Τμήμα Υγείας Φλόριντα: Τα αρχεία του τμήματος υγείας της Φλόριντα επίσης δεν έδειχναν πάντα στοιχεία ότι οι ασθενείς με COVID-19 επικοινωνήθηκαν έγκαιρα Ο αριθμός των περιπτώσεων COVID-19 και των θανάτων που αναφέρθηκαν στη Φλόριντα από την 1η Μαρτίου 2020 έως τις 9 Οκτωβρίου 2020, από το Υπουργείο Υγείας δεν αναφέρθηκαν λόγω προβλημάτων συλλογής δεδομένων, σύμφωνα με την έκθεση γενικού ελεγκτή της πολιτείας που δημοσιεύθηκε την 1η Ιουνίου.
Η έκθεση έρχεται μετά τον περασμένο Μάρτιο, όταν μια έρευνα του Γενικού Επιθεωρητή του Υπουργείου Υγείας της Φλόριντα (FDOH) βρήκε “ανεπαρκή στοιχεία” ή κανένα στοιχείο για να υποστηρίξει τους ισχυρισμούς τής αυτοαποκαλούμενης πληροφοριοδότη Rebekah Jones ότι της ζητήθηκε να παραποιήσει στο ταμπλό της πολιτείας δεδομένα σχετικά με την COVID-19, σύμφωνα με την Ερευνητική Έκθεση του Γενικού Επιθεωρητή.
Ο ισχυρισμός της ότι είχε σκοπό να περιορίσει την πρόσβαση στα υποκείμενα δεδομένα βρέθηκε επίσης ψευδής, σύμφωνα με αυτήν την αναφορά.
«Για να αξιολογηθεί η ετοιμότητα του κράτους να παράσχει βασικές πληροφορίες που απαιτούνται για την αντιμετώπιση της παγκόσμιας πανδημίας, αυτός ο επιχειρησιακός έλεγχος επικεντρώθηκε στη συλλογή δεδομένων και στις διαδικασίες αναφοράς για την COVID-19 στον Οργανισμό για τη Διοίκηση Υγείας (Αργασία), το Υπουργείο Υγείας (Τμήμα) και Διεύθυνση Διαχείρισης Έκτακτης Ανάγκης (Τμήμα) κατά την περίοδο 1 Μαρτίου 2020 έως 9 Οκτωβρίου 2020», αναφέρεται στην έκθεση γενικού ελεγκτή της πολιτείας.
«Όπως περιγράφηκε στη συνέχεια, ο αριθμός των οντοτήτων που αναφέρουν δεδομένα, προφανώς ανακριβή ή ελλιπή δεδομένα που αναφέρθηκαν στο κράτος από αυτές τις οντότητες και η έλλειψη αποτελεσματικών ελέγχων πρόσβασης στα συστήματα που χρησιμοποιούνται για τη συλλογή δεδομένων, επηρέασαν την ικανότητα του κράτους να αναφέρει με ακρίβεια δεδομένα της COVID-19 στην αρχή της πανδημίας».
Το Υπουργείο Υγείας της Φλόριντα χρησιμοποίησε ένα λογισμικό δεδομένων που ονομάζεται σύστημα Merlin, αλλά “δεν φαινόταν πλήρες ή περιείχε ανωμαλίες” σε σύγκριση με τα δεδομένα στο Γραφείο Στατιστικής Ζωτικής Σημασίας (Bureau of Vital Statistics). «Συγκρίναμε τα αρχεία θανάτου του Merlin με τα αρχεία θανάτου του Bureau of Vital Statistics, όπου η COVID-19 συμπεριλήφθηκε ως αιτία ή παράγοντας θανάτου και εντοπίσαμε διαφορές μεταξύ των αρχείων», ανέφερε η έκθεση.
Επίσης, τα αρχεία του τμήματος υγείας δεν έδειχναν πάντα στοιχεία ότι οι ασθενείς με COVID-19 επικοινωνήθηκαν έγκαιρα, κάτι που ήταν αντίθετο με τις απαιτήσεις του κρατικού τμήματος υγείας για τον εντοπισμό επαφών. Ο έλεγχος σημείωσε «για 168.880 από τις 729.552 περιπτώσεις, ο Μέρλιν δεν απέδειξε ότι τα άτομα που ήταν θετικά στην COVID-19 από το Τμήμα είτε ήρθαν σε επαφή είτε ότι επιχειρήθηκε επαφή».
Χρησιμοποιώντας το πλήρες όνομα και την ημερομηνία γέννησης του ατόμου, ο γενικός ελεγκτής κατέληξε στο συμπέρασμα ότι 2.495 αρχεία θανάτου που αναφέρθηκαν στο σύστημα λογισμικού Merlin δεν συμπεριλήφθηκαν στις αναφορές Vital Statistics, ενώ 3.082 αρχεία θανάτου που αναφέρθηκαν στα δεδομένα Vital Statistics δεν συμπεριλήφθηκαν στα στοιχεία Merlin, σύμφωνα με τον έλεγχο.
