"Τέτοιοι περιορισμοί θα μπορούσαν όχι μόνο να μειώσουν τη συνολική βλάβη, αλλά και να μετριάσουν τον αντίκτυπο της διαφήμισης στις ανισότητες που σχετίζονται με τα τυχερά παιχνίδια". Η ίδια πρόσθεσε: "Η μελέτη μας έδειξε ότι οι στρατηγικές πρόληψης των βλαβών για τη δημόσια υγεία θα πρέπει ιδανικά να περιλαμβάνουν μια σειρά πολιτικών που περιορίζουν την έκθεση στη διαφήμιση, ιδίως μεταξύ των παιδιών και των ευάλωτων ομάδων"
Ερευνητές από το Πανεπιστήμιο του Σέφιλντ διερεύνησαν τη σχέση μεταξύ της έκθεσης στη διαφήμιση τυχερών παιχνιδιών και των στάσεων, προθέσεων και συμπεριφορών που μπορεί να συνδέονται με αυξημένο κίνδυνο βλαβών που σχετίζονται με τα τυχερά παιχνίδια, όπως χρέη, προβλήματα σχέσεων, προβλήματα σωματικής και ψυχικής υγείας και εγκληματικότητα. Η ομάδα ανέλυσε οκτώ πρόσφατες ανασκοπήσεις στον τομέα αυτό που περιλάμβαναν δεδομένα από περισσότερες από 70 ερευνητικές εργασίες, χρησιμοποιώντας μια ποικιλία ερευνητικών μεθόδων για να διερευνήσει τη σχέση μεταξύ της διαφήμισης και των τυχερών παιχνιδιών. Οι έρευνες σε αυτόν τον τομέα διαπίστωσαν σταθερά μια αιτιώδη σχέση μεταξύ της έκθεσης σε διαφημίσεις για προϊόντα ή μάρκες τυχερών παιχνιδιών και της μεγαλύτερης πρόθεσης για τυχερά παιχνίδια και της αυξημένης δραστηριότητας τυχερών παιχνιδιών. Τα ευρήματα, που δημοσιεύθηκαν στο περιοδικό Public Health, βρήκαν στοιχεία για ένα φαινόμενο δόσης-απόκρισης- η μεγαλύτερη έκθεση στη διαφήμιση αυξάνει τη συμμετοχή, η οποία οδηγεί σε μεγαλύτερο κίνδυνο βλάβης.
Υπήρχαν επίσης ενδείξεις για τον αντίκτυπο στα παιδιά και τους νέους, καθώς και στα άτομα που βρίσκονται ήδη σε κίνδυνο από την τρέχουσα δραστηριότητα τυχερών παιχνιδιών, με τα πιο ευάλωτα άτομα να επηρεάζονται περισσότερο. Η καθηγήτρια Elizabeth Goyder, καθηγήτρια Δημόσιας Υγείας στη Σχολή Υγείας και Συναφών Ερευνών του Πανεπιστημίου του Sheffield, δήλωσε: “Οι βλάβες που σχετίζονται με τα τυχερά παιχνίδια αποτελούν σημαντικό παράγοντα που μπορεί να οδηγήσει σε ανισότητες στην υγεία, διότι όσοι ήδη αντιμετωπίζουν οικονομικά, κοινωνικά και ψυχικά μειονεκτήματα, διατρέχουν επίσης αυξημένο κίνδυνο να υποστούν βλάβες που σχετίζονται με τα τυχερά παιχνίδια. Και όσοι ήδη κινδυνεύουν να υποστούν βλάβη από τα τυχερά παιχνίδια τους, έχει αποδειχθεί σταθερά ότι είναι πιο πιθανό να παρακινηθούν στα τυχερά παιχνίδια από την έκθεση στη διαφήμιση. “Τα σημαντικά στοιχεία που βρήκαμε σε όλες τις πρόσφατες επισκοπήσεις των στοιχείων στον τομέα αυτό υποστηρίζουν τη χρήση περιορισμών για τη μείωση της έκθεσης στη διαφήμιση τυχερών παιχνιδιών. Αυτό είναι ιδιαίτερα πιθανό να μειώσει τον κίνδυνο βλάβης για τα παιδιά και τους νέους και τους ενήλικες που είναι ήδη ευάλωτοι σε βλάβες που σχετίζονται με τα τυχερά παιχνίδια.
“Τέτοιοι περιορισμοί θα μπορούσαν όχι μόνο να μειώσουν τη συνολική βλάβη, αλλά και να μετριάσουν τον αντίκτυπο της διαφήμισης στις ανισότητες που σχετίζονται με τα τυχερά παιχνίδια”. Η ίδια πρόσθεσε: “Η μελέτη μας έδειξε ότι οι στρατηγικές πρόληψης των βλαβών για τη δημόσια υγεία θα πρέπει ιδανικά να περιλαμβάνουν μια σειρά πολιτικών που περιορίζουν την έκθεση στη διαφήμιση, ιδίως μεταξύ των παιδιών και των ευάλωτων ομάδων”. Οι ερευνητές αναγνωρίζουν ότι η βάση δεδομένων της μελέτης έχει περιορισμούς, καθώς χαρακτηρίζεται σε μεγάλο βαθμό από έρευνες και ποιοτικές μελέτες αυτοαναφερόμενης έκθεσης, στάσεων και συμπεριφοράς στον γενικό πληθυσμό.
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον ΚόσμοΑκολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο κανάλι μας στο YouTube