Πανδημία Covid: Πριν από το χτύπημα της πανδημίας το 2019, η Pooja Aysola, MD, θεωρούσε τον εαυτό της τυχερό επειδή μπορούσε να αξιοποιήσει την τηλεϋγεία για νευρολογικές συμβουλές στο έργο της ως ιατρός του τμήματος επειγόντων περιστατικών. “Περιηγιόμασταν σε μια οθόνη υπολογιστή με έναν νευρολόγο κάθε φορά που είχαμε έναν ύποπτο ασθενή για εγκεφαλικό. Και μπορούσα να μιλήσω απευθείας με τον νευρολόγο για τα συμπτώματα του ασθενούς μου. Και ήταν υπέροχο”, είπε η Aysola. Η πανδημία, ωστόσο, προκάλεσε την ανάγκη για τηλεϋγεία σε πολλές καταστάσεις πέρα από την ειδική φροντίδα.
Ως εκ τούτου, οι επενδύσεις εκτοξεύτηκαν τα τελευταία χρόνια. “Βλέπουμε τηλεϋγεία σε όλες τις ειδικότητες…περισσότεροι από τους μισούς κλινικούς γιατρούς λένε τώρα ότι πιστεύουν ότι οι εικονικές επισκέψεις θα ξεπεράσουν τις προσωπικές επισκέψεις για ανάγκες πρωτοβάθμιας περίθαλψης”, δήλωσε η Aysola, η οποία επίσης υπηρετεί ως ανώτερη διευθύντρια κλινικής που δραστηριοποιείται στη Wheel, μια εταιρεία τηλεϋγείας με έδρα το Τέξας.
Η Aysola μίλησε κατά τη διάρκεια ενός πάνελ συνεδρίου της Αμερικανικής Ένωσης Τηλεϊατρικής αναφέροντας πώς η COVID προκάλεσε μια άνοδο στις επενδύσεις και τη χρήση στην τηλεϋγεία και πώς μια τέτοια εικονική φροντίδα είναι πιθανό να εξελιχθεί προς τα εμπρός.
Ο Nathaniel Lacktman, συνεργάτης της Foley, μιας δικηγορικής εταιρείας με έδρα τη Φλόριντα, συμφώνησε με την εκτίμηση της Aysola για την αγορά.
«Η όρεξη για εικονική φροντίδα έχει γίνει αδηφάγα», είπε ο Λάκτμαν, ο οποίος προεδρεύει της ομάδας τηλεϊατρικής και ψηφιακής υγείας της εταιρείας.
«Μου θυμίζει με κάποιους τρόπους να παίρνω τα παιδιά μου έξω για δείπνο και να λέω: «Δοκιμάστε αυτό το νέο φαγητό». Λένε «Όχι, δεν θα μου αρέσει». Τελικά παίρνουν μια μικρή γεύση και λένε, “Αυτό είναι καταπληκτικό”.
Αν και δεν υπάρχει αμφιβολία ότι οι ενδιαφερόμενοι – από τους καινοτόμους έως τους επενδυτές έως τους παρόχους έως τους ασθενείς – θα θέλουν περισσότερα από μια απλή γεύση τηλεϋγείας στο μέλλον, οι συμμετέχοντες στο πάνελ εξέτασαν εάν αυτή η αναμφισβήτητη απαίτηση για εικονική φροντίδα ήταν απλώς μια βραχυπρόθεσμη απάντηση στην πανδημία ή εάν υπάρχει μακροπρόθεσμη επιθυμία να αλλάξει ριζικά ο τρόπος παροχής της φροντίδας.
Επέκταση στο «Sandbox» με γνώμονα την πανδημία
Ενώ η άνοδος των επενδύσεων και της χρήσης στην τηλεϋγεία δεν αναμένεται να συνεχιστεί με τόσο τρομακτικούς ρυθμούς στο μέλλον, οι συμμετέχοντες στην επιτροπή επεσήμαναν ότι η καινοτομία θα προχωρήσει, αλλά ίσως με διαφορετικό ρυθμό.