«Ελλείψει πλήρων και ακριβών πληροφοριών σχετικά με την έκταση και τη σοβαρότητα της πανδημίας COVID-19, οι κυβερνητικοί αξιωματούχοι και το ευρύ κοινό ενδέχεται να μην είχαν όλες τις απαραίτητες πληροφορίες για την αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας των μέτρων ελέγχου της COVID-19 και τη λήψη των κατάλληλων μέτρων», είπε η έκθεση.
Ο γενικός ελεγκτής είπε ότι εάν η διοίκηση του τμήματος υγείας δεν έλαβε θετικό εργαστηριακό αποτέλεσμα ή εάν οι δημογραφικές πληροφορίες στην εργαστηριακή έκθεση διέφεραν από το πιστοποιητικό θανάτου, μπορεί να μην ήταν σε θέση να σημειώσει οριστικά ότι το άτομο που πέθανε ήταν το ίδιο άτομο που αναφέρεται στο αποτέλεσμα της δοκιμής.
Υπήρχαν επίσης “ζητήματα ποιότητας δεδομένων” σχετικά με τα δεδομένα για τον αριθμό των κρουσμάτων COVID-19, ανεξάρτητα από τα αρχεία θανάτων, αλλά η διοίκηση του Τμήματος Υγείας της Φλόριντα… FDOH είπε ότι “τα ζητήματα ποιότητας των δεδομένων οφείλονταν στο ότι έπρεπε να βασιστούν στα δεδομένα που αποστέλλονταν από τα εργαστήρια, μαζί με μεγάλο αριθμό υποθέσεων και περιορισμένους πόρους για την αντιμετώπιση ζητημάτων ακρίβειας και πληρότητας δεδομένων.”
Ο γενικός ελεγκτής διαπίστωσε ότι παρόλο που το Τμήμα Υγείας της Φλόριντα… FHOH προσπάθησε πράγματι να βεβαιωθεί ότι ορισμένα δεδομένα ήταν ακριβή και πλήρη, ο έλεγχος βρήκε επίσης “7.718 περιπτώσεις όπου οι ημερομηνίες των επακόλουθων προσπαθειών επαφής έλειπαν από το Merlin”.
Ωστόσο, το Τμήμα Υγείας της Φλόριντα… FHOD είπε στον γενικό ελεγκτή ότι «ανακριβή στοιχεία επικοινωνίας και η άρνηση ορισμένων ατόμων να μιλήσουν με το τμήμα εμπόδισαν» την ικανότητά τους να επικοινωνήσουν με όλα τα άτομα με COVID-19.
Ο Γενικός Χειρουργός Δρ. Joseph Ladapo συμφώνησε με τα ευρήματα της έκθεσης με ένα σχέδιο δράσης σε εξέλιξη για τη διόρθωσή του, αλλά αναμένονται πρόσθετες αποκλίσεις στα δεδομένα, σύμφωνα με το WFLA News Channel 8.
«Εάν δεν διενεργούνταν τεστ για την COVID-19, συνέβαιναν περισσότερες από 30 ημέρες πριν από το θάνατο, δεν αναφέρονταν στο Τμήμα ή δεν μπορούσαν να αντιστοιχιστούν σε αρχείο ζωτικής σημασίας στατιστικών στοιχείων λόγω ελλείψεων στην ποιότητα των δεδομένων, ο θάνατος δεν θα υπολογιζόταν ως θάνατος λόγω επιτήρησης που σχετίζεται με COVID-19 ενώ περιλαμβάνεται στις αναφορές επιτήρησης COVID-19 του Υπουργείου», έγραψε ο Ladapo.
Σημείωσε ότι «τα περισσότερα ζητήματα ποιότητας δεδομένων που αντιμετώπισε το Τμήμα κατά τη διάρκεια της πανδημίας COVID-19 προήλθαν από εργαστήρια που υπέβαλαν ανακριβή ή ελλιπή δεδομένα», προσθέτοντας ότι Το Τμήμα Υγείας της Φλόριντα… FDOH δεν συνιστά πλέον τα τμήματα υγείας της κομητείας να κάνουν ανίχνευση επαφών για κάθε κρούσμα COVID-19.
Ο Οργανισμός για τη Διοίκηση της Υγειονομικής Περίθαλψης και το Τμήμα Διαχείρισης Έκτακτης Ανάγκης σημείωσαν προκλήσεις παρακολούθησης και αναφοράς ως απάντηση στην έκθεση, αλλά η ενίσχυση των ελέγχων ΤΠ αναφέρθηκε ως τρόπος βελτίωσης της διαχείρισης δεδομένων, σύμφωνα με το ειδησεογραφικό πρακτορείο.
Η έκθεση ανέφερε ότι τα δεδομένα που καταγράφονται μετά την περίοδο ελέγχου ενδέχεται να υποβληθούν σε μελλοντικό έλεγχο.