Search Icon
ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ
Τεχνολογία

Έρευνα Ιδρύματος Vodafone: Επάρκεια στις ψηφιακές δεξιότητές τους βλέπουν οι Έλληνες εκπαιδευτικοί

Έρευνα Ιδρύματος Vodafone: Επάρκεια στις ψηφιακές δεξιότητές τους βλέπουν οι Έλληνες εκπαιδευτικοί

Έρευνα Ιδρύματος Vodafone: Οι λειτουργοί της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στην Ελλάδα θεωρούν ότι στην πλειονότητά τους διαθέτουν πολύ καλά επίπεδα δεξιοτήτων στην πληροφορική.


Το Ίδρυμα Vodafone παρουσίασε σήμερα Πέμπτη 19 Ιανουαρίου 2023, σε ειδική εκδήλωση, δύο νέες πρωτοβουλίες που φέρνουν τις ψηφιακές δεξιότητες στο επίκεντρο της εκπαίδευσης, μέσα από μία νέα πανευρωπαϊκή έρευνα που αναδεικνύει το ψηφιακό χάσμα στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση της Ελλάδας και την έναρξη ενός νέου Εκπαιδευτικού Προγράμματος Σπουδών, σε συνεργασία με την ομάδα DAISSy του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου (ΕΑΠ), τον εκπαιδευτικό Μη Κερδοσκοπικό Οργανισμό Επιστήμη Επικοινωνία (SciCo) και την Ελληνογερμανική Αγωγή. Στην εκδήλωση απηύθυνε χαιρετισμό η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, κυρία Νίκη
Κεραμέως.

Στο πλαίσιο της εκδήλωσης, πραγματοποιήθηκε και δημόσια συζήτηση για το θέμα των ψηφιακών δεξιοτήτων στην εκπαίδευση, στην οποία συμμετείχαν ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Vodafone Ελλάδας και πρεσβευτής του Ιδρύματος Vodafone Χάρης Μπρουμίδης, ο Διευθυντής Πληροφορικής του MIT Media Lab και πρεσβευτής του Ιδρύματος Vodafone, Μιχάλης Μπλέτσας, ο Καθηγητής, Κοσμήτορας Σχολής Θετικών Επιστημών και Τεχνολογίας του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου o Αχιλλέας Καμέας και η Διάνα Βουτυράκου, Γενική Διευθύντρια και Συνιδρύτρια
του Μη Κερδοσκοπικού Οργανισμού Unique Minds.

Ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Vodafone Ελλάδας και πρεσβευτής του Ιδρύματος Vodafone, Χάρης Μπρουμίδης δήλωσε: «Στη Vodafone πιστεύουμε ότι η τεχνολογία, η εκπαίδευση και η επιστημονική γνώση θα είναι ο καταλύτης της Ελλάδας για τα άλματα που θα κληθούμε να κάνουμε σήμερα και στο μέλλον. Και συμβάλλουμε σε αυτήν την προσπάθεια με ουσιαστικά προγράμματα και ενέργειες για την εξοικείωση των νέων με τις δεξιότητες STEM, υποστηρίζοντας έτσι την ψηφιακή μετάβαση της Ελλάδας».

Έρευνα του Ιδρύματος Vodafone παρουσιάζει το ψηφιακό χάσμα της εκπαίδευσης στην Ελλάδα

Σύμφωνα με έρευνα που διενήργησε η IPSOS για λογαριασμό του Ιδρύματος Vodafone, οι λειτουργοί της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στην Ελλάδα θεωρούν ότι στην πλειονότητά τους διαθέτουν πολύ καλά επίπεδα δεξιοτήτων στην πληροφορική, με αποτέλεσμα η χώρα μας να αποκτά μία ιδιαίτερα υψηλή θέση στην Ευρώπη. Επιπλέον, διαπιστώνουν ότι δεξιότητες, όπως η υπευθυνότητα, η εξοικείωση με τα ψηφιακά μέσα, η προσαρμοστικότητα και η ευελιξία θεωρούνται οι πιο σημαντικές σε μια ψηφιακή κοινωνία. Όμως, αναγνωρίζουν ότι υπάρχει χάσμα μεταξύ της συνάφειας ορισμένων ικανοτήτων και της ικανότητας των σχολείων να τις προάγουν, όπως πρέπει.

