Search Icon
ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ
Τεχνολογία

ΔΑΦ: Ρομπότ βοηθά παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες στη συγκέντρωση

ΔΑΦ: Ρομπότ βοηθά παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες στη συγκέντρωση

ΔΑΦ: Η εξατομικευμένη μαθησιακή υποστήριξη, όπως η ατομική διδασκαλία και η χρήση smartphone και tablet, μπορεί να αποδειχθεί επωφελής για μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες.


Μια ομάδα ερευνητών μηχανικής στο Πανεπιστήμιο του Βατερλό ανέπτυξε και χρησιμοποίησε με επιτυχία ένα ρομπότ για να βοηθήσει τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες να επικεντρωθούν στην εργασία τους. Αυτό ήταν μέρος μιας ευρύτερης μελέτης που διαπίστωσε επίσης ότι τόσο τα παιδιά όσο και οι εκπαιδευτές τους εκτιμούσαν τη θετική συνεισφορά στην τάξη που έκανε το ρομπότ. Η ερευνητική εργασία με τίτλο «Αξιολόγηση χρηστών των κοινωνικών ρομπότ ως εργαλείο σε ένα εκπαιδευτικό περιβάλλον για μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες» παρουσιάστηκε στο Διεθνές Συνέδριο για την Κοινωνική Ρομποτική στη Φλωρεντία της Ιταλίας.

Δυνατότητες Ρομπότ στο Δημόσιο Εκπαιδευτικό Σύστημα

Η Δρ. Kerstin Dautenhahn είναι καθηγήτρια ηλεκτρολόγων μηχανικών και μηχανικών υπολογιστών. «Υπάρχει σίγουρα μεγάλες δυνατότητες για τη χρήση ρομπότ στο δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα», είπε η Dautenhahn. «Συνολικά, τα ευρήματα υποδηλώνουν ότι το ρομπότ έχει θετική επίδραση στους μαθητές». Η Dautenhahn έχει αφιερώσει αρκετά χρόνια στην έρευνα της ρομποτικής στο πλαίσιο της αναπηρίας και προσπαθεί να ενσωματώσει τις αρχές της ισότητας, της ένταξης και της διαφορετικότητας στα ερευνητικά της έργα.

Η εξατομικευμένη μαθησιακή υποστήριξη, όπως η ατομική διδασκαλία και η χρήση smartphone και tablet, μπορεί να αποδειχθεί επωφελής για μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες. Πρόσφατα, οι εκπαιδευτικοί διερευνούν τη χρήση κοινωνικών ρομπότ για να βοηθήσουν στη μάθηση των μαθητών, εστιάζοντας κυρίως σε παιδιά με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος. Δυστυχώς, ελάχιστη προσοχή έχει δοθεί στη χρήση κοινωνικά βοηθητικών ρομπότ για μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες.

Διεξαγωγή πειραμάτων με QT Humanoid Robot

Σε συνεργασία με δύο άλλους ερευνητές μηχανικής του Waterloo και τρεις ειδικούς από την Εταιρεία Μαθησιακών Δυσκολιών στο Βανκούβερ, η Dautenhahn ξεκίνησε να αντιμετωπίσει αυτό το κενό. Διεξήγαγαν μια σειρά πειραμάτων χρησιμοποιώντας ένα μικρό ανθρωποειδές ρομπότ που ονομάζεται QT. Ως Έρευνα Canada 150 στην Έξυπνη Ρομποτική, η Dautenhahn πιστεύει ότι οι χειρονομίες του κεφαλιού και των χεριών, η ομιλία και οι εκφράσεις του προσώπου του QT το καθιστούν ιδιαίτερα κατάλληλο για χρήση με παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες.

Επεκτείνοντας την προηγούμενη επιτυχημένη έρευνα, η ομάδα χώρισε 16 μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες σε δύο ομάδες. Η πρώτη ομάδα έλαβε οδηγίες ένας προς έναν, ενώ η δεύτερη ομάδα έλαβε οδηγίες ένας προς έναν και αλληλεπίδρασε με το ρομπότ QT. Ο εκπαιδευτής κατεύθυνε το ρομπότ μέσω tablet και στη συνέχεια εκτέλεσε ανεξάρτητα διάφορες δραστηριότητες χρησιμοποιώντας την ομιλία και τις χειρονομίες του. Κατά τη διάρκεια των συνεδριών, ο εκπαιδευτής διατηρούσε τον έλεγχο, με το ρομπότ να αναλαμβάνει περιοδικά, υπό την προτροπή του εκπαιδευτή, να οδηγεί τον μαθητή.

