Search Icon
ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ
Τεχνολογία

Ρομπότ: Πώς η τεχνολογία βελτιώνει τις μαθησιακές δυσκολίες των παιδιών;

Ρομπότ: Πώς η τεχνολογία βελτιώνει τις μαθησιακές δυσκολίες των παιδιών;

Ρομπότ: Ένα κοινωνικό ρομπότ που αναπτύχθηκε πρόσφατα, είναι επιτυχημένο στο να βοηθά τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες να παραμείνουν συγκεντρωμένα στη σχολική τους εργασία.


Ερευνητές μηχανικής στο Πανεπιστήμιο του Waterloo χρησιμοποιούν με επιτυχία ένα ρομπότ για να βοηθήσουν τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες να επικεντρωθούν στην εργασία τους. Αυτό ήταν ένα από τα βασικά αποτελέσματα μιας νέας μελέτης που διαπίστωσε επίσης ότι τόσο οι νέοι όσο και οι εκπαιδευτές τους εκτιμούσαν τη θετική συνεισφορά του ρομπότ στην τάξη.

Ρομπότ για παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες

«Υπάρχει σίγουρα μεγάλες δυνατότητες για τη χρήση ρομπότ στο δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα», δήλωσε η Δρ Kerstin Dautenhahn, καθηγήτρια ηλεκτρολογίας και μηχανικής υπολογιστών. «Συνολικά, τα ευρήματα υποδηλώνουν ότι το ρομπότ έχει θετική επίδραση στους μαθητές». Ο Dautenhahn εργάζεται στη ρομποτική στο πλαίσιο της αναπηρίας εδώ και πολλά χρόνια και ενσωματώνει τις αρχές της ισότητας, της ένταξης και της διαφορετικότητας σε ερευνητικά έργα.

Οι μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες μπορεί να επωφεληθούν από πρόσθετη μαθησιακή υποστήριξη, όπως ατομική διδασκαλία και χρήση smartphone και tablet. Οι εκπαιδευτικοί έχουν διερευνήσει τα τελευταία χρόνια τη χρήση κοινωνικών ρομπότ για να βοηθήσουν τους μαθητές να μάθουν, αλλά τις περισσότερες φορές, η έρευνά τους επικεντρώθηκε σε παιδιά με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος. Ως αποτέλεσμα, λίγη δουλειά έχει γίνει σχετικά με τη χρήση ρομπότ κοινωνικής υποστήριξης για μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες.

Μαζί με άλλους δύο ερευνητές μηχανικής του Waterloo και τρεις ειδικούς από την Εταιρεία Μαθησιακών Δυσκολιών στο Βανκούβερ, ο Dautenhahn αποφάσισε να το αλλάξει αυτό, πραγματοποιώντας μια σειρά δοκιμών με ένα μικρό ανθρωποειδές ρομπότ που ονομάζεται QT. Ο Dautenhahn, ο Canada 150 Research Chair in Intelligent Robotics, είπε ότι η ικανότητα του ρομπότ να εκτελεί χειρονομίες χρησιμοποιώντας το κεφάλι και τα χέρια του, συνοδευόμενη από την ομιλία και τα χαρακτηριστικά του προσώπου του, το καθιστά πολύ κατάλληλο για χρήση με παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες.

Βασιζόμενοι σε πολλά υποσχόμενη προηγούμενη έρευνα, οι ερευνητές χώρισαν 16 μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες σε δύο ομάδες. Σε μια ομάδα, οι μαθητές εργάστηκαν ένας προς έναν μόνο με έναν εκπαιδευτή. Στην άλλη ομάδα, οι μαθητές δούλεψαν ένας προς έναν με έναν εκπαιδευτή και ένα ρομπότ QT. Στην τελευταία ομάδα, ο εκπαιδευτής χρησιμοποίησε ένα tablet για να κατευθύνει το ρομπότ, το οποίο στη συνέχεια εκτελούσε αυτόνομα διάφορες δραστηριότητες χρησιμοποιώντας την ομιλία και τις χειρονομίες του.

