Την οριοθέτηση και τις σχέσεις γονιών-παιδιών, προβλήματα με το διάβασμα, την επιθετικότητα, τον θυμό και την προσαρμογή στο σχολείο αφορά η πλειοψηφία των τηλεφωνικών κλήσεων που δέχεται η ένωση «Μαζί για το Παιδί», η οποία συμπλήρωσε 10 χρόνια στη λειτουργία της συμβουλευτικής γραμμής 115 25.
Ειδικότερα, ξεκινώντας από την προσχολική ηλικία, τα ζητήματα που απασχολούν τους γονείς είναι ο ύπνος και το φαγητό, ακολουθούν οι συγκρούσεις για το διάβασμα στο δημοτικό, ενώ στην εφηβεία το κύριο πρόβλημα αποτελεί ο εθισμός και η πολύωρη χρήση του διαδικτύου, ο σχολικός εκφοβισμός και η σχέση ανάμεσα στα δυο φύλα.
Την άνοιξη, ιδιαίτερα τον Μάιο, αυξάνονται οι κλήσεις σχετικά με το άγχος των εξετάσεων, ενώ συχνές είναι και οι κλήσεις για το διαζύγιο, πώς να το διαχειριστούν οι γονείς, πώς να ενημερώσουν τα παιδιά κλπ.
«Σημαντικό είναι, ότι οι άνθρωποι έχουν κάποιον να τους ακούσει, να αισθανθούν ότι δεν είναι μόνοι τους» μια και η κρίση, εκτός από οικονομικές δυσκολίες, έφερε και αποξένωση ανάμεσα στους ανθρώπους.
«Δεν υπάρχουν μαγικές συμβουλές, κανείς δε γεννιέται γονιός, αντίθετα ο ρόλος του γονέα “καλλιεργείται” κάθε μέρα και κάθε στιγμή. Άλλωστε τα παιδιά δεν επιζητούν τον τέλειο γονιό, θέλουν τον αληθινό, τον ειλικρινή.
Μητέρες είναι οι περισσότερες που τηλεφωνούν στη γραμμή, αλλά και εκπαιδευτικοί από όλη την Ελλάδα, οι οποίοι ζητούν στήριξη για μαθητές, των οποίων οι γονείς δεν ανταποκρίνονται, όπως για περιπτώσεις κακοποίησης από το οικογενειακό περιβάλλον ή άλλους.
Η γραμμή είναι συμβουλευτική, «όχι γραμμή SOS» και οι περιπτώσεις -όπου χρειαστεί- παραπέμπονται σε δημόσιους φορείς ψυχικής υγείας, ιδιαίτερα σε ζητήματα εξαρτήσεων, όπως από το ίντερνετ, ουσίες, ή τα τυχερά παιχνίδια.
Ιδιαίτερα σε απομακρυσμένες ή ακριτικές περιοχές υπάρχει μεγάλη ζήτηση συμβουλευτικής, καθώς οι ψυχοκοινωνικές υπηρεσίες βρίσκονται σε έλλειψη. Ένα σημαντικό πλεονέκτημα του τηλεφωνικού απορρήτου αποτελεί η επικοινωνία μεγάλου αριθμού ανθρώπων από την περιφέρεια. Πολλοί υποστηρίζουν, ότι το να περάσουν την πόρτα κάποιου ειδικού ψυχικής υγείας στην περιοχή που μένουν, θα είναι θέμα συζήτησης για την υπόλοιπη κοινότητα.
Ωστόσο, το παραπάνω στοιχείο δείχνει ακόμη μια παγιωμένη νοοτροπία στην ελληνική κοινωνία, που τα τελευταία χρόνια αρχίζει να μειώνεται.
Στα δέκα χρόνια λειτουργίας της η γραμμή 11525 έχει εξυπηρετήσει 65.728 ωφελούμενους μέσω του δικτύου των υπηρεσιών της. Εκτός από τις τηλεφωνικές συνεδρίες, παρέχονται δια ζώσης συνεδρίες στο συμβουλευτικό κέντρο στις εγκαταστάσεις της Ένωσης, ψυχοεκπαιδευτικά σεμινάρια σε
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον ΚόσμοΑκολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο κανάλι μας στο YouTube