Search Icon
ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ
Τεχνολογία

Ακουστικά VR: Πώς μπορούν να αλλάξουν τη ζωή στα άτομα με διανοητική αναπηρία;

Ακουστικά VR: Πώς μπορούν να αλλάξουν τη ζωή στα άτομα με διανοητική αναπηρία;

Ακουστικά VR: Η καθηλωτική εικονική πραγματικότητα θα μπορούσε να ανοίξει έναν εντελώς νέο κόσμο για τα άτομα με διανοητική αναπηρία.


Η καθηλωτική εικονική πραγματικότητα θα μπορούσε να ανοίξει έναν εντελώς νέο κόσμο για τα άτομα με διανοητική αναπηρία, επιτρέποντάς τους να μάθουν πρακτικές δεξιότητες ζωής πολύ πιο γρήγορα χωρίς να βασίζονται σε φροντιστές, σύμφωνα με μια νέα μελέτη. Αυστραλοί ερευνητές συνέκριναν την αποτελεσματικότητα των καθηλωτικών ακουστικών VR και των μη εμβυθιστικών εικονικών περιβαλλόντων για να διδάξουν σε 36 ενήλικες με νοητική αναπηρία πώς να διαχωρίζουν τα γενικά απόβλητα από την ανακύκλωση, τον κήπο και τα βιολογικά τρόφιμα.

Η μελέτη, που πραγματοποιήθηκε από ερευνητές του Πανεπιστημίου της Νότιας Αυστραλίας και του UNSW Sydney, περιελάμβανε 12 εικονικές συνεδρίες εκπαίδευσης. Η ομάδα VR που χρησιμοποιεί τις καθηλωτικές οθόνες που τοποθετούνται στο κεφάλι σημείωσε σημαντικά καλύτερη βαθμολογία στην πραγματική ζωή από εκείνες που χρησιμοποιούσαν μια συσκευή tablet για προπόνηση. Τα ευρήματα δημοσιεύτηκαν στο Journal of Intellectual Disability Research.

Ο αναπληρωτής καθηγητής της UniSA, Tobias Loetscher, λέει ότι τα άτομα με διανοητική αναπηρία χρειάζονται επιπλέον χρόνο για να κατανοήσουν και να οπτικοποιήσουν έννοιες και τα ακουστικά VR επέτρεψαν στους συμμετέχοντες να βιώσουν ρεαλιστικούς κόσμους και να μάθουν από την πρακτική εμπειρία. «Η έρευνα δείχνει ότι η «μάθηση κάνοντας», αλλιώς γνωστή ως βιωματική μάθηση, φαίνεται πιο αποτελεσματική για αυτήν την ομάδα σε σύγκριση με τις παθητικές μεθόδους μάθησης», λέει ο αναπληρωτής καθηγητής Loetscher.

“Στη μελέτη μας, η ομάδα VR όχι μόνο έδειξε πραγματικές βελτιώσεις στη σωστή ταξινόμηση των απορριμμάτων αμέσως μετά την εκπαίδευση VR, αλλά ήταν σε θέση να διατηρήσει αυτή τη βελτίωση έως και μια εβδομάδα μετά, σε σύγκριση με την ομάδα που δεν βυθιζόταν.” Ο ερευνητής του UNSW Dr. Stefan Michalski λέει ότι η καθηλωτική εικονική πραγματικότητα επιτρέπει στα άτομα να βιώνουν δραστηριότητες σε ένα ασφαλές, ελεγχόμενο και επαναλαμβανόμενο περιβάλλον.

«Οι ευκαιρίες για τα άτομα με διανοητική αναπηρία να συμμετάσχουν στην πρακτική μάθηση είναι συχνά ελάχιστες λόγω ανησυχιών σχετικά με τον κίνδυνο τραυματισμού, τους χρονικούς περιορισμούς και την έλλειψη εκπαίδευσης προσωπικού», λέει ο Δρ Μιχάλσκι. «Ωστόσο, η καθηλωτική εικονική πραγματικότητα προσομοιώνει εμπειρίες του πραγματικού κόσμου, δίνοντας την αίσθηση της φυσικής παρουσίας σε ένα περιβάλλον χωρίς πραγματικούς κινδύνους».