Σε σχέση με τις ήπιες δεξιότητες, οι περισσότεροι εκπαιδευτικοί θεωρούν τα σχολεία καλά προετοιμασμένα για να προωθήσουν εκείνες της υπευθυνότητας και της επικοινωνίας. Αντίθετα, διαπιστώνουν ελλείμματα στην προώθηση της αυτοργανωμένης μάθησης και του ψηφιακού γραμματισμού. Στα δύο αυτά θέματα, οι Έλληνες εκπαιδευτικοί βαθμολογούν τα σχολεία τους χειρότερα από τους συναδέλφους τους στην Ευρώπη, με την κατάσταση να είναι κάπως καλύτερη στα λύκεια, σύμφωνα με τους ίδιους τους καθηγητές.

Παράλληλα, οι εκπαιδευτικοί θεωρούν τα σχολεία υπεύθυνα για προς την προετοιμασία των νέων για τις τεχνολογικές απαιτήσεις ενός ψηφιακού μέλλοντος. Επιπλέον, δηλώνουν ότι τόσο οι οικογένειες όσο και τα σχολεία έχουν την ευθύνη για την ανάπτυξη των συναισθηματικών και κοινωνικών δεξιοτήτων των μαθητών ώστε να προσαρμοστούν στο αύριο της τεχνολογίας, διαφοροποιούμενοι από τους ξένους συναδέλφους ως προς τον ρόλο του σχολείου στη μετάβαση αυτή.

Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα Σπουδών σε συνεργασία με το ΕΑΠ

Το επιτυχημένο πρόγραμμα εκμάθησης δεξιοτήτων STEM του Ιδρύματος Vodafone, Generation Next εισάγει ένα νέο πρωτοποριακό δωρεάν Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα Σπουδών, σε συνεργασία με την ομάδα DAISSy του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου (ΕΑΠ), τον εκπαιδευτικό Μη Κερδοσκοπικό Οργανισμό Επιστήμη Επικοινωνία (SciCo) και την Ελληνογερμανική Αγωγή. Μέσω του νέου προγράμματος, διάρκειας 130 ωρών, οι επιμορφούμενοι θα λαμβάνουν πιστοποίηση καθώς και 5,2 ακαδημαϊκές μονάδες ECTS.

Το πρόγραμμα απευθύνεται σε μελλοντικούς ή ενεργούς εκπαιδευτικούς και έχει ως στόχο να τους εισάγει στον κόσμο της STEAM εκπαίδευσης. Βασίζεται στην ομαδική εργασία και την ανάπτυξη της αναλυτικής σκέψης για την επίλυση αυθεντικών, σύνθετων συνδυαστικών προβλημάτων της σύγχρονης ζωής και απαντά στην αναγκαιότητα εκπαίδευσης των εκπαιδευτικών της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, προκειμένου να καλλιεργήσουν τις δεξιότητες και ικανότητες που απαιτούνται για τη διδασκαλία θεμάτων STEM εκπαίδευσης και την διαμόρφωση ενός σύγχρονου, ελκυστικού μαθησιακού περιβάλλοντος STEM/STEAM προσεγγίσεων.

 

Με την ολοκλήρωση του Σύντομου Προγράμματος Σπουδών οι εκπαιδευόμενοι/ες θα είναι ικανοί να αξιοποιούν σύγχρονα ηλεκτρονικά περιβάλλοντα μάθησης αλλά και νέες εκπαιδευτικές τεχνολογίες στην STE(A)M τάξη. Θα αναπτύξουν τις ψηφιακές και τις οριζόντιες δεξιότητες (21st century skills), τις σχετικές με την εκπαίδευση STE(Α)M ικανότητες, αλλά και τις πράσινες δεξιότητες (green skills) των ιδίων καθώς επίσης και των μαθητών και μαθητριών τους και θα δημιουργήσουν τις προϋποθέσεις που απαιτούνται για ελκυστικές και ποιοτικά αναβαθμισμένες μαθησιακές εμπειρίες στη Δευτεροβάθμια τυπική και μη τυπική εκπαίδευση, προετοιμάζοντας τη μαθητική κοινότητα να
αντεπεξέλθει στις υψηλές απαιτήσεις της ψηφιακής εποχής και αγοράς εργασίας.

