Ρεπορτάζ Υγείας

Πως εξυπηρετείς περισσότερους ασθενείς χωρίς επιπλέον προσωπικό ή κλίνες; 

Πως εξυπηρετείς περισσότερους ασθενείς χωρίς επιπλέον προσωπικό ή κλίνες; 
Your browser does not support the video tag. Της Αρετής Διαμάντη  Πως εξυπηρετείς περισσότερους ασθενείς χωρίς την προσθήκη επιπλέον προσωπικού ή κλινών . Απάντηση δίνει το θεραπευτήριο Bradford Royal (BRI) στη βόρεια Αγγλία. Κάθε μέρα, έως και 400 άνθρωποι περνούν τις πόρτες του τμήματος Επειγόντων Περιστατικών στο θεραπευτήριο Bradford Royal (BRI) στη βόρεια Αγγλία. Το […]

Your browser does not support the video tag. https://grx-obj.adman.gr/grx/creatives/sanofi/20876/better-understanding-insulin.mp4

Της Αρετής Διαμάντη 

Πως εξυπηρετείς περισσότερους ασθενείς χωρίς την προσθήκη επιπλέον προσωπικού ή κλινών . Απάντηση δίνει το θεραπευτήριο Bradford Royal (BRI) στη βόρεια Αγγλία.


Κάθε μέρα, έως και 400 άνθρωποι περνούν τις πόρτες του τμήματος Επειγόντων Περιστατικών στο θεραπευτήριο Bradford Royal (BRI) στη βόρεια Αγγλία. Το νοσοκομείο εξυπηρετεί τους 500.000 ανθρώπους που διαμένουν στο Bradford και στις κοινότητες του Yorkshire, μίας εκ των μεγαλύτερων περιοχών σε όλη την Αγγλία. Κατά την περασμένη δεκαετία ο αριθμός επειγόντων περιστατικών αυξήθηκε κατά περισσότερο από 40%, φτάνοντας τα 125.000 οδηγώντας σε πληρότητα κλινών που ξεπερνά το 96%*.

Διαφαίνεται έτσι ξεκάθαρα η αυξανόμενη ζήτηση των υπηρεσιών υγείας της περιοχής. Για το λόγο αυτό το θεραπευτήριο Bradford Royal, μέλος των Πανεπιστημιακών Νοσοκομείων του Bradford που ανήκουν στο Εθνικό Σύστημα Υγείας, πρωτοπορεί μέσω του πρώτου “Command Center” σε συνεργασία με την GE Healthcare.

Νοσοκομείο στο Ηνωμένο Βασίλειο ανακοινώνει το πρώτο του είδους του “Command Center” για νοσοκομεία στην Ευρώπη με σκοπό τη βελτίωση της αποδοτικότητας και της φροντίδας του ασθενή.

Το Command Center του θεραπευτηρίου Bradford Royal θα λειτουργεί όπως ένα κέντρο ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας, που χρησιμοποιεί εξελιγμένη τεχνολογία και Τεχνητή Νοημοσύνη (AI) για να προσφέρει αποδοτικότερη εξυπηρέτηση και κίνηση των ασθενών των επειγόντων περιστατικών κατά την είσοδο, παραμονή και έξοδό τους από το θεραπευτήριο Bradford Royal. Μέσω αυτής της εξελιγμένης λειτουργικότητας, το Command Center θα βοηθήσει το θεραπευτήριο να μειώσει τους χρόνους αναμονής, να εξυπηρετήσει περισσότερους ασθενείς, να βελτιώσει την εμπειρία των ασθενών και να μειώσει τον φόρτο εργασίας του προσωπικού.

