Search Icon
ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ
Τεχνολογία

iOS 14.5: Σύγκρουση Apple – Facebook για το μέλλον του Διαδικτύου

iOS 14.5: Σύγκρουση Apple – Facebook για το μέλλον του Διαδικτύου

iOS 14.5: Οι περίπου ένα δισεκατομμύριο χρήστες του iPhone θα βλέπουν στο εξής ένα αναδυόμενο παράθυρο που ζητά τη συγκατάθεσή τους για τη συλλογή και ανταλλαγή δεδομένων από εγκατεστημένα app. Η Facebook όμως διαφωνεί.

Τεκτονικές αλλαγές στη βιομηχανία διαδικτυακών διαφημίσεων, μια αγορά ύψους σχεδόν 100 δισεκατομμυρίων δολαρίων το χρόνο, εκτιμάται ότι φέρνει η νέα έκδοση του iOS που λανσάρει η Apple τη Δευτέρα. Οι περίπου ένα δισεκατομμύριο χρήστες του iPhone θα βλέπουν στο εξής ένα αναδυόμενο παράθυρο που ζητά τη συγκατάθεσή τους για τη συλλογή και ανταλλαγή δεδομένων από εγκατεστημένα app.

Αν ο χρήστης δεν δώσει τη συγκατάθεσή του, το iOS δεν θα επιτρέπει στην εφαρμογή να διαβάζει τον μοναδικό αναγνωριστικό αριθμό της συσκευής (IDFA, identifier for advertisers) και να τον χρησιμοποιεί για να παρακολουθεί τις επισκέψεις του χρήστη ακόμα και σε άσχετους δικτυακούς τόπους.

Τουλάχιστον τα δύο τρίτα των χρηστών εκτιμάται ότι θα απαντούν «όχι» όταν ζητείται η άδειά τους, σύμφωνα με αναλυτές και δημοσκοπήσεις που επικαλείται το Reuters.

Η αλλαγή που έρχεται με το iOS 14.5 έχει εξοργίσει την Facebook Inc., η οποία ανησυχεί για μείωση των διαφημιστικών εσόδων στα οποία βασίζεται το επιχειρηματικό μοντέλο της.

Το Δεκέμβριο η εταιρεία του Μαρκ Ζάκερμπεργκ κλιμάκωσε την πολεμική της με ολοσέλιδες καταχωρήσεις στους New York Times, τη Wall Street Journal και άλλες εφημερίδες, στις οποίες προειδοποιούσε ότι ψηφιακές υπηρεσίες που προσφέρονται σήμερα δωρεάν θα παραλύσουν αν σταματήσει η συλλογή δεδομένων για τη στόχευση διαφημίσεων. Υποστήριζε επίσης ότι η κίνηση της Apple βλάπτει τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις επειδή τους στερεί έναν αποτελεσματικό τρόπο να βρίσκουν πελάτες για τα προϊόντα τους.

Με το iOS 14.5 η Apple δείχνει να κάνει πράξη τα λεγόμενα του ιδρυτή της, Στιβ Τζομπς, ο οποίος είχε τονίσει το 2010 πως για τη συλλογή δεδομένων απαιτείται σε κάθε περίπτωση συγκατάθεση του χρήστη.

«Ιδιωτικότητα σημαίνει ότι ο κόσμος γνωρίζει σε τι συναινεί, γραμμένο σε απλά αγγλικά» είχε πει τότε ο Τζομπς.

Η Apple δεν έχει σημαντικό οικονομικό όφελος από την παρακολούθηση των χρηστών δεδομένου ότι κύριες πηγές εσόδων της είναι οι συσκευές της και η προμήθεια που χρεώνει για τις εφαρμογές που πωλούνται μέσω του App Store. Επιπλέον, η Apple παρουσιάζει τον εαυτό της ως εταιρεία που σέβεται την ιδιωτική ζωή των πελατών της.

Η νέα έκδοση του λειτουργικού συστήματος των iPhone και iPad αναγκάζει τώρα τις διαφημιστικές εταιρείες του Διαδικτύου να αναζητήσουν νέες τακικές.

Το iOS ήδη επέτρεπε στους χρήστες να απενεργοποιούν τη συλλογή δεδομένων χρήσης, μέχρι σήμερα όμως η δυνατότητα αυτή ήταν κρυμμένη βαθιά μέσα στις ρυθμίσεις. Τώρα, όμως το εργαλείο  App Tracking Transparency θα είναι ενεργό ως προεπιλογή.

