Search Icon
ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ
Τεχνολογία

Ρομπότ: Πώς η τεχνολογία βελτιώνει τις μαθησιακές δυσκολίες των παιδιών;

Ρομπότ: Πώς η τεχνολογία βελτιώνει τις μαθησιακές δυσκολίες των παιδιών;

Ρομπότ: Ένα κοινωνικό ρομπότ που αναπτύχθηκε πρόσφατα, είναι επιτυχημένο στο να βοηθά τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες να παραμείνουν συγκεντρωμένα στη σχολική τους εργασία.



Ερευνητές μηχανικής στο Πανεπιστήμιο του Waterloo χρησιμοποιούν με επιτυχία ένα ρομπότ για να βοηθήσουν τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες να επικεντρωθούν στην εργασία τους. Αυτό ήταν ένα από τα βασικά αποτελέσματα μιας νέας μελέτης που διαπίστωσε επίσης ότι τόσο οι νέοι όσο και οι εκπαιδευτές τους εκτιμούσαν τη θετική συνεισφορά του ρομπότ στην τάξη.


Ρομπότ για παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες

«Υπάρχει σίγουρα μεγάλες δυνατότητες για τη χρήση ρομπότ στο δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα», δήλωσε η Δρ Kerstin Dautenhahn, καθηγήτρια ηλεκτρολογίας και μηχανικής υπολογιστών. «Συνολικά, τα ευρήματα υποδηλώνουν ότι το ρομπότ έχει θετική επίδραση στους μαθητές». Ο Dautenhahn εργάζεται στη ρομποτική στο πλαίσιο της αναπηρίας εδώ και πολλά χρόνια και ενσωματώνει τις αρχές της ισότητας, της ένταξης και της διαφορετικότητας σε ερευνητικά έργα.

Οι μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες μπορεί να επωφεληθούν από πρόσθετη μαθησιακή υποστήριξη, όπως ατομική διδασκαλία και χρήση smartphone και tablet. Οι εκπαιδευτικοί έχουν διερευνήσει τα τελευταία χρόνια τη χρήση κοινωνικών ρομπότ για να βοηθήσουν τους μαθητές να μάθουν, αλλά τις περισσότερες φορές, η έρευνά τους επικεντρώθηκε σε παιδιά με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος. Ως αποτέλεσμα, λίγη δουλειά έχει γίνει σχετικά με τη χρήση ρομπότ κοινωνικής υποστήριξης για μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες.

Μαζί με άλλους δύο ερευνητές μηχανικής του Waterloo και τρεις ειδικούς από την Εταιρεία Μαθησιακών Δυσκολιών στο Βανκούβερ, ο Dautenhahn αποφάσισε να το αλλάξει αυτό, πραγματοποιώντας μια σειρά δοκιμών με ένα μικρό ανθρωποειδές ρομπότ που ονομάζεται QT. Ο Dautenhahn, ο Canada 150 Research Chair in Intelligent Robotics, είπε ότι η ικανότητα του ρομπότ να εκτελεί χειρονομίες χρησιμοποιώντας το κεφάλι και τα χέρια του, συνοδευόμενη από την ομιλία και τα χαρακτηριστικά του προσώπου του, το καθιστά πολύ κατάλληλο για χρήση με παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες.

Βασιζόμενοι σε πολλά υποσχόμενη προηγούμενη έρευνα, οι ερευνητές χώρισαν 16 μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες σε δύο ομάδες. Σε μια ομάδα, οι μαθητές εργάστηκαν ένας προς έναν μόνο με έναν εκπαιδευτή. Στην άλλη ομάδα, οι μαθητές δούλεψαν ένας προς έναν με έναν εκπαιδευτή και ένα ρομπότ QT. Στην τελευταία ομάδα, ο εκπαιδευτής χρησιμοποίησε ένα tablet για να κατευθύνει το ρομπότ, το οποίο στη συνέχεια εκτελούσε αυτόνομα διάφορες δραστηριότητες χρησιμοποιώντας την ομιλία και τις χειρονομίες του.

Ενώ ο εκπαιδευτής έλεγχε τις συνεδρίες, το ρομπότ αναλάμβανε σε συγκεκριμένες στιγμές, με το έναυσμα του εκπαιδευτή, να οδηγήσει τον μαθητή. Εκτός από την εισαγωγή της συνεδρίας, το ρομπότ έθεσε στόχους και παρείχε στρατηγικές αυτορρύθμισης, εάν ήταν απαραίτητο. Εάν η διαδικασία εκμάθησης ήταν εκτός τροχιάς, το ρομπότ χρησιμοποιούσε στρατηγικές όπως παιχνίδια, αινίγματα, αστεία, ασκήσεις αναπνοής και σωματικές κινήσεις για να ανακατευθύνει τον μαθητή πίσω στην εργασία.

