Η διαχείριση του χρόνου είναι μια δεξιότητα που πολλοί επιτυχημένοι άνθρωποι κατέχουν και χρησιμοποιούν για να βελτιώσουν την παραγωγικότητά τους και να επιτύχουν τους στόχους τους. Ακολουθούν τρεις χρήσιμες συμβουλές για να διαχειρίζεστε καλύτερα το χρόνο σας, εμπνευσμένες από επιτυχημένα άτομα.

1. Καθορισμός Προτεραιοτήτων (Πρώτα τα Σημαντικά)
Ένα από τα κύρια χαρακτηριστικά των επιτυχημένων ανθρώπων είναι η ικανότητά τους να προσδιορίζουν τι είναι πιο σημαντικό. Ο Stephen Covey, συγγραφέας του βιβλίου Τα 7 Συνήθεια των Πολύ Αποτελεσματικών Ανθρώπων, προτείνει να ξεκινάμε πάντα με τα πιο σημαντικά και όχι με τα πιο επείγοντα. Χρησιμοποιώντας την “Πυραμίδα Προτεραιοτήτων”, μπορούμε να διασφαλίσουμε ότι το ρίσκο για σημαντικές εργασίες δεν αντικαθίσταται από την ανάγκη να ανταποκριθούμε στις επείγουσες αλλά λιγότερο σημαντικές.
2. Αναθέστε Εργασίες και Αποδεχτείτε Βοήθεια
Πολλοί επιτυχημένοι άνθρωποι κατανοούν ότι δεν μπορούν να τα κάνουν όλα μόνοι τους. Ο Tim Ferriss, συγγραφέας του βιβλίου Η Τεχνική της Τεμπελιάς, επισημαίνει τη σημασία της ανάθεσης καθηκόντων σε άλλους. Η σωστή ανάθεση εργασιών σε μέλη της ομάδας ή εξωτερικούς συνεργάτες μπορεί να ελευθερώσει πολύτιμο χρόνο για να εστιάσουμε στα πιο στρατηγικά καθήκοντα. Έτσι, το αποτέλεσμα είναι περισσότερη αποδοτικότητα και λιγότερη εξάντληση.
3. Χρήση Ρουτινών και Σχεδιασμού
Η οργάνωση και ο προγραμματισμός είναι κλειδιά για να διαχειριστούμε σωστά τον χρόνο μας. Επιτυχημένοι ηγέτες, όπως ο Elon Musk, προγραμματίζουν την ημέρα τους με πολύ αυστηρό τρόπο, χωρίζοντας τον χρόνο τους σε 5λεπτα ή 15λεπτα διαστήματα. Ο προγραμματισμός της ημέρας εκ των προτέρων βοηθά να μειώσουμε τις αναποδιές και να επικεντρωθούμε στις πιο παραγωγικές στιγμές της ημέρας.