Το NHS χρειάζεται μια άμεση εισφορά μετρητών περίπου 8,5 δισεκατομμυρίων λιρών ετησίως τα επόμενα τέσσερα χρόνια για να καλύψει ένα έλλειμμα 32 δισεκατομμυρίων λιρών σε χρηματοδότηση και να βοηθήσει στην αντιμετώπιση της τρέχουσας κρίσης, ειδικά σε τομείς όπως ο χρόνος αναμονής, η πρόσβαση στην πρωτοβάθμια περίθαλψη, το εργατικό δυναμικό και επενδύσεις κεφαλαίου, λένε οι ειδικοί στη δεύτερη έκθεση της Επιτροπής BMJ για το μέλλον του NHS. Ο John Appleby και οι συνεργάτες του υποστηρίζουν ότι, ενώ οι πρόσφατες δεσμεύσεις της κυβέρνησης για τη χρηματοδότηση της άνοιξης είναι η αρχή, «σίγουρα δεν θα καλύψουν το σημαντικό έλλειμμα που αντιμετωπίζει τώρα το NHS».
Και ενώ θα εναπόκειται στο NHS να αποφασίσει τη λεπτομέρεια για τον καλύτερο τρόπο δαπανών πρόσθετων κονδυλίων, λένε «είναι σαφές ότι πρέπει να δοθεί άμεση προτεραιότητα σε επενδύσεις που θα μειώσουν βιώσιμα τους χρόνους αναμονής των εκλογών, της ψυχικής υγείας και του καρκίνου, θα βελτιώσουν πρόσβαση στην πρωτοβάθμια περίθαλψη και αντιμετώπιση των προκλήσεων του εργατικού δυναμικού και των επενδύσεων κεφαλαίου που αντιμετωπίζει επί του παρόντος το NHS». Συνιστούν επίσης τη σύσταση ενός νέου ανεξάρτητου φορέα που θα εκπονεί τακτικές εκθέσεις για την υγεία και την υγειονομική περίθαλψη και για μεσοπρόθεσμες (πέντε έως 10 έτη) και μακροπρόθεσμες (50 έτη) προβλέψεις χρηματοδότησης.
Η Επιτροπή BMJ συγκεντρώνει κορυφαίους εμπειρογνώμονες από την ιατρική και την υγειονομική περίθαλψη για να προσδιορίσει τις βασικές προκλήσεις και προτεραιότητες και να διατυπώσει συστάσεις με στόχο τη διασφάλιση της υλοποίησης του οράματος του NHS. Εν μέσω αυξανόμενης ζήτησης, αύξησης του κόστους και επιδείνωσης της απόδοσης, το δεύτερο έγγραφο ρωτά πώς πρέπει να χρηματοδοτήσουμε το NHS; Πόσα θέλουμε να ξοδέψουμε; Και πώς αποφασίζουμε πόσα θα ξοδέψουμε; Η πρώτη τους σύσταση είναι να διατηρηθεί το τρέχον μοντέλο χρηματοδότησης του NHS, κυρίως μέσω της φορολογίας.
«Αυτό το υποχρεωτικό σύστημα πληρωμών αποφεύγει πολλά από τα προβλήματα που σχετίζονται με τις εθελοντικές ασφαλιστικές αγορές», γράφουν. “Ωφελείται από οικονομίες κλίμακας όσον αφορά τη διοίκηση, τη διαχείριση κινδύνου και την αγοραστική δύναμη… και αποφεύγει την αναπόφευκτη διακοπή της μετάβασης σε ένα νέο μοντέλο.» Προτείνουν επίσης ότι η απόδοση του NHS θα πρέπει να παρακολουθείται από ένα νέο ανεξάρτητο όργανο, το Γραφείο Πολιτικής και Δημοσιονομικής Υπευθυνότητας του NHS (OPBR), η ιδέα του οποίου περιγράφηκε στην πρώτη έκθεση της Επιτροπής BMJ για να ζητήσει από την κυβέρνηση να λογοδοτήσει για την υλοποίηση των σχεδίων του NHS και πολιτικές.
