Η ικανοποίηση του κοινού με το NHS μειώθηκε ξανά, σημειώνοντας νέο χαμηλό που καταγράφηκε από τη μακροχρόνια έρευνα British Social Attitudes. Μόλις το 24% είπε ότι ήταν ικανοποιημένο με το NHS το 2023, με τους χρόνους αναμονής και τις ελλείψεις προσωπικού να είναι οι μεγαλύτερες ανησυχίες. Αυτό είναι πέντε ποσοστιαίες μονάδες κάτω από πέρυσι και μια πτώση από το υψηλό του 2010 του 70% ικανοποίησης. Η δημοσκόπηση – το χρυσό μέτρο για την άποψη του κοινού για τις υπηρεσίες υγείας – διεξάγεται από το 1983.
Περισσότεροι από 3.000 άνθρωποι ρωτήθηκαν από το Εθνικό Κέντρο Κοινωνικών Ερευνών σε όλη την Αγγλία, την Ουαλία και τη Σκωτία το φθινόπωρο. Η υγεία μεταβιβάζεται, επομένως εναπόκειται σε κάθε έθνος να αποφασίσει για τις πολιτικές για το NHS. Τα ευρήματα για το NHS, που δημοσιεύθηκαν από τις δεξαμενές σκέψης Nuffield Trust και King’s Fund, δείχνουν για άλλη μια φορά ότι οι επιδόσεις έχουν επιδεινωθεί μετά από ένα νέο χαμηλό ρεκόρ πέρυσι. Συνολικά, από το 2020, η ικανοποίηση έχει μειωθεί κατά 29 ποσοστιαίες μονάδες.
Από τις βασικές υπηρεσίες, το κοινό ήταν λιγότερο ικανοποιημένο με την A&E και την οδοντιατρική. Η έρευνα έδειξε επίσης ότι η ικανοποίηση από την κοινωνική φροντίδα είχε μειωθεί στο 13% – και πάλι το χαμηλότερο από την έναρξη της έρευνας. Οι κύριοι λόγοι για τη δυσαρέσκεια ήταν:
- οι μεγάλοι χρόνοι αναμονής,
- οι ελλείψεις προσωπικού
- και η έλλειψη χρηματοδότησης.
Όταν ρωτήθηκε για τις επιλογές της κυβέρνησης σχετικά με τη φορολογία και τις δαπάνες στο NHS, το 48% υποστήριξε την αύξηση των φόρων και τις δαπάνες για το NHS, αλλά το 42% προτίμησε να διατηρήσει τους φόρους και τις δαπάνες στα ίδια και το 6% υποστήριξε τη μείωση των φόρων και τις λιγότερες δαπάνες. Όσοι είχαν τα υψηλότερα εισοδήματα ήταν πιο πιθανό να θέλουν να αυξήσουν τους φόρους και να ξοδέψουν περισσότερα.