Οι μαθητές που εργάστηκαν με το ρομπότ, είπε ο Dautenhahn, «γενικά ασχολούνταν περισσότερο με τις εργασίες τους και μπορούσαν να ολοκληρώσουν τις εργασίες τους με υψηλότερο ρυθμό σε σύγκριση» με τους μαθητές που δεν βοηθούνταν από ρομπότ. Σχεδιάζονται περαιτέρω μελέτες με χρήση του ρομπότ.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο κανάλι μας στο YouTube

Διαβάστε Eπίσης:

Πώς προωθείται η ψηφιακή υγεία;

Η διέγερση του νωτιαίου μυελού δίνει ώθηση στη λειτουργία του βραχίονα μετά από εγκεφαλικό

Ποια θα είναι η εξέλιξη της ιατρικής τεχνολογίας στο μέλλον;

Πώς μπορεί η γονιδιακή επεξεργασία να διαμορφώσει το μέλλον μας;

svg%3E svg%3E
svg%3E
Αφιέρωμα στον Διαβήτη healthwebgr svg%3E
Περισσότερα

Νέα μέθοδος ανάπτυξης αιμοφόρων αγγείων σε εργαστηριακά οργανοειδή 

Οι ερευνητές έχουν αναπτύξει ένα καινοτόμο πρωτόκολλο που περιλαμβάνει τη χρήση βιοϋλικών, κυτταρικών παραγόντων και μοριακών σηματοδοτών για την προώθηση της αγγειογένεσης σε τρισδιάστατα οργανοειδή.

Τεχνητή νοημοσύνη: Μπορεί να βοηθήσει στην ανίχνευση εγκεφαλικών όγκων;

Τεχνητή νοημοσύνη: Οι ακτινολόγοι βρίσκονται μπροστά σε μια σημαντική επανάσταση στον τομέα της ιατρικής απεικόνισης, καθώς η τεχνητή νοημοσύνη αναμένεται να παίξει καθοριστικό ρόλο στην ανίχνευση εγκεφαλικών όγκων.

Νευρωνική διεπαφή: Πρόσβαση στον εγκέφαλο χωρίς επεμβατική χειρουργική

Νευρωνική διεπαφή: Οι τελευταίες εξελίξεις στην ιατρική τεχνολογία οδήγησαν στην ανάπτυξη μιας νέας ελάχιστα επεμβατικής νευρωνικής διεπαφής που υπόσχεται να αλλάξει δραστικά τον τρόπο αλληλεπίδρασης με τον εγκέφαλο.

Η τεχνική που επαναπροσδιορίζει τη µεταµόσχευση οργάνων 

Ένα από τα πιο υποσχόμενα πεδία έρευνας είναι η βιολογία των βλαστοκυττάρων. Τα βλαστοκύτταρα έχουν την ικανότητα να διαφοροποιούνται σε πολλούς τύπους κυττάρων και μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την αναγέννηση κατεστραμμένων οργάνων ή ιστών.

Νέο σύστημα φακών για ενδοσκόπια επιτρέπει στους γιατρούς να δουν μέσα στο σώμα όπως ποτέ άλλοτε

Ενδοσκόπιο: Έχει σχεδιαστεί ένα νέο είδος συστήματος φακών για την άκρη ενός ενδοσκοπίου, το οποίο θα μπορούσε να επιτρέψει στους γιατρούς να βλέπουν και να θεραπεύουν περιοχές βαθιά μέσα στο σώμα.

Ρομποτική χειρουργική: Ο νέος τρόπος αντιμετώπισης της πρόπτωσης μήτρας

Ρομποτική χειρουργική: Η πρόπτωση της μήτρας, όπου η μήτρα υποχωρεί από τη φυσική της θέση και κατέρχεται στον κόλπο, είναι μια συχνή κατάσταση που επηρεάζει πολλές γυναίκες, ειδικά εκείνες που έχουν υποβληθεί σε τοκετούς.

Τεχνητή νοημοσύνη: Ο νέος σύμμαχος στην ανίχνευση καρκινικών όγκων εγκεφάλου

Τεχνητή νοημοσύνη: Ένα επαναστατικό μοντέλο τεχνητής νοημοσύνης έχει αναπτυχθεί για τον εντοπισμό καρκινικών όγκων στον εγκέφαλο με απίστευτη ταχύτητα και ακρίβεια.

Close Icon