Σχολεία μέτρα: Κρίσιμες αποφάσεις για το άνοιγμα των σχολείων αναμένονται από την Επιτροπή Λοιμωξιολόγων αύριο ή την Πέμπτη. Η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως έχει καταθέσει αναλυτική πρόταση για την επάνοδο των μαθητών στις φυσικές τους τάξεις από την προσεχή Δευτέρα 5 Απριλίου. Ωστόσο η τελική απόφαση θα ληφθεί ύστερα από την εισήγηση της Επιτροπής, η οποία είναι πολύ πιθανό να μεταθέσει το άνοιγμα των σχολείων μία εβδομάδα αργότερα, στις 12 Απριλίου ή να προκρίνει τη δια ζώσης διδασκαλία σε πρώτη φάση μόνο στις περιοχές που δεν βρίσκονται στο βαθύ κόκκινο, όπως άφησε να εννοηθεί σε δηλώσεις του στην ΕΡΤ 1, ο καθηγητής και μέλος της Επιτροπής λοιμωξιολόγων Δ. Παρασκευής. Η Επιτροπή θα διερευνήσει το κατά πόσο είναι εφικτό να λειτουργήσουν παράλληλα τα σχολεία με το λιανεμπόριο για το άνοιγμα του οποίου, υπάρχει επίσης εκπεφρασμένη βούληση από την πλευρά της κυβέρνησης.
Σε κάθε περίπτωση η πρόταση της υπουργού Παιδείας περιλαμβάνει το σταδιακό άνοιγμα των σχολείων με προτεραιότητα στα λύκεια και τα γυμνάσια και στη συνέχεια και σε μία δεύτερη φάση μετά από μία ή δύο εβδομάδες τη λειτουργία των δημοτικών και των νηπιαγωγείων, που δεν αποκλείεται να μετατεθούν για μετά το Πάσχα. Αν δηλαδή γυμνάσια και λύκεια ανοίξουν στις 5 Απριλίου, υπάρχει η δυνατότητα για επανεκκίνηση των δημοτικών στις 12 ή στις 19 του μηνός. Αν όμως γυμνάσια και λύκεια πάνε για τις 12 Απριλίου τότε τα δημοτικά θα ανοίξουν είτε στις 19 Απριλίου είτε τη Δευτέρα 10 Μαΐου καθώς στις 26 Απριλίου είναι Μεγάλη Δευτέρα, και το υπουργείο Παιδείας έχει ανακοινώσει ότι φέτος δεν θα αξιοποιηθούν οι ημέρες των διακοπών του Πάσχα για μαθήματα, όπως είχε γίνει πέρυσι. Το υπουργείο Παιδείας προσανατολίζεται πάντως σε μία παράταση του σχολικού έτους, όχι αργότερα από το τέλος Ιουνίου, όπως είχε συμβεί και την περσινή χρονιά για τα δημοτικά σχολεία. Αυτό δεν θα συμβεί επειδή οι μαθητές δεν θα έχουν καλύψει τη διδακτέα ύλη, η οποία ούτως ή άλλως θα έχει ολοκληρωθεί με την εξ αποστάσεως διδασκαλία αλλά, για να μπορέσουν οι μαθητές να παραμείνουν περισσότερο χρόνο στη φυσική τους τάξη για την αναγκαία κοινωνικοποίησή τους και την τόνωση της ψυχολογία στους και την αναγκαία κοινωνικοποίησή τους που τόσο τους έλειψε τη φετινή χρονιά.
Προϋπόθεση τα self test για την επιστροφή στα σχολεία
Προϋπόθεση για την επιστροφή μαθητών και εκπαιδευτικών στα θρανία θα είναι ο υποχρεωτικός έλεγχος με self test. Ήδη, τροπολογία για υποχρεωτικό self test για μαθητές φοιτητές, εκπαιδευτικούς, καταρτιζόμενους και λοιπούς εργαζόμενους στα σχολεία, αναμένεται να καταθέσουν, προς ψήφιση, στη Βουλή τα συναρμόδια υπουργεία. Όπως ανακοίνωσε ο αναπληρωτής υπουργός Υγείας Βασίλης Κοντοζαμάνης: «Για να σιγουρευτούμε ότι τα σχολεία θα ανοίξουν ξανά με ασφάλεια, η κυβέρνηση θα νομοθετήσει την υποχρεωτική χρήση self test μία φορά την εβδομάδα για τους εκπαιδευτικούς, τους μαθητές και τους λοιπούς εργαζόμενους στα σχολεία». Για τη δήλωση του θετικού αποτελέσματος θα λειτουργήσει η πλατφορμα selftesting.gov.gr στην οποία θα παρέχονται και όλες οι χρήσιμες πληροφορίες. για να σιγουρευτούμε ότι τα σχολεία θα ανοίξουν ξανά με ασφάλεια, η κυβέρνηση θα νομοθετήσει την υποχρεωτική χρήση self test μία φορά την εβδομάδα για τους εκπαιδευτικούς, τους μαθητές και τους λοιπούς εργαζόμενους στα σχολεία. Η κατοχύρωση δικαιωμάτων (όπως πχ. απουσία από το σχολείο ή την εργασία) κατοχυρώνεται πλήρως από το δεύτερο τεστ επαλήθευσης.
Δάσκαλοι: Θέλουν να ξέρουν με εμβόλιο ποιας εταιρείας θα εμβολιαστούν
Το όνομα της εταιρείας που θα εμβολιαστούν οι εκπαιδευτικοί ζητεί η ΔΟΕ, καθώς και την παράταση της προθεσμίας υποβολής δηλώσεων 2-3 ημερών, τουλάχιστον, για να κατατεθούν οι υπεύθυνες δηλώσεις όσων εκπαιδευτικών επιθυμούν να εμβολιαστούν.
Η ΔΟΕ ζητεί από το υπουργείο Παιδείας να ανακοινωθεί σε ποιας εταιρείας αδιάθετα εμβόλια αναφέρεται η εγκύκλιος, ώστε να υπάρχει σωστή ενημέρωση των εκπαιδευτικών.
Η ΔΟΕ κάνει λόγο για «βεβιασμένη ενέργεια εκ μέρους του Υ.ΠΑΙ.Θ.» που «φανερώνει, δυστυχώς, ότι δεν υπάρχει οργανωμένος και μελετημένος σχεδιασμός για την κάλυψη των αναγκών όλων των εκπαιδευτικών να εμβολιαστούν με το εμβόλιο που επιθυμούν και για την, ουσιαστική, προστασία της εκπαιδευτικής κοινότητας».
Η ΔΟΕ λέει ότι «οι σχολικές μονάδες (πλην αυτών της Ειδικής Αγωγής) λειτουργούν με τηλεκπαίδευση και οι εκπαιδευτικοί δεν είναι αυτονόητο ούτε ότι βρίσκονται στα σχολεία τους ούτε ότι διαθέτουν όλον τον εξοπλισμό ώστε να ανταποκριθούν άμεσα σε τόσο ασφυκτικά χρονικά περιθώρια».