Search Icon
ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ
Τεχνολογία

Ρομπότ: Πώς η τεχνολογία βελτιώνει τις μαθησιακές δυσκολίες των παιδιών;

Ρομπότ: Πώς η τεχνολογία βελτιώνει τις μαθησιακές δυσκολίες των παιδιών;

Ρομπότ: Ένα κοινωνικό ρομπότ που αναπτύχθηκε πρόσφατα, είναι επιτυχημένο στο να βοηθά τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες να παραμείνουν συγκεντρωμένα στη σχολική τους εργασία.


Ερευνητές μηχανικής στο Πανεπιστήμιο του Waterloo χρησιμοποιούν με επιτυχία ένα ρομπότ για να βοηθήσουν τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες να επικεντρωθούν στην εργασία τους. Αυτό ήταν ένα από τα βασικά αποτελέσματα μιας νέας μελέτης που διαπίστωσε επίσης ότι τόσο οι νέοι όσο και οι εκπαιδευτές τους εκτιμούσαν τη θετική συνεισφορά του ρομπότ στην τάξη.

Ρομπότ για παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες

«Υπάρχει σίγουρα μεγάλες δυνατότητες για τη χρήση ρομπότ στο δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα», δήλωσε η Δρ Kerstin Dautenhahn, καθηγήτρια ηλεκτρολογίας και μηχανικής υπολογιστών. «Συνολικά, τα ευρήματα υποδηλώνουν ότι το ρομπότ έχει θετική επίδραση στους μαθητές». Ο Dautenhahn εργάζεται στη ρομποτική στο πλαίσιο της αναπηρίας εδώ και πολλά χρόνια και ενσωματώνει τις αρχές της ισότητας, της ένταξης και της διαφορετικότητας σε ερευνητικά έργα.

Οι μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες μπορεί να επωφεληθούν από πρόσθετη μαθησιακή υποστήριξη, όπως ατομική διδασκαλία και χρήση smartphone και tablet. Οι εκπαιδευτικοί έχουν διερευνήσει τα τελευταία χρόνια τη χρήση κοινωνικών ρομπότ για να βοηθήσουν τους μαθητές να μάθουν, αλλά τις περισσότερες φορές, η έρευνά τους επικεντρώθηκε σε παιδιά με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος. Ως αποτέλεσμα, λίγη δουλειά έχει γίνει σχετικά με τη χρήση ρομπότ κοινωνικής υποστήριξης για μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες.

Μαζί με άλλους δύο ερευνητές μηχανικής του Waterloo και τρεις ειδικούς από την Εταιρεία Μαθησιακών Δυσκολιών στο Βανκούβερ, ο Dautenhahn αποφάσισε να το αλλάξει αυτό, πραγματοποιώντας μια σειρά δοκιμών με ένα μικρό ανθρωποειδές ρομπότ που ονομάζεται QT. Ο Dautenhahn, ο Canada 150 Research Chair in Intelligent Robotics, είπε ότι η ικανότητα του ρομπότ να εκτελεί χειρονομίες χρησιμοποιώντας το κεφάλι και τα χέρια του, συνοδευόμενη από την ομιλία και τα χαρακτηριστικά του προσώπου του, το καθιστά πολύ κατάλληλο για χρήση με παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες.

Βασιζόμενοι σε πολλά υποσχόμενη προηγούμενη έρευνα, οι ερευνητές χώρισαν 16 μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες σε δύο ομάδες. Σε μια ομάδα, οι μαθητές εργάστηκαν ένας προς έναν μόνο με έναν εκπαιδευτή. Στην άλλη ομάδα, οι μαθητές δούλεψαν ένας προς έναν με έναν εκπαιδευτή και ένα ρομπότ QT. Στην τελευταία ομάδα, ο εκπαιδευτής χρησιμοποίησε ένα tablet για να κατευθύνει το ρομπότ, το οποίο στη συνέχεια εκτελούσε αυτόνομα διάφορες δραστηριότητες χρησιμοποιώντας την ομιλία και τις χειρονομίες του.

Ενώ ο εκπαιδευτής έλεγχε τις συνεδρίες, το ρομπότ αναλάμβανε σε συγκεκριμένες στιγμές, με το έναυσμα του εκπαιδευτή, να οδηγήσει τον μαθητή. Εκτός από την εισαγωγή της συνεδρίας, το ρομπότ έθεσε στόχους και παρείχε στρατηγικές αυτορρύθμισης, εάν ήταν απαραίτητο. Εάν η διαδικασία εκμάθησης ήταν εκτός τροχιάς, το ρομπότ χρησιμοποιούσε στρατηγικές όπως παιχνίδια, αινίγματα, αστεία, ασκήσεις αναπνοής και σωματικές κινήσεις για να ανακατευθύνει τον μαθητή πίσω στην εργασία.

