AI: Οι ρυθμιστικές αρχές επιθυμούν να διασφαλίσουν ότι η χρήση συστημάτων τεχνητής νοημοσύνης στον ασφαλιστικό κλάδο έχει ως αποτέλεσμα ένα δίκαιο αποτέλεσμα για τους καταναλωτές.
Τον περασμένο μήνα, το Παρίσι φιλοξένησε τη Σύνοδο Κορυφής Δράσης για την Τεχνητή Νοημοσύνη (AI), όπου περισσότεροι από 1.000 ενδιαφερόμενοι από τον ιδιωτικό τομέα και την κοινωνία των πολιτών συγκεντρώθηκαν για να συζητήσουν τη διαχείριση της μετάβασης στην τεχνητή νοημοσύνη προστατεύοντας παράλληλα τις ατομικές ελευθερίες. Εν μέσω της επιτάχυνσης της παγκόσμιας ανάπτυξης της τεχνητής νοημοσύνης, είναι ένα θέμα που απασχολεί πολλούς στην ασφαλιστική αγορά, καθώς προσπαθούν να κατανοήσουν την πλήρη επίπτωση του τι θα σημαίνει η τεχνητή νοημοσύνη για τις επιχειρήσεις τους.
Ποιες σκέψεις τεχνητής νοημοσύνης πρέπει να γνωρίζουν οι ασφαλιστικές επιχειρήσεις;
Μοιράζοντας πληροφορίες για ορισμένες από τις τρέχουσες – και μελλοντικές – νομικές επιπτώσεις της τεχνητής νοημοσύνης στον ασφαλιστικό κλάδο, η Rosehana Amin, συνεργάτης της Clyde & Co, σημείωσε ότι οι ρυθμιστικές αρχές στρέφουν το βλέμμα πιο κοντά στη διακυβέρνηση της τεχνητής νοημοσύνης, η οποία έχει σημαντικές νομικές επιπτώσεις για τον ασφαλιστικό κλάδο. Στο Ηνωμένο Βασίλειο, δεν υπάρχει ενιαίος ολοκληρωμένος κανονισμός τεχνητής νοημοσύνης. Αντίθετα, είπε, το Ηνωμένο Βασίλειο υιοθετεί μια τομεακή προσέγγιση που βασίζεται σε ένα σύνολο αρχών για τη διαχείριση των κινδύνων της τεχνητής νοημοσύνης.
«Ωστόσο, η ΕΕ εισήγαγε τον νόμο AI το 2024, ο οποίος παρέχει ένα ολοκληρωμένο κανονιστικό πλαίσιο για την τεχνητή νοημοσύνη για οργανισμούς που δραστηριοποιούνται στην ΕΕ», είπε. «Προβλέπουμε ότι ορισμένες ρυθμιστικές αρχές θα κινηθούν προς την προσέγγιση της ΕΕ στο μέλλον, επιδιώκοντας παράλληλα να διατηρήσουν μια προσέγγιση υπέρ των επιχειρήσεων».
Από την άποψη της κάλυψης του συμβολαίου, ο Amin τόνισε ότι η «σιωπηλή τεχνητή νοημοσύνη» θα πρέπει να αντιμετωπιστεί με τον ίδιο τρόπο που ο ασφαλιστικός κλάδος αντιμετώπισε τον «σιωπηλό κυβερνοχώρο» πριν από αρκετά χρόνια. Οι ασφαλιστές θα πρέπει να σκεφτούν εάν τα υπάρχοντα ασφαλιστήρια συμβόλαια μπορεί να παρέχουν ακούσια ή μη θετική κάλυψη τεχνητής νοημοσύνης για να αποφευχθεί η εμφάνιση ζητημάτων κάλυψης.
«Από πρακτική και λειτουργική σκοπιά, καθώς οι ασφαλιστές ενσωματώνουν όλο και περισσότερο συστήματα τεχνητής νοημοσύνης στις δραστηριότητές τους, είναι σημαντικό οι ασφαλιστές να εφαρμόζουν ισχυρές πολιτικές διακυβέρνησης δεδομένων ώστε να συμμορφώνονται με τους κανονισμούς προστασίας δεδομένων», είπε. “Αυτό περιλαμβάνει ζητήματα σχετικά με την ασφάλεια και τη διατήρηση δεδομένων.”
