Στην σημερινή κοινωνία συνεχίζει να επικρατεί ακόμα η άποψη πως όταν ένας μαθητής δεν είναι συγκεντρωμένος στο μάθημα, δεν είναι προσεχτικός, δεν μπορεί να παραμείνει στη θέση του ήρεμα την ώρα του μαθήματος, να θεωρείται «επιπόλαιος» ή «απρόσεχτος» ή «υπερκινητικός» και άλλα παρόμοια επίθετα.
Σχετικές πληροφορίες δίνει στο www.Life2day.gr η Κυπριτζόγλου Σπυριδούλα αποφοίτησε από το τμήμα Λογοθεραπείας της Σχολής Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας του Ανωτατου Τεχνολογικού Ιδρύματος Εκπαίδευσης (Α.Τ.Ε.Ι.) Ηπείρου.Επιστημονικός συνεργάτης Meddiatrofi.
Δυστυχώς, η συνέχεια αυτού του χαρακτηρισμού είναι η επιμονή του γονέα και του εκπαιδευτικού για να αφιερώνει περισσότερο χρόνο σε μελέτη με αποτέλεσμα το παιδί να νιώθει τρομερή πίεση και οι επιδόσεις του αντί να πηγαίνουν προς το καλύτερο να πηγαίνουν προς το χειρότερο.
Τι πρέπει να γίνει όμως κανονικά στην παραπάνω περίπτωση; Να αναρωτηθεί ο κηδεμόνας και ο δάσκαλος μήπως πίσω από τη χαμηλή επίδοση του μαθητή κρύβεται κάποια άλλη δυσκολία και συγκεκριμένα δυσκολία στην εστίαση της προσοχής και εμφάνιση στοιχείων του συνδρόμου της υπερκινητικότητας (ΔΕΠ-Υ). Η διάγνωση της ΔΕΠ-Υ χρειάζεται συστηματική, πολύπλευρη και διεπιστημονική προσέγγιση διότι η διάγνωση της διαταραχής αυτής δε βασίζεται ποτέ σε ένα και μοναδικό σύμπτωμα. Πρέπει να τονιστεί ότι ο τρόπος εκδήλωσης αλλά και η σοβαρότητα των συμπτωμάτων μπορεί να διαφέρουν σημαντικά από παιδί σε παιδί, καθώς επηρεάζονται σε μεγάλο βαθμό από τις συνθήκες του οικογενειακού και σχολικού περιβάλλοντος. Η διάγνωση τίθεται αποκλειστικά και μόνο να γίνεται από ειδικό ο οποίος σε περίπτωση που διαπιστώσει Διαταραχή Ελλειμματικής προσοχής και υπερκινητικότητας, συμβουλεύει να αρχίσει το παιδί ένα εξατομικευμένο πρόγραμμα παρέμβασης που στηρίζεται στο προφίλ δυνατοτήτων του παιδιού με σκοπό να ανταποκριθεί επαρκώς σε όλες τις σχολικές-γνωστικές απαιτήσεις, ενισχύοντας παράλληλα τα ιδιαιτέρως γνωστικά του στοιχεία.
Στο τέλος του άρθρου υπάρχει ένας πίνακας με χαρακτηριστικά της ΔΕΠ-Υ. Προσοχή όμως, όπως προαναφέρθηκε δε σημαίνει ότι ένα σύμπτωμα μπορεί να δηλώνει την ύπαρξη της διαταραχής. Πρέπει να υπάρχουν αρκετά συμπτώματα αλλά και αυτά τα συμπτώματα να υπάρχουν για τουλάχιστον 6 (έξι) μήνες και σε όλα τα περιβάλλοντα του παιδιού (σχολείο, σπίτι, παιδική χαρά….)
Πίνακας συμπτωμάτων που μπορεί να εμφανίζει ένα παιδί με ΔΕΠ-Υ | δεν μπορεί να συγκεντρωθεί |
αποσπάται εύκολα από άσχετα ερεθίσματα | |
δεν φαίνεται να ακούει | |
δε δίνει σημασία στις λεπτομέρειες | |
Κάνει λάθη απροσεξίας | |
Ξεχνά τις σχολικές εργασίες | |
δυσκολεύεται να ακολουθήσει οδηγίες | |
αποφεύγει εργασίες που απαιτούν συστηματική πνευματική προσπάθεια | |
Χάνει πράγματα | |
γενικά είναι ανοργάνωτος/η | |
δυσκολεύεται να παραμείνει καθισμένος/η | |
κουνάει χέρια, πόδια, ή στριφογυρίζει στη καρέκλα | |
κοιτά συνέχεια γύρω του και πειράζει τους άλλους | |
σηκώνεται όταν δεν επιτρέπεται | |
τρέχει και σκαρφαλώνει υπερβολικά | |
δεν σκέφτεται πριν αντιδράσει | |
απαντάει πριν ολοκληρωθεί η ερώτηση | |
μιλάει συνεχώς | |
δυσκολεύεται να περιμένει τη σειρά του | |
στα παιχνίδια δεν ακολουθεί κανόνες | |
διακόπτει ή ενοχλεί τους άλλους |
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο κανάλι μας στο YouTube