Οι ακαδημαϊκοί του Πανεπιστημίου του Warwick μελέτησαν προηγουμένως το μήνυμα ευαισθητοποίησης του Συμβουλίου Στοιχημάτων και Τυχερών Παιχνιδιών "Όταν σταματάει η διασκέδαση, σταματήστε", το οποίο επίσης διαπιστώθηκε ότι δεν είχε καμία αξιόπιστη επίδραση στη στοιχηματική συμπεριφορά των ανθρώπων και μάλιστα σε ορισμένες περιπτώσεις είχε το αντίθετο επιθυμητό αποτέλεσμα.
Τυχερά Παιχνίδια: Χρειάζεται σαφέστερη ενημέρωση σχετικά με τη βλάβη από τα τυχερά παιχνίδια, εάν ο κλάδος θέλει να βοηθήσει τους πελάτες να μετριάσουν τη συμπεριφορά τους στα τυχερά παιχνίδια, προειδοποίησαν οι εμπειρογνώμονες. Οι ακαδημαϊκοί διαπίστωσαν ότι το ευρέως χρησιμοποιούμενο σύνθημα “Πάρτε χρόνο να σκεφτείτε” δεν έχει καμία επίδραση στη συμπεριφορά των ανθρώπων κατά τη διάρκεια του τζόγου, αφού εξέτασαν την αποτελεσματικότητά του σε ένα εικονικό περιβάλλον καζίνο. Το “Πάρτε χρόνο να σκεφτείτε” (“Take Time to Think”) είναι μια εθνική εκστρατεία που διαχειρίζεται το Συμβούλιο Στοιχημάτων και Τυχερών Παιχνιδιών, το οποίο έχει ως στόχο να ενθαρρύνει την ασφαλή και υπεύθυνη συμπεριφορά στα τυχερά παιχνίδια. Το σλόγκαν “Take Time to Think” χρησιμοποιείται σε διαφημίσεις τυχερών παιχνιδιών τόσο στο διαδίκτυο όσο και στην τηλεόραση, καθώς και σε ηλεκτρονικές στοές, καταστήματα στοιχημάτων, καζίνο και αίθουσες bingo.
Τα ευρήματα έρχονται καθώς ο κλάδος των τυχερών παιχνιδιών αναμένει τη Λευκή Βίβλο της βρετανικής κυβέρνησης, η οποία αναμένεται να καθορίσει νέες οδηγίες για τη ρύθμιση των τυχερών παιχνιδιών. Οι ακαδημαϊκοί λένε ότι τα μηνύματα ευαισθητοποίησης για τα τυχερά παιχνίδια θα πρέπει να αναπτυχθούν όπως οι προειδοποιητικές ετικέτες σε άλλα ψυχαγωγικά αλλά δυνητικά επιβλαβή προϊόντα, όπως το αλκοόλ και ο καπνός. “Εάν ο κλάδος θέλει να είναι επιτυχής στην πρόληψη της βλάβης από τα τυχερά παιχνίδια, τα μηνύματα ευαισθητοποίησης θα πρέπει να είναι έντονα διατυπωμένα, αλλά ανεξάρτητα αναπτυγμένα, δοκιμασμένα και επικυρωμένα, προκειμένου να ενημερώνονται και να εκπαιδεύονται καλύτερα οι άνθρωποι για τα τυχερά παιχνίδια και τους κινδύνους τους”, λέει ο καθηγητής Elliot Ludvig, καθηγητής Ψυχολογίας στο Πανεπιστήμιο του Warwick. “Υπάρχει μια σαφής φόρμουλα στις ετικέτες αλκοόλ, για παράδειγμα, που περιγράφει πώς μπορεί κάποιος να μετριάσει την κατανάλωση αλκοόλ. Στις ετικέτες καπνού, η προειδοποίηση είναι πολύ αυστηρή”, συνεχίζει. “Τα μηνύματα για ασφαλέστερα τυχερά παιχνίδια θα μπορούσαν να έχουν παρόμοια μορφή. Θα πρέπει να είναι προφανές πώς ο εθισμός στα τυχερά παιχνίδια μπορεί να κυριεύσει τους ανθρώπους. Τα σαφέστερα μηνύματα θα δημιουργούσαν επίσης μεγαλύτερη διαφάνεια γύρω από ορισμένα παιχνίδια και τον τρόπο με τον οποίο λειτουργεί ο ευρύτερος κλάδος”. Κατά τη διάρκεια του τυχαιοποιημένου διαδικτυακού πειράματος, οι ακαδημαϊκοί δημιούργησαν ένα διαδικτυακό παιχνίδι ρουλέτας και έδωσαν στους συμμετέχοντες ένα πραγματικό ποσό 5 λιρών, το οποίο μπορούσαν να επιλέξουν είτε να αποσύρουν και να κρατήσουν είτε να συνεχίσουν το πείραμα και να παίξουν τα χρήματα.