Τα περισσότερα άτομα με διανοητική αναπηρία αντιμετωπίζουν σημαντικές προκλήσεις στην εκτέλεση βασικών δεξιοτήτων ζωής όπως το μαγείρεμα, το ντους και το καθάρισμα χωρίς τη βοήθεια φροντιστή. Οι δυσκολίες στην εκτέλεση αυτών των δεξιοτήτων ζωής τους εμποδίζουν να ζουν ανεξάρτητα και να απολαμβάνουν καλύτερη ποιότητα ζωής, επομένως είναι σημαντικό να βρούμε αποτελεσματικές μεθόδους για την ανάπτυξη δεξιοτήτων ζωής σε αυτόν τον πληθυσμό.

Η κυβερνοασθένεια έχει επισημανθεί ως πιθανό μειονέκτημα της χρήσης ακουστικών 3D για προπόνηση, αλλά μόνο ένα άτομο στην ομάδα VR ανέφερε ότι αισθάνθηκε ζάλη και τα συμπτώματά του ήταν βραχύβια. Οι περισσότεροι συμμετέχοντες βρήκαν την τεχνολογία VR απολαυστική, παρά τον δισταγμό όταν χρησιμοποιούσαν για πρώτη φορά οθόνες που τοποθετούνται στο κεφάλι.

Οι ερευνητές χρησιμοποίησαν μια εργασία διαχείρισης απορριμμάτων σε αυτή τη μελέτη, αλλά λένε ότι η καθηλωτική εκπαίδευση VR θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για τη διδασκαλία άλλων βασικών δεξιοτήτων όπως το μαγείρεμα και η ασφάλεια της κουζίνας, η προσωπική υγιεινή, η πλοήγηση στα μέσα μαζικής μεταφοράς και οι κοινωνικές δεξιότητες.

 

 

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο κανάλι μας στο YouTube

Διαβάστε Eπίσης:

Έξυπνες μάσκες: Νέα λύση στην παρακολούθηση της αναπνευστικής υγείας

Ρευματοειδής Αρθρίτιδα: Στην μάχη και η τεχνητή νοημοσύνη

Ποια υπερεπεξεργασμένα τρόφιμα συνδέονται με γνωστικές διαταραχές και πρέπει να αποφεύγουν παιδιά και ενήλικες 

AI: Εντοπίζει τον καρκίνο και τις ιογενείς λοιμώξεις με ακρίβεια νανοκλίμακας

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Σημαντική ανακάλυψη στη θεραπεία του συνδρόμου Down 

CRISPR: Πρόσφατες μελέτες έχουν δείξει ότι η χορήγηση ορισμένων φαρμάκων μπορεί να βελτιώσει τις γνωστικές λειτουργίες και τη μνήμη των ατόμων με σύνδρομο Down. Αυτά τα φάρμακα δρουν ενισχύοντας τη νευρωνική πλαστικότητα, δηλαδή την ικανότητα του εγκεφάλου να προσαρμόζεται και να αναπτύσσεται, κάτι που είναι κρίσιμο για την εκμάθηση και την ανάπτυξη.

Η μηχανική μάθηση προβλέπει 72% την αποκατάσταση άγχους

Μηχανική μάθηση: Τα μοντέλα τεχνητής νοημοσύνης (AI) μπορεί να βοηθήσουν τους κλινικούς γιατρούς να εντοπίσουν παράγοντες για την πρόβλεψη της μακροπρόθεσμης αποκατάστασης και την καλύτερη εξατομίκευση της θεραπείας των ασθενών.

Πώς η διέγερση εγκεφάλου συνδέεται με την μάθηση;

Διέγερση εγκεφάλου: Όταν ο εγκέφαλος διεγείρεται, είτε μέσω δραστηριοτήτων όπως η φυσική άσκηση, είτε μέσω διανοητικών προκλήσεων, οι νευρωνικές συνδέσεις ενισχύονται και νέες δημιουργούνται.

Video games και αποκατάσταση χεριών και καρπού

Video games: Στόχος τους είναι να κάνουν τη σωματική δραστηριότητα του τραυματισμένου άκρου ανταποδοτική, δημιουργώντας κίνητρα ώστε ο ασθενής να μπορεί να συμμετέχει περισσότερο στη θεραπεία και να ενισχύσει τα αποτελέσματα της αποκατάστασης.

Ποιο γονίδιο σχετίζεται με το κοινωνικό άγχος 

Γενετική: Οι ερευνητές χρησιμοποίησαν προηγμένες τεχνικές γενετικής ανάλυσης, συμπεριλαμβανομένων των γονιδιωματικών μελετών, προκειμένου να ερευνήσουν μεγάλες ομάδες ατόμων με κοινωνικό άγχος και να συγκρίνουν τα γονίδιά τους με εκείνα ατόμων που δεν παρουσίαζαν τέτοια συμπτώματα.

Close Icon