Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών καταγγέλλει ότι από τα 519 χιλιόμετρα του σιδηροδρομικού δικτύου που ενώνει την Αθήνα με τη Θεσσαλονίκη, μόνο τα 160 χιλιόμετρα, στο κομμάτι Τιθορέας - Δομοκού καλύπτονται από ηλεκτρονικά μέσα. Ακόμη και νεότερα συστήματα που δίνουν το στίγμα στους υπολογιστές των σταθμαρχών, τα οποία αγοράστηκαν το 2008, εξακολουθούν να βρίσκονται μέσα σε κουτιά.
ΟΣΕ: Την ημέρα που η χώρα βυθίστηκε στο πένθος εξαιτίας της σιδηροδρομικής τραγωδίας στα Τέμπη, ο ΟΣΕ προσέλαβε 73 σταθμάρχες με «μπλοκάκι». Η σχετική απόφαση αναρτήθηκε στη Διαύγεια. Το πρωί της Τετάρτης, ελάχιστες ώρες μετά την τραγωδία, και ενώ συνεχίζεται ακόμη η επιχείρηση απεγκλωβισμού των θυμάτων, ο ΟΣΕ ανακοίνωσε την πρόσληψη των νέων σταθμαρχών. Αναρτήθηκε στη «Διαύγεια» η απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου του ΟΣΕ, με ημερομηνία 16 Φεβρουαρίου 2023, για «ανάθεση παροχής Υπηρεσιών της ειδικότητας του Σταθμάρχη για χρονικό διάστημα 6 μηνών». Ειδικότερα, η απόφαση του ΔΣ του ΟΣΕ προβλέπει: 1) «την ανάθεση παροχής Υπηρεσιών της ειδικότητας του Σταθμάρχη, σε εξωτερικούς συνεργάτες (73) άτομα, για χρονικό διάστημα έξι (6) μηνών (ήτοι από 01.04.2023 μέχρι και 30.09.2023), οι οποίοι θα απασχοληθούν σε όλο το σιδηροδρομικό δίκτυο, σύμφωνα με τις ανάγκες του Οργανισμού», 2) «το κόστος απασχόλησής τους εκτιμάται ότι θα ανέλθει στο ποσό των επτακοσίων ογδόντα τριών χιλιάδων (783.000,00) ευρώ πλέον ΦΠΑ, ήτοι 970.920,00 ευρώ».
«Στα τυφλά εργάζονται οι σταθμάρχες»
Ο πρόεδρος των μηχανοδηγών ΟΣΕ, Κώστας Γενηδούνιας, σημείωσε ότι «όταν δε λειτουργούν τα συστήματα ασφαλείας και ο ανθρώπινος παράγοντας υπεισέρχεται στη λειτουργία του τρένου και γίνονται όλα εμπειρικά και χειροκίνητα, αυξάνονται οι πιθανότητες ενός τέτοιου ενδεχομένου. Δεν λειτουργούσαν τα συστήματα καιρό τώρα, δεν είναι σήμερα μόνο. Δεν υπάρχουν ούτε φανάρια, δεν βλέπουμε τίποτα». Οι σταθμάρχες εργάζονται στα τυφλά, καθώς ηλεκτρονικά μέσα δε λειτουργούν. Όπως καταγγέλλουν οι εργαζόμενοι, τα συστήματα που θα εντόπιζαν τις θέσεις των τρένων και θα αποτελούσαν τη δικλίδα ασφαλείας για την αποτροπή ατυχημάτων αγοράστηκαν, αλλά δεν τοποθετήθηκαν ποτέ. Όπως τόνισε ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών, Γιάννης Ντίτας, «ο σταθμάρχης της Λάρισας, επειδή δεν έχουν τελειώσει τα συστήματα, τα οποία θα έπρεπε να έχουν τελειώσει εδώ και αρκετά χρόνια, βλέπει τον σταθμό του -την είσοδο και την έξοδο που διώχνει τα τρένα. Διαδρομή δεν βλέπει κανείς. (Τα συστήματα) υπάρχουν κάπου, και κάπου δεν δουλεύουν. Δυστυχώς, εδώ δεν έχουν ενεργοποιηθεί ακόμα. Αυτά τα συστήματα θα έπρεπε να έχουν τελειώσει από το 2004, ενόψει των Ολυμπιακών Αγώνων».
Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών καταγγέλλει ότι από τα 519 χιλιόμετρα του σιδηροδρομικού δικτύου που ενώνει την Αθήνα με τη Θεσσαλονίκη, μόνο τα 160 χιλιόμετρα, στο κομμάτι Τιθορέας – Δομοκού καλύπτονται από ηλεκτρονικά μέσα. Ακόμη και νεότερα συστήματα που δίνουν το στίγμα στους υπολογιστές των σταθμαρχών, τα οποία αγοράστηκαν το 2008, εξακολουθούν να βρίσκονται μέσα σε κουτιά.
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον ΚόσμοΑκολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο κανάλι μας στο YouTube