Ειδικότερα, το Command Center στοχεύει στη μείωση του χρόνου νοσηλείας και της ανάγκης για επιπλέον δωμάτια και κλίνες – ιδιαίτερα κατά τη χειμερινή περίοδο που η κίνηση κορυφώνεται – και να περιορίσει τις ακυρώσεις για τα μη επείγοντα χειρουργεία. Ακόμη, αναμένεται να βοηθήσει το Εθνικό Σύστημα Υγείας να ανταποκριθεί στα εθνικά πρότυπα πρόσβασης στην επείγουσα φροντίδα, τα οποία απαιτούν την αντιμετώπιση, εισαγωγή ή μεταφορά εντός 4 ωρών για το 95% των ασθενών. Επιπλέον, θα αναδείξει την αυξανόμενη ζήτηση, την πίεση και τον κίνδυνο που ενδέχεται να επηρεάσουν την ποιότητα της φροντίδας των ασθενών – δίνοντας το έναυσμα για παρεμβάσεις και προληπτικές ενέργειες.

«Κάθε χρόνο η ζήτηση υπηρεσιών στα Πανεπιστημιακά Νοσοκομεία του Bradford αυξάνεται» αναφέρει ο καθηγητής Clive Kay, Γενικός Διευθυντής των Πανεπιστημιακών Νοσοκομείων του Bradford που ανήκουν στο Εθνικό Σύστημα Υγείας. «Το Command Center θα μας επιτρέψει να βελτιστοποιήσουμε τη χρήση των πόρων μας και να βελτιώσουμε την κίνηση των ασθενών εντός του νοσοκομείου για την φροντίδα τους και τελικά την έκδοση εξιτηρίου. Γύρω στους 350 με 400 ασθενείς περνούν καθημερινά από το τμήμα επειγόντων περιστατικών και ο περιορισμός της πίεσης στα 6.000 μέλη του προσωπικού μας θα τους επιτρέψει να αφιερώσουν περισσότερο χρόνο στην παροχή φροντίδας και λιγότερο για την οργάνωσή της.»

 Το Command Center του θεραπευτηρίου Bradford Royal

Ένα από τα μυστικά των εσωτερικών διεργασιών του Command Center είναι αυτό που η GE Healthcare αποκαλεί “Wall of Analytics”, ένας πραγματικός τοίχος, εμφανής σε όποιον εισέρχεται στο κέντρο, ο οποίος επεξεργάζεται δεδομένα πραγματικού χρόνου από πολλαπλά συστήματα του νοσοκομείου και προτρέπει το προσωπικό διαφόρων ειδικοτήτων, το οποίο βρίσκεται στον ίδιο χώρο, να λάβει τα απαραίτητα μέτρα.

To Command Center λαμβάνει μεγάλου όγκου δεδομένα από πολλαπλά συστήματα του νοσοκομείου. Εξελιγμένοι αλγόριθμοι βοηθούν το προσωπικό να γνωρίζει και να επιλύει τα προβλήματα στην παροχή φροντίδας πριν αυτά εμφανιστούν, προτείνοντας ενέργειες που θα διευκολύνουν την γρηγορότερη και την καλύτερη ανταπόκριση στην φροντίδα του ασθενή καθώς και την αποδοτικότερη κατανομή των πόρων. Τα δεδομένα εμφανίζονται σε πολλαπλές οθόνες υψηλής ανάλυσης εντός του Command Center, καθώς και σε tablets και κινητά τηλεφωνά, παρέχοντας 24ωρη υποστήριξη στις πολυάσχολες ιατρικές ομάδες εντός του νοσοκομείου.

Ένας συνδυασμός αποθηκευμένων δεδομένων και δεδομένων πραγματικού χρόνου τροφοδοτούν το σύστημα. Μέσα από τη χρήση της προσομοίωσης «Hospital of the Future» της GE καθώς και αλγορίθμων και Τεχνητής Νοημοσύνης, το σύστημα θα δημιουργεί προγνωστικά μοντέλα τα οποία βοηθούν το προσωπικό να αναγνωρίζει μοτίβα σε πραγματικό χρόνο και να προβλέπει γεγονότα των επόμενων 24 έως 48 ωρών.

