AI Chatbots: Η χρήση των chatbots AI έχει αυξηθεί δραστικά τα τελευταία χρόνια, ειδικά σε εταιρείες εξυπηρέτησης πελατών.
Η τεχνητή νοημοσύνη (AI) έχει γίνει ουσιαστικό μέρος σε κάθε τομέα της ζωής μας. Σήμερα, μία από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες τεχνολογίες στον κόσμο είναι τα chatbot AI. Η χρήση των chatbots AI έχει αυξηθεί δραστικά τα τελευταία χρόνια, ειδικά σε εταιρείες εξυπηρέτησης πελατών. Η εκπαίδευση, τα ακίνητα, τα ταξίδια, η υγειονομική περίθαλψη και τα οικονομικά αναφέρονται ως οι κορυφαίες 5 βιομηχανίες που χρησιμοποιούν chatbots. Τα Chatbots αναμένεται να γίνουν το κύριο κανάλι υποστήριξης πελατών έως το 2027 για το ένα τέταρτο όλων των εταιρειών, σύμφωνα με την Gartner.
Ακόμη και κλινικές και νοσοκομεία εισάγουν αυτήν την τεχνολογία στις υπηρεσίες υποστήριξης πελατών τους. Τα ιατρικά chatbot που λειτουργούν με AI φέρνουν πράγματι επανάσταση στον τομέα της υγειονομικής περίθαλψης. Προγραμματισμός ραντεβού, προληπτικός έλεγχος, έλεγχος συμπτωμάτων, παροχή βασικών πληροφοριών στους ασθενείς, συλλογή απαραίτητων δεδομένων ασθενών: τα chatbots μπορούν να χρησιμοποιηθούν στην υγειονομική περίθαλψη για διάφορους σκοπούς για τη βελτίωση της εμπειρίας τόσο του ασθενούς όσο και του γιατρού. Πολλοί ειδικοί πιστεύουν ότι η χρήση chatbots AI στην υγειονομική περίθαλψη μπορεί να συμβάλει στη μείωση του διοικητικού φόρτου για το προσωπικό υγειονομικής περίθαλψης και να βοηθήσει στην αντιμετώπιση της έλλειψης εργαζομένων στον τομέα της υγείας . Υπάρχουν όμως μερικά μειονεκτήματα και πιθανοί κίνδυνοι από τη χρήση chatbot. Ο Mayank Makkar, Ιδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλος της Rivi, μιας εταιρείας συμβούλων τεχνητής νοημοσύνης και τεχνολογίας, αναλύει τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα των ιατρικών chatbot, καθώς και τον τρόπο διασφάλισης της ασφαλούς και ηθικής εφαρμογής αυτής της τεχνολογίας στην υγειονομική περίθαλψη. Τα chatbot AI προσφέρουν αυτά τα βασικά πλεονεκτήματα:
- Εκδημοκρατισμός της υγειονομικής περίθαλψης: Μπορούν να βοηθήσουν στην αναμόρφωση των δομών υποστήριξης, καθιστώντας την υγειονομική περίθαλψη πιο περιεκτική, υπερβαίνοντας τα γεωγραφικά, χρονικά και κοινωνικοοικονομικά όρια.
- Εξατομίκευση: Με τη δυνατότητα προσαρμογής και μάθησης από τις αλληλεπιδράσεις των χρηστών, τα chatbot AI προσφέρουν εξατομικευμένη καθοδήγηση ευεξίας, βελτιστοποιώντας την αποτελεσματικότητα.
- Διαθεσιμότητα 24/7: Τα chatbot AI προσφέρουν 24ωρη βοήθεια, μια κρίσιμη πτυχή σε καταστάσεις έκτακτης ανάγκης ψυχικής υγείας, ξεπερνώντας τους χρονικά περιορισμένους περιορισμούς της παραδοσιακής υγειονομικής περίθαλψης.
Μειονεκτήματα της χρήσης chatbot AI στην υγειονομική περίθαλψη
Ο αντίκτυπος των chatbot με τεχνητή νοημοσύνη είναι σημαντικός, ωστόσο χαρακτηρίζοντάς τα ως ιατρικές συσκευές απαιτούν στοχαστική σκέψη. Τα ιατροτεχνολογικά προϊόντα έχουν συνήθως απτή παρουσία και επιτελούν σαφή ιατρική λειτουργία. Η εφαρμογή αυτού του ορισμού στα chatbot AI εγείρει ζητήματα ασφάλειας δεδομένων, ιδιωτικότητας και διαφάνειας στη λήψη αποφάσεων. Ενώ ενισχύουν τις θεραπευτικές μας ικανότητες, δεν αντικαθιστούν την αναγκαιότητα της ανθρώπινης κρίσης σε διαφοροποιημένα θεραπευτικά σενάρια. Στη Rivi, έχουμε χρησιμοποιήσει την τεχνητή νοημοσύνη στις εφαρμογές συντρόφων για την ευτυχία των πελατών μας και έχουμε δει πώς μπορεί να βελτιώσει τη συναισθηματική ευεξία. Αλλά είναι σαφές ότι αυτή η δυνατότητα θα πρέπει να σταθμιστεί προσεκτικά έναντι της εγγενούς πολυπλοκότητάς τους. Έτσι, βλέπουμε ένα μέλλον όπου τα chatbot AI θα εμπίπτουν στην ομπρέλα των ιατρικών συσκευών, αλλά μόνο με ένα ισχυρό ρυθμιστικό πλαίσιο που διασφαλίζει την ασφαλή και υπεύθυνη χρήση τους.
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο κανάλι μας στο YouTube