Παιδιά: Οι λεπτές κινητικές δεξιότητες στα μικρά παιδιά συνδέονται με καλύτερες βαθμολογίες στο Γενικό Λύκειο GCSE και λιγότερα προβλήματα συμπεριφοράς στην παιδική και εφηβική ηλικία, σύμφωνα με μια μελέτη από το Πανεπιστήμιο του Surrey και το Πανεπιστήμιο του Λονδίνου Birkbeck. Οι συγγραφείς της μελέτης, που δημοσιεύθηκε στο Biological Psychiatry, προτείνουν ότι οι λεπτές κινητικές δεξιότητες προσχολικής ηλικίας, συμπεριλαμβανομένου του σχεδίου, του διπλώματος χαρτιού και της κατασκευής μπλοκ, μπορεί να διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο στην πορεία μεταξύ της βρεφικής ηλικίας και των μεταγενέστερων εκπαιδευτικών και συμπεριφορικών αποτελεσμάτων στο δημοτικό και στο γυμνάσιο.
Η μελέτη έδειξε ότι οι λεπτές κινητικές δεξιότητες συσχετίστηκαν με υψηλότερους βαθμούς στο Γενικό Λύκειο GCSE στην ηλικία των 16 ετών. Οι χαμηλότερες λεπτές κινητικές δεξιότητες κατά την προσχολική ηλικία συσχετίστηκαν με περισσότερα προβλήματα συμπεριφοράς και περισσότερα συμπτώματα ΔΕΠΥ κατά την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Αυτοί οι δεσμοί εξακολουθούσαν να ισχύουν όταν ελήφθησαν υπόψη κοινωνικοοικονομικοί παράγοντες, συμπεριλαμβανομένων των προσόντων των γονέων και της απασχόλησης. Η καθηγήτρια Angelica Ronald του Πανεπιστημίου του Surrey, η ανώτερη συγγραφέας της μελέτης, είπε: «Δραστηριότητες που εμπίπτουν στην ανάπτυξη λεπτών κινητικών δεξιοτήτων, η κατασκευή μπλοκ και το σχέδιο, μπορεί συχνά να εκληφθούν ως απλά «παιχνίδια» από τους γονείς, τους φροντιστές και τους παρόχους εκπαίδευσης» “Όμως, η μελέτη μας δείχνει ότι η ανάπτυξη των λεπτών κινητικών δεξιοτήτων είναι μέρος του μονοπατιού που οδηγεί σε εκπαιδευτικά αποτελέσματα και συμπεριφορά αργότερα. Μερικές φορές παρέχονται στους γονείς δωρεάν βιβλία για τα μικρά παιδιά τους. Οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής θα πρέπει να εξετάσουν το ενδεχόμενο να συμπληρώσουν βιβλία με μπλοκ ή υλικά ζωγραφικής .” Στη μελέτη συμμετείχαν πάνω από 9.000 παιδιά προσχολικής ηλικίας από τα οποία ζητήθηκε να σχεδιάσουν, να διπλώσουν χαρτί και να στοιβάσουν μπλοκ.
Όλες αυτές οι δεξιότητες απαιτούν προσεκτικό χειρισμό αντικειμένων με τα χέρια και αναφέρονται ως «λεπτές κινητικές δεξιότητες». Τα παιδιά αξιολογήθηκαν στις ηλικίες δύο, τριών και τεσσάρων για να αποκτήσουν μια αίσθηση των συνολικών λεπτών κινητικών τους δεξιοτήτων κατά την προσχολική περίοδο. Στη συνέχεια, τα παιδιά παρακολουθήθηκαν κατά τη διάρκεια της παιδικής και εφηβικής τους ηλικίας ως μέρος μιας διαχρονικής μελέτης, της Μελέτης Πρώιμης Ανάπτυξης των Διδύμων. Καταγράφηκαν τα αποτελέσματα βαθμολογιών στο Γενικό Λύκειο GCSE των παιδιών στην ηλικία των 16 ετών, καθώς και η συμπεριφορά τους κατά την παιδική και εφηβική ηλικία, συμπεριλαμβανομένων των χαρακτηριστικών που σχετίζονται με τη ΔΕΠΥ. Σε ένα περαιτέρω βήμα, οι συγγραφείς εργάστηκαν με μέτρα γενετικής τάσης για μορφωτικό επίπεδο και συμπεριφορά. Αυτά τα μέτρα γενετικής προδιάθεσης αναφέρονται ως πολυγονιδιακές βαθμολογίες. Αυτά τα μέτρα δίνουν μια ένδειξη ενός αθροίσματος της κληρονομικής προδιάθεσης για συγκεκριμένα χαρακτηριστικά.
Η μελέτη τους ανέφερε στοιχεία ότι η κληρονομική τάση για παραμονή περισσότερο στην εκπαίδευση σχετιζόταν με καλύτερες πρώιμες λεπτές κινητικές δεξιότητες. Η κληρονομική τάση για ΔΕΠ-Υ συνδέθηκε με περισσότερες προκλήσεις με τις λεπτές κινητικές δεξιότητες προσχολικής ηλικίας. Ο Aislinn Bowler, ο πρώτος συγγραφέας της μελέτης, είπε: “Έμεινα έκπληκτος από την έκταση των αποτελεσμάτων που βρήκαμε. Όταν ξεκίνησα να κάνω αυτή τη μελέτη, υποψιαζόμουν ότι οι πρώιμες λεπτές κινητικές δεξιότητες μπορεί να ήταν σημαντικές. Έμεινα έκπληκτος όταν ανακάλυψα ότι οι λεπτές κινητικές δεξιότητες έχουν τόσο ευρείες συνδέσεις με μεταγενέστερα αποτελέσματα, που επεκτείνονται όχι μόνο στην ηλικία του δημοτικού σχολείου αλλά και στην εφηβεία». Οι συγγραφείς επιθυμούν να σημειώσουν ότι απαιτείται περαιτέρω έρευνα για να εξακριβωθεί ο ακριβής ρόλος που παίζουν οι λεπτές κινητικές δεξιότητες στον επηρεασμό των μετέπειτα αποτελεσμάτων των παιδιών. Εάν ανακαλύφθηκε ένας αιτιώδης ρόλος μεταξύ των λεπτών κινητικών δεξιοτήτων και των μεταγενέστερων αποτελεσμάτων, θα ήταν σημαντικό να επηρεαστεί η δημόσια πολιτική και το Πλαίσιο της Κυβέρνησης στα πρώτα χρόνια για να διασφαλιστεί ότι αυτά βασίζονται σε στοιχεία.