Tεχνολογία

Ψηφιακά Εργαλεία Υγείας: Τι χρειάζεται ο ασθενής ή τι θέλει ο ασθενής; Ορισμός της ψηφιακής υγείας

Ψηφιακά Εργαλεία Υγείας: Τι χρειάζεται ο ασθενής ή τι θέλει ο ασθενής; Ορισμός της ψηφιακής υγείας
Ένας άλλος λόγος σχετίζεται με την εμπιστοσύνη. Διαπιστώθηκε ότι το 28% των ανθρώπων απεύχονται τη χρήση ψηφιακών εφαρμογών υγείας επειδή δεν εμπιστεύονται τις εφαρμογές με τα δεδομένα υγείας τους.

Your browser does not support the video tag. https://grx-obj.adman.gr/grx/creatives/sanofi/20876/better-understanding-insulin.mp4

Ψηφιακά Εργαλεία Υγείας: Τι είναι τα ψηφιακά εργαλεία υγείας; Υπάρχουν διάφοροι ανταγωνιστικοί ορισμοί, αλλά ίσως ο πιο σημαντικός είναι τι κάνει το κοινό για αυτόν τον εξελισσόμενο κλάδο και για τα εργαλεία που είναι διατεθειμένο να χρησιμοποιήσει. Μια νέα έρευνα σε 1.004 ενήλικες των ΗΠΑ που διεξήχθη το 2022 από την εταιρεία ψηφιακής υγείας Kilo Health ζήτησε από τους ερωτηθέντες να ορίσουν πώς ερμηνεύουν τη φράση “ψηφιακή υγεία”. Διαπιστώθηκε ότι το 56% των ατόμων συνέδεσε την “ψηφιακή υγεία” με την πρόσβαση στους γιατρούς τους μέσω ψηφιακών τεχνολογιών, συμπεριλαμβανομένου του 7% που δήλωσε ότι εννοεί την τηλεϊατρική.


Ωστόσο, μόνο το 8 τοις εκατό πίστευε ότι ο όρος ορίζει τις εφαρμογές υγείας. Μόλις το 6 τοις εκατό τον θεωρεί ως ιστότοπους ή διαδικτυακές αναζητήσεις και το 14 τοις εκατό των ατόμων δεν μπόρεσε να βρει τρόπο να περιγράψει καθόλου αυτόν τον όρο. Η έρευνα δείχνει επίσης ότι το 80 τοις εκατό των ανθρώπων έχουν δοκιμάσει τουλάχιστον μία ψηφιακή αλληλεπίδραση με τον γιατρό τους. Οι τηλεφωνικές κλήσεις είναι οι πιο δημοφιλείς (σε ποσοστό 57 τοις εκατό), οι βιντεοκλήσεις καταλαμβάνουν τη δεύτερη θέση (42 τοις εκατό), ακολουθούμενες από τα μηνύματα κειμένου (25 τοις εκατό).

Σύμφωνα με τον Kasparas Aleknavicius, επικεφαλής του τμήματος ιατρικών υποθέσεων της Kilo Health: “Είναι σαφές ότι οι ασθενείς είναι αρκετά εξοικειωμένοι με το στοιχείο της τηλεϊατρικής της ψηφιακής υγείας. Είναι ένας βολικός τρόπος να λαμβάνουν ιατρικές συμβουλές απευθείας από την πηγή. Ωστόσο, πολλοί άνθρωποι αποφεύγουν να τη χρησιμοποιήσουν επειδή δεν έχουν ασφάλιση”. Ο Aleknavicius πιστεύει ότι η ψηφιακή υγεία είναι ένας ευρύτερος όρος που περιλαμβάνει εργαλεία προληπτικής φροντίδας όπως τα wearables ή οι εφαρμογές. Στο πλαίσιο αυτό, οι ασθενείς δεν χρησιμοποιούν όλο το φάσμα των εργαλείων που έχουν στη διάθεσή τους στο διαδίκτυο.

Από το σύνολο των ατόμων που συμμετείχαν στην έρευνα του Kilo Health, το 51% δηλώνει ότι δεν έχει δοκιμάσει ακόμη φορητή συσκευή (σε αντίθεση με το 30% που χρησιμοποιεί σήμερα μια συσκευή για την παρακολούθηση της υγείας του). Επιπλέον, το 43 τοις εκατό δεν έχει χρησιμοποιήσει ποτέ καμία εφαρμογή ψηφιακής υγείας (σε αντίθεση με το 35 τοις εκατό που χρησιμοποιεί τουλάχιστον μία εφαρμογή). Σε έναν βαθμό, υπάρχει μια πτώση με την τεχνολογία φορητών συσκευών (wearable) που εμφανίζεται από το 2018. Τα στοιχεία αυτά δείχνουν ότι οι άνθρωποι δεν αξιοποιούν πλήρως το φάσμα των διαθέσιμων προληπτικών ψηφιακών μέτρων για την υγεία, όπως οι εφαρμογές ή οι φορητές συσκευές.

Μια άλλη λύση ψηφιακής υγείας που δεν έχει αξιοποιηθεί όσο καλά θα μπορούσε να ασκηθεί είναι με την πρόσβαση μέσω του smartphone. Ως ένα βαθμό, πολλοί δυσπιστούν σε λύσεις μέσω κινητών τηλεφώνων. Ένας από τους λόγους συνδέεται με τον σκεπτικισμό σχετικά με την αποτελεσματικότητα ή την ευκολία χρήσης. Ένας άλλος λόγος σχετίζεται με την εμπιστοσύνη. Διαπιστώθηκε ότι το 28% των ανθρώπων απεύχονται τη χρήση ψηφιακών εφαρμογών υγείας επειδή δεν εμπιστεύονται τις εφαρμογές με τα δεδομένα υγείας τους. Με την ψηφιακή υγεία, κάθε εμπλεκόμενος στην ψηφιακή υγεία έχει δουλειά να κάνει. Οι εταιρείες πρέπει να διακινδυνεύσουν την παραδοσιακή τηλεϊατρική πιο προσιτή, τις ψηφιακές εφαρμογές πιο βολικές και την παραπληροφόρηση, συνοψίζει ο Aleknavicius.