Μείωση κόστους θεραπείας: Ποια είναι τα 3 βήματα που θα μπορούσαν να χρησιμοποιήσουν οι φαρμακοβιομηχανίες, έτσι ώστε να μειώσουν το κόστος θεραπείας;
Μια νέα έκθεση από την Accenture προσδιορίζει τρία βήματα που θα μπορούσαν να κάνουν οι βιοφαρμακευτικές οργανώσεις για να μειώσουν το μέσο κόστος της ανακάλυψης και της ανάπτυξης μιας θεραπείας κατά περισσότερο από 1 δισεκατομμύριο δολάρια ΗΠΑ. Επιπλέον, θα μπορούσε ενδεχομένως να δημιουργήσει πρόσθετες μελλοντικές ευκαιρίες εσόδων έως και 450 εκατομμυρίων δολαρίων ΗΠΑ ανά θεραπεία. Η έκθεση έχει τίτλο “Από δισεκατομμύρια σε εκατομμύρια: Ταχύτερη καινοτομία. Μεγαλύτερη παραγωγικότητα Ε&Α”. Σημειώνει ότι το κόστος για την κυκλοφορία μιας επιτυχημένης θεραπείας στην αγορά κυμαίνεται μεταξύ 2,6 και 6,7 δισεκατομμυρίων δολαρίων ΗΠΑ, ανάλογα με τη θεραπευτική περιοχή, τη μέθοδο θεραπείας και την πολυπλοκότητα της νόσου.
Τι συμβαίνει με την υγειονομική περίθαλψη
Το οικοσύστημα υγειονομικής περίθαλψης δέχεται σημαντική πίεση τιμών, τόσο σε επίπεδο συστήματος όσο και σε επίπεδο ασθενών. Το χάσμα προσιτότητας στις ανεπτυγμένες αγορές προβλέπεται ότι θα φτάσει περίπου τα 300 δισεκατομμύρια δολάρια έως το 2028. Επίσης, το μέσο ασφάλιστρο στις ΗΠΑ για την οικογενειακή κάλυψη έχει αυξηθεί κατά 55% τα τελευταία δέκα χρόνια. Σχεδόν το 30% των ασθενών αναφέρει ότι δεν παίρνουν το φάρμακό τους όπως τους έχει συνταγογραφηθεί λόγω κόστους. Αξιοποιώντας τα τρία στρατηγικά βήματα για την Ε&Α που περιγράφονται στην έκθεσή μας, οι εταιρείες βιοφαρμακευτικών θα μπορούσαν να κάνουν ένα εκθετικό άλμα και να μειώσουν σημαντικά το κόστος ανακάλυψης και ανάπτυξης θεραπειών με τη σωστή εστίαση στις δυνατότητες ενεργοποίησης. Αυτά τα βήματα είναι:
- Εστίαση περισσότερο στη Νέα Επιστήμη: Αυτό περιλαμβάνει ένα φάσμα θεραπειών που λύνουν μια ξεκάθαρη, ανικανοποίητη ανάγκη μέσω ενός νέου μηχανισμού, τρόπου ή τεχνολογίας υγείας. Για παράδειγμα νέες κυτταρικές θεραπείες και θεραπευτικές γονιδιακές θεραπείες. Συχνά απαιτούν μια συσκευή νέας τεχνολογίας ή διαγνωστικά την ανάπτυξή τους ή ως συνοδό της θεραπείας.
- Χρησιμοποιήστε περισσότερη ψηφιακή και βασισμένη σε δεδομένα έρευνα: Μεταμορφώστε τον τρόπο με τον οποίο γίνεται η έρευνα καταρρέοντας τα διαχωριστικά στρώματα μεταξύ επιστημόνων και δεδομένων ασθενών και μεταξύ βιοφαρμάκων, βιοτεχνολογίας και ακαδημαϊκών ιδρυμάτων. Για παράδειγμα, οι υπεύθυνοι θεραπείας θα μπορούσαν να αναγνωρίσουν υπογραφές και βιοδείκτες για συγκεκριμένες ασθένειες μέσω δεδομένων πραγματικού κόσμου, συμπεριλαμβανομένων αποτελεσμάτων και δεδομένων ιστολογίας, για να βελτιώσουν την κατανόηση της νόσου και να εντοπίσουν, να επικυρώσουν και να βελτιστοποιήσουν στόχους που έχουν χαμηλότερο κίνδυνο αποτυχίας κατά την ανάπτυξη.
- Ταχύτερη, πιο έξυπνη ανάπτυξη: Φανταστείτε ξανά την κλινική ανάπτυξη αξιοποιώντας τη μηχανική μάθηση και τα πολυτροπικά δεδομένα πραγματικού κόσμου για να ενισχύσετε τον σχεδιασμό με επίκεντρο τον ασθενή, να διαμορφώσετε στρατηγική δοκιμής και να αξιολογήσετε τους κινδύνους. Ο στόχος είναι να μεγιστοποιηθούν τα οφέλη με ταυτόχρονη μείωση του λειτουργικού κόστους με μικρότερες κοόρτες, ταχύτερα χρονοδιαγράμματα και λιγότερες τοποθεσίες κλινικών δοκιμών.
Τα βήματα που περιγράφονται στην έκθεση μπορούν να βοηθήσουν σημαντικά στη μείωση του κόστους και στην ταχύτητα των θεραπειών στην αγορά έως και πέντε χρόνια, δημιουργώντας πρόσθετες μελλοντικές ευκαιρίες εσόδων ύψους 150-450 εκατομμυρίων $. Η ευκαιρία εξοικονόμησης και εσόδων θα είναι μοναδική για κάθε εταιρεία και ποικίλλει ανάλογα με το πού βρίσκονται οι εταιρείες βιοφαρμακευτικών προϊόντων στο ταξίδι τους για να καινοτομήσουν και να φέρουν θεραπείες στην αγορά πιο έγκαιρα και αποτελεσματικά. Ο βιομηχανικός όμιλος Life Sciences της Accenture βοηθά τις εταιρείες φαρμακευτικής, βιοτεχνολογίας, ιατρικής τεχνολογίας, διανομέων και καταναλωτών υγείας να συνδυάσουν την τελευταία τεχνολογία με επιστημονικές ανακαλύψεις.
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον ΚόσμοΑκολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο κανάλι μας στο YouTube