Εκτός από τη ρύθμιση, υπάρχουν επίσης ηθικά ζητήματα που πρέπει να ληφθούν υπόψη, είπε, ιδιαίτερα σε σχέση με την προστασία των καταναλωτών. Οι ρυθμιστικές αρχές επιθυμούν να διασφαλίσουν ότι η χρήση συστημάτων τεχνητής νοημοσύνης στον ασφαλιστικό κλάδο – είτε κατά τη διάρκεια της αναδοχής είτε κατά τη διεκπεραίωση απαιτήσεων – έχει ως αποτέλεσμα ένα δίκαιο αποτέλεσμα για τους καταναλωτές. «Αυτό περιλαμβάνει την προστασία από τον κίνδυνο η διαδικασία μηχανικής μάθησης που στηρίζει το σύστημα AI να μην αναπτύξει εγγενείς προκαταλήψεις και να διασφαλίσει ότι τα συστήματα AI δεν παράγουν «παραισθήσεις» αποτελέσματα».
Πώς εξελίσσονται οι κίνδυνοι AI;
Σχετικά με το πώς αυτοί οι κίνδυνοι θα μπορούσαν να εξελιχθούν στο μέλλον, ο Amin σημείωσε ότι η ρύθμιση της τεχνητής νοημοσύνης είναι ένα ταχέως μεταβαλλόμενο τοπίο. «Αναμένουμε ότι οι ρυθμιστικές αρχές θα εισαγάγουν όλο και πιο συγκεκριμένα, ολοκληρωμένα ρυθμιστικά πλαίσια προσαρμοσμένα στην τεχνητή νοημοσύνη, συμπεριλαμβανομένης της χρήσης της τεχνητής νοημοσύνης στον ασφαλιστικό κλάδο», είπε. «Στο Ηνωμένο Βασίλειο, το νομοσχέδιο για την τεχνητή νοημοσύνη (Κανονισμός) πέρασε την πρώτη του ανάγνωση στη Βουλή των Λόρδων στις 4 Μαρτίου 2025.
«Το νομοσχέδιο επιδιώκει να ιδρύσει μια Αρχή τεχνητής νοημοσύνης με εποπτική αρχή επί των ρυθμιστικών αρχών του συγκεκριμένου τομέα για να διασφαλίσει την ευθυγράμμιση στην προσέγγιση και καθορίζει αρχές για τη ρύθμιση της τεχνητής νοημοσύνης. Παρόμοια νομοθεσία εισάγεται σε κρατικό επίπεδο στις ΗΠΑ, ενώ χώρες όπως η Ιαπωνία και η Σιγκαπούρη αναπτύσσουν ενεργά τα ρυθμιστικά τους πλαίσια για την τεχνητή νοημοσύνη. Παρακολουθούμε έντονα αυτές τις εξελίξεις και εξετάζουμε ενεργά τις επιπτώσεις τους στον ασφαλιστικό κλάδο».
Καθώς η χρήση της τεχνητής νοημοσύνης γίνεται όλο και πιο διάχυτη, είναι πιθανό να οδηγήσει σε μεγαλύτερη εστίαση στην προστασία των καταναλωτών. Αυτό μπορεί να περιλαμβάνει πρόσθετους κανονισμούς που αποσκοπούν στην πρόληψη των διακρίσεων. Η αγορά μπορεί επίσης να δει κανονισμούς που αποσκοπούν στην ενίσχυση της διαφάνειας, είπε. Για παράδειγμα, αυτό θα μπορούσε να περιλαμβάνει κανονισμούς που απαιτούν από τους ασφαλιστές να διασφαλίζουν ότι οι αποφάσεις που βασίζονται στην τεχνητή νοημοσύνη είναι διαφανείς και εξηγήσιμες στους καταναλωτές.
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον ΚόσμοΑκολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο κανάλι μας στο YouTube