Οι χρήστες θα πρέπει πάντως να γνωρίζουν ότι η συμπεριφορά τους μπορεί να συνεχίσει να παρακολουθείται με άλλες μεθόδους πέρα από τον αναγνωριστικό αριθμό συσκευής. Για παράδειγμα, οι διαφημιστές μπορούν να ταυτοποιούν τους χρήστες από τα τεχνικά χαρακτηριστικά των συσκευών τους, μια σχετικά νέα τακτική που ονομάζεται fingerprinting.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο κανάλι μας στο YouTube

Διαβάστε Eπίσης:

TikTok: Βίντεο σκληρού πορνό ανεβαίνουν ως εικόνες προφίλ στην εφαρμογή

Tinder: Οι αλλαγές στη λειτουργία και ο έλεγχος του ποινικού μητρώου πριν τη γνωριμία

Dating apps: Κοινωνικό άγχος και κατάθλιψη τα ενισχύουν

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

3D κυτταρικό μοντέλο: Μια νέα προσέγγιση στη θεραπεία τραυματισμών χειλιών

3D κυτταρικό μοντέλο: Οι ερευνητές έχουν σημειώσει μια σημαντική πρόοδο στην αναγεννητική ιατρική, δημιουργώντας το πρώτο τρισδιάστατο κυτταρικό μοντέλο στον κόσμο που έχει σχεδιαστεί ειδικά για τη μελέτη τραυματισμών στα χείλη.

Υγειονομική περίθαλψη: Πώς το AI δημιουργεί ένα νέο ψηφιακό χάσμα υγείας

Υγειονομική περίθαλψη: Καθώς βρισκόμαστε στο κατώφλι μιας επανάστασης στον τομέα της υγειονομικής περίθαλψης, είναι κρίσιμο να εξετάσουμε τις βαθιές κοινωνικές επιπτώσεις που συνεπάγεται.

Καρκίνος του Μαστού: Νέες γνώσεις από την κυτταρική ανάλυση

Καρκίνος του Μαστού: Η πρόσφατη έρευνα προσφέρει μια σημαντική κατανόηση των διάφορων τύπων κυττάρων του μαστού και της σχέσης τους με την ανάπτυξη και εξάπλωση του καρκίνου του μαστού.

Μετρητές γλυκόζης: Μια νέα τάση για την προσωπική ευεξία;

Μετρητές γλυκόζης: Καθώς οι τομείς της ευεξίας και της τεχνολογίας υγείας εξελίσσονται, οι μετρητές γλυκόζης προσελκύουν το ενδιαφέρον ως ενδεχόμενο νέο αξεσουάρ για όσους ενδιαφέρονται για την προσωπική τους υγεία.

Υπέρηχος: Νέα ελπίδα για γρήγορη διάγνωση εγκεφαλικών τραυματισμών

Υπέρηχος: Η τεχνολογία του υπερήχου, γνωστή για τη χρήση της στη διάγνωση διαφόρων ιατρικών καταστάσεων, αποδεικνύεται ολοένα και πιο χρήσιμη και ως εργαλείο αναζήτησης και διάσωσης, ιδίως σε περιπτώσεις εγκεφαλικών τραυματισμών.

Καρκίνος του προστάτη: Πώς η τεχνητή νοημοσύνη βελτιώνει τη διάγνωση του;

Καρκίνος του προστάτη: Η ενσωμάτωση της τεχνητής νοημοσύνης στον ιατρικό τομέα έχει επαναστατήσει διάφορες διαγνωστικές διαδικασίες, με μία από τις πιο υποσχόμενες εφαρμογές της να είναι η μέτρηση και ανάλυση των βλαβών του καρκίνου του προστάτη.

Διαγνωστική επανάσταση: Ανίχνευση σηψαιμίας σε νεογέννητα με τεχνητή νοημοσύνη

Διαγνωστική επανάσταση: Νέα ερευνητικά δεδομένα έχουν οδηγήσει στην ανάπτυξη ενός καινοτόμου εργαλείου που μπορεί να προβλέψει τη σηψαιμία σε νεογέννητα που φαίνονται υγιή.

Close Icon