«Τα τελευταία 3 χρόνια ήταν ένα κιβώτιο άμμου sandbox κατά τη διάρκεια του οποίου η βιομηχανία μπόρεσε να πειραματιστεί», είπε ο Lacktman.
«Αυτό που θα δούμε περισσότερο ακόμη και μετά την πανδημία είναι να οικοδομήσουμε πάνω σε αυτό το πειραματικό sandbox και να δημιουργήσουμε μοντέλα που δεν είναι απλώς υψηλής ανάπτυξης και πραγματικά γρήγορα, αλλά είναι βιώσιμα και ουσιαστικά».
Ως εκ τούτου, οι ασθενείς και οι πάροχοι δεν θα αναζητούν τηλεϋγεία για να παρέχουν απλώς πρόσβαση στην περίθαλψη, αλλά για να παρέχουν ένα πλήρες φάσμα υπηρεσιών βελτιώνοντας παράλληλα την ποιότητα.
Η Rachel Stillman, αντιπρόεδρος της 7wireVentures, μιας εταιρείας επιχειρηματικών κεφαλαίων με έδρα το Σικάγο, αναμένει επίσης ότι το ενδιαφέρον για την τηλεϋγεία θα συνεχιστεί αλλά με λιγότερο φρενήρεις ρυθμούς.
Το 2021, ο κλάδος γνώρισε σχεδόν 31 δισεκατομμύρια δολάρια χρηματοδότησης επιχειρηματικών συμμετοχών που κατευθύνθηκαν σε εταιρείες ψηφιακής υγείας, είπε.
“Τώρα, το πρώτο τρίμηνο του 2022 ξεκίνησε λίγο πιο αργά.
Αλλά με αυτό που ειπώθηκε, έχουμε επενδύσει ακόμη 6 δισεκατομμύρια δολάρια σε εταιρείες πρώιμου σταδίου.
Έτσι, ενώ…βλέπουμε κάποιες αρχικές ενδείξεις ίσως — δεν θέλω να το ονομάσω επιβράδυνση — αλλά αυξημένη πειθαρχία», είπε ο Στίλμαν.
Οι νεοσύστατες εταιρείες θα πρέπει να τοποθετηθούν προσεκτικά για την επιτυχία σε αυτό το περιβάλλον μετά την πανδημία.
«Σε τελική ανάλυση, το να βεβαιωθείς ότι τα θεμελιώδη μεγέθη σου είναι ισχυρά…και να έχεις μια πραγματικά συναρπαστική περίπτωση απόδοσης της επένδυσής σου για το σχέδιο υγείας σου, τον αυτοασφαλισμένο εργοδότη σου, το σύστημα υγείας σου ή τον τελικό αγοραστή σου», είπε ο Στίλμαν.
Δύο μοντέλα μπαίνουν στο παιχνίδι καθώς η καινοτομία συνεχίζεται, πρόσθεσε.
Το ένα, είναι ένα παραδοσιακό μοντέλο παροχής φροντίδας, σύμφωνα με το οποίο ένας νεοφυής οργανισμός δημιουργεί το δικό του δίκτυο παρόχων εξειδικευμένο για τις συνθήκες ή τους πληθυσμούς ασθενών που εξυπηρετεί. «Αντίθετα, υπάρχουν νεοεισερχόμενοι που σκέφτονται πώς μπορούν να αξιοποιήσουν τα διορατικά και ισχυρά τεχνολογικά τους θεμέλια και πλατφόρμες για υπάρχοντα δίκτυα παρόχων που θα μπορούσαν να επωφεληθούν από έναν συνεργάτη τηλεϊατρικής», επεσήμανε ο Στίλμαν.
Η Aysola πρόσθεσε ότι οι εταιρείες προχωρούν στρατηγικά για να επιτύχουν μετά την πανδημία.