Το ρομπότ ξεκίνησε τη συνεδρία, έθεσε στόχους και παρείχε στρατηγικές αυτορρύθμισης όπως απαιτείται. Εάν διακοπεί η διαδικασία εκμάθησης, το ρομπότ εφάρμοζε στρατηγικές όπως παιχνίδια, αινίγματα, αστεία, ασκήσεις αναπνοής και σωματικές κινήσεις για να ανακατευθύνει τον μαθητή πίσω στην εργασία. Σύμφωνα με την Dautenhahn, οι μαθητές που εργάζονταν με το ρομπότ ήταν γενικά πιο αφοσιωμένοι στις εργασίες τους και μπορούσαν να ολοκληρώσουν τις εργασίες τους με υψηλότερο ρυθμό σε σύγκριση με μαθητές που δεν βοηθούνταν από ρομπότ.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο κανάλι μας στο YouTube

Διαβάστε Eπίσης:

Πώς θα αλλάξει η τεχνολογία της ιατρικής μέχρι το 2050;

Πώς η τεχνολογία βελτιώνει τις μαθησιακές δυσκολίες των παιδιών;

Νέες ανακαλύψεις στην τεχνολογία φροντίδας ματιών

Γιατί είναι σημαντική η ιατρική τεχνολογία;

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Νέες μέθοδοι αναπαραγωγής: Ελπίδα ή ρίσκο για το γενετικό μέλλον;

Νέες μέθοδοι αναπαραγωγής: Οι τεχνολογίες υποβοηθούμενης αναπαραγωγής έχουν μεταμορφώσει τον τομέα της αναπαραγωγής, προσφέροντας λύσεις σε προβλήματα υπογονιμότητας και γενετικών διαταραχών.

Φτηνό πρόσθετο εισπνευστήρα: Μειώνει τις κρίσεις άσθματος με χαμηλότερο κόστος

Φτηνό πρόσθετο εισπνευστήρα: Οι εισπνευστήρες αποτελούν τη βάση της διαχείρισης του άσθματος. Πρόσφατη έρευνα έχει δείξει υποσχόμενα αποτελέσματα για ένα φτηνό και απλό πρόσθετο θεραπευτικό μέσο που θα μπορούσε να αλλάξει τη φροντίδα του άσθματος.

AI chatbots: Γιατί παρουσιάζουν σημάδια ήπιας γνωστικής εξασθένησης;

AI chatbots: Οι νευρολόγοι είναι απίθανο να αντικατασταθούν σύντομα από μεγάλα γλωσσικά μοντέλα, αλλά σύντομα μπορεί να θεραπεύουν νέους εικονικούς ασθενείς – μοντέλα τεχνητής νοημοσύνης που παρουσιάζουν γνωστική εξασθένηση

Αντιμικροβιακά υλικά: Η καινοτομία που αντικαθιστά τους παραδοσιακούς καθετήρες

Αντιμικροβιακά υλικά: Οι ερευνητές εστιάζουν στην ανάπτυξη καινοτόμων υλικών προσθετικής, τα οποία θα μπορούσαν να βελτιώσουν την ασφάλεια των καθετήρων και να μειώσουν τους κινδύνους λοιμώξεων

Ελκώδης κολίτιδα: Πώς η ηλεκτρική διέγερση του αυτιού προσφέρει νέα ελπίδα

Ελκώδης κολίτιδα: Μια επαναστατική μελέτη έχει δείξει ότι η ηλεκτρική διέγερση των αυτιών μπορεί να προσφέρει μια νέα, μη επεμβατική προσέγγιση για τη θεραπεία της ελκώδους κολίτιδας, μιας χρόνιας φλεγμονώδους νόσου του εντέρου.

Απώλεια ακοής: Μπορεί να επιταχύνει τη γνωστική παρακμή και την άνοια;

Απώλεια ακοής: Η σύνδεση μεταξύ απώλειας ακοής και γνωστικής παρακμής δεν είναι απλώς θεωρητική, αλλά έχει επιβεβαιωθεί από επιστημονικές μελέτες που δείχνουν ότι η αχρησιμοποίητη ακουστική ικανότητα μπορεί να οδηγήσει σε διάφορες γνωστικές διαταραχές.

AI ανάλυση πλακούντα: Ταχύτερη ανίχνευση νεογνικών και μητρικών προβλημάτων

AI ανάλυση πλακούντα: Ο πλακούντας παίζει ζωτικό ρόλο στην υγεία τόσο του εγκύου όσο και του μωρού κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης, ωστόσο συχνά δεν εξετάζεται διεξοδικά κατά τη γέννηση.

Close Icon