Ενώ ο εκπαιδευτής έλεγχε τις συνεδρίες, το ρομπότ αναλάμβανε σε συγκεκριμένες στιγμές, με το έναυσμα του εκπαιδευτή, να οδηγήσει τον μαθητή. Εκτός από την εισαγωγή της συνεδρίας, το ρομπότ έθεσε στόχους και παρείχε στρατηγικές αυτορρύθμισης, εάν ήταν απαραίτητο. Εάν η διαδικασία εκμάθησης ήταν εκτός τροχιάς, το ρομπότ χρησιμοποιούσε στρατηγικές όπως παιχνίδια, αινίγματα, αστεία, ασκήσεις αναπνοής και σωματικές κινήσεις για να ανακατευθύνει τον μαθητή πίσω στην εργασία.

Οι μαθητές που εργάστηκαν με το ρομπότ, είπε ο Dautenhahn, «γενικά ασχολούνταν περισσότερο με τις εργασίες τους και μπορούσαν να ολοκληρώσουν τις εργασίες τους με υψηλότερο ρυθμό σε σύγκριση» με τους μαθητές που δεν βοηθούνταν από ρομπότ. Σχεδιάζονται περαιτέρω μελέτες με χρήση του ρομπότ.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο κανάλι μας στο YouTube

Διαβάστε Eπίσης:

Πώς προωθείται η ψηφιακή υγεία;

Η διέγερση του νωτιαίου μυελού δίνει ώθηση στη λειτουργία του βραχίονα μετά από εγκεφαλικό

Ποια θα είναι η εξέλιξη της ιατρικής τεχνολογίας στο μέλλον;

Πώς μπορεί η γονιδιακή επεξεργασία να διαμορφώσει το μέλλον μας;

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Πώς ο νέος παράγοντας αντίθεσης κάνει τα υπερηχογραφήματα πιο προσιτά και ασφαλή

Υπερηχογραφήματα: Οι πρόσφατες εξελίξεις στην ιατρική απεικόνιση παρουσίασαν έναν νέο παράγοντα αντίθεσης για την τεχνολογία υπερηχογραφίας, ο οποίος θα μπορούσε να βελτιώσει σημαντικά την προσιτότητα και την ασφάλεια των διαγνωστικών διαδικασιών.

Πώς η πανδημία μετέτρεψε τη ψυχιατρική φροντίδα για άτομα με σχιζοφρένεια

Τηλεψυχιατρική: Η τηλεψυχιατρική έγινε γρήγορα ένα βασικό εργαλείο για την εξασφάλιση συνεχούς φροντίδας κατά τη διάρκεια των lockdown και των μέτρων κοινωνικής αποστασιοποίησης.

Είναι οι φορητές συσκευές ο νέος σύμμαχος στην ανίχνευση εξάρσεων φλεγμονώδους νόσου του εντέρου;

Φορητές συσκευές: Οι φορητές συσκευές διαθέτουν αισθητήρες που μετρούν τον καρδιακό ρυθμό, τη θερμοκρασία του δέρματος, τη σωματική δραστηριότητα και τα μοτίβα ύπνου. Σε άτομα με φλεγμονώδη νόσο του εντέρου, αυτοί οι δείκτες συχνά αλλάζουν κατά τη διάρκεια μιας έξαρσης.

Αντιμετωπίζει η τεχνητή νοημοσύνη τις γνωστικές αλλαγές στην εμμηνόπαυση;

Τεχνητή νοημοσύνη: Πρόσφατες εξελίξεις στην τεχνητή νοημοσύνη προσφέρουν υποσχόμενα εργαλεία για την αναγνώριση και παρακολούθηση της γνωστικής καθυστέρησης κατά τη διάρκεια της μετάβασης στην εμμηνόπαυση.

Εστιασμένος υπέρηχος: Μη επεμβατική λύση για τους τρόμους της νόσου του Πάρκινσον

Εστιασμένος υπέρηχος: Η μηχανή εστιασμένου υπερήχου είναι μια επαναστατική ιατρική τεχνολογία που έχει αποδείξει την αποτελεσματικότητά της στη θεραπεία της νόσου του Πάρκινσον, ιδίως στην ανακούφιση ενός από τα πιο εξουθενωτικά συμπτώματά της: τους τρόμους.

Είναι τα βιοδιασπώμενα ηλεκτρόδια η λύση στην αποκατάσταση του εγκεφάλου χωρίς χειρουργείο;

Βιοδιασπώμενα ηλεκτρόδια: Σε μια επαναστατική πρόοδο, οι βιομηχανικοί μηχανικοί ανέπτυξαν βιοδιασπώμενα ηλεκτρόδια που θα μπορούσαν να φέρουν επανάσταση στη θεραπεία εγκεφαλικών τραυμάτων και νευρολογικών διαταραχών.

Close Icon