Μερικές νεοφυείς επιχειρήσεις τηλεϋγείας, για παράδειγμα, «αιχμαλωτίζουν μερικές από τις ήπιες νόσους, τις απλές ουρολοιμώξεις, τα πραγματικά εύκολα πράγματα στη θεραπεία», είπε η Aysola.
Άλλοι ασχολούνται με την εμπειρία του κλινικού γιατρού. “Πάνω από το 50% των κλινικών ιατρών έχουν σκεφτεί να εγκαταλείψουν τις δουλειές τους κάποια στιγμή κατά τη διάρκεια της πανδημίας.
Και έτσι γίνεται πραγματικά σαφές ότι η εστίαση στον κλινικό ιατρό και τις ανάγκες του κλινικού ιατρού είναι απλώς επιτακτική για τη δημιουργία ενός νικητηρίου μοντέλου μετά την πανδημία”, είπε η Aysola.
Προσαρμογή στη Νέα Κανονική
Οι οργανισμοί παροχής υγειονομικής περίθαλψης πρέπει επίσης να προσαρμοστούν στην πραγματικότητα μετά την πανδημία. «Δουλεύουμε με μια σειρά νοσοκομειακών συστημάτων και είναι εκπληκτικό το πόσο αργά είναι σε σύγκριση με τις νεοσύστατες επιχειρήσεις, επειδή υπάρχουν πολύ περισσότερα στοιχεία· υπάρχει γραφειοκρατία», είπε ο Lacktman.
Ως αποτέλεσμα, «τα νοσοκομεία βρίσκονται σε πιο άβολη θέση μετά την πανδημία από τις νεοφυείς επιχειρήσεις».
Για να προχωρήσουν με επιτυχία, αυτοί οι οργανισμοί, που συνήθως αποστρέφονται τον κίνδυνο, πρέπει να δημιουργήσουν ευθυγράμμιση μεταξύ νομικών, συμμόρφωσης και κλινικών ηγετών, συμβουλεύει ο Lacktman.
Μία από τις πρώτες αποφάσεις που πρέπει να πάρουν αυτές οι ομάδες είναι αν θα πρέπει να προχωρήσουν μόνες τους ή να συνάψουν εταιρική σχέση με μια start-up ή να επιδιώξουν συγχώνευση και εξαγορά.
Επιπλέον, ορισμένα συστήματα υγείας, νοσοκομεία και σχέδια υγείας επιλέγουν ακόμη και να ιδρύσουν τα δικά τους επιχειρηματικά κεφάλαια.
«Η δημιουργία του δικού σας επιχειρηματικού ταμείου venture fund ή ακόμα και η επένδυση…σε εταιρείες απευθείας ή σε άλλα επιχειρηματικά ταμεία venture funds είναι στρατηγικές που τα συστήματα υγείας θα μπορούσαν να αξιοποιήσουν τόσο για να επιταχύνουν τις συνεργασίες όσο και πραγματικά να βρίσκονται στην κορυφή των βασικών τάσεων», είπε ο Stillman. Ανεξάρτητα από το πώς τα συστήματα υγειονομικής περίθαλψης επενδύουν και εφαρμόζουν τεχνολογίες τηλεϊατρικής, ωστόσο, η ανάγκη για γρήγορη κίνηση είναι πρωταρχικής σημασίας.
Τα παραδοσιακά συστήματα υγειονομικής περίθαλψης “δεν έχουν πάντα την πολυτέλεια του χρόνου.
Τα πράγματα πρέπει να γίνουν αρκετά γρήγορα για να παραμείνουν ανταγωνιστικά”, κατέληξε η Aysola. “Διαπιστώσαμε ότι οι εταιρείες μπορούν να λανσάρουν μια εικονική προσφορά φροντίδας μέσα σε λίγες εβδομάδες. Όταν στην πραγματικότητα, εάν ένα παραδοσιακό σύστημα υγειονομικής περίθαλψης προσπαθήσει να το λανσάρει μόνο του, μπορεί να χρειαστούν πάνω από 15 μήνες.”