Αίθουσες ευεξίας: Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας (ΠΟΥ), το 3,6% των εφήβων ηλικίας 10-14 ετών και το 4,6% αυτών των ηλικιών 15-19 έχουν βιώσει μια αγχώδη διαταραχή.
Η σημερινή νεολαία βιώνει πρωτόγνωρα επίπεδα στρες και άγχους. Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας (ΠΟΥ), το 3,6% των εφήβων ηλικίας 10-14 ετών και το 4,6% αυτών των ηλικιών 15-19 έχουν βιώσει μια αγχώδη διαταραχή. Οι προκλήσεις ψυχικής υγείας μεταξύ των νέων αυξάνονται σταθερά από πριν από την πανδημία COVID-19 και έχουν επιδεινωθεί. Τα Κέντρα Ελέγχου Νοσημάτων (CDC) αναφέρουν ότι το 37% των νέων παρουσίασαν κακή ψυχική υγεία κατά τη διάρκεια της πανδημίας.
Τα έφηβα κορίτσια και οι έφηβοι που αναγνωρίζονται ως LGBTQ+ διατρέχουν τον μεγαλύτερο κίνδυνο να εμφανίσουν διαταραχές χρήσης ουσιών, σκέψεις αυτοκτονίας και βίας. Υπάρχουν πολλοί πιθανοί λόγοι για την αύξηση των διαταραχών διάθεσης και συμπεριφοράς μεταξύ των νέων: η απομόνωση που προκαλείται από την πανδημία, οι αυξανόμενες παγκόσμιες απειλές καθώς και το αυξημένο άγχος και το άγχος μεταξύ των φροντιστών είναι μερικά μόνο πράγματα που επηρεάζουν τους σημερινούς εφήβους.
Οι δάσκαλοι και οι επαγγελματίες που εξυπηρετούν τη νεολαία μπορεί να μην είναι σε θέση να αντιμετωπίσουν αυτές τις προκλήσεις κατά μέτωπο, αλλά μπορούν να βρουν τρόπους να υποστηρίξουν τη νεολαία που υπηρετούν. Το CDC διαπίστωσε ότι οι μαθητές που αισθάνονται ότι υποστηρίζονται περισσότερο από το σχολείο τους είναι λιγότερο πιθανό να βιώσουν συναισθήματα θλίψης και απελπισίας. Ένας τρόπος με τον οποίο τα σχολεία και άλλες οργανώσεις νεολαίας μπορούν να υποστηρίξουν τους μαθητές είναι με την εφαρμογή μιας αίθουσας ευεξίας για παιδιά που χρειάζονται χώρο για να διευθετήσουν τα συναισθήματά τους πριν επιστρέψουν στην τάξη ή σε άλλες δραστηριότητες.
Η αίθουσα ευεξίας είναι ένας χώρος όπου οι μαθητές μπορούν να πάνε όταν νιώθουν καταβεβλημένοι, ανήσυχοι ή ανίκανοι να ρυθμίσουν τα συναισθήματά τους. Περιλαμβάνει διαφορετικές αισθητηριακές δραστηριότητες στις οποίες μπορούν να συμμετέχουν οι μαθητές για να εστιάσουν ξανά την προσοχή τους πριν επιστρέψουν στην τάξη. Ενώ οι αίθουσες ευεξίας έχουν σημειώσει επιτυχία στις τάξεις σε εθνικό επίπεδο, υπάρχει επίσης δυνατότητα χρήσης τους σε μη κερδοσκοπικούς οργανισμούς, προγράμματα μετά το σχολείο και σε συστήματα δικαιοσύνης ανηλίκων και παιδικής πρόνοιας.
