Οι εμπειρίες των ασθενών που νοσηλεύτηκαν κατά τη διάρκεια της πανδημίας COVID-19 ήταν σημαντικά χειρότερες από ό,τι τα χρόνια πριν από την κρίση, με τα νοσοκομεία με υψηλότερα επίπεδα προσωπικού να διατηρούν καλύτερα αποτελέσματα περισσότερο, σύμφωνα με μια νέα μελέτη της RAND Corporation. Οι ασθενείς ανέφεραν ιδιαίτερα χειρότερη ανταπόκριση του προσωπικού και καθαριότητα του νοσοκομείου, αντανακλώντας πιθανώς τις ελλείψεις προσωπικού στο εργατικό δυναμικό του νοσοκομείου και τις επιπτώσεις των πρωτοκόλλων που απαιτούνται για τον περιορισμό της εξάπλωσης της COVID-19, σύμφωνα με ερευνητές.
Τα ελλείμματα ήταν μεγαλύτερα για τα νοσοκομεία που στην προ πανδημίας περίοδο είχαν χαμηλότερες επιδόσεις και χαμηλότερα επίπεδα προσωπικού. Τα ευρήματα δημοσιεύονται στο περιοδικό JAMA Health Forum. «Αυτή η άνευ προηγουμένου μείωση της εμπειρίας των ασθενών παρατηρήθηκε σε κάθε περιοχή των ΗΠΑ, με σχετικά μικρή περιφερειακή διαφοροποίηση», δήλωσε ο Marc Elliott, επικεφαλής συγγραφέας της μελέτης. “Τα νοσοκομεία με υψηλότερα επίπεδα προσωπικού και καλύτερη συνολική ποιότητα πριν από την πανδημία ήταν πιο ανθεκτικά και πιο αργά για να δουν την πτώση τους. Αλλά τελικά ακόμη και οι ασθενείς τους ανέφεραν χειρότερες εμπειρίες.”
Η έναρξη της πανδημίας COVID-19 δημιούργησε άνευ προηγουμένου προκλήσεις για τα νοσοκομεία οξείας φροντίδας της χώρας, συμπεριλαμβανομένου του φόβου των επαγγελματιών υγείας ότι θα εκτεθούν στην COVID-19 στην εργασία και θα μολύνουν μέλη της οικογένειας. Για να συμμορφωθούν με τις κατευθυντήριες γραμμές των Κέντρων Ελέγχου Νοσημάτων που σχετίζονται με τον έλεγχο της μόλυνσης από τον COVID, τα νοσοκομεία υιοθέτησαν νέα πρωτόκολλα που περιλαμβάνουν κοινωνική απόσταση, μάσκες και ασπίδες προσώπου και περιορισμένη πρόσβαση των επισκεπτών.
Για να εξετάσει πώς οι αλλαγές της εποχής της πανδημίας επηρέασαν τις εμπειρίες των ασθενών, η μελέτη RAND ανέλυσε τις απαντήσεις στην έρευνα Hospital Consumer Assessment of Health Care Providers and Systems (HCAHPS), η οποία χορηγείται τακτικά σε ασθενείς που υποβάλλονται σε θεραπεία στα βραχυπρόθεσμα νοσοκομεία οξείας φροντίδας της χώρας μετά από την απαλλαγή τους. Η έρευνα χρηματοδοτείται από τα ομοσπονδιακά Κέντρα για Υπηρεσίες Medicare & Medicaid και είναι ένα ευρέως χρησιμοποιούμενο εργαλείο για την αναφορά της ποιότητας των νοσοκομείων στους καταναλωτές.
Οι ερευνητές ανέλυσαν αποτελέσματα ερευνών από περισσότερους από 9 εκατομμύρια ασθενείς που νοσηλεύτηκαν σε 3.381 νοσοκομεία, συγκεντρώνοντας αποτελέσματα από το 2018 έως το 2021. Η ανάλυση διαπίστωσε ότι μέχρι το τέταρτο τρίμηνο του 2021, μια συνοπτική μέτρηση των εμπειριών των ασθενών ήταν 3,6 ποσοστιαίες μονάδες χαμηλότερη σε όλα τα νοσοκομεία από ό,τι θα αναμενόταν χωρίς την πανδημία – θεωρούμενο ως μεσαίο μέγεθος επίδρασης για τα μέτρα εμπειρίας ασθενών.
Οι βαθμολογίες μειώθηκαν κατά μεγάλα ποσά για ερωτήσεις σχετικά με την ανταπόκριση του προσωπικού και την καθαριότητα του νοσοκομείου. Μέτριες μειώσεις παρατηρήθηκαν για τη συνολική βαθμολογία και τις συστάσεις των νοσοκομείων, την επικοινωνία για τα φάρμακα, την επικοινωνία με νοσηλευτές, την επικοινωνία με τους γιατρούς και τις μεταβάσεις φροντίδας. Η πτώση της συνολικής βαθμολογίας και της σύστασης του νοσοκομείου υστέρησε σε σχέση με την πτώση σε πιο συγκεκριμένα μέτρα εμπειρίας ασθενών, αντανακλώντας πιθανώς τις χαμηλότερες προσδοκίες στις συνολικές αξιολογήσεις των ασθενών κατά την έναρξη της πανδημίας, σύμφωνα με τη μελέτη.