές εταιρείες υγείας: Πώς ελέγχουν το κόστος μέσω πέντε κοινών τακτικών

Ασφαλιστικές εταιρείες υγείας: Η πλοήγηση στο σύστημα υγειονομικής περίθαλψης μπορεί συχνά να φαίνεται περίπλοκη, ιδιαίτερα όταν οι ασφαλιστικές εταιρείες υγείας χρησιμοποιούν τακτικές που μπορεί να δυσκολεύουν την πρόσβαση στη φροντίδα.

Ασφαλιστικές πολιτικές: Παρεμποδίζουν την αντιμετώπιση της κρίσης ψυχικής υγείας;

Ασφαλιστικές πολιτικές: Παρά την αυξανόμενη ανάγκη για υπηρεσίες ψυχικής υγείας, πολλοί ψυχολόγοι αντιμετωπίζουν σημαντικά εμπόδια για να παρέχουν την απαραίτητη φροντίδα λόγω προβλημάτων με την κάλυψη από ασφαλιστικές εταιρείες.

Κονέκτικατ: Διαγράφει 30 εκατομμύρια δολάρια ιατρικών χρεών για χιλιάδες πολίτες

Κονέκτικατ: Σε μια πρωτοποριακή κίνηση, το Κονέκτικατ ανακοίνωσε ότι θα εξοφλήσει 30 εκατομμύρια δολάρια σε ιατρικά χρέη για τους κατοίκους της πολιτείας, προσφέροντας μια σημαντική βοήθεια σε χιλιάδες άτομα που έχουν αγωνία με τα ανείσπρακτα ιατρικά έξοδα.

Close Icon