Search Icon
ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ
Τεχνολογία

Εμβόλια παραπληροφόρηση παιχνίδια: Μπορούν τα παιχνίδια να καταπολεμήσουν την παραπληροφόρηση του εμβολίου;

Εμβόλια παραπληροφόρηση παιχνίδια: Μπορούν τα παιχνίδια να καταπολεμήσουν την παραπληροφόρηση του εμβολίου;

Εμβόλια παραπληροφόρηση παιχνίδια: Η Soraiya Verjee, Διευθύντρια Επιχειρηματικής Ανάπτυξης της Sea Monster μας λέει πώς τα παιχνίδια μπορούν να οδηγήσουν σε αποτελέσματα για την υγεία και να καταπολεμήσουν την παραπληροφόρηση των εμβολίων. Ακολουθώντας την παγκόσμια εξάπλωση του COVID-19, έχουν εξαπλωθεί θεωρίες παραπληροφόρησης και συνωμοσίας σχετικά με την προέλευσή της, όπως τα κυτταρικά δίκτυα 5G που είναι η αιτία, καθώς και γύρω από τα κίνητρα πίσω από προληπτικά μέτρα όπως εμβολιασμοί, μάσκες προσώπου και κοινωνικές αποστάσεις (ένα πολιτικό τέχνασμα, όχι λιγότερο).

Γιατί είναι σημαντικό να το αντιμετωπίσουμε;

Αυτές οι λανθασμένες πεποιθήσεις είχαν ουσιαστικά αρνητικά αποτελέσματα στον πραγματικό κόσμο. Μια πρόσφατη μελέτη διαπίστωσε ότι όταν οι συμμετέχοντες είδαν άρθρα γεμάτα παραπληροφόρηση εμβολίων, η προθυμία τους να εμβολιαστούν μειώθηκαν κατά 6,2 ποσοστιαίες μονάδες στο Ηνωμένο Βασίλειο και 6,4 εκατοστιαίες μονάδες στις Ηνωμένες Πολιτείες, παρόλο που είχαν προηγουμένως δηλώσει ότι θα αποδεχόταν σίγουρα ένα εμβόλιο . Η τήρηση των εγκεκριμένων προληπτικών μέτρων από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας (ΠΟΥ) είναι ο μόνος τρόπος για να μειωθεί δραματικά ο αντίκτυπος της πανδημίας, μειώνοντας έτσι τη σύγχυση για να διασφαλιστεί ότι οι άνθρωποι σε όλο τον κόσμο έχουν πρόσβαση στα γεγονότα, ανεξάρτητα από τις διαφορετικές απόψεις, τις γλώσσες και τον πολιτιστικό τους χαρακτήρα είναι σημαντικό.

Πώς μπορούν να βοηθήσουν τα παιχνίδια;

Οι άνθρωποι μαθαίνουν καλύτερα όταν ασχολούνται με το περιεχόμενο και παίζοντας ένα παιχνίδι προσφέρει μια συναρπαστική και πλούσια εμπειρία. Τα σοβαρά παιχνίδια έχουν σχεδιαστεί για να εκπαιδεύσουν και να ωθήσουν μια αλλαγή στη συμπεριφορά και όχι μόνο να διασκεδάσουν. Ένα παιχνίδι είναι ένα σύνολο κανόνων, έχει έναν στόχο και προσφέρει ευκαιρίες για ανατροφοδότηση. Κρίσιμα, τα παιχνίδια παίζονται επίσης εθελοντικά και απαιτούν δεξιότητες και όχι τύχη. Δίνοντας στους ανθρώπους την πρακτορεία και έναν ασφαλή χώρο για μάθηση, τα μηνύματα μεταδίδονται διακριτικά και αντηχούν βαθιά. Το Gamification αναφέρεται στη συνέχεια στην εφαρμογή στοιχείων παιχνιδιού σε ρυθμίσεις εκτός παιχνιδιού. Αξιοποιείτε τη δύναμη της εθελοντικής δέσμευσης, μια ισορροπία εγγενών και εξωγενών κινήτρων – δεξιοτήτων και διασκέδασης – για να παρακινήσετε τους ανθρώπους.

