Η ασφαλιστική αγορά σε διεθνές επίπεδο εφαρμόζει τεχνολογίες τεχνητής νοημοσύνης και RPA (Robotic Process Automation) σε 5 τομείς: 1. στην ανίχνευση απάτης, 2. στη δημιουργία chatbot για την εξυπηρέτηση πελατών, 3. στην πρόβλεψη και τον περιορισμό του ρίσκου που αναλαμβάνουν, 4. στη διεκπεραίωση αξιώσεων αποζημίωσης, 5. στον αυτοματισμό γραφειοκρατικών διαδικασιών.
Zurich Insurance
Το 2017 η Zurich Insurance δημιούργησε σύστημα τεχνητής νοημοσύνης για να διαχειρίζεται τις αξιώσεις ατυχημάτων και σύμφωνα με την εταιρεία ο χρόνος για τον έλεγχο κάθε αξίωσης μειώθηκε από τη μία ώρα σε λίγα δευτερόλεπτα. «Παρουσιάσαμε πρόσφατα το σύστημα αξιώσεων AI (…) και εξοικονομήσαμε 40.000 ώρες εργασίας, ενώ ταυτόχρονα επιταχύναμε το χρόνο διεκπεραίωσης των αιτήσεων, για τις οποίες πλέον απαιτούνται πέντε δευτερόλεπτα», δήλωσε ο Tom de Swaan, Πρόεδρος της Zurich στο Reuters. Το 2019 η Εταιρεία λάνσαρε το chatbot ZARA, που βοηθά τους ασφαλισμένους να κάνουν αιτήσεις αποζημίωσης στον κλάδο περιουσίας και ατυχημάτων. Το συγκεκριμένο Chatbot δημιουργήθηκε σε συνεργασία με τη Spixii.
Τα τρία bot της AXA τι κάνουν;
Είναι τρία bot της AXA τα οποία τέθηκαν σε λειτουργία σταδιακά.
Ο Harry βοηθά στη διαχείριση αξιώσεων περιουσίας, ο Bert είναι στην ομάδα των εταιρικών ασφαλίσεων περιουσίας και ο Lenny στην αστική ευθύνη. Τα bots, όπως αναφέρει η AXA, χειρίζονται διοικητικές εργασίες και θα βοηθήσουν τους εργαζόμενους να αποφύγουν τη γραφειοκρατία, γλιτώνοντάς τους από 18.000 ώρες εργασίας κάθε χρόνο. Λειτουργώντας μεταξύ του ανθρώπινου δυναμικού, τα bots έχουν σχεδιαστεί για να αναλαμβάνουν επαναλαμβανόμενες εργασίες, επιτρέποντας στο προσωπικό να επικεντρωθεί σε πιο σημαντικά καθήκοντα. Το κύριο καθήκον των τριών bots είναι να διαβάζουν την αλληλογραφία των πελατών και να την συνδυάζουν με τα απαιτούμενα αρχεία αξιώσεων, μια εργασία που συνήθως χρειάζεται το ανθρώπινο προσωπικό περίπου τέσσερα λεπτά, αλλά ο Χάρι, για παράδειγμα, μπορεί να το πραγματοποιήσει σε λιγότερο από 42 δευτερόλεπτα. Εκτιμάται ότι τα bots εξοικονομούν περισσότερες από 18.000 ανθρωποώρες και 182.000 λίρες κάθε χρόνο.
Λύσεις
Η Aviva ξεκίνησε να αναζητά λύσεις RPA τουλάχιστον μία εξαετία πριν. Ο αυτοματισμός βοήθησε την εταιρεία να μειώσει σε πολλές εργασίες το χρόνο διεκπεραίωσης. Μιλώντας σχετικά η Whitwell-Lumsden, Operations strategy and transformation director στην Aviva, αναφέρει ότι το κόστος διοικητικών εργασιών ήταν πολύ μεγάλο για την Εταιρεία, αναζήτησε λοιπόν τρόπους να το μειώσει και έτσι οδηγήθηκε στη συνεργασία με την Appian.«Ξαφνικά εργασίες που θέλαμε 45 λεπτά για να τις ολοκληρώσουμε, τις υλοποιούσαμε σε 10 λεπτά ή και σε λιγότερο χρόνο. Η αυτοματοποίηση βελτίωσε σε μεγάλο βαθμό την εξυπηρέτηση πελατών στην Aviva σύμφωνα με την Whitwell- Lumsden και ειδικά σε συγκεκριμένους τομείς. Πριν τα συστήματα αυτοματοποίησης σε περιπτώσεις που η απώλεια ζωής ενεργοποιούσε ασφαλιστήρια ζωής, άνθρωποι που θρηνούσαν έπρεπε να καλέσουν κατά μέσο όρο 3 φορές την εταιρεία για να διεκδικήσουν την αποζημίωσή τους. Τώρα χρειάζεται να καλέσουν μόνο μία».
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο κανάλι μας στο YouTube