Search Icon
ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ
Τεχνολογία

Η εικονική πραγματικότητα ενισχύει τα ποσοστά εμβολιασμού της γρίπης

Η εικονική πραγματικότητα ενισχύει τα ποσοστά εμβολιασμού της γρίπης

Η εικονική πραγματικότητα θα μπορούσε να βοηθήσει τα ποσοστά εμβολιασμού της γρίπης, σύμφωνα με μια νέα μελέτη που διαπιστώνει ότι δημιουργεί αυξημένη αποδοχή του εμβολίου κατά της γρίπης. Αυτό το εύρημα βασίζεται σε μια μελέτη που διεξήχθη στο Πανεπιστήμιο της Γεωργίας, όπου χρησιμοποιήθηκε μια προσομοίωση εικονικής πραγματικότητας για να καταδείξει πώς εξαπλώνεται η γρίπη. Μέσα από αυτό επιδείχθηκε ο αντίκτυπος του ιού σε άλλους πληθυσμούς. Στόχος της προσομοίωσης ήταν να διαπιστωθεί εάν αυτό θα ενθάρρυνε περισσότερους ανθρώπους να εμβολιαστούν. Με βάση την επιτυχία της δοκιμής, οι ερευνητές πιστεύουν ότι η εφαρμογή της εικονικής πραγματικότητας προσφέρει έναν πρακτικό δρόμο προς τα εμπρός.

Η μελέτη χρησιμοποίησε ένα ειδικά γραπτό πρόγραμμα ηλεκτρονικών υπολογιστών και μια εμβληματική εικονική πραγματικότητα για να αποδείξει στους ανθρώπους τρία αποτελέσματα σε σχέση με τον ιό της γρίπης. Αυτά ήταν, πρώτα απ ‘όλα, πώς αν μολυνθεί, ένα άτομο με γρίπη μπορεί εύκολα να μεταδώσει γρίπη σε άλλους. Δεύτερον, να καταδείξει τι μπορεί να συμβεί όταν τα μικρά παιδιά ή οι ηλικιωμένοι κολλάνε τον ιό. Τρίτον, ο στόχος ήταν να δείξει κανείς πώς κάποιος που εμβολιάζεται μπορεί να βοηθήσει στην προστασία του ατόμου και το αποτέλεσμα που αυτό έχει στη μείωση της εξάπλωσης του ιού στον γενικό πληθυσμό.

Το επίκεντρο της δοκιμής ήταν η «αποφυγή εμβολίων κατά της γρίπης», ηλικίας 18 έως 49 ετών. Μόνο περίπου το ένα τέταρτο αυτού του τμήματος της κοινωνίας επιλέγει να έχει το εμβόλιο κάθε χρόνο στις ΗΠΑ (οι τρέχοντες ρυθμοί είναι 26,9%), βάσει των δεδομένων των Κέντρων Ελέγχου και Πρόληψης Νοσημάτων (CDC).

Για να δοκιμάσουν πόσο καλά δούλεψε η εικονική πραγματικότητα, 171 άτομα δεν εμβολιάστηκαν πέρσι ανατέθηκαν τυχαία σε μία από τις τέσσερις ομάδες δοκιμών. Στην πρώτη ομάδα παρουσιάστηκε μια εμπειρία εικονικής πραγματικότητας πέντε λεπτών. Η ομάδα δύο παρακολούθησε ένα βίντεο πέντε λεπτών παρόμοιο με την εμπειρία VR αλλά χωρίς οποιαδήποτε διαδραστικά ή τρισδιάστατα στοιχεία. Στην ομάδα τριών δόθηκε ένα ηλεκτρονικό φυλλάδιο και στην ομάδα 4 δόθηκε απλώς πρόσβαση στην ιστοσελίδα του CDC.

Η αξιολόγηση των αποτελεσμάτων έδειξε ότι σε σύγκριση με το βίντεο ή το ηλεκτρονικό φυλλάδιο, η κατάσταση της εικονικής πραγματικότητας δημιούργησε μια ισχυρότερη αντίληψη με τα άτομα και αυτή η ομάδα αξιολογήθηκε ως περισσότερο διατεθειμένη να επιλέξει το εμβόλιο της γρίπης.

Η εφαρμογή του VR έχει δημοσιευθεί στο περιοδικό Vaccine . Το ερευνητικό έγγραφο έχει τίτλο “Χρήση εμβληματικής εικονικής πραγματικότητας για τη βελτίωση των πεποιθήσεων και των προθέσεων του εμβολίου κατά της γρίπης που αποφεύγει τα άτομα ηλικίας 18 έως 49 ετών: εκτιμήσεις, αποτελέσματα και διδάγματα”.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο κανάλι μας στο YouTube

Διαβάστε Eπίσης:

Πάρκινσον: Βιοδείκτης εγκεφαλονωτιαίου υγρού προσφέρει έγκαιρη και ακριβή διάγνωση της νόσου Πάρκινσον

Πώς κατασκευάζονται ιστοί με τη βοήθεια κολλαγόνου;

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Πώς η AI εντοπίζει με μεγαλύτερη ακρίβεια την κακοποίηση παιδιών

AI: Τα εργαλεία που υποστηρίζονται από ΤΝ έχουν τεράστιες δυνατότητες να φέρουν επανάσταση στον τρόπο με τον οποίο οι ερευνητές κατανοούν και εργάζονται με δεδομένα σε ευαίσθητα ζητήματα.

Πού θα κατευθυνθούν σύντομα τα εμφυτεύματα τσιπ

Ρομποτική: Ο εγκέφαλος σκέφτεται συνεχώς, μαθαίνει, απομνημονεύει, αναγνωρίζει μοτίβα και αποκωδικοποιεί αισθητηριακά σήματα - για να μην αναφέρουμε το συντονισμό και την κίνηση του σώματός μας.

Close Icon