1. Καθορίστε Σαφείς Στόχους
Ορίστε συγκεκριμένους και ρεαλιστικούς στόχους. Αντί να λέτε «πρέπει να διαβάσω», πείτε «θα διαβάσω δύο κεφάλαια σήμερα». Οι σαφείς στόχοι διευκολύνουν την οργάνωση και την πρόοδο.
2. Δημιουργήστε ένα Χρονοδιάγραμμα
Καταγράψτε τις υποχρεώσεις σας και οργανώστε το χρόνο σας. Δημιουργήστε ένα καθημερινό ή εβδομαδιαίο πρόγραμμα και τηρήστε το. Το να γνωρίζετε πότε θα κάνετε κάθε εργασία μπορεί να σας βοηθήσει να παραμείνετε προσηλωμένοι.
3. Χρησιμοποιήστε τη Μέθοδο Pomodoro
Αυτή η τεχνική περιλαμβάνει τη δουλειά για 25 λεπτά και στη συνέχεια μια σύντομη διακοπή 5 λεπτών. Μετά από τέσσερις κύκλους, κάντε μια μεγαλύτερη διακοπή. Αυτή η μέθοδος βοηθά στη διατήρηση της συγκέντρωσης και μειώνει την αίσθηση της κούρασης.
4. Αποφύγετε τους Δυσδιάκριτους Στόχους
Μην αφήνετε τους στόχους σας να φαίνονται υπερβολικά δύσκολοι ή ασαφείς. Αν έχετε μια μεγάλη εργασία, σπάστε την σε μικρότερα κομμάτια που μπορείτε να ολοκληρώσετε πιο εύκολα.
5. Εντοπίστε και Αλλάξτε τους Παράγοντες Αναβλητικότητας
Προσδιορίστε τι σας κάνει να αναβάλλετε τις εργασίες. Είναι το άγχος, η βαρεμάρα ή ο φόβος της αποτυχίας; Αντιμετωπίστε τους παράγοντες αυτούς με στρατηγικές, όπως η καθοδήγηση ή η αναζήτηση υποστήριξης.
6. Δημιουργήστε ένα Θετικό Περιβάλλον
Φτιάξτε έναν χώρο εργασίας που σας εμπνέει. Αφαιρέστε τυχόν περισπασμούς και φροντίστε να έχετε όλα τα απαραίτητα εργαλεία στη διάθεσή σας.
7. Επιβραβεύστε τον Εαυτό σας
Θέστε μικρές ανταμοιβές για την ολοκλήρωση εργασιών. Αυτές οι επιβραβεύσεις μπορούν να σας παρακινήσουν να προχωρήσετε.
Με αυτές τις στρατηγικές, μπορείτε να αντιμετωπίσετε την αναβλητικότητα και να βελτιώσετε την παραγωγικότητά σας, επιτυγχάνοντας τους στόχους σας με περισσότερη αυτοπεποίθηση.