Με όλα τα απαραίτητα δεδομένα στα χέρια του, το προσωπικό θα δαπανά λιγότερο χρόνο ανάμεσα στα διαφορετικά πληροφοριακά συστήματα για να βρει την απαραίτητη πληροφορία και να λάβει γρήγορες αποφάσεις. Το Command Center παρέχει επίσης μία μοναδική, εξακριβωμένη οπτική της κατάστασης του νοσοκομείου και βοηθά το προσωπικό να θέτει προτεραιότητες στα καθήκοντά του.

Το μέλλον των υπηρεσιών υγείας

Ειδήμονες στο χώρο της υγείας υποστηρίζουν πως αυτού του είδος η ψηφιακή προσέγγιση δεν είναι μόνο αναπόφευκτη αλλά αποτελεί μονάχα την αρχή των επερχόμενων αλλαγών. Η αναφορά του Center for Health Solutions της Deloitte αναφέρεται στα κεντρικά ψηφιακά κέντρα για την διευκόλυνση που παρέχουν στη λήψη αποφάσεων και τα χαρακτηρίζει ως μία εκ των ριζικών αλλαγών που το νοσοκομείο του μέλλοντος θα χρειαστεί να εφαρμόσει ώστε να λειτουργεί εντός ενός κόσμου εξελισσόμενων τεχνολογιών, δημογραφικών μετακινήσεων και οικονομικών αλλαγών.

Το 2017, το νοσοκομείο Humber River στον Καναδά εφάρμοσε το Command Center για να αντιμετωπίσει παρόμοια προβλήματα στη ροή των ασθενών όπως αυτά του θεραπευτηρίου Bradford Royal. Παρά την αύξηση κατά 8% στην ροή των ασθενών εντός του τμήματος επειγόντων περιστατικών, το Command Center βοήθησε το Humber River να μειώσει κατά 33% το χρόνο αναμονής για εύρεση κλίνης.

Το νοσοκομείο Johns Hopkins ήταν από τα πρώτα που υιοθέτησαν το Command Center το οποίο βοήθησε στην κατά 60% ταχύτερη μεταφορά των ασθενών σε άλλα νοσοκομεία, στην μείωση κατά 25% του χρόνου αναμονής στα επείγοντα και στη μείωση κατά 70% του χρόνου αναμονής στην αίθουσα χειρουργείων για την εύρεση μετά-χειρουργικής κλίνης.

Το Πανεπιστήμιο Υγείας και Επιστημών του Όρεγκον ήταν το πρώτο που αξιοποίησε το Command Center της GE Healthcare για την επίτευξη καλύτερης οργάνωσης στην φροντίδα της σηψαιμίας. Κάθε ασθενής καταχωρημένος στα ηλεκτρονικά συστήματα του πανεπιστημίου λαμβάνει μία βαθμολογία που αντιστοιχεί στον κίνδυνο εμφάνισης σηψαιμίας. Αν η βαθμολογία αυτή είναι υψηλότερη από ένα δεδομένο όριο, θα εμφανιστεί στο αντίστοιχο πεδίο της σηψαιμίας υποδηλώνοντας ότι ο ασθενής είτε έχει σηψαιμία είτε κινδυνεύει να εμφανίσει. Ταυτόχρονα, ο «ελεγκτής της αποστολής» (“mission controller”) παρακολουθεί ενεργά αν λαμβάνονται οι απαραίτητες ενέργειες από το νοσηλευτικό προσωπικό και τις ομάδες παροχής υγείας για την εκτίμηση της κατάστασης και την θεραπεία της σηψαιμίας αν αυτή έχει ήδη εμφανιστεί.

Το Command Center στο θεραπευτήριο Bradford Royal αναμένεται να λειτουργήσει την άνοιξη του 2019 και να εκτείνει τις παρεχόμενες υπηρεσίες του για μία περίοδο τεσσάρων ετών.

*https://www.cqc.org.uk/sites/default/files/new_reports/AAAH1903.pdf

-Μετάφραση από το πρωτότυπο κείμενο: “How do you serve more patients without adding staff or beds? Here’s one hospital’s answer”, GE Healthcare Newsroom .