Αίθουσες ευεξίας: Ποια τα οφέλη τους;
Έρευνες έχουν δείξει ότι η παροχή στους μαθητές πρόσβαση σε αίθουσες ευεξίας μπορεί να τους βοηθήσει να ρυθμίσουν τα συναισθήματα και το άγχος. Αυτό μπορεί να τους κάνει πιο προσεκτικούς και ενεργούς συμμετέχοντες στην τάξη και να βελτιώσουν τις πιθανότητές τους να επιτύχουν ακαδημαϊκή επιτυχία. Πολλά σχολεία έχουν εφαρμόσει αίθουσες ευεξίας με επιτυχία. Σύμφωνα με προηγούμενους αποδέκτες επιχορηγήσεων από το The Cook Center for Human Connection, οι μαθητές χρησιμοποιούν αυτές τις αίθουσες κάθε εβδομάδα. Κατά μέσο όρο, το 90% των μαθητών επιστρέφει στην τάξη μετά από 10 λεπτά εξάσκησης τεχνικών ευεξίας.
6 συμβουλές για τη χρήση δωματίων ευεξίας
Μια αίθουσα ευεξίας πρέπει να έχει ορισμένα πρότυπα, εκπαίδευση και σχέδια δράσης για να είναι αποτελεσματική και οι μαθητές πρέπει να γνωρίζουν τις προσδοκίες. Ακολουθούν μερικές συμβουλές για να κάνετε αυτές τις προσδοκίες πραγματικότητα.
- Το προσωπικό, οι γονείς και οι μαθητές θα πρέπει να εκπαιδεύονται πώς να χρησιμοποιούν τον χώρο πριν ανοίξει.
- Θα πρέπει να υπάρχει ένα χρονικό όριο για τη διάρκεια παραμονής ενός μαθητή στην αίθουσα ευεξίας. Σε πολλά σχολεία, οι μαθητές λαμβάνουν ένα χρονόμετρο άμμου με κλεψύδρα κατά την είσοδό τους στην αίθουσα. Το χρονόμετρο διαρκεί 10 λεπτά. Μόλις τελειώσει το χρονόμετρο, ο μαθητής αναμένεται να επιστρέψει στην τάξη του.
- Θα πρέπει να ανατεθεί ένας αφοσιωμένος επαγγελματίας για να ελέγχει τους μαθητές μέσα και έξω από την αίθουσα και να παρακολουθεί τους μαθητές για να διασφαλίσει ότι είναι ασφαλείς ενώ βρίσκονται στην αίθουσα ευεξίας. Αυτός ο επαγγελματίας μόνιτορ θα πρέπει επίσης να εκπαιδευτεί ώστε να εντοπίζει πότε πρέπει να κλιμακώσει τον μαθητή στον διευθυντή ή στον σχολικό ψυχολόγο.
- Η αίθουσα ευεξίας θα πρέπει να είναι ένας χώρος χωρίς τηλέφωνο για να ενθαρρύνει τους μαθητές να χρησιμοποιούν αναλογικούς μηχανισμούς αντιμετώπισης που μπορούν να χρησιμοποιούν μέσα και έξω από την τάξη όταν χρειάζεται να ρυθμίσουν τα συναισθήματά τους.
- Το δωμάτιο θα πρέπει να έχει αισθητηριακές δραστηριότητες, συμπεριλαμβανομένων αντικειμένων ταραχής, άμμου, μπάλες άγχους και χαλαρωτική μουσική ή ήχους. Ιδανικά, θα έχει επίσης άνετα έπιπλα που βοηθούν τους μαθητές να αισθάνονται ασφάλεια και υποστήριξη.
- Τέλος, η συμμετοχή των γονέων είναι κρίσιμη για να λειτουργήσουν οι αίθουσες ευεξίας για τους μαθητές. Τα δεδομένα που συλλέγουν τα σχολεία μπορούν να βοηθήσουν στον εντοπισμό μαθητών που κινδυνεύουν περισσότερο με βάση τη συχνότητα των επισκέψεών τους στην αίθουσα ευεξίας.
Αυτές οι πληροφορίες θα πρέπει να κοινοποιούνται στους γονείς, οι οποίοι μπορούν να συνεργαστούν με τον σχολικό ψυχολόγο και άλλους επαγγελματίες για να καθορίσουν ένα σχέδιο που θα βοηθήσει τους μαθητές τους να βελτιώσουν την ψυχική τους υγεία και να επηρεάσουν θετικά όλες τις πτυχές της ζωής τους.
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον ΚόσμοΑκολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο κανάλι μας στο YouTube