Η πανδημία του COVID, μια ενεργειακή κρίση και ο πληθωρισμός έχουν πιέσει τον κλάδο, με τις πωλήσεις να μειώνονται καθώς η καταναλωτική δύναμη έχει μειωθεί.
Ποτά: Η μπύρα μηδενικού αλκοόλ είναι ένα μικρό αλλά αναπτυσσόμενο τμήμα της αγοράς ποτών — με τον Ολυμπιακό σύνδεσμο να στοχεύει στην ενίσχυση της απορρόφησης. Για πρώτη φορά αυτό το καλοκαίρι, καθώς αθλήτριες και άνδρες αγωνίζονται για τη νίκη στο Παρίσι, οι θεατές θα μπορούν να πιουν την επίσημη μπύρα Ολυμπιακών Αγώνων. Αλλά το ποτό δεν θα τους πάρει τα μυαλά: θα είναι η έκδοση χωρίς αλκοόλ της δημοφιλούς μεξικανικής μάρκας Corona.
Η πρωτοποριακή συμφωνία χορηγίας, που υπογράφηκε από τον βελγο-βραζιλιάνικο κολοσσό μπύρας AB InBev, είναι απλώς το πιο πρόσφατο σημάδι της φουσκωμένης αγοράς για ζυθοποιίες μηδενικού αλκοόλ. «Όλες οι ζυθοποιίες στρέφονται προς τα ποτά χωρίς αλκοόλ ή με χαμηλή περιεκτικότητα σε αλκοόλ», δήλωσε στο Γαλλικό Πρακτορείο ο Krishan Maudgal, διευθυντής της Ένωσης Βελγικών Ζυθοποιών. Αυτό συμβαίνει ακόμη και στο Βέλγιο, όπου η κληρονομιά αιώνων ζυθοποιίας αναγνωρίζεται από την UNESCO και το ποσοστό αλκοόλ στις μπύρες που φτιάχνουν μοναχοί Τραπιστών μπορεί να φτάσει σε διψήφιο αριθμό. «Πριν από είκοσι ή 30 χρόνια ήταν περισσότερο μια περίπτωση αύξησης της περιεκτικότητας σε αλκοόλ, αλλά τώρα έχουμε αντιστρέψει την τάση και τη μειώνουμε», είπε ο Maudgal. Σε ένα πλαίσιο μείωσης της κατανάλωσης μπύρας -μειωμένη κατά 40% σε 20 χρόνια στο Βέλγιο- λέει ότι οι παραγωγοί «ακούνε την αγορά» και προσαρμόζονται στις συνήθειες κατανάλωσης αλκοόλ που έχουν γίνει πιο υπεύθυνες. «Μεταξύ των καταναλωτών υπάρχει μια τάση υπέρ της μετριοπάθειας και της ευημερίας, αυτή η τάση συμβαίνει παντού», δήλωσε ο Andres Penate, ένας από τους αντιπροέδρους της AB InBev, της μεγαλύτερης ζυθοποιίας στον κόσμο. «Είναι περισσότερο προς το να πίνεις καλύτερα, να πίνεις λιγότερο, όχι να μην πίνεις», είπε. Ως απόδειξη, η ζυθοποιία – η οποία κάνει επίσης τις Stella Artois, Budweiser και Leffe – θα διπλασιάσει την παραγωγή της μπύρας Corona Cero στο βελγικό της εργοστάσιο φέτος σε σύγκριση με πέρυσι.
Μεγάλη δουλειά
Η μπύρα μηδενικού αλκοόλ υπάρχει εδώ και δεκαετίες, αλλά εδώ και καιρό χλευαζόταν ως μια υδαρή εκδοχή της πραγματικής. Καθώς όμως η αγορά έχει μεγαλώσει, οι ζυθοποιοί έχουν αναβαθμίσει το παιχνίδι τους και ξοδεύουν πολλά για να κάνουν τα προϊόντα τους πιο εύγευστα. Σύμφωνα με τον αναλυτή της αγοράς ποτών IWSR, η αγορά για μη αλκοολούχα ποτά ή ποτά χαμηλής περιεκτικότητας σε αλκοόλ, συμπεριλαμβανομένου του κρασιού, του μηλίτη και των οινοπνευματωδών ποτών, αξίζει τώρα πάνω από 13 δισεκατομμύρια δολάρια παγκοσμίως. Η μπύρα είναι μακράν το πιο δημοφιλές προϊόν μεταξύ των θαυμαστών “χωρίς αλκοόλ”. Μόνο στην Ευρώπη, η μη αλκοολούχα μπύρα αξίζει 3 δισεκατομμύρια δολάρια τον χρόνο και οι πωλήσεις αυξάνονται σταθερά, με την Ισπανία και τη Γερμανία να πρωτοστατούν. Στη Γαλλία, «το ενδιαφέρον των καταναλωτών για τις μη αλκοολούχες μπύρες αυξάνεται εδώ και πέντε έως δέκα χρόνια, και αυτή είναι πλέον μια θεμελιώδης τάση», δήλωσε ο Magali Filhue, από την ένωση ζυθοποιών της χώρας. Οι πωλήσεις αντιπροσωπεύουν τώρα περίπου το 5% των μπύρας που πωλούνται στα γαλλικά σούπερ μάρκετ. Ενώ αυτό το ποσοστό παραμένει χαμηλό, η αγορά αναπτύσσεται σταθερά. Αυτό είναι ένα φωτεινό σημείο για τους παγκόσμιους γίγαντες της ζυθοποιίας που αγωνίζονται τα τελευταία χρόνια. Η πανδημία του COVID, μια ενεργειακή κρίση και ο πληθωρισμός έχουν πιέσει τον κλάδο, με τις πωλήσεις να μειώνονται καθώς η καταναλωτική δύναμη έχει μειωθεί. Πέρυσι, τα καθαρά κέρδη της AB InBev μειώθηκαν κατά 6% εν μέσω πτώσης του όγκου πωλήσεων μπύρας, ιδιαίτερα στις Ηνωμένες Πολιτείες. Εν τω μεταξύ, η δεύτερη Heineken της Ολλανδίας αυτή την εβδομάδα ανέφερε μια «δύσκολη και αβέβαιη» προοπτική για το 2024.
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον ΚόσμοΑκολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο κανάλι μας στο YouTube