Το Ίδρυμα Vodafone συμπλήρωσε 20 χρόνια προσφοράς και δραστηριοποίησης στην Ελλάδα, υλοποιώντας στον τομέα της Εκπαίδευσης προγράμματα που ενισχύουν τις δεξιότητες της νέας γενιάς. Το Generation Next υλοποιείται από το 2017, σε συνεργασία με τον Εκπαιδευτικό Μη Κερδοσκοπικό Οργανισμό SciCo Επιστήμη Επικοινωνία και την ακαδημαϊκή συμβολή της Ελληνογερμανικής Αγωγής και μέχρι σήμερα μετρά περισσότερους από 95.000 ωφελούμενους.

Greece – Vodafone Foundation 21st Century Teachers Survey_EXECUTIVE SUMMARY

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο κανάλι μας στο YouTube

Διαβάστε Eπίσης:

Ποια είναι η σημασία της τεχνολογίας στην ιατρική επιστήμη;

Παράγοντες που επηρεάζουν την υγειονομική περίθαλψη το 2023

Πρόσκληση συμμετοχής στη Δράση Κατάρτισης Ανέργων για εξυπηρέτηση ΑμεΑ στο Δήμο Αθηναίων

Ποια είναι η διαφορά μεταξύ της τηλεϊατρικής και της τηλεϋγείας;

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Νέες μέθοδοι αναπαραγωγής: Ελπίδα ή ρίσκο για το γενετικό μέλλον;

Νέες μέθοδοι αναπαραγωγής: Οι τεχνολογίες υποβοηθούμενης αναπαραγωγής έχουν μεταμορφώσει τον τομέα της αναπαραγωγής, προσφέροντας λύσεις σε προβλήματα υπογονιμότητας και γενετικών διαταραχών.

Φτηνό πρόσθετο εισπνευστήρα: Μειώνει τις κρίσεις άσθματος με χαμηλότερο κόστος

Φτηνό πρόσθετο εισπνευστήρα: Οι εισπνευστήρες αποτελούν τη βάση της διαχείρισης του άσθματος. Πρόσφατη έρευνα έχει δείξει υποσχόμενα αποτελέσματα για ένα φτηνό και απλό πρόσθετο θεραπευτικό μέσο που θα μπορούσε να αλλάξει τη φροντίδα του άσθματος.

AI chatbots: Γιατί παρουσιάζουν σημάδια ήπιας γνωστικής εξασθένησης;

AI chatbots: Οι νευρολόγοι είναι απίθανο να αντικατασταθούν σύντομα από μεγάλα γλωσσικά μοντέλα, αλλά σύντομα μπορεί να θεραπεύουν νέους εικονικούς ασθενείς – μοντέλα τεχνητής νοημοσύνης που παρουσιάζουν γνωστική εξασθένηση

Αντιμικροβιακά υλικά: Η καινοτομία που αντικαθιστά τους παραδοσιακούς καθετήρες

Αντιμικροβιακά υλικά: Οι ερευνητές εστιάζουν στην ανάπτυξη καινοτόμων υλικών προσθετικής, τα οποία θα μπορούσαν να βελτιώσουν την ασφάλεια των καθετήρων και να μειώσουν τους κινδύνους λοιμώξεων

Ελκώδης κολίτιδα: Πώς η ηλεκτρική διέγερση του αυτιού προσφέρει νέα ελπίδα

Ελκώδης κολίτιδα: Μια επαναστατική μελέτη έχει δείξει ότι η ηλεκτρική διέγερση των αυτιών μπορεί να προσφέρει μια νέα, μη επεμβατική προσέγγιση για τη θεραπεία της ελκώδους κολίτιδας, μιας χρόνιας φλεγμονώδους νόσου του εντέρου.

Απώλεια ακοής: Μπορεί να επιταχύνει τη γνωστική παρακμή και την άνοια;

Απώλεια ακοής: Η σύνδεση μεταξύ απώλειας ακοής και γνωστικής παρακμής δεν είναι απλώς θεωρητική, αλλά έχει επιβεβαιωθεί από επιστημονικές μελέτες που δείχνουν ότι η αχρησιμοποίητη ακουστική ικανότητα μπορεί να οδηγήσει σε διάφορες γνωστικές διαταραχές.

Close Icon