Βασιζόμενοι σε υπάρχουσες εργασίες από άλλους οργανισμούς, εξηγούν ότι θα παράγει ετήσια έκθεση για την απόδοση του NHS, συμπεριλαμβανομένων των αποτελεσμάτων υγείας του πληθυσμού, της πρόσβασης και των λιστών αναμονής, καθώς και της ικανοποίησης των ασθενών και του κοινού και μια ανάλυση των δαπανών. Κάθε πέντε χρόνια, πριν από τις γενικές εκλογές, θα πρέπει επίσης να εκπονεί έκθεση για το μέλλον της υγειονομικής περίθαλψης τα επόμενα 10 χρόνια και μια πολύ μακροπρόθεσμη ενδεικτική άποψη (κατά τα επόμενα 50 χρόνια) των πιέσεων στις δαπάνες με βάση γνωστούς οδηγούς τέτοιων πιέσεων.
Οι κυβερνήσεις θα πρέπει να κληθούν να απαντήσουν στην έκθεση εντός έξι μηνών από την ανάληψη των καθηκόντων τους, σε συνεννόηση με επαγγελματίες και το κοινό, προσθέτουν. Αυτό θα είχε ως αποτέλεσμα ένα πενταετές στρατηγικό σχέδιο για το NHS με λεπτομερή χρηματοοικονομικό διακανονισμό πενταετούς διάρκειας και προσωρινό διακανονισμό στον ορίζοντα πέντε έως 10 ετών. Τέλος, ζητούν μια άμεση εισφορά μετρητών για να αρχίσει να ανακτάται ένα έλλειμμα χρηματοδότησης 32 δισεκατομμυρίων λιρών κατά τη διάρκεια της δεκαετίας έως το 2020 και να βοηθήσει στην αντιμετώπιση της τρέχουσας κρίσης του NHS:
- ειδικά των καθυστερημένων χειρουργείων
- και της πρόσβασης στην πρωτοβάθμια περίθαλψη,
- καθώς και για την αντιμετώπιση των προκλήσεων του εργατικού δυναμικού
- και χρηματοδότηση καθυστερημένων κεφαλαιουχικών έργων (εκτιμάται ότι θα είναι 10,2 δισ. £ στην Αγγλία το 2022).
Αναγνωρίζουν ότι η κάλυψη αυτού του ελλείμματος στα έσοδα και τις κεφαλαιουχικές δαπάνες θα απαιτούσε, ρεαλιστικά, χρόνο. Αλλά ας υποθέσουμε ότι μια αρχή θα μπορούσε να γίνει με μια πραγματική αύξηση 4% για το 2024/25, που ισοδυναμεί με περίπου 8,5 δισ. £ σε τιμές 2022-2023, με παρόμοιες αυξήσεις τα επόμενα τέσσερα χρόνια.
Δεδομένων των τρεχουσών οικονομικών συνθηκών και των οικονομικών πιέσεων στις δημόσιες υπηρεσίες γενικά, δεν υπάρχουν εύκολες βραχυπρόθεσμες διορθώσεις στα δημόσια οικονομικά, γράφουν. «Οι μελλοντικές κυβερνήσεις θα πρέπει να αντιμετωπίσουν δύσκολες αποφάσεις, συμπεριλαμβανομένης της πιθανότητας να συγκεντρωθούν περισσότερα χρήματα από τη γενική φορολογία».
Ωστόσο, ακολουθώντας αυτές τις συστάσεις “θα διασφάλιζε τη σταθερότητα του μοντέλου χρηματοδότησης του NHS, με συνεχείς ανεξάρτητες αναλύσεις των αποτελεσμάτων υγείας του πληθυσμού και του συστήματος υγειονομικής περίθαλψης και ένα πενταετές στρατηγικό σχέδιο που θα αυξήσει την κυβερνητική λογοδοσία και θα διευκόλυνε τον σχεδιασμό της υγειονομικής περίθαλψης”. καταλήγει.