Έχει χρησιμοποιηθεί η gamification στην υγειονομική περίθαλψη πριν;

Δεν είναι νέο φαινόμενο. Στο τέλος του 2012, υπήρχαν περισσότερες από 30.000 εφαρμογές ψηφιακής υγείας διαθέσιμες σε καταστήματα εφαρμογών, καταγράφηκαν σχεδόν 250 εκατομμύρια λήψεις και τα έσοδα που συγκεντρώθηκαν ανήλθαν σε περισσότερα από 11 δισεκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ. Αυτό δείχνει το βάθος του δημοσίου ενδιαφέροντος για τη χρήση ψηφιακών εφαρμογών για τη διαχείριση της υγείας τους. Αυτές οι εφαρμογές έχουν σχεδιαστεί κυρίως, ώστε οι χρήστες να μπορούν να παρακολουθούν πράγματα όπως τα δικά τους πρότυπα ύπνου, τη διατροφή και το βάρος τους. Αυτό που τους καθιστά επιτυχείς είναι η χρήση καινοτόμων τεχνικών gamification όπως τα επίπεδα γνώσης, οι βαθμοί, τα σήματα και οι πίνακες κατάταξης για να ενθαρρύνουν τους χρήστες να κάνουν μικρές βελτιώσεις στην υγεία τους.

Οι εφαρμογές για την υγεία των Gamified όχι μόνο βελτιώνουν τις γνώσεις των ανθρώπων, αλλά έχουν τη δυνατότητα να προκαλέσουν αλλαγές στη στάση και τη συμπεριφορά απέναντι στην υγεία, ενθαρρύνοντας τους ανθρώπους να κάνουν ενέργειες στον πραγματικό κόσμο που βελτιώνουν τα αποτελέσματα της υγείας. Αυτή η ιδέα μπορεί να εφαρμοστεί σε μια πραγματικότητα COVID-19 προκειμένου να ενθαρρύνει τους ανθρώπους να διατηρήσουν έναν υγιή τρόπο ζωής, διασφαλίζοντας ότι είναι σε καλύτερη θέση για να καταπολεμήσουν τη μόλυνση στη χειρότερη περίπτωση.

Πώς μπορούν να χρησιμοποιηθούν παιχνίδια ειδικά για την αντιμετώπιση παραπληροφόρησης COVID-19;

Θα μπορούσε να αναπτυχθεί ένα παιχνίδι για να αποδείξει και να απεικονίσει τον αντίκτυπο της εξάπλωσης του COVID-19, και τη δύναμη των εμβολίων και άλλων προληπτικών μέτρων, όπως η κοινωνική απομάκρυνση και η βελτίωση της προσωπικής υγείας. Μόλις οι προγραμματιστές παιχνιδιών καταλάβουν τα απαιτούμενα μαθησιακά αποτελέσματα, μπορεί να σχεδιαστεί ένα παιχνίδι που προκαλεί στους παίκτες να διατηρούν τους γείτονές τους και τους εαυτούς τους ασφαλείς από τον ιό. Οι παίκτες μπορούν να δοκιμάσουν και να αποτύχουν σε έναν ασφαλή χώρο, λαμβάνοντας σχόλια σχετικά με το αν έχουν κάνει τις σωστές επιλογές. Αφού προσπαθήσουν και αποτύχουν και προσπαθούν ξανά, οι παίκτες θα καταλάβουν τα βασικά γεγονότα σχετικά με το γιατί πρέπει να ακολουθηθούν προληπτικά μέτρα.

Ένα εξαιρετικό παράδειγμα θα ήταν να πάρουμε μια ιδέα από το εξαιρετικά δημοφιλές διαδικτυακό παιχνίδι Among Us, το οποίο περιλαμβάνει ένα διαστημικό πλήρωμα που ολοκληρώνει μίνι εργασίες για την επισκευή του πλοίου, ενώ ένας εξωγήινος απατεώνας προσπαθεί να σαμποτάρει τη δουλειά τους και να σκοτώσει το πλήρωμα. Το πλήρωμα δεν ξέρει ποιο από αυτά είναι ο απατεώνας, οπότε το ψέμα και η λανθασμένη κατεύθυνση είναι απαραίτητα για να πετύχει ένας πλαστογράφος.