Συνολικά, 1.500 άτομα έλαβαν μέρος στο πείραμα του παιχνιδιού ρουλέτας και χωρίστηκαν σε τρεις ομάδες. Μια ομάδα έπαιξε το παιχνίδι όπου το σύνθημα “Πάρτε χρόνο να σκεφτείτε” εμφανιζόταν συνεχώς στο παρασκήνιο- μια ομάδα όπου το σύνθημα εμφανιζόταν στο παρασκήνιο αλλά εμφανιζόταν επίσης σε εμφανές σημείο ως αναδυόμενο παράθυρο και ο παίκτης έπρεπε να κλείσει το παράθυρο για να συνεχίσει να παίζει- και μια τρίτη ομάδα όπου το σύνθημα απουσίαζε εντελώς. Κατά τη διάρκεια του πειράματος, οι ερευνητές μέτρησαν την ευαισθησία των ατόμων στο παιχνίδι, δηλαδή πόσο τα άτομα θα έπαιζαν κανονικά παιχνίδια καζίνο, καθώς και τον αριθμό των περιστροφών, πόσα χρήματα ποντάρει κάθε άτομο κάθε φορά και πόσο γρήγορα ποντάρει. “Τα μηνύματα είχαν ελάχιστη έως καθόλου επίδραση στη συμπεριφορά των ανθρώπων στον τζόγο”, δήλωσε ο Lukasz Walasek, αναπληρωτής καθηγητής Ψυχολογίας στο Πανεπιστήμιο του Warwick και συν-συγγραφέας της μελέτης. “Η μελέτη δεν άλλαξε αξιόπιστα το ποσό που στοιχημάτιζαν οι άνθρωποι, και σίγουρα δεν είχε το επιδιωκόμενο αποτέλεσμα της μείωσης του χρόνου που ξοδεύουν για να παίξουν τυχερά παιχνίδια. Είτε έλαβαν είτε όχι το μήνυμα, οι άνθρωποι ξόδεψαν παρόμοιο χρόνο για την τοποθέτηση κάθε στοιχήματος, έκαναν παρόμοιο αριθμό περιστροφών ρουλέτας και έπαιξαν για παρόμοιο χρονικό διάστημα συνολικά”.
Οι ακαδημαϊκοί του Πανεπιστημίου του Warwick μελέτησαν προηγουμένως το μήνυμα ευαισθητοποίησης του Συμβουλίου Στοιχημάτων και Τυχερών Παιχνιδιών “Όταν σταματάει η διασκέδαση, σταματήστε”, το οποίο επίσης διαπιστώθηκε ότι δεν είχε καμία αξιόπιστη επίδραση στη στοιχηματική συμπεριφορά των ανθρώπων και μάλιστα σε ορισμένες περιπτώσεις είχε το αντίθετο επιθυμητό αποτέλεσμα. Κατά τη διάρκεια εκείνου του πειράματος, όταν το μήνυμα ήταν παρόν, διαπιστώθηκε ότι οι άνθρωποι ήταν ελαφρώς πιο πιθανό να στοιχηματίσουν όλα τα διαθέσιμα χρήματά τους.
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον ΚόσμοΑκολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο κανάλι μας στο YouTube