Search Icon
ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ
Παιδιά

Τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες πρέπει να διδάσκονται Αγγλικά;

Τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες πρέπει να διδάσκονται Αγγλικά;

Στην Ελλάδα η εκμάθηση της αγγλικής γλώσσας στα πρώτα χρόνια του δημοτικού έχει καθιερωθεί εδώ και πολλά χρόνια. Τι γίνεται όμως με τα παιδιά που αντιμετωπίζουν μαθησιακές δυσκολίες; Πρέπει να διδάσκονται τα Αγγλικά; Αν ναι πότε; Είναι εύκολο να τα μάθουν;

Απαντήσεις δίνει στο www.Life2day.gr η Κυπριτζόγλου Σπυριδούλα αποφοίτησε από το τμήμα Λογοθεραπείας της Σχολής Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας του Ανωτατου Τεχνολογικού Ιδρύματος Εκπαίδευσης (Α.Τ.Ε.Ι.) Ηπείρου. Επιστημονικός συνεργάτης Meddiatrofi.

Αρχικά θα πρέπει να αναφέρουμε ότι έρευνες έχουν αποδείξει ότι τα Αγγλικά είναι η πιο δύσκολη γλώσσα για τα άτομα με μαθησιακές δυσκολίες. Η αγγλική γλώσσα σε αντίθεση με την ελληνική που είναι φωνητική (ότι γράφουμε αυτό διαβάζουμε), είναι μια μη φωνητική γλώσσα (άλλα διαβάζουμε και άλλα γράφουμε). Έχει 26 γράμματα τα οποία όμως αντιστοιχούν σε 44 ήχους. Επίσης, υπάρχουν πολλά γράμματα με καθρεφτικές διαφορές και ομοιότητες όπως b, d, p, q, g κτλ.

Τα παραπάνω χαρακτηριστικά της αγγλικής γλώσσας αποδεικνύουν γιατί τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες μπορεί να δυσκολευτούν στην εκμάθηση της. Έχει παρατηρηθεί ότι όταν χρησιμοποιούν την αγγλική γλώσσα κάνουν πιο συχνά λάθη στους φωνολογικούς κανόνες. Επιπλέον τα ιδιαίτερα γραφήματα της αγγλικής αλφαβήτου με τις καθρεφτικές διαφορές και ομοιότητες δυσκολεύουν όσα παιδιά έχουν αδυναμία στην καθρεφτική αντίληψη. Έπειτα ως γνωστό τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες παρουσιάζουν δυσκολία στη γράφο-φωνολογική ενημερότητα, δυσκολεύονται στη μετατροπή του προφορικού λόγου σε γραπτό, για αυτό και η αγγλική γλώσσα ως φωνητική γλώσσα αποτελεί από μόνη της κατά κάποιον τρόπο τροχοπέδη αυτής της μετατροπής.

Σε ποια ηλικία θα πρέπει οι μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες να ξεκινούν τα μαθήματα αγγλικής γλώσσας; Σε αυτό το ερώτημα οι απόψεις των ειδικών διίστανται. Υπάρχουν ειδικοί που υποστηρίζουν ότι το παιδί θα πρέπει με την πρώτη του επαφή με το γραπτό λόγο να ξεκινά και να μαθαίνει και τα Αγγλικά γιατί όσο μικρότερο είναι ένα παιδί με η χωρίς μαθησιακή δυσκολία, τόσο πιο ανοιχτό και εύπλαστο είναι στη μάθηση. Η άλλη άποψη είναι ότι θα πρέπει να αναμένουμε να περάσουν οι πρώτες τάξεις του δημοτικού και έπειτα να αρχίσουν τα μαθήματα αγγλικής γλώσσας γιατί η είσοδος στο δημοτικό σχολείο είναι ήδη μία πολύπλοκη και πρωτόγνωρη εμπειρία για τους μικρούς μας ήρωες. Επίσης, πιστεύουν ότι εφόσον στη πρώτη δημοτικού ξεκινάει η εκμάθηση της γραφής και της ανάγνωσης θα πρέπει να ολοκληρωθούν οι δεξιότητες αυτές (η ολοκλήρωση γίνεται μετά τα πρώτα δύο έτη φοίτησης στο δημοτικό) και έπειτα να αρχίσουν την εκμάθηση μιας νέας γλώσσας.

Συνεπώς η διδασκαλία της αγγλική γλώσσας σε παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες είναι μία πολύπλευρη και σύνθετη διαδικασία. Για να μπορέσει ο μαθητής να διδαχτεί τα αγγλικά με επιτυχία, θα πρέπει να διδάσκεται δεξιότητες μελέτης, το μάθημα να προσαρμόζεται απαραίτητα στις ανάγκες, ενδιαφέροντα, ικανότητες, μαθησιακό στυλ και επίπεδο ετοιμότητας του στη ξένη γλώσσα και η διδασκαλία να είναι όσο το δυνατόν περισσότερο πολυαισθητηριακή και βιωματική. Οι καθηγητές αγγλική γλώσσας θα πρέπει να συνεργάζονται με τους υπόλοιπους ειδικούς που πιθανόν να παρακολουθούν το παιδί αλλά και να καθοδηγούν τους γονείς ώστε η διαδικασία της εκμάθησης και προσαρμογής στη νέα γλώσσα να γίνεται κάτω από ευνοϊκές συνθήκες για το παιδί.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο κανάλι μας στο YouTube

