Το διαδίκτυο είναι ένα τεράστιο εκπαιδευτικό εργαλείο όταν πρόκειται για θεραπείες μαλλιών και ομορφιάς DIY.
Μια έρευνα από την τοπική αγορά υπηρεσιών Yell διαπίστωσε ότι το 90% των Βρετανών παραδέχονται ότι επιχειρούν θεραπείες μαλλιών και ομορφιάς στο σπίτι πριν δουν έναν επαγγελματία, με το 68% αυτών να ισχυρίζονται ότι το κάνουν για να εξοικονομήσουν χρήματα. Όσον αφορά τις οικιακές θεραπείες DIY, τα μαλλιά και η ομορφιά είναι μερικά από τα πιο DIY projects εκεί έξω, σύμφωνα με την Yell, μερικά από τα οποία συνοδεύονται από κάτι περισσότερο από μια κακή δουλειά αλλά και πιθανούς κινδύνους.
Από τις επεκτάσεις νυχιών DIY μέχρι το λίφτινγκ βλεφαρίδων στο σπίτι, η Yell αποκάλυψε τις πιο συνηθισμένες ατυχίες για τα μαλλιά και την ομορφιά στο σπίτι και ποιες από αυτές διορθώνονται πιο συχνά από έναν επαγγελματία.
Τα πιο δημοφιλή DIY για τα μαλλιά και την ομορφιά στο σπίτι
Εκτός από την εξοικονόμηση χρημάτων, η εξοικονόμηση χρόνου βρέθηκε να είναι κινητήριος παράγοντας για την ομορφιά DIY με το 42% να δίνει αυτόν τον λόγο. Εν τω μεταξύ, το 23% παραδέχτηκε ότι επιχείρησε θεραπείες ομορφιάς στο σπίτι «επειδή φαινόταν εύκολο στα social media». Οι νέοι 18-25 ετών είναι λιγότερο πιθανό να δοκιμάσουν ένα DIY για να εξοικονομήσουν χρήματα, αντί να εμπνέονται από κάποιον παράγοντα επιρροής που το κάνει να φαίνεται εύκολο στο διαδίκτυο.
Τα πιο κοινά DIY στο σπίτι είναι οι μάσκες προσώπου (55%), το κούρεμα μαλλιών (50%), το βάψιμο μαλλιών (48%), το κόψιμο της φράντζας (36%) και η λεύκανση των δοντιών (33%). Η αποτρίχωση με κερί στο σπίτι (33%) και το μαύρισμα (28%) ήταν επίσης μεταξύ των κορυφαίων θεραπειών που έγιναν στο σπίτι.
Το 18% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι είχε επιχειρήσει επεκτάσεις νυχιών στο σπίτι που μπορεί να διατρέχει τον κίνδυνο αλλεργικών αντιδράσεων σε ορισμένα προϊόντα που χρησιμοποιούνται ακατάλληλα, ενώ το 7% είπε ότι είχε κάνει DIY πλαστικοποίηση φρυδιών και ανόρθωση βλεφαρίδων που μπορεί επίσης να είναι επικίνδυνα και να προκαλέσουν αλλεργίες και βλάβες στα μαλλιά από την υπερβολική επεξεργασία.
Κόστος διορθώσεων
Ένα κακό DIY στο σπίτι σημαίνει ένα γρήγορο ταξίδι για να επισκεφθείτε έναν επαγγελματία για να το διορθώσετε. Το 52% των ερωτηθέντων χρειάστηκε να υποβληθεί σε κατ’ οίκον θεραπεία διορθωμένη από επαγγελματία. Ενώ το DIY μπορεί αρχικά να είναι για εξοικονόμηση χρημάτων, μια διόρθωση μπορεί να είναι δαπανηρή. Το 62% των ερωτηθέντων παραδέχεται ότι ξοδεύει μεταξύ 50 και 500 £ για να διορθώσει τα πράγματα από έναν επαγγελματία.
Κατά μέσο όρο 123 £ ανά άτομο ξοδεύονται τακτικά πάνω από την αρχική τιμή DIY για να διορθωθούν τυχόν λάθη, αποτυχίες και ατυχίες. Αυτό μπορεί να είναι οτιδήποτε, από καταστροφές στο χρώμα των μαλλιών, λεύκανση που έχει πάει στραβά ή θεραπείες ομορφιάς, όπως διορθώσεις επέκτασης νυχιών ή βλεφαρίδων. Το 3% των ερωτηθέντων έχει πληρώσει ακόμη και πάνω από 500 £ για να διορθωθεί ένα DIY. Τα άτομα ηλικίας 26-33 ετών είναι πιθανό να ξοδέψουν τα περισσότερα σε διορθώσεις (£139,74), ενώ τα 18-25 δαπανούν τα λιγότερα (£107,94).
Η τάση του DIY
Το διαδίκτυο είναι ένα τεράστιο εκπαιδευτικό εργαλείο όταν πρόκειται για θεραπείες μαλλιών και ομορφιάς DIY. Οι πλατφόρμες μέσων κοινωνικής δικτύωσης όπως το YouTube και το TikTok είναι μια πληθώρα «οδηγών» για προτάσεις μαλλιών και ομορφιάς. Πάνω από το 57% των ερωτηθέντων χρησιμοποίησε το YouTube και το 29% χρησιμοποίησε το TikTok για να λάβει τις συμβουλές του σχετικά με το πώς να κάνεις ένα DIY στο σπίτι.
Το TikTok ανεβαίνει στην κατάταξη της πιο συχνά χρησιμοποιούμενης πλατφόρμας για άτομα ηλικίας 18 έως 25 ετών, καθώς το 48% των ερωτηθέντων ισχυρίζεται ότι χρησιμοποιεί το TikTok για συμβουλές μαλλιών και ομορφιάς – το υψηλότερο από όλα τα δημογραφικά στοιχεία. Είναι ενδιαφέρον ότι οι ειδικοί οδηγοί από κομμωτές και αισθητικούς είναι λιγότερο πιθανό να χρησιμοποιηθούν για συμβουλές και συμβουλές, με μόνο το 25% να το χρησιμοποιεί αυτό για το DIY του.
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο κανάλι μας στο YouTube