Εάν ο απατεώνας μπορεί να μεταφέρει με επιτυχία την ευθύνη σε κάποιον άλλο ή να δημιουργήσει αρκετή σύγχυση που κανείς δεν παίρνει αρκετές ψήφους για να εξαχθεί, το παιχνίδι συνεχίζεται. Ένα παιχνίδι που δημιουργήθηκε με μια παρόμοια υπόθεση – που συνεργάζεται για τον κοινό στόχο της καταπολέμησης του COVID-19 κατά την πλοήγηση σε ψέματα και παραπληροφόρηση – θα μπορούσε να βοηθήσει τους παίκτες να οξύνουν τις δεξιότητές τους στην κριτική σκέψη και να ενισχύσουν την κατανόηση και την αποδοχή της καθοδήγησης για τη δημόσια υγεία.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο κανάλι μας στο YouTube

Διαβάστε Eπίσης:

Πως θα θωρακιστείτε από τα fake news στον κυβερνοχώρο το 2021

Πως διαμορφώνουμε την κριτική σκέψη των παιδιών

Fake news τα δημοσιεύματα για κρούσματα  γιατρών στο Νοσοκομείο Παπαγεωργίου

Μέτρα κατά της παραπληροφόρησης για τον κοροναϊό από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Καρκίνος του Μαστού: Νέες γνώσεις από την κυτταρική ανάλυση

Καρκίνος του Μαστού: Η πρόσφατη έρευνα προσφέρει μια σημαντική κατανόηση των διάφορων τύπων κυττάρων του μαστού και της σχέσης τους με την ανάπτυξη και εξάπλωση του καρκίνου του μαστού.

Μετρητές γλυκόζης: Μια νέα τάση για την προσωπική ευεξία;

Μετρητές γλυκόζης: Καθώς οι τομείς της ευεξίας και της τεχνολογίας υγείας εξελίσσονται, οι μετρητές γλυκόζης προσελκύουν το ενδιαφέρον ως ενδεχόμενο νέο αξεσουάρ για όσους ενδιαφέρονται για την προσωπική τους υγεία.

Υπέρηχος: Νέα ελπίδα για γρήγορη διάγνωση εγκεφαλικών τραυματισμών

Υπέρηχος: Η τεχνολογία του υπερήχου, γνωστή για τη χρήση της στη διάγνωση διαφόρων ιατρικών καταστάσεων, αποδεικνύεται ολοένα και πιο χρήσιμη και ως εργαλείο αναζήτησης και διάσωσης, ιδίως σε περιπτώσεις εγκεφαλικών τραυματισμών.

Καρκίνος του προστάτη: Πώς η τεχνητή νοημοσύνη βελτιώνει τη διάγνωση του;

Καρκίνος του προστάτη: Η ενσωμάτωση της τεχνητής νοημοσύνης στον ιατρικό τομέα έχει επαναστατήσει διάφορες διαγνωστικές διαδικασίες, με μία από τις πιο υποσχόμενες εφαρμογές της να είναι η μέτρηση και ανάλυση των βλαβών του καρκίνου του προστάτη.

Διαγνωστική επανάσταση: Ανίχνευση σηψαιμίας σε νεογέννητα με τεχνητή νοημοσύνη

Διαγνωστική επανάσταση: Νέα ερευνητικά δεδομένα έχουν οδηγήσει στην ανάπτυξη ενός καινοτόμου εργαλείου που μπορεί να προβλέψει τη σηψαιμία σε νεογέννητα που φαίνονται υγιή.

Ψωρίαση: Πώς μπορούν οι ασθενείς να αποκτήσουν πιο καθαρό δέρμα στο σπίτι;

Ψωρίαση: Η φωτοθεραπεία παρέχεται από μηχανήματα που μοιάζουν με σολάριουμ ή που μπορεί να είναι μικρότερες συσκευές για τα χέρια ή τα πόδια, αλλά εκπέμπουν ένα συγκεκριμένο μήκος κύματος υπεριώδους φωτός.

Close Icon