Διαβάστε Eπίσης:

Πέντε συμβουλές για την αγορά παιδικών παιχνιδιών που υποστηρίζουν την υγιή ανάπτυξη

"Μωροπροστασία" του σπιτιού σας - Οδηγός νέου γονέα

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Σχολικό οδοντιατρικό πρόγραμμα αποτρέπει το 80% των κοιλοτήτων με εφάπαξ, μη επεμβατική θεραπεία

Ενώ η περιορισμένη διαθεσιμότητα εκπαιδευμένων επαγγελματιών οδοντιάτρων μπορεί να δημιουργήσει προκλήσεις για τα προγράμματα στεγανοποίησης στα σχολεία, καθώς τα στεγανοποιητικά εφαρμόζονται από οδοντίατρο ή οδοντικό υγιεινολόγο, το SDF μπορεί να αποτελέσει μια ελκυστική εναλλακτική λύση, καθώς μπορεί επίσης να εφαρμοστεί από νοσηλευτές - ένα εργατικό δυναμικό που υπάρχει ήδη σε πολλά σχολεία.

Οι δομημένες σχολικές ημέρες μπορούν να κρατήσουν τα παιδιά υγιή. Πώς μπορούμε να το διατηρήσουμε κατά τη διάρκεια των σχολικών διακοπών;

Ο προγραμματισμός των διακοπών μπορεί να προέρχεται από διάφορους οργανισμούς, όπως αθλητικούς συλλόγους και συλλόγους δραστηριοτήτων, σχολεία, θρησκευτικές οργανώσεις, μουσεία και γκαλερί τέχνης, ομάδες ατόμων με αναπηρία, καθώς και από τον ιδιωτικό τομέα που προσφέρει επίσης κατασκηνώσεις.

Πώς συγκρίνονται οι βαθμολογίες μαθημάτων το 2021 με τις βαθμολογίες πριν από την πανδημία στις ΗΠΑ

Το EDsmart διερεύνησε πώς οι βαθμολογίες μαθημάτων προηγμένης τοποθέτησης AP το 2021 συγκρίθηκαν με τις βαθμολογίες το 2019, πριν από την πανδημία COVID-19, για τις 10 πιο δημοφιλείς εξετάσεις χρησιμοποιώντας δεδομένα από το Συμβούλιο του Κολεγίου.

10 κορυφαίες απειλές για την παιδική ηλικία που θέτουν σε κίνδυνο 8 εκατομμύρια παιδιά στον Καναδά.

Για την αποκατάσταση αυτών των ζητημάτων, η Όστιν επιδιώκει τη δημιουργία ενός ανεξάρτητου Επιτρόπου για τα παιδιά και τη νεολαία, ο οποίος θα είναι αφοσιωμένος στην προστασία των δικαιωμάτων των παιδιών, καθώς και τη δημιουργία διαφάνειας και λογοδοσίας για τις ομοσπονδιακές δαπάνες που σχετίζονται με τα παιδιά και τη νεολαία, με τη δημοσίευση ενός προϋπολογισμού για τα παιδιά.

Τα σνακ μεγάλου μεγέθους τροφοδοτούν το κύμα παιδικής παχυσαρκίας στις Η.Π.Α.

«Δεν ξέρουμε πραγματικά ποιες θα είναι οι μακροπρόθεσμες επιπτώσεις, αν και σίγουρα υπάρχει ανησυχία ότι σε 20 χρόνια θα δούμε αυτό το τεράστιο μπαλόνι χρόνιας ασθένειας το οποίο θα κοστίσει δισεκατομμύρια δολάρια στα προγράμματα υγειονομικής περίθαλψης».

Περισσότερα παιδιά προσπαθούν να χάσουν βάρος από ό,τι πριν από μια δεκαετία

Ωστόσο, δεν γνωρίζουμε πολλά για τους αριθμούς ή τα χαρακτηριστικά αυτών των παιδιών που μπορεί να προσπαθούν να χάσουν βάρος». Και προσθέτει: «Για αυτή τη μελέτη, θέλαμε να δούμε αν υπήρχαν τάσεις ή αλλαγές στον επιπολασμό των προσπαθειών απώλειας βάρους μεταξύ των παιδιών ηλικίας 8 έως 17 ετών».

Μητέρα vegan από τη Φλόριντα καταδικάστηκε για λιμοκτονία νηπίου διατρεφόμενου με ωμά φρούτα και λαχανικά

Στα τελικά επιχειρήματα, η συνεισαγγελέας Σάρα Μίλερ, βοηθός δικηγόρου, απευθύνθηκε στους ενόρκους και ανέφερε ότι το έγκλημα δεν ήταν ότι ο Έζρα πέθανε στον ύπνο του, αλλά ότι η Ο' Λίρι αρνήθηκε να ζητήσει ιατρική βοήθεια για το παιδί της.

Close Icon