Ένα άλλο σκάνδαλο των προσωπικών δεδομένων στο διαδίκτυο – αυτή τη φορά το Facebook και η Cambridge Analytica – προβληματίζει ξανά τους καταναλωτές για την ασφάλεια των προσωπικών τους δεδομένων. Θα γίνουν πιο νευρικοί οι άνθρωποι για να μοιραστούν τα δεδομένα της υγειονομικής περίθαλψης στο πέρασμά τους; Πιθανώς όχι, είπαν αρκετοί ειδικοί της βιομηχανίας σε συνέντευξη στο FiercePharma, αν και τα φαρμακεία θα πρέπει να παρακολουθούν ακόμα τη διαμάχη.
Η κακομεταχείριση από την Cambridge Analytica των δεδομένων που συλλέχθηκαν σε εφαρμογές ώθησε το Κογκρέσο να πραγματοποιήσει ακροάσεις με τον CEO της Facebook Mark Zuckerberg την περασμένη εβδομάδα. Αυτό το θέμα που αφορά την εφαρμογή δεν ισχύει για εταιρείες φαρμακείων, οι οποίες γενικά δεν χρησιμοποιούν εφαρμογές Facebook για τη συλλογή δεδομένων. Οι φαρμακοποιοί χρησιμοποιούν τα δεδομένα του Facebook αυστηρά για να στοχεύουν τους καταναλωτές με διαφημίσεις.
Το Facebook επιβεβαίωσε την περασμένη εβδομάδα ότι είχε συζητήσει με πολλά νοσοκομεία και ιατρικές ομάδες σχετικά με την ανταλλαγή δεδομένων ασθενών για ένα ερευνητικό έργο, αλλά ο “γίγαντας” των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, δήλωσε ότι το έργο δεν ξεπέρασε ποτέ τη φάση σχεδιασμού.
Παρόλα αυτά, η εμφάνιση του Zuckerberg στην Ουάσινγκτον, DC, επανέφερε στο προσκήνιο το ζήτημα της υποκλοπής των προσωπικών δεδομένων με τους καταναλωτές, τις εταιρείες και τους νομοθέτες να παίρνουν θέση για την ιδιωτικότητα και το Facebook και τις φαρμακευτικές εταιρείες να μελετούν τα νέα δεδομένα.
“Πώς επηρεάζει αυτό το θέμα τις διαφημιστικές εταιρείες των φαρμακείων στο Facebook; Μια πρώτη απάντηση είναι ότι δεν τους επηρεάζει πραγματικά », δήλωσε ο Μπραντ Έιναρσεν, διευθύνων σύμβουλος των κοινωνικών μέσων ενημέρωσης στο Klick Health.« Οι διαφημιστικές εταιρίες Pharma στο Facebook είναι μέσα στο οικοσύστημα Facebook και χρησιμοποιούν το εργαλείο που παρέχει το Facebook για να στοχεύουν τις διαφημίσεις τους. Αυτό σημαίνει ότι οι περισσότερες φαρμακευτικές εταιρείες δεν συλλέγουν ποτέ δεδομένα απευθείας”.
Ο συνάδελφός του Einarsen Klick Dori Cappola, SVP των μέσων ενημέρωσης, συμφώνησε ότι η νέα διαμάχη δεν επηρεάζει την καθημερινή επιχειρηματική δραστηριότητα των φαρμακευτικών στο Facebook, αλλά αυτό που «ήρθε στο φως για τον μεγαλύτερο πληθυσμό είναι η ανάγκη εκπαίδευσης σε σχέση με το τι αναρτά κάποιος δημόσια!».
Κατά τη διάρκεια αυτής της τελευταίας κρίσης στο Facebook, οι άνθρωποι απειλούσαν να εγκαταλείψουν την εφαρμογή ή να σταματήσουν να μοιράζονται δεδομένα. Η λέξη – κλειδί”Διαγραφή Facebook” χτύπησε ένα υψηλό 5 ετών στο Google στα τέλη Μαρτίου, σύμφωνα με την Google Trends.
“Αυτό που θα συμβεί είναι ότι οι καταναλωτές θα διαχειρίζονται πιο σωστά την ιδιωτική τους ζωή. Αυτό σημαίνει ότι τα δεδομένα που δίνουν σε μάρκες θα είναι πιο συγκεκριμένα, χωρίς να υπάρχει άχρηστο υλικό. Και συνεπώς οι διαχειριστές αυτών των δεδομένων μπορεί να μπορούν να τα αξιοποιήσουν ορθότερα!».
Τι μπορεί να συμβεί, δήλωσε ο Michael Weintraub, Διευθύνων Σύμβουλος της φαρμακοβιομηχανίας και της φαρμακευτικής πλατφόρμας διαφήμισης Medicx, είναι ότι οι φαρμακευτικές εταιρείες και οι καταναλωτές μπορούν να αναθεωρήσουν την ασφάλεια και την ιδιωτικότητα. Στην πραγματικότητα, το σκάνδαλο στο Facebook έχει αναδείξει έναν νέο κανόνα, ο Γενικός Κανονισμός Προστασίας Δεδομένων (GDPR), ο οποίος θα τεθεί σε ισχύ στις 25 Μαΐου. Αυτές οι ρυθμίσεις δίνουν στους Ευρωπαίους περισσότερους ελέγχους στα προσωπικά τους δεδομένα. Πολλοί θα παρατηρήσουν πιο εμφανείς αιτήσεις συγκατάθεσης και ειδοποιήσεις απορρήτου. «Κάθε ιδέα, κάθε κομμάτι της μηχανικής, από την πλευρά της τεχνολογίας ή με άλλο τρόπο, θα πρέπει να σκεφτεί και να καλύψει τα πάντα για να διασφαλίσει ότι είναι σφραγισμένο με την προστασία της ιδιωτικής ζωής των ασθενών»δήλωσε ο Weintraub.