Οι μαθητές που εργάστηκαν με το ρομπότ, είπε ο Dautenhahn, «γενικά ασχολούνταν περισσότερο με τις εργασίες τους και μπορούσαν να ολοκληρώσουν τις εργασίες τους με υψηλότερο ρυθμό σε σύγκριση» με τους μαθητές που δεν βοηθούνταν από ρομπότ. Σχεδιάζονται περαιτέρω μελέτες με χρήση του ρομπότ.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο κανάλι μας στο YouTube

Διαβάστε Eπίσης:

Πώς προωθείται η ψηφιακή υγεία;

Η διέγερση του νωτιαίου μυελού δίνει ώθηση στη λειτουργία του βραχίονα μετά από εγκεφαλικό

Ποια θα είναι η εξέλιξη της ιατρικής τεχνολογίας στο μέλλον;

Πώς μπορεί η γονιδιακή επεξεργασία να διαμορφώσει το μέλλον μας;

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Νέες μέθοδοι αναπαραγωγής: Ελπίδα ή ρίσκο για το γενετικό μέλλον;

Νέες μέθοδοι αναπαραγωγής: Οι τεχνολογίες υποβοηθούμενης αναπαραγωγής έχουν μεταμορφώσει τον τομέα της αναπαραγωγής, προσφέροντας λύσεις σε προβλήματα υπογονιμότητας και γενετικών διαταραχών.

Φτηνό πρόσθετο εισπνευστήρα: Μειώνει τις κρίσεις άσθματος με χαμηλότερο κόστος

Φτηνό πρόσθετο εισπνευστήρα: Οι εισπνευστήρες αποτελούν τη βάση της διαχείρισης του άσθματος. Πρόσφατη έρευνα έχει δείξει υποσχόμενα αποτελέσματα για ένα φτηνό και απλό πρόσθετο θεραπευτικό μέσο που θα μπορούσε να αλλάξει τη φροντίδα του άσθματος.

AI chatbots: Γιατί παρουσιάζουν σημάδια ήπιας γνωστικής εξασθένησης;

AI chatbots: Οι νευρολόγοι είναι απίθανο να αντικατασταθούν σύντομα από μεγάλα γλωσσικά μοντέλα, αλλά σύντομα μπορεί να θεραπεύουν νέους εικονικούς ασθενείς – μοντέλα τεχνητής νοημοσύνης που παρουσιάζουν γνωστική εξασθένηση

Αντιμικροβιακά υλικά: Η καινοτομία που αντικαθιστά τους παραδοσιακούς καθετήρες

Αντιμικροβιακά υλικά: Οι ερευνητές εστιάζουν στην ανάπτυξη καινοτόμων υλικών προσθετικής, τα οποία θα μπορούσαν να βελτιώσουν την ασφάλεια των καθετήρων και να μειώσουν τους κινδύνους λοιμώξεων

Ελκώδης κολίτιδα: Πώς η ηλεκτρική διέγερση του αυτιού προσφέρει νέα ελπίδα

Ελκώδης κολίτιδα: Μια επαναστατική μελέτη έχει δείξει ότι η ηλεκτρική διέγερση των αυτιών μπορεί να προσφέρει μια νέα, μη επεμβατική προσέγγιση για τη θεραπεία της ελκώδους κολίτιδας, μιας χρόνιας φλεγμονώδους νόσου του εντέρου.

Απώλεια ακοής: Μπορεί να επιταχύνει τη γνωστική παρακμή και την άνοια;

Απώλεια ακοής: Η σύνδεση μεταξύ απώλειας ακοής και γνωστικής παρακμής δεν είναι απλώς θεωρητική, αλλά έχει επιβεβαιωθεί από επιστημονικές μελέτες που δείχνουν ότι η αχρησιμοποίητη ακουστική ικανότητα μπορεί να οδηγήσει σε διάφορες γνωστικές διαταραχές.

AI ανάλυση πλακούντα: Ταχύτερη ανίχνευση νεογνικών και μητρικών προβλημάτων

AI ανάλυση πλακούντα: Ο πλακούντας παίζει ζωτικό ρόλο στην υγεία τόσο του εγκύου όσο και του μωρού κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης, ωστόσο συχνά δεν εξετάζεται διεξοδικά κατά τη γέννηση.

Close Icon